[29-04-2010]DF @ CPZ deel X

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Goedemans

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X

Bericht door Goedemans » 08 mei 2010, 12:19

Erik dB schreef:Wat precies werd beoogd met de eerder gepostte filmpjes en comments weet ik niet, maar mijn indruk van deze dag is dat deze behoorlijk anders was dan de vorige DF-dagen. Ik heb aan 2 eerdere DF-dagen meegedaan, en daar werd altijd netjes gereden door mensen die elkaar voor een groot deel al lang kennen en ook op die manier met elkaar omgaan.

Of het met "DF goes commercieel" te maken heeft weet ik niet, maar het lijkt alsof de doelgroep inmiddels iets anders is dan bij de vorige dagen? Het "lijkt" (voor mij lastig in te schatten of dit zo is) dat er bijna geen controle meer aan de poort is en dat iedereen de baan maar op mag, met name allerlei cupracers die lekker en relatief goedkoop kunnen testen met de kentekenrijders als rijdende slalom. Voor veel kentekenrijders (incl mijzelf, en via wat PM en MSN gesprekken blijkt dat ik zeker niet alleen ben) leuk om op filmpjes naar te kijken, maar voldoende reden om maar even niet meer mee te doen.

Hebben jullie dit bewust gedaan om meer betalende rijders te krijgen of krijg ik een verkeerde impressie obv de gepostte filmpjes en opmerkingen?

**EDIT: na het lezen van Peter's bericht hierboven is mijn bericht een beetje mustard after the meal, maar goed :roll: **
Beste Erik,
Aangezien ik net als een aantal andere DF'ers meedoe aan wedstrijden met een geprepareerde auto, leek het me ook leuk om tijdens de DF trackday te gaan rijden tussen de mensen die ik een beetje via het forum heb leren kennen. Inderdaad was het af en toe net een slalom. Ik vond dat eigenlijk niet prettig en daarbij opgeteld ook nog eens driemaal code rood [die erg lang duurde], maakt dat ik volgende keer weer gewoon kies voor een testdag van CPZ. De prijs daarvan is hetzelfde als van DF, dus dat was sowieso niet de motivatie om op de DF-dag te gaan rijden.
Mvgr, Berry

Tom V

Bericht door Tom V » 08 mei 2010, 12:45

Ik ben eigenlijk van mening dat er nu langzamerhand een beetje wordt overdreven. Code rood ontkom je soms niet aan, lag ook niet aan DF en kan net zo makkelijk op elke andere dag gebeuren. Verder is er wel eens vaker wat schade gereden, daar ontkom je ook niet aan als je met een aantal mensen op een circuit gaat proberen hard te rijden. Net als eerdere keer was afgelopen keer voor mij juist de reden om uit te zien naar een volgende DF circuitdag.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 mei 2010, 12:58

Downforce Hans schreef:@Hans, je kan het niet beter verwoorden. :thumbup:

Volgende keer gewoon maar bij een ander kluppie gaan rijden...........

@ m de Rijke, wat ben jij een geluksvogel geweest....
Die mathieu loopt altijd met een helm in de pitsstraat mensen in de maling te nemen en te zeggen dat hij instructeur is.
In werkelijkheid is hij de machinist op dat treintje in de efteling, je weet wel dat mini ding.
De 29e was de eerste keer voor hem in zandvoort dat hij werkelijk op de baan heeft gereden.
Tot die tijd trapte nooit iemand in zijn verhaaltjes van instructie, misschien doordat hij altijd op sandalen liep.
Consider yourself lucky dat jij en je auto die dag heel zijn gebleven.
De volgende keer gewoon, Metchu,Cor D,Allen,duifjes,Mark Nauta,of inject the venom aan schieten voor gedegen instructie.

Grtz, Gijs van Gummigalgen :wink:

:roflol: :roflol: :roflol: @ over Thieu! Je had het niet beter kunnen verwoorden Hanz :thumbup: :wink:

@peter, het was werkelijk een topdag, die baanmarshals vlaggen prima geen problemen mee!
Ik zal verder niet meer zeuren maar het ging erom dat sommige mensen er een beetje makkelijk over denken een tikje meer of minder.. maar goed.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2010, 13:12

Hoi Erik, maar eigenlijk een algemene opmerking naar iedereen.

Voor ons als organisatie was deze dag niet wezenlijk anders dan andere dagen. Meer deelnemers dat wel, maar de 'bulk' aan deelnemers zijn nog altijd dezelfde DF'ers die ook op de dagen voorheen meereden. 80% van de deelnmers kent elkaar dan ook. En ja er zijn nieuwe deelnemers bijgekomen, en dat is ook nodig want zonder nieuwe deelnemers is het niet eens meer mogelijk om dit soort dagen te organiseren. Of DF commercieel daar iets te maken heeft? Ja natuurlijk, we gaan dit soort dagen niet organiseren als we er verlies op moeten draaien. Er zit 2 maand full time werk in van Peter en mij aan voorbereiding, regelwerk en afstemming. Onder de streep is het voor ons persoonlijk hetzelfde oud papier en liefdewerk als voorheen. Maar DF als bedrijf en ook als organisator van dit soort dagen kan er natuurlijk niet bij in schieten. Dat is voor ons namelijk de enige basis om dit soort dagen te blijven organiseren.

Het verhaal over controle aan de poort; eh hoe zie je dit dan voor je? Een DF'er die al 3 jaar actief is op DF kan ook een vervelend ongeluk veroorzaken. Hoe wil je selecteren? Je snapt natuurlijk wel dat dit totaal niet te doen is. Cupracers of andere raceauto's hebben altijd meegedaan. Er reden nu procentueel niet meer racers mee als voorgaande dagen.

Vind je de (semi) raceauto's echt een probleem, dan kan ik dat respecteren, maar het is een logische evolutie. Veel rijders die voorheen met een straatauto reden, hebben een opstap gemaakt naar een (semi) racer. Zijn daar ook heel serieus mee bezig. Moeten we dan gaan zeggen, je mag niet meer komen? Alleen op de straatauto deelnemers kan een DF dag niet draaien.

De DF dagen zijn wezenlijk echt niet veranderd, de sfeer de gemoedelijkheid is als voorheen. Een aantal incidenten die ook in het verleden er waren en er ook in de toekomst zullen blijven worden nu zo breed uitgemeten dat daar het positieve verloop van de dag zelf geen recht mee word aangedaan.

Op de dag zelf heeft niemand persoonlijk een klacht bij Peter of mij ingediend, ook na de dag heeft niemand persoonlijk zijn onvrede over bepaalde deelnemers naar Peter of mij geuit. Niet via PB, niet via mail en niet via de telefoon en al helemaal niet persoonlijk.

Nu lees je toch bepaalde onvrede, die we zeker ook serieus nemen, maar het is jammer dat het zodanig subjectief belicht word dat het niet niet meer mogelijk is om hier objectief tegen aan te kijken als organisatie.

En wat zo jammer is, 10 mensen die er niet eens bij aanwezig zijn geweest trekken de conclussie op basis van een aantal verhalen en filmpjes, voeren discussie en zeggen ik wil er niet meer bij zijn de volgende keer. En 20 andere mensen die geen idee hebben waar het over gaat, denken goh zal wel kloppen en die komen ook niet (meer). En zo word door een bepaalde beeldvorming dit soort dagen min of meer de nek omgedraait.

Peter en ik kunnen niet vechten tegen de bierkaai. Mijn mening is dat het heel jammer zou zijn als Peter en ik om dit soort situaties zouden moeten beslissen om te stoppen met DF circuitdagen. Binnenkort moeten we de handtekening zetten onder een aantal circuitdagen waaronder het afhuren van de NS/Ring. We zouden het erg prettig vinden als we dit met een gerust hart kunnen doen. (lees; er op kunnen rekenen dat er voldoende deelnemers aan onze dagen mee willen doen).

DF kan dan toevallig een 'commercieel' jasje aanhebben, maar onze intenties zijn niet anders dan dat ze atijd al zijn geweest. Namelijke leuke en gezellige dagen organiseren voor en door DF'ers.

Oja als laatste, DF commercieel wil bij sommige mensen de indruk wekken dat het ons allemaal om het grote geld is te doen en dat Peter en ik Cubanen aan het roken zijn, maar iedereen die ooit een bedrijf is begonnen weet als geen ander dat het in het begin gewoon keihard sappelen is. Voor ons is het nu niet anders. Niemand hoeft ons wat te gunnen, maar het is wel uiterst jammer om soms de indruk te hebben dat men het graag ziet 'mislukken'.

Voor de goede orde, dat brengt niemand wat. Want als het mislukt, dan mislukt het ook letterlijk. Dan is er namelijk geen Driving-fun.com meer.

Erik dB schreef:Wat precies werd beoogd met de eerder gepostte filmpjes en comments weet ik niet, maar mijn indruk van deze dag is dat deze behoorlijk anders was dan de vorige DF-dagen. Ik heb aan 2 eerdere DF-dagen meegedaan, en daar werd altijd netjes gereden door mensen die elkaar voor een groot deel al lang kennen en ook op die manier met elkaar omgaan.

Of het met "DF goes commercieel" te maken heeft weet ik niet, maar het lijkt alsof de doelgroep inmiddels iets anders is dan bij de vorige dagen? Het "lijkt" (voor mij lastig in te schatten of dit zo is) dat er bijna geen controle meer aan de poort is en dat iedereen de baan maar op mag, met name allerlei cupracers die lekker en relatief goedkoop kunnen testen met de kentekenrijders als rijdende slalom. Voor veel kentekenrijders (incl mijzelf, en via wat PM en MSN gesprekken blijkt dat ik zeker niet alleen ben) leuk om op filmpjes naar te kijken, maar voldoende reden om maar even niet meer mee te doen.

Hebben jullie dit bewust gedaan om meer betalende rijders te krijgen of krijg ik een verkeerde impressie obv de gepostte filmpjes en opmerkingen?

**EDIT: na het lezen van Peter's bericht hierboven is mijn bericht een beetje mustard after the meal, maar goed :roll: **

Luco

Bericht door Luco » 08 mei 2010, 13:23

Rico en Peter.

Misschien een idee om wat duidelijker te maken wat wel en niet getolereerd wordt tijdens een Df dag?

Ik heb het reuze naar mijn zin gehad en er is inderdaad weinig gebeurd.
Iets meer code rood, maar dat is logisch als er 100 man rijden ipv 30.

Ik denk dat iedereen dat ook wel snapt.

Wat ik wel vond en vind is dat er door sommigen heel slecht gespiegeld werd, mensen daar aanspreken heeft denk ik geen zin, voor je het weet komen er dan boze gezichten, maar ik vind wel dat het gemeld mag worden en dat er ook op gelet wordt.

Voor de rest een hele mooie dag gehad :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2010, 13:28

was verder ook een topdag :clap:
slechts enkelen dachten in de finale van een belangrijke race te rijden :mrgreen:
waar geen prijs/eer te behalen valt :wink:

afijn in de rijdersverklaring staat ook al dit
9. Geen enkele rijder mag zichzelf noch andere rijders in gevaar brengen. Sportiviteit staat voorop en elke vorm van competitie is uitgesloten. Een rijder die deze regel overtreedt kan zonder enige compensatie uitgesloten worden van verdere deelname aan dit Driving-fun.com BV evenement.
tis geen kartbaan, bovendien is tijden meten eigen risico, betrek daar geen anderen bij als je ff wat moet afremmen voor een situatie o.i.d. dan pech misschien heb je het volgende rondje meer kans op een "vrij" rondje meten. :angel:

op naar de volgende DF day :df:

@iko

Bericht door @iko » 08 mei 2010, 13:40

Al deze discussies zijn m.i. overdreven.
Het was een prima dag, waarbij er met respect voor elkaar gereden werd. Zoals altijd.

Dat er een paar incidentjes zijn, is natuurlijk jammer, maar dat zul je altijd hebben op een circuit.
Die man met zijn KTM heeft ook niet bewust zijn auto in elkaar gereden. Een inschattingsfout lijkt me.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mei 2010, 15:31

Ik ben het helemaal met Luco en aigo eens :twisted:

Vond het weer een perfect dagje en heb met plezier rond gereden.

Op naar de volgende want ik heb de smaak te pakken.......... :mrgreen:

MdeRijke

Bericht door MdeRijke » 08 mei 2010, 15:33

Downforce Hans schreef:@ m de Rijke, wat ben jij een geluksvogel geweest....
Die mathieu loopt altijd met een helm in de pitsstraat mensen in de maling te nemen en te zeggen dat hij instructeur is.
In werkelijkheid is hij de machinist op dat treintje in de efteling, je weet wel dat mini ding.
hoi Downforce Hans, bedankt voor je toelichting.
Nu snap ik eindelijk waarom hij zo'n opmerkelijke helm ophad:

Afbeelding

:angel:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mei 2010, 15:39

MdeRijke schreef:
Downforce Hans schreef:@ m de Rijke, wat ben jij een geluksvogel geweest....
hoi Downforce Hans, bedankt voor je toelichting.
Nu snap ik eindelijk waarom hij zo'n opmerkelijke helm ophad:

Afbeelding

:angel:

:roflol: :mrgreen: :thumbup:

PD power

Bericht door PD power » 08 mei 2010, 15:55

Ik ben de volgende keer er gewoon bij, als het aan mij ligt, de dag was en is super verlopen voor mij. :thumbup:

Denk dat Rene de spijker op de kop slaat, met punt 9, wat ook door Luco en Hans in andere woorden werd aangegeven.

Denk dat wanneer mensen vinden, dat anderen zich hier niet aangehouden hebben dit alsnog in een PM aangeven aan de organisatie, mochten er dan meerdere klachten over de dezelfde auto of persoon binnen komen dan kan hier de organisatie misschien wat mee.
Daarnaast blijft dit topic dan voor het leuke na tafelen.

SRCompetition

Bericht door SRCompetition » 08 mei 2010, 16:38

SRCompetition schreef:Wauw. Je hebt een foto van mij rijdent!!!!!! Uniek!!!!!!!!!
Ik heb maar 3 ronden gemaakt i.v.m. een technisch mankement en toch nog op een Foto!!!!!!
WAUW. :clap: :thumbup: :clap:

Afbeelding
Ow even ter duidelijkheid voor jullie :wink: Ik ben die achterste (Grijze BMW) :wink: :wink:
Anders krijg ik straks te horen of ik betrokken was bij het X-Bow incident :wink: Dat was namelijk die wit rode BMW :wink:

RJay

Bericht door RJay » 08 mei 2010, 17:06

Dat weet iedereen inmiddels wel denk ik Marius :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mei 2010, 17:09

SRCompetition schreef:
SRCompetition schreef:Wauw. Je hebt een foto van mij rijdent!!!!!! Uniek!!!!!!!!!
Ik heb maar 3 ronden gemaakt i.v.m. een technisch mankement en toch nog op een Foto!!!!!!
WAUW. :clap: :thumbup: :clap:

Afbeelding
Ow even ter duidelijkheid voor jullie :wink: Ik ben die achterste (Grijze BMW) :wink: :wink:
Anders krijg ik straks te horen of ik betrokken was bij het X-Bow incident :wink: Dat was namelijk die wit rode BMW :wink:
Tikte jij die X bow er nou vanaf :hmmm: :mrgreen:

Andre

Bericht door Andre » 08 mei 2010, 21:20

In principe had de hele dag wel code rood kunnen zijn. Namelijk 80 procent kijkt totaal geen spiegel als je die mensen vraagt wat rijdt er nu achter je zonder spiegel te kijken kunnen ze je geen antwoord geven.

Als je een oude auto pakt met een klein beetje vermogen en je rijdt de hele dag in de dooie hoek naast iemand dan verzeker ik je dat 80 procent gewoon instuurt naar de apex.

Het is maar goed dat de 20 procent andere rijders wel anticiperen anders kon je met rood blijven zwaaien.

Voor de rest het was wel heel gezellig. Alleen die rooie auto met witte strepen met zogenoemde rally rijder achter het stuur. Dat was een vreemde gast die dacht zeker dat ie op het rally circuit van valkenswaard zat:)

Elmar

Bericht door Elmar » 08 mei 2010, 21:34

Andre schreef: Voor de rest het was wel heel gezellig. Alleen die rooie auto met witte strepen met zogenoemde rally rijder achter het stuur. Dat was een vreemde gast die dacht zeker dat ie op het rally circuit van valkenswaard zat:)
Voor de rest was het heel gezellig....Alleen was de instructeur voor de puntjes op de i een beetje bang uitgevallen. Jeugd van tegenwoordig.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mei 2010, 21:37

Andre,

Die vreemde gast met die paardestaart was een verdwaalde boer uit de buurt van vianen.
Geen kwaaie gozer hoor, was altijd bij elk concert aanwezig van Normaal met zijn denkbeeldige rode en van witte strepen voorziene luchtgitaar.
Klom altijd op het podium, maar naar een paar jaar waren Bennie en zijn cornuiten het zat en hebben hem de tent uit gegooid.
Na een tijd thuis gezeten te hebben is hij gaan grasbaan racen........
Is daarom vaak op zandvoort te vinden...........zoals morgen......
Ik ga denk ik wel even kijken want een beetje aanmoediging verdiend hij wel..... :thumbup:

MX5T

Bericht door MX5T » 08 mei 2010, 21:58

Andre schreef:In principe had de hele dag wel code rood kunnen zijn. Namelijk 80 procent kijkt totaal geen spiegel als je die mensen vraagt wat rijdt er nu achter je zonder spiegel te kijken kunnen ze je geen antwoord geven.
Even ter verdediging van de rijdende chicanes en andere minder ervaren circuitrijders. Ik heb zelf enkele rondjes met een gifgroen karretje mogen rijden van de eigenaar waar ik het zweet tussen mijn vaak dichtgeknepen bilnaad reed om een onbeduidende rondetijd te bereiken en alle aandacht nodig had om op het asfalt te blijven en daarbij zeker niet al te vaak in de spiegels kon kijken en als dit al gebeurde niet in alle drie de spiegels en dan ook nog maar eens erg kort. Meer dan eens dacht je dan bij jezelf in een bocht als je weer eens ingehaald werd en tevoren op het rechte gedeelte in de spiegel een blik had geworpen "waar komt die nou vandaan ? " De simpele verklaring is hiervoor dat de snelheidsverschillen erg groot kunnen zijn. Het is niet realistisch van minder ervaren mensen te verwachten dat zij en hun rempunt, instuurpunt, terugschakelen, onverwachte bewegingen van het voertuig ed kunnen combineren met een ruime observatie van het achteropkomende verkeer, daarvoor hebben ze het eigenlijk te druk. Eenmaal voldoende ervaring worden vele handelingen en situaties een automatisme en kan de verwachting ontstaan dat andere rijders dit ook wel kunnen. Op trackdays met een dergelijk gemelleerd deelnemersveld moeten de snellere anticiperen en ook onverwachte manouvres voorzien.
Ik wil hiermee het eventuele gebrek aan spiegelgedrag niet goed praten maar kan het wel verklaren.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 mei 2010, 00:03

Ringmazda schreef:
Andre schreef:In principe had de hele dag wel code rood kunnen zijn. Namelijk 80 procent kijkt totaal geen spiegel als je die mensen vraagt wat rijdt er nu achter je zonder spiegel te kijken kunnen ze je geen antwoord geven.
Even ter verdediging van de rijdende chicanes en andere minder ervaren circuitrijders. Ik heb zelf enkele rondjes met een gifgroen karretje mogen rijden van de eigenaar waar ik het zweet tussen mijn vaak dichtgeknepen bilnaad reed om een onbeduidende rondetijd te bereiken en alle aandacht nodig had om op het asfalt te blijven en daarbij zeker niet al te vaak in de spiegels kon kijken en als dit al gebeurde niet in alle drie de spiegels en dan ook nog maar eens erg kort. Meer dan eens dacht je dan bij jezelf in een bocht als je weer eens ingehaald werd en tevoren op het rechte gedeelte in de spiegel een blik had geworpen "waar komt die nou vandaan ? " De simpele verklaring is hiervoor dat de snelheidsverschillen erg groot kunnen zijn. Het is niet realistisch van minder ervaren mensen te verwachten dat zij en hun rempunt, instuurpunt, terugschakelen, onverwachte bewegingen van het voertuig ed kunnen combineren met een ruime observatie van het achteropkomende verkeer, daarvoor hebben ze het eigenlijk te druk. Eenmaal voldoende ervaring worden vele handelingen en situaties een automatisme en kan de verwachting ontstaan dat andere rijders dit ook wel kunnen. Op trackdays met een dergelijk gemelleerd deelnemersveld moeten de snellere anticiperen en ook onverwachte manouvres voorzien.
Ik wil hiermee het eventuele gebrek aan spiegelgedrag niet goed praten maar kan het wel verklaren.
Samenvattend? Of de snellere deelnemers van de langzamere scheiden of inderdaad bovenstaande regel in acht laten nemen door de snellere deelnemers. Inhoudend: als je aanzienlijk sneller bent ben jij verantwoordelijk voor een veilige inhaalactie!!!

Andre

Bericht door Andre » 09 mei 2010, 01:06

Ja hans ik mag hem ook wel. Op de baan zoek je dekking als ie er aan komt. Maar zodra ie uit de race stoel komt kan je gezellig met hem zitten.

Ik zou het inderdaad opdelen als je zoveel inschrijvingen hebt.

Tour en sport zoiets.

Raceauto s gaan dan zo bi zo in de sport klasse.

Dan per 30min afvlaggen. Is er een code rood in de tour of sport dan telt de teller gewoon door.

Je rijdt toch nooit 30min achterelkaar dus een pauze is toch lekker.

L@urens

Bericht door L@urens » 09 mei 2010, 01:40

Hielke schreef:Andre die met Joost als passagier in de E90 M3 racer door DF verkeer snijdt en terloops een 1.53 klokt
Vmin in Scheivlak van 136kmh, nice!
Ter referentie. MaX5 zit op ca 130kmh.

Wat een discussie zeg. Ik vond het allemaal erg netjes gaan. Wij rijden in de MaX5 met weinig vermogen (~120pk) maar wel tamelijke bochtsnelheden en korte remafstanden. Precies het tegenovergestelde van de beginnende trackday auto - maar dat ging allemaal prima. Heb alle sessies op ~1s van onze beste tijd kunnen rijden en geen klachten vernomen.

Over inhalen: zorg dat je gezien bent als je gaat inhalen en doe het met overtuiging. Die Ibiza deed dat bijv. niet handig door m naar buiten te laten lopen. Zoals altijd heb ik met de trailer op de A1 van Enschede richting Zandvoort meer 'bijna incidenten' dan op een DF dag.

944 guy

Bericht door 944 guy » 09 mei 2010, 08:47

Andre schreef:
Dan per 30min afvlaggen. Is er een code rood in de tour of sport dan telt de teller gewoon door.

Je rijdt toch nooit 30min achterelkaar dus een pauze is toch lekker.
Noouuu, als je koud het circuit opgaat heb je zoal tien minuten / een kwartier nodig om goed in te komen. Het zou op zijn minst 3 kwartier moeten zijn.
Het vervelende van vrijrijden.nl dagen is dat die sessies 20 minuten (-3 voor wisselen) zijn: als de boel warm is heb je wel 3 ronden kans om iets leuk te doen maar dat komt vanwege het volle circuit niet voor! Omdat een sessie maar 20 minuten is rijdt iedereen altijd.
Als je dan ook nog af moet vlaggen omdat iemand de baan afvliegt is direct je sessie foetsie (of je moet aan het einde vd dag uitloop inplannen, maar dat gaat weer ten koste van circuittijd).
Als men al een herindeling van een dag overweegt zou ik ze het volgende mee willen geven: behoud beslist de open pit! (dat vind ik zo positief aan oa DF). Als je dan de boel wil scheiden in beginners / profs doe dan sessies van 2u met open pit.

Luco

Bericht door Luco » 09 mei 2010, 09:44

Gewoon open pit houden, en beginners verplicht mee laten rijden met ervaren rijders die dan uitleggen wat er van je verwacht wordt en hoe je moet spiegelen enzo.
Dan kunnen ze gelijk wat leren en leer je elkaar nog kennen ook.

MX5T

Bericht door MX5T » 09 mei 2010, 09:57

Ik ben het met Andre wel eens dat de veiligste oplossing het scheiden van de deelnemers is. Anderzijds heeft 944 guy ook een punt. Een aanvaardbaar en vaker toegepast concept kan zijn het indelen van de dag in blokken van 60 minuten. Kan er gewoon om het hele uur gestart worden, makkelijk te onthouden voor de deelnemers en dus makkelijk uit te voeren. 9-10 Toer, 10-11 Sport enz 5 minuten voor de klassewissel en er wordt minimaal tijd verloren. Code rood in de sessie is dan wel pech voor die sessie

Luco heeft wat erg positieve verwachtingen van beginnelingen. Ik loop al iets langer mee maar durf wel toe te geven als ik aan het vechten ben met mijn auto om een beetje door te rijden dat ik niet op elk moment precies heb kunnen observeren waar andere auto's achter me of naast me zitten of hoe snel ze op me inlopen.........maar misschien ligt dat wel aan mijn beperkte vaardigheden

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 mei 2010, 10:05

Ringmazda schreef:Ik ben het met Andre wel eens dat de veiligste oplossing het scheiden van de deelnemers is. Anderzijds heeft 944 guy ook een punt. Een aanvaardbaar en vaker toegepast concept kan zijn het indelen van de dag in blokken van 60 minuten. Kan er gewoon om het hele uur gestart worden, makkelijk te onthouden voor de deelnemers en dus makkelijk uit te voeren. 9-10 Toer, 10-11 Sport enz 5 minuten voor de klassewissel en er wordt minimaal tijd verloren. Code rood in de sessie is dan wel pech voor die sessie

Luco heeft wat erg positieve verwachtingen van beginnelingen. Ik loop al iets langer mee maar durf wel toe te geven als ik aan het vechten ben met mijn auto om een beetje door te rijden dat ik niet op elk moment precies heb kunnen observeren waar andere auto's achter me of naast me zitten of hoe snel ze op me inlopen.........maar misschien ligt dat wel aan mijn beperkte vaardigheden
Of je leeftijd....................... :mrgreen: ok ok ik weet het, het was een inkoppertje :thnx:

Plaats reactie