Het blijft altijd opletten, overal. Italië geen ervaringen mee maar in D weet ik me wel aardig te redden. Daar bedoel ik mee dat ik de Duitde taal aardig beheers. Maar dat heeft weer niets te maken met de staat van de auto

Alleen heb je daar weer ogen voor

En die ogen heb je wel, net zoals gezond verstand dus moet kopen in D niet zo lastig zijn. Zeker als je voor die met garantie gaat. Neem aan dat een VW dealer in D net zo min z'n naam te grabbel gooit als een VW dealer in NL.
En idd is Tom wat rap met een oordeel. We gaan allemaal in D kijken omdat er 1. de auto's goedkoper zijn, 2. er meer keuze is en 3. ze vaak luxer zijn uitgevoerd. En dat doen we niet omdat we Duitsers zo aardig vinden

Maar gewoon uiteindelijk een auto willen die minder km's heeft luxer en/of nieuwer is dan in NL voor hetzelfde geld. Zo ongeveer
Laat ik zo stellen dat als de auto's veel duurder waren in D gingen we er ook minder kijken.
Hoe zit het met het onderhandelen in D? Ik heb zelf ooit 1x van een particulier gekocht daar en dat ging net zo als hier. Hoe gaat dat daar bij die handelaren en dealers?