Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2009, 13:06

Zonder me te mengen in deze discussie, even een leuke anekdote.

Ooit was er de Volvo 360 cup, vol illegale volvo's. De snelste 10 waren illegaal (teveel pk's) en streden hun eigen race tegen de rest die legaal (of matig) geprepareerd waren. Toen vroeg iemand voor de gein of Jan Lammers zin had om mee te doen in een willekeurige 360 op Assen. Jan ging erop in en reed een nette kwalificatie met een pole position. Tot dan toe was het allemaal nog leuk, maar niet bijzonder ofzo.

Tijdens de start van de race konden een aantal redelijke talenten (hun eigen woorden) met illegale en semi-legale 360 Jan bij blijven, maar na 1 ronde werd 't verschil duidelijk. Waar alle 360's glibberden en glijdend door de bochten gingen op de limiet van de rijders, zagen ze Jan strak blijven rijden op veel hogere (bochten)snelheid en die liep daarom opeens enorm op ze uit.

Kwestie van zijn nog altijd aanwezige talent, ervaring en kunde, de illegale 360's hielden toen wederom hun eigen race, de legale 360's ook en Jan had ook een eigen race. Achteraf hadden ze veel lol met z'n allen tijdens het napraten. De illegale 360's zijn intussen verbannen en de klasse is redelijk ter ziele (mede door de komst van andere goedkope instapklassen en een enorme vlucht in de aanschafwaarde van die oude opa mobielen.... ).
----

Succes met jullie zinnige en onzinnige discussies. :)

Gert.

Bericht door Gert. » 27 okt 2009, 13:23

DSC is een leuke mix van talenten/liefhebbers en mensen met veel geld.
Ik vind het altijd mooi om naar te kijken.
In iedere raceklasse is gezeik....
Het gaat er toch om wat je er persoonlijk van kan maken.
Slechts een enkele coureur kan zijn geld met racen verdienen, de rest is toch gewoon op basis van passie voor de autosport.
Jammer dat er mensen zijn die hun waarheid als de echte waarheid willen verkondigen ten koste van anderen.
Dit forum heet Driving FUN, lijkt me dat je daar met name op een positieve manier een bijdrage aan wil leveren.

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2009, 13:56

Tuurlijk gert daar heb je gelijk in.

Daarom is de dsc voor mij altijd leuk maar discussies maken een forum toch iedereen mag zijn mening delen als je het daar nou mee eens bent of niet.

Ondanks de vele kg per pk discussies en strafsec voor gastrijders die gewoon op 40 gezet worden doe ik gewoon mee ik zeur niet. Lekker achteraan starten en gewoon het gas erop. Ik heb het echt naar me zin gehad afgelopen weekend. Pole gereden met downforce auto en winnen met eigen gepimpte 130i:)

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2009, 14:16

Afbeelding

Gert.

Bericht door Gert. » 27 okt 2009, 15:33

scary :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2009, 15:41

Tom past straks niet meer in zijn Z4.

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2009, 15:44

Wel goeie entertainment hier :mrgreen:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 02 nov 2009, 20:56

De discussie hier is deels wel interessant, maar blijkbaar raken de gemoederen op internet toch telkens weer teveel verhit om voor mij nog begrijpelijk te zijn. Je zou bijna vergeten dat autosport bij uitstek in het DSC om "Driving Fun" gaat.

Voor diegenen die Andre de Vries in het visier houden:

Tijdens de finale races op Assen heb ik voor het eerst een heel weekend Andre van dichtbij kunnen observeren. Deze man is zo gedreven om maximaal te presteren met de beschikbare middelen, laat zo weinig aan het toeval over en rijdt zich werkelijk het snot voor de ogen. Ik ben helemaal om: zo hoort men autosport te benaderen! Ik heb er echt van genoten. :clap:

Andre, je ongenuanceerde opmerkingen neem ik bijna op de koop toe. :wink:

Andre

Bericht door Andre » 02 nov 2009, 21:13

Thx jan.

Op internet schrijf je snel te veel ben ik vaak schuldig aan. Ik probeer te minderen dat lukt aardig als je naar me post count kijkt de laatste tijd.

De negativitiet die ik soms over de dsc heb komt gewoon uit mijn racehart ik wil graag strijden met gelijke kansen. Ik vondt het dus ook helemaal niet erg dat ze mij 40 straf sec gaven zelde als laurens.

Het is gewoon heel erg moeilijk om alle auto s gelijk te krijgen. De kunst is om binnen de dsc regels die dick toelaat het maximale eruit te halen en met hoeveel pk dat is hangt van dick zelf af en hoe je het spel zelf speelt. Ik weet inmiddels hoe dick daar mee omgaat dus je doet mee of je doet niet mee. Ik heb afgelopen finale race echt genoten.

Voor mij is racen nu meer als rijden alleen. Ik geniet zo als we auto bouwen en dat ie super mooie tijden rijdt met de aanpassingen die we zelf bedenken wel in overleg met moton peter klaassen als het over het onderstel gaat. Het is gewoon mooi om daar aan te werken. Beetje hier beetje daar en uiteindelijk is het optelsom die je naar snelle tijden brengt.
Als je nu ook ziet dat ik vaker langs de baan sta te genieten van david en wouter als ze het rijden zijn soms stap ik zelf even in als er weer eens iets op me pad komt.

Vrijdag testen met een 997 GT3 en zaterdag endurance race Zandvoort met een 997 GT3 dit is ook voor mij ook alleen maar mogelijk, doordat ik samen met Sybren van de De Beier rijdt mijn hoofdsponser:) We zijn nu druk bezig met de E90 M3 voor de nieuwjaars race ik hoop dat het allemaal lukt. Druk hebben we het er in ieder geval wel mee.

Luuk

Bericht door Luuk » 19 dec 2009, 17:36

Afbeelding

Partehh!

Metchu

Bericht door Metchu » 19 dec 2009, 17:44

oooooh zo vuistmanable! :mrgreen:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 19 dec 2009, 18:08

Haha, was wel erg gezellig :banaan: Toen om 07:00 de wekker ging om te gaan arbeiten voelde ik me iets minder.

Luuk

Bericht door Luuk » 19 dec 2009, 18:33

Metchu schreef:oooooh zo vuistmanable! :mrgreen:
Oh dear! :lol: :mrgreen:
Peter-Paul Haars schreef:Haha, was wel erg gezellig :banaan: Toen om 07:00 de wekker ging om te gaan arbeiten voelde ik me iets minder.
Ja was inderdaad erg leuk! Ik was ook blij dat ik vandaag wel enigszins kon uitslapen. :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 dec 2009, 19:31

Wat was daar dan en waar was het?

Luuk

Bericht door Luuk » 20 dec 2009, 02:40

DSC seizoen-afsluitingsfeest in Breda. :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 dec 2009, 08:06

Nou,leuk voor jullie, zo`n feestje, jullie hebben het verdiend :thumbup:

Quote:

Als organisator van de DSC willen we wat terug doen in de vorm van een grandioos feest waarvoor we alle rijders met partner als onze gast willen ontvangen. De toegang voor rijders en partner is vrij.
Daarnaast zijn natuurlijk alle overige teamleden, sponsors en fans van harte welkom. De kosten bedragen € 15,00 per persoon. In verband met de catering, vragen wij u om ons door te geven met hoeveel personen u komt. U kunt dit doen door voor 1 december aanstaande een mail te sturen naar renate@supercarchallenge.nl. Afrekenen dient ter plaatse te gebeuren, alleen contant afrekenen is mogelijk.

:hmmm: sponsors fans etc waren welkom........zeker vergeten in mijn mailbox te kijken.

Luco

Bericht door Luco » 21 dec 2009, 09:19

Downforce Hans schreef:Nou,leuk voor jullie, zo`n feestje, jullie hebben het verdiend :thumbup:

Quote:

Als organisator van de DSC willen we wat terug doen in de vorm van een grandioos feest waarvoor we alle rijders met partner als onze gast willen ontvangen. De toegang voor rijders en partner is vrij.
Daarnaast zijn natuurlijk alle overige teamleden, sponsors en fans van harte welkom. De kosten bedragen € 15,00 per persoon. In verband met de catering, vragen wij u om ons door te geven met hoeveel personen u komt. U kunt dit doen door voor 1 december aanstaande een mail te sturen naar renate@supercarchallenge.nl. Afrekenen dient ter plaatse te gebeuren, alleen contant afrekenen is mogelijk.

:hmmm: sponsors fans etc waren welkom........zeker vergeten in mijn mailbox te kijken.

Ja HANS,

Je kan beter mij sponsoren dan had je een persoonlijke uitnodiging gehad :roflol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 dec 2009, 11:08

Ja, ik geloof het ook................. :hmmm:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 dec 2009, 12:18

Je hebt een PB, Hans. ;)

Luco

Bericht door Luco » 21 dec 2009, 12:57

Downforce Hans schreef:Ja, ik geloof het ook................. :hmmm:
Kom maar eens praten :df:

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 21 dec 2009, 18:56

Nog wat sfeer fotokes.:

Afbeelding
Afbeelding

En ja, alles ging op :popcorn:

HSR

Bericht door HSR » 21 dec 2009, 20:38

Peter-Paul Haars schreef:Nog wat sfeer fotokes.:

Afbeelding
Afbeelding

En ja, alles ging op :popcorn:

Ik zie het al weer. Heb een mooi excuus om te zuipen gemist :(

Luco

Bericht door Luco » 10 mei 2010, 18:40

Even het stof eraf.

Dick gaat in ss2 en sport ook handhaven, de eerste stappen zijn gezet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 10 mei 2010, 23:16

Ja ik heb het ook gehoord. Heeft die kastje nu eindelijk goed voorelkaar?

Hielke

Bericht door Hielke » 10 mei 2010, 23:39

Wat gaat ie handhaven? De kwaliteit van de geïmporteerde Cohibas?

Plaats reactie