DNRT Zandvoort 10 april 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Luco

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Luco » 10 mei 2010, 15:47

Robin Hartog schreef:
Robertdj schreef:
Zitten wel gare reacties tussen.
Pfff, idd, wat een trieste gasten zeg, die daar zo reageren...

Diep triest heb even netjes gereageerd

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Robertdj » 10 mei 2010, 15:51

Netjes, precies de reactie die ik wilde posten :thumbup:
Alleen dan met de toevoeging van Wintersport.

Luco

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Luco » 10 mei 2010, 15:55

Robertdj schreef:Netjes, precies de reactie die ik wilde posten :thumbup:
Alleen dan met de toevoeging van Wintersport.
ja had er wel bijgekund he.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door RJay » 10 mei 2010, 18:25

Jeeeezus zeg, wat een reacties daar op die site :S

Sorry hoor, maar ik vindt het triest dat de trauma helikopter ingezet is voor mensen die met hun leven spelen.

De rest van die reactie plaats ik maar even niet, maar echt......
De beste stuurlui staan duidelijk aan wal.

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Goedemans » 10 mei 2010, 18:35

Ik heb ook maar even een reactie gegeven met wat feiten obv statistieken.

Luco

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Luco » 10 mei 2010, 18:38

Goedemans schreef:Ik heb ook maar even een reactie gegeven met wat feiten obv statistieken.
:thumbup:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door RJay » 10 mei 2010, 18:46

Goedemans schreef:Ik heb ook maar even een reactie gegeven met wat feiten obv statistieken.
Autocoureur?

Top :thumbup:

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door JohanH » 10 mei 2010, 19:22

Luco schreef:Diep triest heb even netjes gereageerd
Oh ja, registratie staat sinds vorige week weer open, waarom was dat ook alweer? :hammer: :goodnight:

Dit soort commentaren heb je op elke nieuwssite met een forum/reactiemogelijkheid, je kunt je daar wel druk om maken, maar die mensen doen toch niets met je reactie. Hooguit lok je er nog meer domme opmerkingen mee uit...

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door L@urens » 11 mei 2010, 22:28

http://dnrt.nl/nieuws/details.php?id=502
Tijdens de races afgelopen zondag heeft een ernstig ongeval plaats gevonden.
Geplaatst op 11 Mei 2010 | 20:53
In de Slotemaker bocht hebben 2 auto’s elkaar geraakt, zijn samen van de baan gevlogen, hebben samen de vangrail half plat geduwd en zijn daar overheen gevlogen.

Een van de wagens botste tegen de marshall post en kwam weer terug op de baan. De andere reed frontaal tegen de marshall post en werd volledig vernield. De rijder werd zwaar gewond uit de wagen gehaald en is vervoerd naar het ziekenhuis. Er is geen levensgevaar maar de kwetsuren zijn zeer aanzienlijk. Gebroken bovenbeen, gebroken knie, 2 gebroken wervels, gebroken ribben en long penetratie, gescheurde nier en mogelijke een beschadigde mild. De exacte ernst van ieder van deze kwetsuren zijn op dit moment nog niet in te schatten. Van tijd tot tijd zullen we daar echter melding van maken.

Stichting DNRT
Ria Waterreus.
Beterschap. Ik ben vooral benieuwd of we hier lering uit kunnen trekken qua veiligheid van de baan, maar ook in de auto.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door RJay » 11 mei 2010, 22:58

Hoe veilig wil je een auto maken als je met 140-160 frontaal op een blok beton botst en het uberhaupt overleeft?
Dan racen we straks alléén nog maar met koolstofvezel monocoques en dan nog........

Baanveiligheid ben ik echter met je eens, ligt daar amper gras, laat staan grind.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Hielke » 11 mei 2010, 23:29

Auto mag in zo'n snelle passage natuurlijk nooit over de vangrail en tegen een betonnen baanpost kunnen vliegen.

Los zo'n mogelijk rampscenario eerst maar eens op door een enorme lading banden voor de baanpost neer te leggen.

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Andre » 12 mei 2010, 00:59

Op Zandvoort maken ze zich daarover niet zo druk hielke.

Op assen is dat heel anders. Asfalt stroken langs de snelle stukken veel meer uitloop etc. Daar wordt geld in geinvesteerd.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door RJay » 12 mei 2010, 01:15

Vind ik wel apart eigenlijk.

Het idee om die ene post in het midden te vervangen door een of twee op de duinen en een grindbak er tussen vind ik ook wel wat.

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Goedemans » 12 mei 2010, 08:42

RJay schreef:Hoe veilig wil je een auto maken als je met 140-160 frontaal op een blok beton botst en het uberhaupt overleeft?
Dan racen we straks alléén nog maar met koolstofvezel monocoques en dan nog........

Baanveiligheid ben ik echter met je eens, ligt daar amper gras, laat staan grind.
Nu ik de filmpjes van de Mythbusters heb gezien [http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=19019], besef ik hoeveel krachten er vrij komen bij een frontale klapper op een betonnen huisje. De Mythbusters hebben meer dan 100 G gemeten bij een snelheid van 160 km per uur! Op dit punt van de baan en bij het uitkomen van Bos Uit moet CPZ echt aanpassingen gaan doen! We kunnen toch vragen gaan stelen aan CPZ als gebruikers van het circuit hoe zij dit gaan aanpassen naar aanleiding van dit ongeluk?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12615
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Downforce Hans » 12 mei 2010, 08:57

Als ik naar heel de entourage op zandvoort kijk en wat alles kost om te organiseren dan komt er maar 1 woord in me op en dat is GRAAIERS.........

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13443
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Tristan » 12 mei 2010, 09:22

Wordt idd tijd dat Zandvoort eens e.e.a. aan de veiligheid gaat doen. Heb bv. op Assen een veel veiliger gevoel op de baan door grote grindbakken, lange uitloopstroken, goed aangelegde vangrails en hekken.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Robertdj » 12 mei 2010, 09:25

Jammer dat er eerst iets fout moet gaan voor er iets gebeurd (als er überhaupt iets gebeurd)

Goedemans
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 okt 2009, 13:07

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Goedemans » 12 mei 2010, 09:46

Even een beetje onderzoek gedaan. Er bestaan systemen die veel beter werken dan de ouderwetse vangrail: http://www.traffic-tech.com/traffic_saf ... oducts.php

CPZ zou dit soort "crash cushions" kunnen gebruiken op punten waar een combinatie van hoge snelheid en weinig uitloop bestaat. Mocht CPZ niets doen naar aanleiding van dit ongeluk dan moeten er maar vragen gesteld gaan worden aan de KNAF. Ik wil me hier best wel mee bezig gaan houden. Misschien moeten we een soort van petitie houden als er blijkt dat er niets is gedaan door CPZ binnen een periode van 3 weken.

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door L@urens » 12 mei 2010, 09:57

Goedemans schreef:Even een beetje onderzoek gedaan. Er bestaan systemen die veel beter werken dan de ouderwetse vangrail: http://www.traffic-tech.com/traffic_saf ... oducts.php

CPZ zou dit soort "crash cushions" kunnen gebruiken op punten waar een combinatie van hoge snelheid en weinig uitloop bestaat. Mocht CPZ niets doen naar aanleiding van dit ongeluk dan moeten er maar vragen gesteld gaan worden aan de KNAF. Ik wil me hier best wel mee bezig gaan houden. Misschien moeten we een soort van petitie houden als er blijkt dat er niets is gedaan door CPZ binnen een periode van 3 weken.
Ik gok dat de DNRT hier ook wel mee bezig is. Via de klasse waarin je rijdt of via bijv. Ria zou je kunnen informeren naar de stappen die CPZ gaat nemen.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door @iko » 12 mei 2010, 11:27

Goedemans schreef:Even een beetje onderzoek gedaan. Er bestaan systemen die veel beter werken dan de ouderwetse vangrail: http://www.traffic-tech.com/traffic_saf ... oducts.php

CPZ zou dit soort "crash cushions" kunnen gebruiken op punten waar een combinatie van hoge snelheid en weinig uitloop bestaat. Mocht CPZ niets doen naar aanleiding van dit ongeluk dan moeten er maar vragen gesteld gaan worden aan de KNAF. Ik wil me hier best wel mee bezig gaan houden. Misschien moeten we een soort van petitie houden als er blijkt dat er niets is gedaan door CPZ binnen een periode van 3 weken.
Dat lijkt me een goed idee, Berry. Mijn handtekening krijg je.

Zandvoort loopt echt achter tov andere circuits (bv Assen).
grt
Aiko

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Andre » 12 mei 2010, 11:28

Iedereen weet dat er bij bos uit ook meer veiligheids marge moet komen. Zo ook naar slotemaker en boven op de bult naar scheivlak toe dat hebben we nu wel weer gezien.

Ook uitkomen gerlach is heel gevaarlijk.

Hoe sneller de bochten hoe meer uitloop je nodig bent.


Bij assen is de filosofie heel anders dan bij zandvoort.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door leonard » 12 mei 2010, 15:46

Andre schreef:Iedereen weet dat er bij bos uit ook meer veiligheids marge moet komen. Zo ook naar slotemaker en boven op de bult naar scheivlak toe dat hebben we nu wel weer gezien.

Ook uitkomen gerlach is heel gevaarlijk.

Hoe sneller de bochten hoe meer uitloop je nodig bent.


Bij assen is de filosofie heel anders dan bij zandvoort.

mee eens. Vooral Bosuit is tricky.De bult is gewoonweg link met een tricky(lees: hard) afgestelde auto.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13443
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Tristan » 12 mei 2010, 15:50

Enige ruime uitloop heb je in Scheivlak en Tarzan.

Tevens sta ik er nog steeds verbaasd over dat de bult bij aankomen Scheivlak er nog is. Zoals Leonard al zegt, je stuitert bijna de baan af met hard afgestelde dempers. En uitloop heb je daar ook niet en ook daar staat de marshall toren vlak naast de baan.

indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door indobesar » 12 mei 2010, 16:27

Probleem van grindbak bij Bos Uit is dat Slotemaker daar direct achter zit. Hij zal daar niet zo makkelijk en snel weg willen lijkt me...

Luco

Re: DNRT Zandvoort 10 april 2010

Bericht door Luco » 12 mei 2010, 16:35

indobesar schreef:Probleem van grindbak bij Bos Uit is dat Slotemaker daar direct achter zit. Hij zal daar niet zo makkelijk en snel weg willen lijkt me...
Ik denk niet dat ze dat bedoeln, slotemaker zit niet net naast de hoofdtribune en aan de binnenkant na uitkomen tarzan, dat zijn de punten waar een grindbak/uitloop zou moeten komen, net als ingang pitstraat, ook erg gevaarlijk, als je bij bosuit naar binnen zou glijden bij een crash kom je frontaal op de pitstraatingang uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS en 12 gasten