Eerste keer dit jaar, vorig jaar alleen dat akkefietje met Hamilton in Australië (lie-gate). Valt toch wel mee dan?Roy schreef:Tegenwoordig moet je ook gewoon een paar dagen wachten op de uitslag.... word altijd wel weer aan gesleuteld. Dat gezeik... race gvd eens.
F1 2010: Grand Prix de Monaco
- Dutch
Re: F1 2010: Grand Prix de Monaco
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Brian/Brendon, wat maakt het uit. Denk dat we die nog wel tegen gaan komen in de F1 8)
-
Roy
Coureurs durven niks meer joh...Dutch schreef:Eerste keer dit jaar, vorig jaar alleen dat akkefietje met Hamilton in Australië (lie-gate). Valt toch wel mee dan?Roy schreef:Tegenwoordig moet je ook gewoon een paar dagen wachten op de uitslag.... word altijd wel weer aan gesleuteld. Dat gezeik... race gvd eens.
- Dutch
Ik denk z'n teamgenootje nog net iets eerder:Richardt. schreef:Brian/Brendon, wat maakt het uit. Denk dat we die nog wel tegen gaan komen in de F1 8)
http://www.driving-fun.com/569/the-know ... ijzen.aspx
- @iko
Of het nu wel of niet volgens de regels was:
De uitslag zal nooit teruggedraaid worden. Dit komt omdat het een stop and go is, uitgedeeld tijdens de race.
(vertaald naar een 20 sec straf, omdat de stop and go niet meer uitgevoerd kon worden).
Deze straffen tijdens de race kunnen nooit achteraf teruggedraaid worden.
De uitslag zal nooit teruggedraaid worden. Dit komt omdat het een stop and go is, uitgedeeld tijdens de race.
(vertaald naar een 20 sec straf, omdat de stop and go niet meer uitgevoerd kon worden).
Deze straffen tijdens de race kunnen nooit achteraf teruggedraaid worden.
-
Rupie
Is er ergens een overzicht te vinden van uitgedeelde straffen dit jaar?
Ben benieuwd of het stuur weggooien nog bestraft wordt en ben ook wel benieuwd naar de inhaalacties de pit in bij de grandprix van China.
Ben benieuwd of het stuur weggooien nog bestraft wordt en ben ook wel benieuwd naar de inhaalacties de pit in bij de grandprix van China.
- Tom V
Bizar eigenlijk dat er een regel bestaat die bepaalt dat je onder raceomstandigheden zonder gevaar NIET mag inhalen.
Goed bezig daar.
- PD power
Ach, MS heeft 78 ronden de tijd gehad ( oke daar zaten wat SC rondjes bij) toen is het hem niet gelukt, nu probeert ie (samen met BB) weer de regels op te rekken, de vorige keer trapten ze er nog wel in.
Heeft in mijn ogen weinig met racen te maken, vind het weer een gluiperigge aktie, ik weet dat MS fans het eerder slim vinden
(no offence) ( dus mijn mening en geen feit)
Denk dat ze dit Rosberg niet even verteld hebben........
Heeft in mijn ogen weinig met racen te maken, vind het weer een gluiperigge aktie, ik weet dat MS fans het eerder slim vinden
-
Rupie
Ruben schreef:Is er ergens een overzicht te vinden van uitgedeelde straffen dit jaar?
-
Luco
+1000henno boenink schreef:Ach, MS heeft 78 ronden de tijd gehad ( oke daar zaten wat SC rondjes bij) toen is het hem niet gelukt, nu probeert ie (samen met BB) weer de regels op te rekken, de vorige keer trapten ze er nog wel in.
Heeft in mijn ogen weinig met racen te maken, vind het weer een gluiperigge aktie, ik weet dat MS fans het eerder slim vinden(no offence) ( dus mijn mening en geen feit)
Ms kan niemand inhalen en Alonso rijd gewoon van laatste plaats naar positie 6 door slim en goed rijden.
Vond het een briljante actie om gelijk naar hard te gaan tijdens de eerste sc periode
- JP
- Downforce Hans
henno boenink schreef:Ach, MS heeft 78 ronden de tijd gehad ( oke daar zaten wat SC rondjes bij) toen is het hem niet gelukt, nu probeert ie (samen met BB) weer de regels op te rekken, de vorige keer trapten ze er nog wel in.
Heeft in mijn ogen weinig met racen te maken, vind het weer een gluiperigge aktie, ik weet dat MS fans het eerder slim vinden(no offence) ( dus mijn mening en geen feit)
Das dan jammer voor jou maar tegen Rosberg hadden ze het ook gezegd.........
Die eikels hadden gewoon geen tegenstrijdige signalen af moeten geven door met een groene vlag te gaan staan zwaaien.
Heeft trouwens helemaal niks met gluiperigs te maken maar laat wel zien hoe jij hier in staat.........
Ik zie liever trouwens zo`n aktie als een verwend kind wat een beetje zit te zwaaien achter zijn stuur omdat ze hem er niet voorbij laten..........
-
Rupie
Volgens mij heb ik geleerd in mijn licentiecursus dat na een SC periode de groene vlaggen aangeven dat NA start finish ingehaald mag worden. Enige onduidelijke is wat mij betreft de regelwijziging?Pitbox Hans schreef:Die eikels hadden gewoon geen tegenstrijdige signalen af moeten geven door met een groene vlag te gaan staan zwaaien.
Hoe dan ook wordt de formule 1 er niet aantrekkelijker op als je wint door het toepassen van regels daar waar een ander dat waarschijnlijk niet zou doen. Geen pluspunt voor Schumacher dus in mijn ogen, hoe je het ook went of keert. Als ie had willen zeiken over regeltjes had ie maar advocaat moeten worden
-
Luco
Ruben schreef:Volgens mij heb ik geleerd in mijn licentiecursus dat na een SC periode de groene vlaggen aangeven dat NA start finish ingehaald mag worden. Enige onduidelijke is wat mij betreft de regelwijziging?Pitbox Hans schreef:Die eikels hadden gewoon geen tegenstrijdige signalen af moeten geven door met een groene vlag te gaan staan zwaaien.
Hoe dan ook wordt de formule 1 er niet aantrekkelijker op als je wint door het toepassen van regels daar waar een ander dat waarschijnlijk niet zou doen. Geen pluspunt voor Schumacher dus in mijn ogen, hoe je het ook went of keert. Als ie had willen zeiken over regeltjes had ie maar advocaat moeten worden
Zodra de sc weg is wordt op heel de baan met een groene vlag gezwaaid ten teken dat de race weer is begonnen, en je dus na de start finish weer in mag halen.
In de F1 is nu dan deze regelwijziging die voor "onduidelijkheid" heeft gezorgd.
Maar in elke klasse mag je pas na de start finish in gaan halen, lekker op spa als je voorganger de achterkant van het veld niet haalt omdat die te langzaam is, ben je mooi genaaid, ik denk dat daarom de regels veranderd zijn in de F1, behalve in de laatste ronde dan, volgens mij zijn de regels heel duidelijk.
- @iko
De nieuwe regels veroorzaken deze onduidelijkheid.
Je mag nu inhalen vanaf de lijn bij ingang pitstraat, als de SC de pit in gaat. (dat was in het verleden altijd start-finish lijn).
Echter, blijkbaar is er weer een aparte regel die zegt dat het in de laatste ronde weer anders is.....
Ik verwacht dat de uitslag blijft staan, maar dat er meer verduidelijking komt over deze regel (bv ze blijven gele vlaggen zwaaien ipv groen)
@ Ruben: LOL naam van Hans
Je mag nu inhalen vanaf de lijn bij ingang pitstraat, als de SC de pit in gaat. (dat was in het verleden altijd start-finish lijn).
Echter, blijkbaar is er weer een aparte regel die zegt dat het in de laatste ronde weer anders is.....
Ik verwacht dat de uitslag blijft staan, maar dat er meer verduidelijking komt over deze regel (bv ze blijven gele vlaggen zwaaien ipv groen)
@ Ruben: LOL naam van Hans
- Tom V
Mee eens, Alonso zat gewoon te slapen en als er groene vlaggen zijn ben je vrij om te gaan. Onduidelijkheid wellicht maar dan kun je het Schumacher/Mercedes niet kwalijk nemen gebruik te maken van de situatie. Wordt er een keer ingehaald, zit men weer te zeuren.Downforce Hans schreef:henno boenink schreef:Ach, MS heeft 78 ronden de tijd gehad ( oke daar zaten wat SC rondjes bij) toen is het hem niet gelukt, nu probeert ie (samen met BB) weer de regels op te rekken, de vorige keer trapten ze er nog wel in.
Das dan jammer voor jou maar tegen Rosberg hadden ze het ook gezegd.........
Die eikels hadden gewoon geen tegenstrijdige signalen af moeten geven door met een groene vlag te gaan staan zwaaien.
Heeft trouwens helemaal niks met gluiperigs te maken maar laat wel zien hoe jij hier in staat.........
Ik zie liever trouwens zo`n aktie als een verwend kind wat een beetje zit te zwaaien achter zijn stuur omdat ze hem er niet voorbij laten..........
@ Henno, t kan wel zijn dat Schumacher 70 rondes "de kans" zou hebben gehad, inhalen met klein verschil gebeurt gewoon niet en al helemaal niet in Monaco. Dat Alonso de 3 achterhoede teams makkelijk voorbij stook mag ook wel met 3-4 seconden verschil maar daar hielt het ook gewoon helemaal op en sloot ook hij achteraan het treintje.
Ik ben niet pro Alonso of pro Schumacher of tegen geen van beiden. Ik wil gewoon racen zien en dus liever dit dan auto's die een beetje achter elkaar aan rijden.
- Downforce Hans
Ruben....L#L Aigo thanks 
- Femme
De onduidelijkheid wordt veroorzaakt door de wijze waarop de regels zijn uitgevoerd.
Volgens artikel 40.13 mag er niet ingehaald worden als de race wordt beëindigd terwijl er sprake is van een safety car-situatie. De SC gaat dan in de laatste ronde voor de finish naar binnen.
De vraag is nu of er nog sprake was van een safety car-situatie toen de SC naar binnen ging. De SC ging naar binnen zoals de bedoeling is van de regel, maar vlak daarvoor was naar de teams gecommuniceerd dat de SC aan het einde van de ronde naar binnen zou gaan. Toen de SC naar binnen ging werd de groene vlag gezwaaid en werden de SC-borden ingetrokken. Dit lijkt erop te duiden dat de safety car niet meer deployed was en de race dus werd hervat. Op het moment van het eindigen van de race was er in ieder geval geen SC op de baan, hingen er geen SC-borden en geen gele vlaggen.
Bij een correcte uitvoering van de regels zou je verwachten dat de marshals de gele vlag zouden blijven zwaaien en de SC-borden zouden blijven tonen.
Niet duidelijk is dus of de SC naar binnen ging om regel 40.13 uit te voeren of omdat de baan weer veilig was. De raceleiding had dit alleen duidelijk kunnen maken door de juiste vlaggen te tonen.
Volgens artikel 40.13 mag er niet ingehaald worden als de race wordt beëindigd terwijl er sprake is van een safety car-situatie. De SC gaat dan in de laatste ronde voor de finish naar binnen.
De vraag is nu of er nog sprake was van een safety car-situatie toen de SC naar binnen ging. De SC ging naar binnen zoals de bedoeling is van de regel, maar vlak daarvoor was naar de teams gecommuniceerd dat de SC aan het einde van de ronde naar binnen zou gaan. Toen de SC naar binnen ging werd de groene vlag gezwaaid en werden de SC-borden ingetrokken. Dit lijkt erop te duiden dat de safety car niet meer deployed was en de race dus werd hervat. Op het moment van het eindigen van de race was er in ieder geval geen SC op de baan, hingen er geen SC-borden en geen gele vlaggen.
Bij een correcte uitvoering van de regels zou je verwachten dat de marshals de gele vlag zouden blijven zwaaien en de SC-borden zouden blijven tonen.
Niet duidelijk is dus of de SC naar binnen ging om regel 40.13 uit te voeren of omdat de baan weer veilig was. De raceleiding had dit alleen duidelijk kunnen maken door de juiste vlaggen te tonen.
- wjn
De straf is ook vrij zwaar voor zo'n actie in deze situatie.
Alle auto's geven gas om over de finish te komen en Alonso maakt daarbij een fout en wordt ingehaald. Als ze allemaal langzaam waren blijven rijden, had die actie ook niet plaatsgevonden. Gewoon de plaats terugzetten had 'm ook al gedaan, toont ook al aan dat zo'n actie niet loont.
Alle auto's geven gas om over de finish te komen en Alonso maakt daarbij een fout en wordt ingehaald. Als ze allemaal langzaam waren blijven rijden, had die actie ook niet plaatsgevonden. Gewoon de plaats terugzetten had 'm ook al gedaan, toont ook al aan dat zo'n actie niet loont.
- Macboy
Groene vlaggen zijn een aankondiging dat je na S/F weer gas kunt geven. Wanneer S/F dan begint staat ook weer in het reglement. Tot slot geldt er een uitzondering voor de laatste ronde. Ik zie dan ook geen enkele ruimte voor discussie.
-
Metchu
BAM! Lawyerd!
- Tom V
Groene vlaggen geven aan dat je vanaf die marshallpost weer mag inhalen. Eerder was het daarom ook gele vlag tot aan start finish.Macboy schreef:Groene vlaggen zijn een aankondiging dat je na S/F weer gas kunt geven. Wanneer S/F dan begint staat ook weer in het reglement. Tot slot geldt er een uitzondering voor de laatste ronde. Ik zie dan ook geen enkele ruimte voor discussie.
- Downforce Hans
Metchu schreef:BAM! Lawyerd!
Pffff hou is op joh, moet je wat van hem klefbekje 8)
- DDX
Geen beroep, maar FIA heeft het wel op de agenda staan om 40.13 op de volgende vergadering te bespreken :
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83721
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83721
- Arthur
- Auto: Nr.51
DAT was idd een briljante aktie. Door die strategie komt 'ie voor een aantal "gerenommeerde" rijders, niet door inhalen. Strategie was dus prima. De achterhoede teams inhalen was waarschijnlijk zelfs MS geluktLuco schreef:Ms kan niemand inhalen en Alonso rijd gewoon van laatste plaats naar positie 6 door slim en goed rijden.
Vond het een briljante actie om gelijk naar hard te gaan tijdens de eerste sc periode![]()