Hoi Erik, maar eigenlijk een algemene opmerking naar iedereen.
Voor ons als organisatie was deze dag niet wezenlijk anders dan andere dagen. Meer deelnemers dat wel, maar de 'bulk' aan deelnemers zijn nog altijd dezelfde DF'ers die ook op de dagen voorheen meereden. 80% van de deelnmers kent elkaar dan ook. En ja er zijn nieuwe deelnemers bijgekomen, en dat is ook nodig want zonder nieuwe deelnemers is het niet eens meer mogelijk om dit soort dagen te organiseren. Of DF commercieel daar iets te maken heeft? Ja natuurlijk, we gaan dit soort dagen niet organiseren als we er verlies op moeten draaien. Er zit 2 maand full time werk in van Peter en mij aan voorbereiding, regelwerk en afstemming. Onder de streep is het voor ons persoonlijk hetzelfde oud papier en liefdewerk als voorheen. Maar DF als bedrijf en ook als organisator van dit soort dagen kan er natuurlijk niet bij in schieten. Dat is voor ons namelijk de enige basis om dit soort dagen te blijven organiseren.
Het verhaal over controle aan de poort; eh hoe zie je dit dan voor je? Een DF'er die al 3 jaar actief is op DF kan ook een vervelend ongeluk veroorzaken. Hoe wil je selecteren? Je snapt natuurlijk wel dat dit totaal niet te doen is. Cupracers of andere raceauto's hebben altijd meegedaan. Er reden nu procentueel niet meer racers mee als voorgaande dagen.
Vind je de (semi) raceauto's echt een probleem, dan kan ik dat respecteren, maar het is een logische evolutie. Veel rijders die voorheen met een straatauto reden, hebben een opstap gemaakt naar een (semi) racer. Zijn daar ook heel serieus mee bezig. Moeten we dan gaan zeggen, je mag niet meer komen? Alleen op de straatauto deelnemers kan een DF dag niet draaien.
De DF dagen zijn wezenlijk echt niet veranderd, de sfeer de gemoedelijkheid is als voorheen. Een aantal incidenten die ook in het verleden er waren en er ook in de toekomst zullen blijven worden nu zo breed uitgemeten dat daar het positieve verloop van de dag zelf geen recht mee word aangedaan.
Op de dag zelf heeft niemand persoonlijk een klacht bij Peter of mij ingediend, ook na de dag heeft niemand persoonlijk zijn onvrede over bepaalde deelnemers naar Peter of mij geuit. Niet via PB, niet via mail en niet via de telefoon en al helemaal niet persoonlijk.
Nu lees je toch bepaalde onvrede, die we zeker ook serieus nemen, maar het is jammer dat het zodanig subjectief belicht word dat het niet niet meer mogelijk is om hier objectief tegen aan te kijken als organisatie.
En wat zo jammer is, 10 mensen die er niet eens bij aanwezig zijn geweest trekken de conclussie op basis van een aantal verhalen en filmpjes, voeren discussie en zeggen ik wil er niet meer bij zijn de volgende keer. En 20 andere mensen die geen idee hebben waar het over gaat, denken goh zal wel kloppen en die komen ook niet (meer). En zo word door een bepaalde beeldvorming dit soort dagen min of meer de nek omgedraait.
Peter en ik kunnen niet vechten tegen de bierkaai. Mijn mening is dat het heel jammer zou zijn als Peter en ik om dit soort situaties zouden moeten beslissen om te stoppen met DF circuitdagen. Binnenkort moeten we de handtekening zetten onder een aantal circuitdagen waaronder het afhuren van de NS/Ring. We zouden het erg prettig vinden als we dit met een gerust hart kunnen doen. (lees; er op kunnen rekenen dat er voldoende deelnemers aan onze dagen mee willen doen).
DF kan dan toevallig een 'commercieel' jasje aanhebben, maar onze intenties zijn niet anders dan dat ze atijd al zijn geweest. Namelijke leuke en gezellige dagen organiseren voor en door DF'ers.
Oja als laatste, DF commercieel wil bij sommige mensen de indruk wekken dat het ons allemaal om het grote geld is te doen en dat Peter en ik Cubanen aan het roken zijn, maar iedereen die ooit een bedrijf is begonnen weet als geen ander dat het in het begin gewoon keihard sappelen is. Voor ons is het nu niet anders. Niemand hoeft ons wat te gunnen, maar het is wel uiterst jammer om soms de indruk te hebben dat men het graag ziet 'mislukken'.
Voor de goede orde, dat brengt niemand wat. Want als het mislukt, dan mislukt het ook letterlijk. Dan is er namelijk geen Driving-fun.com meer.
Erik dB schreef:Wat precies werd beoogd met de eerder gepostte filmpjes en comments weet ik niet, maar mijn indruk van deze dag is dat deze behoorlijk anders was dan de vorige DF-dagen. Ik heb aan 2 eerdere DF-dagen meegedaan, en daar werd altijd netjes gereden door mensen die elkaar voor een groot deel al lang kennen en ook op die manier met elkaar omgaan.
Of het met "DF goes commercieel" te maken heeft weet ik niet, maar het lijkt alsof de doelgroep inmiddels iets anders is dan bij de vorige dagen? Het "lijkt" (voor mij lastig in te schatten of dit zo is) dat er bijna geen controle meer aan de poort is en dat iedereen de baan maar op mag, met name allerlei cupracers die lekker en relatief goedkoop kunnen testen met de kentekenrijders als rijdende slalom. Voor veel kentekenrijders (incl mijzelf, en via wat PM en MSN gesprekken blijkt dat ik zeker niet alleen ben) leuk om op filmpjes naar te kijken, maar voldoende reden om maar even niet meer mee te doen.
Hebben jullie dit bewust gedaan om meer betalende rijders te krijgen of krijg ik een verkeerde impressie obv de gepostte filmpjes en opmerkingen?
**EDIT: na het lezen van Peter's bericht hierboven is mijn bericht een beetje mustard after the meal, maar goed

**