Immigratie kost zes miljard euro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Immigratie kost zes miljard euro

Bericht door GTRene » 16 mei 2010, 02:17

Michel P schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/948511/ ... stecp.html

De hele video kijk en huiver......... allemaal lieve mensen, Islam is vrede.......... RK is vrede Right..........

Michel
toch wel erg bedreigend...
en Sweden laat zich de mond snoeren door dat volk wat schreeuwt en agressief is en zegt tis ook ons land...want we betalen belasting... :sealed:
Eng volk...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 mei 2010, 02:23

Ravin ///M schreef:@Niels - snap jij het, snap ik het :roflol:
Lezen is een kunst inderdaad maar het verklaart wel weer een hoop :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 mei 2010, 10:27

Volgens mij zijn we er allemaal al uit toch? Het is toch niet zo gek dat #willekeurig werknemer/gever graag wil weten waar zijn duurbetaalde belastingcenten naartoe gaan? Feitelijk zou het zo moeten zijn dat de politiek de wensen van de burger behartigd. Nu is dat volgens mij al tig jaren niet meer zo in Nederland, maar daar zou het wel op neer moeten komen. Als PVV van 9 zetels naar bijna 34 zetels in de peilingen haalt door voornamelijk het immigratiedebat, zit daar duidelijk iets NIET goed.

Mijn +1 sloeg trouwens op het feit dat je of alle geloven "schoffeert" of gewoon helemaal niet. Mij interesseert geloof geen hol, maar om executies goed te praten omdat iemand iets lulligs gezegd of getekent heeft over iets wat tussen je oren zit? No way. Maar dat is inderdaad flink offtopic hier :]

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 mei 2010, 14:24

FrankS schreef:Dit is wat anders dan protesteren imho. Een aantal mensen gaan hier een grens over.
Die met zijn losse handjes moet gearresteerd worden ja. De rest zijn simpele zielen (vaak jong) die opgefokt door een import imam stennis lopen schoppen. Dat was zelfs gebeurd als Lars alleen over zijn tekening was begonnen.

Dan maak ik me meer zorgen over de ghettovorming in de steden doordat alles was wit is eruit gepest wordt en ambulances/politie hun werk niet meer kunnen doen. Waar op die manier de sharia gaat gelden.
Dat vindt ik zorgwekkend.

dvh

Bericht door dvh » 17 mei 2010, 18:55

Kijk:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... genten.xml

Dit zijn de betere acties.
Gewoon een stoere agent in burger, die weinig praat en gelijk met daden komt.
Dan blijft de grote mond wel uit.

En ik geloof plechtig, dat deze beste man zich nog van zijn beste kant laat zien met een camera erbij.
En zo hoort het, want zonder de camera mag ie van mij nog wat minder netjes zijn.

Tom

Bericht door Tom » 17 mei 2010, 19:30

Dat is inderdaad een aanpak die ik zou verwachten van agenten.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 mei 2010, 19:42

dvh schreef:Kijk:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... genten.xml

Dit zijn de betere acties.
Gewoon een stoere agent in burger, die weinig praat en gelijk met daden komt.
Dan blijft de grote mond wel uit.

En ik geloof plechtig, dat deze beste man zich nog van zijn beste kant laat zien met een camera erbij.
En zo hoort het, want zonder de camera mag ie van mij nog wat minder netjes zijn.
+1 die agenten verdienen 10% meer loon, pak dat maar af van die kantoortijgers bij de politie.......

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mei 2010, 20:02

goede aanpak, en tjonge wat een irritantjes dat volk...ik zou ze niet missen als ze ter plekke )*^%$ vielen :wink:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 mei 2010, 20:09

Michel P schreef:+1 die agenten verdienen 10% meer loon, pak dat maar af van die kantoortijgers bij de politie.......
Precies. Dienstwagens vroegtijdig afschrijven, leuke computerprojectjes, of het zoveelste nieuwe uniform, maar geld stoppen waar het hoort homaar.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... en_op.html

7.000 nieuwe banen, waarvan 127 op straat........ Fucking paperpushers.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 mei 2010, 23:06

Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van deze draadjes omdat weinig mensen op de hoogte zijn van de feiten maar wel lukraak alles voor waar aannemen wat iemand heeft beweerd of geschreven.

Toch vind ik dat ik hierop moet reageren omdat iemand mij op dit draadje wees.

Het is feitelijk onmogelijk dat de immigratiekosten zo hoog zijn als Wilders beweerd en al helemaal als dit gerelateerd wordt aan uitkeringen. Dit is echt ONZIN.

Immigratie bestaat uit 2 vormen: reguliere toelating en asielgerelateerde toelating.

Zoals Michel zegt moet je asielzoekers natuurlijk toegang bieden (Irak, Somalie, Afghanistan) maar zodra de situatie in het land van herkomst verbeterd is, moet je ze ook weer terugsturen. In Nederland gebeurt dit ook, getuige het aantal ingetrokken verblijfsvergunningen van personen uit Irak en Afghanistan. Politieke vluchtelingen moet je hier natuurlijk ook houden. Alles bij elkaar is dit een relatief geringe groep mensen die als politiek vluchteling worden toegelaten. Hoogstens 1000 politieke vluchtelingen per jaar schat ik.

Reguliere toelating bestaat uit ongeveer 45.000 mensen per jaar. Hieronder vallen diverse categorieen, maar de grootste groep is de gezinsvorming. Dat is dus een mannetje of vrouwtje uit het buitenland zoeken en over laten komen.

Maar van deze laatste groep kan in principe alleen een zeer kleine groep (minder dan 5%?) een uitkering hebben, omdat er zeer strenge voorwaarden gelden voor gezinsvorming. Je moet een arbeidsovereenkomst van minimaal 1 jaar hebben en minimaal netto EUR 1500 verdienen per maand. Daarnaast wordt bij elke verlenging (jaarlijks, 3-jaarlijks) getoetst of je nog steeds aan de toelatingsvoorwaarden voldoet. Geen inkomen betekent geen verblijfsvergunning. En voor je geïmporteerde vrouwtje of mannetje natuurlijk al helemaal geen uitkering, omdat je partner al te veel verdiend.

Dus als jullie uitgangspunt van deze discussie betreffende uitkeringen al niet deugt, hoe moet ik dan in hemelsnaam een serieuze discussie met jullie voeren ??

Michel P

Bericht door Michel P » 17 mei 2010, 23:18

Die regeltjes zijn recent wat aangescherpt......... maar wat het probleem is, de velen die behoorlijk onaangepast leven, en dit gedrag overdagen op de kids die ze in veelvoud produceren... Ofwel, relatief is men nu strenger met toelaten o.b.v. gezinsvorming, of import bruiden/bruidegommen. Maar feit blijft dat deze in de regel gezien hun opleidingsnivo een de kant komen te staan, maar wel gebruik maken van welvaartsstaan NL, en die kraakt aan alle kanten, waardoor alles steeds verder uitgekleed word.

Kijk dat filmpje even van de cartonist in zweden, en het gedrag van een grote groep, waarschijnlijk bi-culturelen....... ofwel met zweeds paspoort..... sorry maar dan draait mijn maag om, waar is die multiculurele verrijking.......... ik noem dat verarming.

Kijk het filmpje van RTL4 journaal in de tram/metro in Rotterdam, dat gedrag is ABNORMAAL, EN ONACCEPTABEL......... grotendeels bi-culturelen..... vanwaar deze agressie....... En niet de NL tokkie er als alternatief bij halen....... uiteraard dienen deze ook met zero tollerance te worden aangepakt, echter heb ik het idee dat de in de grote steden zwaar in de minderheid zijn...

Wilders doelt verder op de totale kosten van de immigranten industrie..... van advocaat tot subsidiesponzende stichtingen die vrouwen leren fietsen....en alles wat daar tussen zit.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 17 mei 2010, 23:39

Macboy schreef:Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van deze draadjes omdat weinig mensen op de hoogte zijn van de feiten maar wel lukraak alles voor waar aannemen wat iemand heeft beweerd of geschreven.

Toch vind ik dat ik hierop moet reageren omdat iemand mij op dit draadje wees.

Het is feitelijk onmogelijk dat de immigratiekosten zo hoog zijn als Wilders beweerd en al helemaal als dit gerelateerd wordt aan uitkeringen. Dit is echt ONZIN.

Immigratie bestaat uit 2 vormen: reguliere toelating en asielgerelateerde toelating.

Zoals Michel zegt moet je asielzoekers natuurlijk toegang bieden (Irak, Somalie, Afghanistan) maar zodra de situatie in het land van herkomst verbeterd is, moet je ze ook weer terugsturen. In Nederland gebeurt dit ook, getuige het aantal ingetrokken verblijfsvergunningen van personen uit Irak en Afghanistan. Politieke vluchtelingen moet je hier natuurlijk ook houden. Alles bij elkaar is dit een relatief geringe groep mensen die als politiek vluchteling worden toegelaten. Hoogstens 1000 politieke vluchtelingen per jaar schat ik.

Reguliere toelating bestaat uit ongeveer 45.000 mensen per jaar. Hieronder vallen diverse categorieen, maar de grootste groep is de gezinsvorming. Dat is dus een mannetje of vrouwtje uit het buitenland zoeken en over laten komen.

Maar van deze laatste groep kan in principe alleen een zeer kleine groep (minder dan 5%?) een uitkering hebben, omdat er zeer strenge voorwaarden gelden voor gezinsvorming. Je moet een arbeidsovereenkomst van minimaal 1 jaar hebben en minimaal netto EUR 1500 verdienen per maand. Daarnaast wordt bij elke verlenging (jaarlijks, 3-jaarlijks) getoetst of je nog steeds aan de toelatingsvoorwaarden voldoet. Geen inkomen betekent geen verblijfsvergunning. En voor je geïmporteerde vrouwtje of mannetje natuurlijk al helemaal geen uitkering, omdat je partner al te veel verdiend.

Dus als jullie uitgangspunt van deze discussie betreffende uitkeringen al niet deugt, hoe moet ik dan in hemelsnaam een serieuze discussie met jullie voeren ??

everybody in this topic just got lawyerd!

Michel P

Bericht door Michel P » 17 mei 2010, 23:41

Metin,

Macboy is ook gekleurd door zijn werk :mrgreen:

Michel

Tom

Bericht door Tom » 18 mei 2010, 00:11

Macboy schreef: omdat er zeer strenge voorwaarden gelden voor gezinsvorming.

Je moet een arbeidsovereenkomst van minimaal 1 jaar hebben en minimaal netto EUR 1500 verdienen per maand.
Ilija, toevallig las ik pas hetzelfde van iemand die z'n Russische vriendin hierin wilde halen. Liep te klagen over vele bureaucratie en ontzettend strenge eisen. Dus ik informeren naar die strenge eisen, toen vertelde hij hetzelfde als jij... je moet een arbeidscontract van een jaar hebben en een bepaald inkomen. Oh ja, en een cursus van een paar honderd euro en iets van 800 euro aan IND ofzo.

Noem mij maar gek, maar zo streng is dat toch niet? Het is zo'n beetje het minimale wat je kunt vragen, een inkomen waar je met z'n tweeën van kunt leven en wat geld voor de bureaucratie/inburgering. Goed, niet iedereen zal aan die inkomenseisen voldoen maar zeer streng kan ik het niet noemen. Zover ik weet hebben veel andere landen zoals Amerika en Australië veel strengere eisen op dat gebied.

dvh

Bericht door dvh » 18 mei 2010, 06:43

Zeer streng ?

Goede investering bedoel je zeker ?
Neef Ali zet je wel even op de loonlijst bij z'n shoarmatent, alleen op papier natuurlijk.
Gelijk kinderbijslag aanvragen voor al je 12 kinderen in een ander land.
Die paar 100 euro voor een inburgeringscurcus is een meer dan goede investering als je kijkt wat ze ervoor terug krijgen.

De slimmerikken die weten het wel.
Wellicht dat het zeer streng overkomt voor een echte immigrant.
De echte vluchtelingen, die wat mij betreft de hulp hartelijk mogen ontvangen, die vissen vaak langs het net door alle regetjes en procedures.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 mei 2010, 07:45

Ik wil net zeggen, zo zwaar heeft Maxima het niet gehad. :angel:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mei 2010, 08:34

:bag: :shock:

Dit draadje gaat natuurlijk over IMMIGRATIE....ok.

Ik las de hele tijd IRRITATIE KOST 6 MILJARD EURO, vandaar mijn posts.

:wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2010, 10:48

lol @ Robin :)

@ Tom: met zeer streng bedoelde ik dat je daarmee dus GEEN recht op een uitkering kunt hebben. Natuurlijk is het niet meer dan normaal om die voorwaarden te hanteren, net zoals de verplichte inburgeringscursus een stap in de goede richting is. Voor de volledigheid: een arbeidsovereenkomst van één jaar is NIET genoeg.

(Nederland wordt overigens vanuit EU teruggefloten vanwege hun te strenge inkomenseisen maar dat durf ik niet groot te typen haha)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 mei 2010, 13:07

En als je geen uitkering wilt en gaat werken krijg je dit... :roflol:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=19077

:bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mei 2010, 21:14

Plaats reactie