Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

ErikMartijn

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door ErikMartijn » 23 mei 2010, 23:27

Ik vond Rutte veruit het sterkst in dit debat, en Cohen veruit het slechtst..

Rutte is gewoon het duidelijkst in wat hij wil met Nederland, en hij heeft de meest reële en uitvoerbare plannen. Wilders deed het ook goed, maar was te veel bezig met provocerende uitspraken doen en Job voor lul zetten ( al heeft die dat ook wel verdiend) hij ging aan het einde van het debat te weinig op de inhoudelijke zaken in. Balkenende deed het ook redelijk, alleen we weten allemaal wat er gebeurt met hem aan de macht :bag: ..

En dan is er nog Cohen.... :?

Ik snap niet wat men in deze man ziet.. Het zal best een aardige vent zijn, maar hij is niet wat Nederland nodig heeft op dit moment. Hij heeft totaal geen uitstraling, niet de juiste kwaliteiten om een leider te zijn, hij heeft helemaal geen weerwoord. En dan zegt hij aan het einde van het debat ook nog dat hij het wel goed vond gaan! WEL GOED! behalve dan dat ene foutje dat hij die cijfertjes niet wist :bag:
Man heeft hij nou echt een plaat voor z'n kop? Hij werd finaal met de grond gelijk gemaakt door Wilders...

Ik weet wel waar ik op ga stemmen, en dat is Mark Rutte.

dvh

Bericht door dvh » 23 mei 2010, 23:29

Er word zowiezo maar wat geroepen, keiharden feiten of dingen die voor waarheid moeten worden aangenomen worden tevens weer keihard tegengesproken door de tegenpartij.

Als kiezer moet je het maar geloven.
Het gaat natuurlijk om de mensen die in de partij zitten en niet alleen de lijsttrekker.
Nu is het natuurlijk zo dat cda en vvd gewoon wel goede mensen in hun partij hebben.
Het jammere van de PVV is dat ik Wilders een sterk persoon vind, maar de mensen in zijn partij ... dat is niet veel soeps imho. Neemt niet weg dat pvv een nuchtere toevoeging zou zijn in een coalitie.

Pvda moet gewoon maar eens lekker in banken gaan zitten deze regeerperiode.
Daar zorgt Job wel voor.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mei 2010, 23:32

Wie heeft volgens u het debat gewonnen?
Aantal stemmen : 8205
Jan Peter Balkenende : 11%
Mark Rutte : 32%
Job Cohen : 15%
Geert Wilders : 42%

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2010, 23:35

dvh schreef:Pvda moet gewoon maar eens lekker in banken gaan zitten deze regeerperiode.
Daar zorgt Job wel voor.
What is your Job...I'm Job,
ah, thats not my cup a thea :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 23 mei 2010, 23:37

Metchu schreef:ik heb net even het deel over integratie gekeken: http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... gratie.xml

Sorry, maar zijn jullie in dit stuk onder de indruk van Wilders? Die zit echt puur op gevoel in te spelen, zit mensen te beschuldigen en noem maar op... goede debater, maar inhoud is echt 0.0 Ik vind hier Cohen ook niet zwak en "door het ijs zakken". Zulke debatten zijn leuk, puur show... Uiteindelijk worden er stemmen uitgebracht en gaan ze met ze allen achter gesloten deuren met elkaar praten en wat puntjes uitelkaars programma's kiezen om het beleid voor de komende 4 jaar te smeden... Sterker nog, er zijn allang afspraken gemaakt en gevoelens afgetast. Het enige wat hier roet in het eten zou kunnen gooien, is als de piratenpartij opeens 20 zetels krijgt. Voor de rest is er met elke scenario rekening gehouden ;)
Hoezo geen inhoud ?
Ik vind dat hij goede argumenten heeft over het hoofdstuk integratie. Net zoals het VVD.
Hij is erg duidelijk over de problemen op dat gebied, hij komt met ideeén , oplossingen, mogelijkheden , en confronteerd het PVDA daarmee die blijkbaar geen enkel weerwoord heeft op de gebeurdenissen rondom dit onderwerp maar wel een sterke negatieve mening uit over de PVV.

Kijk, de dingen die Job Cohen verteld zijn erg beschaafd en sociaal. Maar het zijn geen oplossingen, het is ook zo dat Job Cohen gewoon geen duidelijk standpunt trekt tegen de problemen die Wilders noemt. Zelf is hij degene die onduidelijk is. Het enige wat ik hem hoor zeggen is : We zullen hard optreden tegen degene die , ect. ect.

Wat dan Job ? ? Er komt niks uit. Geen enkel standpunt in hun programmalijst wijst erop dat er opgetreden gaat worden tegen de immigratie problemen , en dat de situatie in probleemwijken en met allochtonen mensen opgelost gaan worden...

En als Wilders hem daarmee confronteerd, word ie uitgemaakt als Rassist ?
Kom, haal je kop uit het zand en word eens wakker.

Zoals ik al eerder aangaf, ik ben absuluut geen Wilders fan, maar mijn stem zou 100x eerder uit gaan naar het PVV dan naar het PVDA.

Nou ben ik zelf reéel genoeg om te zien dat de PVV het niet in zich heeft om als grootste partij Nederland te regeren. Toch zie ik ze graag terug in een coalitie.

Snipe

Bericht door Snipe » 23 mei 2010, 23:41

dvh schreef:Gekke daarvan is dat ik niemand , ook niet buiten het debat , iets positiefs hoor zeggen over het burgermeesterschap van Job in Amsterdam.
Ik weet niet waar je luistert, maar ik hoor van alle kanten dat iedereen verbaasd is over de harde aanpak van Cohen. Amsterdammers zien Cohen over het algemeen namelijk als een prima burgemeester. Er is dan ook niet veel begrip voor de harde aanpak van Cohen.

Hoe vaak komt Wilders überhaupt in Amsterdam? En als 'ie er dan toch nooit is, hoe weet 'ie dan zo goed hoe het hier gaat?

Het debat heb ik verder niet gezien, dus daar heb ik nog geen mening over. Zal wel weer een hijgerige toestand zijn geweest met hysterisch geschreeuw van Wilders.

Fernando

Bericht door Fernando » 23 mei 2010, 23:42

Metchu schreef: Ik vind hier Cohen ook niet zwak en "door het ijs zakken".
Kijk daarom wilde ik jouw reactie weten, hier laat je zien dat je door een dikke rode gekleurde bril kijkt....

dvh

Bericht door dvh » 23 mei 2010, 23:43

Ik weet niet waar je luistert,
Ik luisterde vanavond naar het TV debat, en de nabeschouwing daarvan.
Daar ging mijn reactie ook over.

Buiten het feit wat jou mening is , gezien je er woont, gaf ik enkelt aan wat er in de uitzending genoemd werd.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 mei 2010, 23:49

Fernando schreef:
Kijk daarom wilde ik jouw reactie weten, hier laat je zien dat je door een dikke rode gekleurde bril kijkt....

We kijken allemaal door een gekleurde bril, maar de vraag is: Weet je dat zelf? Of ben je blind?

Snipe

Bericht door Snipe » 23 mei 2010, 23:51

dvh schreef:
Daar was ik al bang voor. Het is natuurlijk hartstikke mooi dat de eerste de beste geblondeerde hysterische idioot uit Venlo een mening heeft over de burgemeester van Amsterdam, maar ik ben bang dat die mening niet veel meer is dan een slag in de lucht. Volgens mij is uit onderzoeken meer dan eens gebleken dat Amsterdammers Cohen wel waarderen als burgemeester.

dvh

Bericht door dvh » 23 mei 2010, 23:52

Metchu schreef:
Fernando schreef:

We kijken allemaal door een gekleurde bril, maar de vraag is: Weet je dat zelf? Of ben je blind?
Objectief zijn is ook een kunst.
Zwart wit denken is tamelijk rechts, en dat voor een pvda aanhanger :mrgreen:
Snipe schreef:
dvh schreef:
Daar was ik al bang voor. Het is natuurlijk hartstikke mooi dat de eerste de beste geblondeerde hysterische idioot uit Venlo een mening heeft over de burgemeester van Amsterdam, maar ik ben bang dat die mening niet veel meer is dan een slag in de lucht. Volgens mij is uit onderzoeken meer dan eens gebleken dat Amsterdammers Cohen wel waarderen als burgemeester.
Kijk eerst zelf het debat maar eens.
Want Wilders zijn uitspraken jegens Cohen waren niet over zijn Burgemeesterschap in Amsterdam.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 23 mei 2010, 23:55

Metchu schreef:
Fernando schreef:

Metchu, we kijken allemaal door een gekleurde bril naar zo'n debat, maar je meent toch niet echt dat je Job Cohen sterk vond hier?! Of heeft jouw bril soms geblindeerde glazen. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2010, 23:55

Snipe schreef:
dvh schreef:
kan zijn, maar Huub Stapel liet ook niet veel van hem heel...

dvh

Bericht door dvh » 23 mei 2010, 23:57

dvh schreef:Check die poll op het AD.nl

Ik ruik fraude / linkse corruptie.

Overigens , die Poll is zo lek als een zeef.
Druk op F5 en je kan weer opnieuw stemmen.. ect. ect.

Edit:

Hij is uit de lucht gehaald ! Hulde ..
Laatst gewijzigd door dvh op 24 mei 2010, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 mei 2010, 23:59

Metchu schreef:
Fernando schreef:

Nou Metin,

Als je naar Cohen kijkt en goed naar hem luistert, komt hij alleen maar met verhalen over Amsterdam en laat hij zich en dat vind ik echt kwalijk, zichtbaar provoceren. Komt niet meer uit zijn woorden, raakt gewoon een stuk controle kwijt. Dat verwacht ik niet van een leider, die is stabiel en evenwichtig, onder wat voor omstandigheden dan ook.

Ben je dat niet, dan moet je ook geen lijsttrekker worden en voor het premierschap gaan.

Dan vind ik Wouter Bos echt vele malen overtuigender en evenwichtiger.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mei 2010, 00:13

GTRene schreef:kan zijn, maar Huub Stapel liet ook niet veel van hem heel...
Het zal wel een Limburgs complot zijn.

dvh

Bericht door dvh » 24 mei 2010, 00:15

Als ik het zo lees kan ik goede zaken doen hier, gezien er meerdere een nieuwe bril nodig hebben :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 mei 2010, 00:27

Heb je ze dan ook nog met rozekleurende glazen?!

Ik zit het debat nu te kijken en ik vind het (zoals wel vaker die tv debatten) ergens wel een kinderachtig rotzooitje. Iedereen lult maar wat door elkaar en steekhoudende argumenten zijn soms ver te zoeken. Alleen Rutte lijkt het te presteren om zakelijk en bovenal kort en duidelijk te blijven. Wilders blijft zichzelf continu herhalen (tot vervelens aan toe) en Balkenende/Cohen maken gewoon geen indruk met luchtige praatjes. Cohen laat zich zelfs regelmatig uit de tent lokken, wil teveel met emotie reageren in plaats van standvastig blijven en je standpunt duidelijk maken.

Metchu

Bericht door Metchu » 24 mei 2010, 00:30

Maus335i schreef:Heb je ze dan ook nog met rozekleurende glazen?!

Ik zit het debat nu te kijken en ik vind het (zoals wel vaker die tv debatten) ergens wel een kinderachtig rotzooitje. Iedereen lult maar wat door elkaar en steekhoudende argumenten zijn soms ver te zoeken. Alleen Rutte lijkt het te presteren om zakelijk en bovenal kort en duidelijk te blijven. Wilders blijft zichzelf continu herhalen (tot vervelens aan toe) en Balkenende/Cohen maken gewoon geen indruk met luchtige praatjes. Cohen laat zich zelfs regelmatig uit de tent lokken, wil teveel met emotie reageren in plaats van standvastig blijven en je standpunt duidelijk maken.

Ik heb maar 1 onderwerp gezien (integratie) en ben het in deze dus eens met Maus, zoals ik al zei... die is allemaal een façade... Ik heb nooit gezegd dat ik ome Job wel goed vond, maar door het ijs zakken is ook overdreven natuurlijk.

anyway, we zullen het wel zien met de verkiezingne ...

HansD

Bericht door HansD » 24 mei 2010, 00:35

Als 1e moet ik zeggen dat ik het een verschrikkelijk debat vond, het was net een kippenhok met iedereen die door elkaar heen praatte. Ik ben na 45 minuten dan ook maar topgear gaan kijken met regelmatig terugzappen 8)

Cohen vond ik inhoudelijk niet sterk genoeg en te 'netjes' zodat hij amper aan het woord kwam, Wilders was te schreeuwerig met one-liners terwijl dat niet nodig was in die mate. Ik denk dat hij een stuk sterker over was gekomen als hij Cohen netjes aan het woord liet en op een rustige toon dezelfde argumenten had geponeerd.

Balkenende was balkenende dus een verhaal zonder uiteindelijk een standpunt in te nemen en Rutte vond ik veruit de beste. Cohen en Wilders waren de minste van de deelnemers waarbij Wilders volgens mij de gekozen tactiek te agressief heeft doorgevoerd.

De PVDA heeft trouwens wel een probleem, Cohen zal een prima bestuurder zijn maar zijn (economisch) kennisnivo is gewoon te laag en hij kan zich moeilijk staande houden in zulke debatten en wordt snel overschreeuwt en weggezet. Dat gecombineerd met het 2x aanpassen van het verkiezingsprogramma wekt nu niet de indruk dat de PVDA er helemaal klaar voor is.
Amsterdammers zien Cohen over het algemeen namelijk als een prima burgemeester. Er is dan ook niet veel begrip voor de harde aanpak van Cohen.
Eens. Dat theeverhaal doet het natuurlijk goed in discussies en bij tegenstanders maar zo slecht heeft Cohen het in amsterdam niet gedaan vind ik.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 mei 2010, 10:54

Ik kijk uit naar woensdag, dan is er een groot debat in het Carré 8)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 24 mei 2010, 13:32

Snipe schreef: Hoe vaak komt Wilders überhaupt in Amsterdam?
In november in ieder geval 5 dagen! :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 mei 2010, 14:18

Wie heeft volgens u het debat gewonnen?
Aantal stemmen : 80190
Jan Peter Balkenende : 10%
Mark Rutte : 33%
Job Cohen : 15%
Geert Wilders : 42%

Uit de Telegraaf

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 mei 2010, 14:25

Duidelijk welk publiek de Telegraaf leest :wink:

Maar Maurice en HansD hebben het wat mij betreft allemaal wel gezegd. Geen speld tussen te krijgen :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 mei 2010, 14:30

dvh schreef:Want Wilders zijn uitspraken jegens Cohen waren niet over zijn Burgemeesterschap in Amsterdam.
"Als u zegt dat u voor Nederland wilt doen wat u voor Amsterdam heeft gedaan, dan is dat geen belofte maar een dreigement."
Praat me even bij waar dit over gaat als het niet over zijn burgemeesterschap gaat, want dan heb ik iets gemist.

Plaats reactie