Gister van Chiel een katvervanger overgenomen, blijkt trouwens mijn oude te zijn die ik in 2003 nieuw heb gekocht voor de CRX haha
Vanmorgen al vroeg de auto op de brug gehangen om die er is ff tussen te hangen...
Uiteraard alle boutjes/moertjes stokverrot... dus slijptol erbij... Maar toen ik de kat er onder weg wilde halen brak mijn spruitstuk ook een stuk af net waar je de kat monteert zeg maar op de flens... Was niet te repareren dus direct wat kennisen opgebelt of die nog een spruitstuk hadden liggen, was nml niet van plan om motorisch heel veel aan dit blok te gaan doen... maar nadat ik nergens een goed origineel spruitstuk kon vinden heb ik maar besloten om een RVS 4-2-1 te monteren, dus Beurik die kant opgestuurt (want moest zelf wel gewoon doorwerken op de zaak) en 2 uurtjes later was het dan binnen... nieuwe boutjes en pakkingen erbij. Boel gemonteert en voila, "bling" onder de kap
Nu dacht ik van dat zal je wel niet echt merken, en t verschil is ook niet zo heel groot maar toch lijkt de auto wat beter te trekken en pakt ie wat beter op onderin

Op de snelweg kon ik dat voornamelijk merken. T zijn geen wereldschokkende verschillen maar je merkt het wel

En t geluid is een stuk rustiger nu geworden, de irritante lage dreun die ik voorheen had is minder geworden, dus prettiger op de snelweg

Motorisch klinkt hij nu wel wat feller, agressiever

Me like
Piccies dan maar...
Oude spruit...

De katvv

T nieuwe 4-2-1 spruitstukje

Gemonteert...

Onder de auto...
Nu toch mischien maar is op zoek naar een andere intake...