En das nou democratie. Partijen staan voor het belang van hun achterban, niet voor het belang van heel Nederland in het algemeen. Daarom kan (mag) je een keuze maken tussen welke partij het beste bij jouw idealen past en daar op stemmen, zodat zij jouw belangen kunnen behartigen. Ik heb die toeslagen inderdaad niet nodig, dus een partij die ze schrapt zou voor mij PERSOONLIJK een streepje voor hebben op andere partijen. En zo kijk je per situatie welke partij gemiddeld het meest met jouw opvattingen overeenkomt.wjn schreef:Hou op over politici, die zijn nu allemaal weer dusdanige (bezuinigings) programma's inelkaar aan het draaien, dat ze er zelf geen last van hebben. Bijv. Trots Nederland: Allerlei toeslagen wegschrappen, nee die hebben ze zelf niet nodig. PVDA: topinkomens aanpakken, ze zitten er zelf net onder, hebben er geen last van, etc. etc.Downforce Hans schreef:Ik heb zo`n idee (zonder elke buitenlander over de zelfde kam te scheren) een hoop mensen commentaar hebben over buitenlanders, dat het allemaal wel mee valt, maar dat die mensen niet eens in een wijk wonen waar buitenlanders in voor komen.
Volgens mij was er een jaar of twee geleden ook zo`n discussie, politici die het allemaal wel wisten.
Werd er later gekeken waar ze woonden was het in wijken waar geen buitenlander woonde.
Soms heb ik het idee dat er hier ook een paar mensen zijn die ooit een buitenlander op tv hebben gezien maar nog nooit in een wijk zijn geweest waar er overlast voor komt.
Ik ben het met de meeste dingen niet eens wat Wilders te melden heeft maar er zijn ook wel een paar dingen waarvan je zegt "daar zit wel wat in".
Het is natuurlijk ook wel makkelijk om alleen maar tegen Wilders te schoppen.
Grtz,Hanz06
Ik moet de eerste integere politici nog tegenkomen.
Je moet voor jezelf stemmen, niet voor een ander. Das heel solidair, maar wat heb je er aan. Maar zonder een nieuwe discussie te starten hierover: wat je eigenlijk hekelt is een democratie