Porsche Boxster Spyder

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
SteV6

Re: Porsche Boxster Spyder

Bericht door SteV6 » 09 mei 2010, 23:13

Ron4S schreef:@Stephan; er zit geen begrenzer op met het dakje op, het waait er letterlijk vanzelf vanaf. Heb nu iemand gesproken die de spyder al heeft en die moest wel lachen want volgens hem gaat niemand ook maar de 160km/h halen met het dakje er op zoveel herrie maakt het volgens hem.
Geen Trans Europe Express dus. En lekker op donderdag naar de Noord-Italiaanse bergmeren knallen voor een weekendje zit er niet in op koude of natte dagen :?

Komt de Exige met softtopje en airco toch weer in beeld :bag:

Tom

Bericht door Tom » 10 mei 2010, 00:29

Huh, ik dacht dat Porsche zei dat je 190 km/u mocht met het dak erop, en dat het daarboven eigen risico was.
Dat het dakje boven de 200 niet goed functioneert, daar zou ik prima mee kunnen leven, maar als je bij 160 al niet prettig ermee kunt rijden..?

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2010, 13:56

Oordopjes in en gaan met die banaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2010, 14:23

Macboy schreef:Oordopjes in en gaan met die banaan.
dan hoor je de motor niet janken...nah hoepen dat ze met een mooi gewelfde hardtop komen

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mei 2010, 17:32

jaaa PDK met flippers in een beter stuurtje zo te zien...

Afbeelding
Auch die Modelle Boxster und Cayman können mit dem neuen Dreispeichen-Sportlenkrad mit Schaltpaddles bestückt werden.

Ron4S

Bericht door Ron4S » 10 mei 2010, 21:25

Tot 200km/h blijft het dak in ieder geval gegarandeerd zitten zegt Porsche :?

De man bedoelde dat het naar zijn mening zo ongelooflijk veel herrie maakt met het dak er op dat geen normaal mens daar harder dan maximaal 160 km/h mee zou gaan rijden. Het ligt er natuurlijk ook aan wat iemand gewend is, misschien vindt een Lotus rijder het dak juist wel ongelooflijk stil :wink:

@GT Rene: jouw foto is het stuurtje met paddles on order 8)

Chuck

Bericht door Chuck » 10 mei 2010, 21:45

Of je rijd gewoon open zonder dak, 200 km per uur of 260 open, evenveel herrie :mrgreen:

Ron4S

Bericht door Ron4S » 10 mei 2010, 22:08

Chuck, volgens die man maakt ie zonder kap veel minder herrie :D

Niels v D

Bericht door Niels v D » 11 mei 2010, 17:33

Heb ik met de MG ook last van Ron, doordat met het dakje op alle wind langs alle gaten en kieren heen suist maakt dat veel meer herrie dan zonder dak..

JP

Bericht door JP » 13 mei 2010, 00:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tallbloke

Bericht door tallbloke » 13 mei 2010, 08:09

tallbloke schreef:Inmiddels voor 64.500 Euro 2e hands te koop net over de grens !
Prijs op Nederlands kenteken ? Iemand hier een idee wat er aan Euro's bijgestort zal moeten worden ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Heb vandaag een afspraak gemaakt in Bedburg-Hau om deze Spyder te gaan bekijken..................

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 13 mei 2010, 08:20

Ha dat is mooi heb jij straks nog eerder zo'n ding dan die treuzelaars hier.. :wink:
Succes vandaag, wel een rijverslag hier neer ploffen graag 8)

Ron4S

Bericht door Ron4S » 13 mei 2010, 09:20

Tallbloke succes en veel plezier! Wil je ons daarna aub vertellen hoe ie rijdt en hoe veel of hoe weinig herrie de kap maakt?

En als je hem zou kopen, denk aan de juiste procedure invoer, anders ben je het haasje met de BTW!

tallbloke

Bericht door tallbloke » 14 mei 2010, 08:21

Gister op Duitse vaderdag naar die heimat gereden om net over de grens bij Nijmegen kennis te maken met de nieuwe Porsche Boxter Spyder.
Het ging hier om een gebruikt wit exemplaar met slechts 1017 km op de teller en met enkele opties, maar zonder airco en navi.

Afbeelding

Reden van verkoop is mij niet duidelijk geworden. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat "het dakje" daar een hoofdrol in/bij speelt.Teveel kabaal en teveel gedoe !

De proefrit zonder dak overigens was zonder meer overtuigend !
Heerlijke niet feminine rijdersauto/cabrio met prachtige sound en uitstekende wegligging.

Heren hier die hem hebben besteld zullen er geen spijt van krijgen, mits open rijden hun hobby is.
Laatst gewijzigd door tallbloke op 17 mei 2010, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 mei 2010, 08:56

En, gekocht?

Of gewoon ff wezen testen?

Andre

Bericht door Andre » 14 mei 2010, 10:51

32 pagina s maaruh koopt iemand ook nog een. Hoe zit dat hier.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 14 mei 2010, 12:29

Heb nog geen order geplaatst omdat ik toch, op de valreep, toch aan het twijfelen ben over een gewone Boxster S. Er is dus twijfel, en bij twijfel niets doen. De twijfel richt zich op

1) het uiterlijk: het dakje vind ik wel cool maar die 2 bulten op de kofferbak, zeker als je de auto 'open' ziet, daar zit ik dus de afgelopen weken over te twijfelen. Ik denk dat ik de gewone Boxtser S - zonder dak! - toch denk ik mooier vind, omdat de cabrio-lijn dan heel mooi is. Die Carrera bulten.. tja, maar het is twijfel, misschien valt het weer anders ...
2) Is een 2009 Boxster S in mijn situatie, met mij als rijder, eigenlijk niet net zo goed? Ook de Boxster S kun je uitrusten met de Spyder wielen, kan ook helemaal alcantara, daar kun je ook de Spyder kuipstoeltjes in bestellen, is ook PDK (als ik dat zou willen), is voor daily gewoon net zo snel als de Spyder natuurlijk, rijdt ook fenomenaal, kan ook met sportauspoef.. en is toch net iets praktischer in NL met dat automatische dak (alhoewel ik het stoffen dakje echt leuker vind om te zien)

Dus in mijn situatie, en mijn idee hoe ik de auto wil gaan gebruiken, is het dan toch de Boxster S die ik moet pakken? .... :hmmm:

ErikS

Bericht door ErikS » 14 mei 2010, 12:37

Tja, duidelijke stelling.

Gewone boxter is goed maar een klein beetje gay om te zien,
De spyder vind ik persoonlijk dus een veel stoerdere verschijning, al in gereden?

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 14 mei 2010, 12:38

FerdiACS1 schreef: Dus in mijn situatie, en mijn idee hoe ik de auto wil gaan gebruiken, is het dan toch de Boxster S die ik moet pakken? .... :hmmm:
Als ik het zo lees is voor jou de enige reden om de Spyder te pakken het 'speciale'. Voor al het overige is de normale Boxter S (als ik je goed begrijp) beter toegesneden op je behoeftes.
Het enige dat je dus nog hoeft te bepalen is of het 'speciale' spyder gevoel:
a) de praktische ongemakken en,
b) de hogere prijs het voor jou waard zijn.
Dus nogmaals goed nadenken waarvoor je de auto gaat gebruiken en nog eens checken hoe vol je spaarpot is :wink: .

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2010, 13:10

Ik zou sowieso eerst een testrit willen ivm het dakje op bepaalde snelheden...in NL heb je vaak het dakje nodig, want herrie boven je motorgeluid uit is echt herrie en niet mooi :hmmm:
afijn, try before you die :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mei 2010, 14:44

Als je nu opeens over verstand gaat beginnen is de keuze toch heel makkelijk ? Dan kies je natuurlijk voor de Boxster. Elke idioot zou dit nog begrijpen. Helemaal als je de bulten ook nog eens niet mooi vind (onbegrijpelijk overigens). Daarbij moet je je afvragen hoe vaak je het dak dicht wil doen en open. Dat duurt elke keer volgens mij minimaal 5-7 minuten.

Probleem is alleen dat verstand geen rol speelt als emotie om de hoek komt kijken.

Dus je moet jezelf afvragen: ben ik een man van verstand of een man van emotie ? Zodra je het antwoord daarop gevonden hebt is de keus al gemaakt:

Emotie = Spyder
Verstand = Boxster

allen

Bericht door allen » 14 mei 2010, 15:40

@Erik: Onzin! Jaloerse mensen vinden ene Boxter vaak gay.
@Rene: Onzin! Zo vaak regent het hier helemaal niet.
@Ilija: Onzin! Met wat goede wil zit een Caterhamdakje er in 4 minuten op. Dat is inclusief het uitpakken.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2010, 15:55

allen schreef:@Erik: Onzin! Jaloerse mensen vinden ene Boxter vaak gay.
@Ilija: Onzin! Met wat goede wil zit een Caterhamdakje er in 4 minuten op. Dat is inclusief het uitpakken.
Allen, jij bent een uitzondering, een die-hard :wink:
ik zie Ferdinand niet als een die-hard :mrgreen:

eneuh of het nu 4 min of 7 min duurt zo'n dakje, als het stortregend is dat een eeuwigheid lijkt me :mrgreen: of je moet de ruimte hebben dat je boven de 80km/u kan blijven en hopen dat het niet meer regenst als je minder hard rijd :hmmm:
lol

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 mei 2010, 15:56

GTRene schreef:
allen schreef:@Erik: Onzin! Jaloerse mensen vinden ene Boxter vaak gay.
Allen, jij bent een uitzondering, een die-hard :wink:
ik zie Ferdinand niet als een die-hard :mrgreen:

eneuh of het nu 4 min of 7 min duurt zo'n dakje, als het stortregend is dat een eeuwigheid lijkt me :mrgreen: of je moet de ruimte hebben dat je boven de 80km/u kan blijven en hopen dat het niet meer regenst als je minder hard rijd :hmmm:
lol
Idd, als het regent gewoon hard rijden, dan belandt er bijna geen regen in het interieur.

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2010, 16:07

voordeel van een boxter S is dat het dakkie snel werkt, maar ook een mooie hardtop heeft zelfs 1 grote dan lijkt ie op een Cayman...das erg fraai, laatst ook 1 op CPZ gezien.

anyway wat spyder pics

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie