
[29-04-2010]DF @ CPZ deel X
- Chuck
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Heeft er nog iemand foto's van mijn witte ouwe bak? 

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Jep, dat ben ik Ron. SUPER!!Opa schreef:Zit jij hier achter 't stuur Mark?
![]()
- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Nog bedankt voor het lenen van de hamer!! De lv spacer zat ivm de hitte vastgebakken aan de velgDe Sjack schreef:Geweldige dag gehad.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
@Aiko, wow close call voor die GT3 en sherp van jou, voor hetzelfde knal je er bovenop.
@Hanz, die PF waarom haal je ze er af voor op straat...
@Bert, ik heb de DS3000 het hele jaar erin (niet dat ik veel rijd maar toch) waarom adviseren jullie de PFC01 bv niet voor op de weg? kijk die RC6 vond ik te iri qua piepen en rammelen, maar zo te horen hebben de PFC01 wel een goede pasvorm incl klem...dus hooguit piepen? of is er meer.
Ik ben namelijk niet zo'n wissel figuur
vraag dus ook niet de beste track onderdelen maar meer redelijk te doen op straat en redelijk voor track met een gewicht van men kar das 1390kg incl brandstof 2/3 gevuld maar ex 75kg van mij 
de DS3000 remmen op straat ook goed genoeg bij koud en piepen niet veel, als de PFC01 dat kunstje ook kan maar tikkie beter dan ist mij goed voor straat/track lijkt me
@Hanz, die PF waarom haal je ze er af voor op straat...
@Bert, ik heb de DS3000 het hele jaar erin (niet dat ik veel rijd maar toch) waarom adviseren jullie de PFC01 bv niet voor op de weg? kijk die RC6 vond ik te iri qua piepen en rammelen, maar zo te horen hebben de PFC01 wel een goede pasvorm incl klem...dus hooguit piepen? of is er meer.
Ik ben namelijk niet zo'n wissel figuur


de DS3000 remmen op straat ook goed genoeg bij koud en piepen niet veel, als de PFC01 dat kunstje ook kan maar tikkie beter dan ist mij goed voor straat/track lijkt me

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
@Rene, als jij het voor beiden goed vind is het prima
.
Maar DS3000 mogen niet op straat, zijn niet legaal, dus als er ooit iets gebeurd en men kijkt er toevallig naar kan je goed de pineut zijn.
Die pfc01 zzijn ook niet street legal.

Maar DS3000 mogen niet op straat, zijn niet legaal, dus als er ooit iets gebeurd en men kijkt er toevallig naar kan je goed de pineut zijn.
Die pfc01 zzijn ook niet street legal.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Is het alleen daarom? bij keuringen doen ze ook niet moeilijk, best vreemd eigenlijk, als je beter kan remmen het niet voor road use isLuco schreef:@Rene, als jij het voor beiden goed vind is het prima.
Maar DS3000 mogen niet op straat, zijn niet legaal, dus als er ooit iets gebeurd en men kijkt er toevallig naar kan je goed de pineut zijn.
Die pfc01 zzijn ook niet street legal.

Als het daarom is en verder redelijk mee te rijden is op straat dus niet rammel en te erg piepen, dan ist wel een goede optie voor me.(als die PFC "koud" ook goed remmen, neem aan beter dan standaard)
echter zelf geen ervaring met PFC01.
ah die Z las ik net ook, zijn die wat minder? heb nog geen grafieken gevonden op temp bestand...Bert ///M3 schreef:Pasvorm is goed, ik heb dan voor AP maar de achterblokken daar zitten ook anti tril klemmen op etc. Alleen kan je er beter een setje gewone naast hebben zodat je niet met PFC01 op de weg rijd, dat vernaggelt je wielen als je het slecht treft. Je kan dan beter iets van PFC Z rated pakken voor dagelijks en voor je naar het circuit gaat even wisselen naar PFC01
zouden die PFC01 erger zijn dan de DS3000 voor de velgen? want die zijn ook niet echt lekker denk ik

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
01 is inderdaad erger. Met elke metaal/carbon compound heb je dat in meer of mindere mate. Er zitten metaal/grafiet deeltjes door de remstof en dat gaat roesten op een gegeven moment. Denk dat bijvoorbeeld Hawk DTC ook niet echt goed is voor je wielen. Als je remmen echt heet worden dan verbrand het grafiet in de remstof en dan is het minder maar het is vooral met veel koud remmen dat die blokken echt schadelijk zijn.
Normale remblokken voor straatauto's zijn van een organische samenstelling en dan heb je dat dus niet.
Uiteindelijk is het ook goedkoper Rene. Een setje Z rated kost iets van 75 euro en een set 01 race blokken kost tegen de 200 euro. Je kan er wel mee op straat rijden en het remt koud ook goed maar je verslijt ze terwijl het niet nodig is, alleen als je nara 01 wisselt voor een circuitdag kost het je dus een half uurtje sleutelen of zo. Volgens de geleerden is Z rated zelfs goed voor een beetje licht circuitwerk maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
Normale remblokken voor straatauto's zijn van een organische samenstelling en dan heb je dat dus niet.
Uiteindelijk is het ook goedkoper Rene. Een setje Z rated kost iets van 75 euro en een set 01 race blokken kost tegen de 200 euro. Je kan er wel mee op straat rijden en het remt koud ook goed maar je verslijt ze terwijl het niet nodig is, alleen als je nara 01 wisselt voor een circuitdag kost het je dus een half uurtje sleutelen of zo. Volgens de geleerden is Z rated zelfs goed voor een beetje licht circuitwerk maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
- Opa
- Berichten: 6790
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ik wissel ze ook niet Rene en ze bevallen mij op straat ook erg goed.......tot nu toe nog geen piepje of rammeltje gehoord en ook de koude bite is best goed.
Ik heb hiervoor ook met PFC gereden, maar dan een type blok dat niet meer gemaakt wordt, weet 't nr. ook niet meer uit m'n hoofd........heb 't doosje denk nog wel liggen ergens.
Ook daar heb ik altijd mee op straat gereden en ook geen centje pijn.
Wielen schoonmaken moet je met bijv. een Hawk HPplus ook, want die remstof is ook vrij agressief en met de PFC heb ik daar niet meer last van.
Ik heb hiervoor ook met PFC gereden, maar dan een type blok dat niet meer gemaakt wordt, weet 't nr. ook niet meer uit m'n hoofd........heb 't doosje denk nog wel liggen ergens.
Ook daar heb ik altijd mee op straat gereden en ook geen centje pijn.
Wielen schoonmaken moet je met bijv. een Hawk HPplus ook, want die remstof is ook vrij agressief en met de PFC heb ik daar niet meer last van.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
ah oke dan begrijp ik het een beetje, wat me wel weer verbaasd is al die soorten die ik dan hier tegen kwam, magoed wil ook niet dit draadje verprutsenBert ///M3 schreef:01 is inderdaad erger. Met elke metaal/carbon compound heb je dat in meer of mindere mate. Er zitten metaal/grafiet deeltjes door de remstof en dat gaat roesten op een gegeven moment. Denk dat bijvoorbeeld Hawk DTC ook niet echt goed is voor je wielen. Als je remmen echt heet worden dan verbrand het grafiet in de remstof en dan is het minder maar het is vooral met veel koud remmen dat die blokken echt schadelijk zijn.
Normale remblokken voor straatauto's zijn van een organische samenstelling en dan heb je dat dus niet.
Uiteindelijk is het ook goedkoper Rene. Een setje Z rated kost iets van 75 euro en een set 01 race blokken kost tegen de 200 euro. Je kan er wel mee op straat rijden en het remt koud ook goed maar je verslijt ze terwijl het niet nodig is, alleen als je nara 01 wisselt voor een circuitdag kost het je dus een half uurtje sleutelen of zo. Volgens de geleerden is Z rated zelfs goed voor een beetje licht circuitwerk maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
12 soorten

http://www.raceshopper.com/performance_ ... unds.shtml
@Opa, ah, dat klinkt goed, zal niet meer zijn dan de DS3000 neem ik aan, misschien zelfs minder erg...
lees wel goede dingen over PFC nu nog welk type
ah niet alle geschikt voor OEM BMW dus neem aan PFC-01 is oke? klinkt tenminste goed.
net een porsche gt3 draadje heel wat enthousiaste rijders PFC (met abs sowieso) boven bepaalde andere toppers,
Moet je dan ook andere blokjes achter? nu heb ik altijd standaard BMW blokjes achter en bevalt erg goed qua rust...wil niet dat men kont (auto) ineens om komt

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ik heb je foto's ook op de frontpage gezet
http://www.driving-fun.com/502/active/C ... e-dag.aspx

http://www.driving-fun.com/502/active/C ... e-dag.aspx
Robin Hartog schreef:Mijn foto's zijn ook klaar. Van de week even een Flickr Pro accountje aanschaffen en dan zal ik alles plaatsen, voor nu:
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ton en ik zijn ook weer veilig teruggekomen. We waren op stap met de MaX5 (groene MX5, 123pk) en de turbo (zwart, vies en 275pk). De RingMazda is nog niet klaar... mist o.a. nog een turbo en een tune.
De turbo had al 6 maanden stilgestaan en daar zaten nog wat schoonheidsfoutjes in: stuurt zwaar en stuur staat scheef (voor het opladen de dag ervoor overigens recht) en motor loopt van 6-6.5krpm niet lekker (spark blowout). Ondanks dat een prima volgauto voor de MaX5 zodat Ton een van een andere kant kon bekijken hoe een rondje van ca. 130s eruit ziet.
Zelf ook nog even met de turbo gespeeld en ondanks dat de auto niet echt af genoeg was om er echt voor de te gaan, toch enkele 2:06-rond kunnen noteren. Nog even afmaken die auto en de target ligt natuurlijk op <2min.

Voor een CPZ-dag wel erg veel code rood wat gewoon zonde is van de rijtijd. Ook te druk voor een echt snelle rondes (< 2:10 voor de MaX5), maar mijn hoofd wat er ook niet helemaal bij en dan toch wel tevreden met iedere sessie minimaal één 2:10.
Tevreden met de constantheid van de MaX5. Nog hier en daar kunnen verfijnen en een enkele sector sneller kunnen afleggen dan ooit. Vastgesteld dat er een moment is dat banden ècht op zijn. Nog wat verbeterpunten voor de turbo, maar die hebben voor de verandering niets met de koeling te maken en dat is wel positief!
De turbo had al 6 maanden stilgestaan en daar zaten nog wat schoonheidsfoutjes in: stuurt zwaar en stuur staat scheef (voor het opladen de dag ervoor overigens recht) en motor loopt van 6-6.5krpm niet lekker (spark blowout). Ondanks dat een prima volgauto voor de MaX5 zodat Ton een van een andere kant kon bekijken hoe een rondje van ca. 130s eruit ziet.
Zelf ook nog even met de turbo gespeeld en ondanks dat de auto niet echt af genoeg was om er echt voor de te gaan, toch enkele 2:06-rond kunnen noteren. Nog even afmaken die auto en de target ligt natuurlijk op <2min.
Dat waren wij. Ton reedt achter mij aan voor wat filmmateriaal. Beelden zijn heel aardig, ik zal ze hier posten zodra ik klaar ben met knippen en plakken. Wel wat windgeruisRJay schreef:Wie was trouwens die persoon die een cameraatje met zuignappen op de motorkap van z'n MX5 had gezet? Hoe zijn deze beelden geworden???

Voor een CPZ-dag wel erg veel code rood wat gewoon zonde is van de rijtijd. Ook te druk voor een echt snelle rondes (< 2:10 voor de MaX5), maar mijn hoofd wat er ook niet helemaal bij en dan toch wel tevreden met iedere sessie minimaal één 2:10.
Tevreden met de constantheid van de MaX5. Nog hier en daar kunnen verfijnen en een enkele sector sneller kunnen afleggen dan ooit. Vastgesteld dat er een moment is dat banden ècht op zijn. Nog wat verbeterpunten voor de turbo, maar die hebben voor de verandering niets met de koeling te maken en dat is wel positief!
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Keej, ik wacht het af.
Ik was dus die kerel in 't rood met "blijft dat zitten?"
275pk is niet gek voor een miatatje trouwens
Ik was dus die kerel in 't rood met "blijft dat zitten?"

275pk is niet gek voor een miatatje trouwens

- Opa
- Berichten: 6790
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Zoals ik al zei rij ik met de PFC01 en volgens mij zijn dat ook de meest verkochte blokken van PFC......ik lees tenminste dat mensen met PFC meestal met deze rijden.GTRene schreef: Moet je dan ook andere blokjes achter? nu heb ik altijd standaard BMW blokjes achter en bevalt erg goed qua rust...wil niet dat men kont (auto) ineens om komtdus in combo met PFC-01 kan ik dan wel men standaard remblokjes achter behouden?
Achter zou je bijv. een DS2500, of misschien nog beter een Hawk HPplus kunnen nemen om toch de balans van je remmen wat in evenwicht te houden.
Als ie voor veel harder remt dan achter dan wordt de achterkant wat licht met hard aanremmen, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik had net voor de laatste Time Attack achter betere[grotere] remmen achter gemonteerd en ik vond de auto een stuk rustiger dan voorheen met aanremmen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ik ben maar ff hier heen gegaanOpa schreef:Zoals ik al zei rij ik met de PFC01 en volgens mij zijn dat ook de meest verkochte blokken van PFC......ik lees tenminste dat mensen met PFC meestal met deze rijden.GTRene schreef: Moet je dan ook andere blokjes achter? nu heb ik altijd standaard BMW blokjes achter en bevalt erg goed qua rust...wil niet dat men kont (auto) ineens om komtdus in combo met PFC-01 kan ik dan wel men standaard remblokjes achter behouden?
Achter zou je bijv. een DS2500, of misschien nog beter een Hawk HPplus kunnen nemen om toch de balans van je remmen wat in evenwicht te houden.
Als ie voor veel harder remt dan achter dan wordt de achterkant wat licht met hard aanremmen, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik had net voor de laatste Time Attack achter betere[grotere] remmen achter gemonteerd en ik vond de auto een stuk rustiger dan voorheen met aanremmen.

http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=18009
De achterkant wordt nog niet licht, zijn men remmen niet groot genoeg voor


- necrosis
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 06:13
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Mooie foto's! En een geweldige dag gehad
Ook mijn dank voor de flink snelle rijders onder ons die de langzamere deelnemers op een correcte wijze passeerden.
Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC? Ik heb zelf alleen in-car video materiaal, geen enkele foto...

Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC? Ik heb zelf alleen in-car video materiaal, geen enkele foto...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Hé, leuk.Rico schreef:Ik heb je foto's ook op de frontpage gezet![]()
http://www.driving-fun.com/502/active/C ... e-dag.aspx
Robin Hartog schreef:Mijn foto's zijn ook klaar. Van de week even een Flickr Pro accountje aanschaffen en dan zal ik alles plaatsen, voor nu:

- MaVaEe
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 17:47
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ik heb er slechts 1tje van je...necrosis schreef:Mooie foto's! En een geweldige dag gehadOok mijn dank voor de flink snelle rijders onder ons die de langzamere deelnemers op een correcte wijze passeerden.
Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC? Ik heb zelf alleen in-car video materiaal, geen enkele foto...

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Foto's zijn mooi geworden Robin
Elmar nog bedankt voor het lenen van de krik en het advies om een schroevendraaier door het oliefilter te rammen
Verder heb ik me goed vermaakt @ zandvoort, helaas met niemand mee gereden, maar dat komt nog wel eens. Eerst zelf maar een circuitbak opbouwen, het kriebelt nu toch wel heel erg.

Elmar nog bedankt voor het lenen van de krik en het advies om een schroevendraaier door het oliefilter te rammen

Verder heb ik me goed vermaakt @ zandvoort, helaas met niemand mee gereden, maar dat komt nog wel eens. Eerst zelf maar een circuitbak opbouwen, het kriebelt nu toch wel heel erg.

-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ik ben rond 1 uur even een half uurtje wezen kijken.
Er stond een hoop leuk spul.
Maar deze kon ik erg waarderen.

Mooie kar!
Groot exemplaar.
http://img405.imageshack.us/img405/9061/p1000381i.jpg
Er stond een hoop leuk spul.
Maar deze kon ik erg waarderen.
Mooie kar!
Groot exemplaar.
http://img405.imageshack.us/img405/9061/p1000381i.jpg
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Aha, dat dacht ik welRJay schreef:Keej, ik wacht het af.
Ik was dus die kerel in 't rood met "blijft dat zitten?"![]()
275pk is niet gek voor een miatatje trouwens

Video is rendering as we speak.
275 krukas, 235 achterwiel. De RingMazda moet minimaal een tiental pks hoger uitkomen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
@GTRene: Het geluid van je Hartge is wel erg lekker! Had verwacht dat het echt zo'n saai Duits V8 geluid zou zijn, maar het geluid heeft me positief verrast
13 mei er maar weer naar luisteren 


- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Dat moet behoorlijk rap gaan lijkt me. Wat voor tijden haal je daarmee op zandvoort eigenlijk ?L@urens schreef:Aha, dat dacht ik welRJay schreef:Keej, ik wacht het af.
Ik was dus die kerel in 't rood met "blijft dat zitten?"![]()
275pk is niet gek voor een miatatje trouwens
Video is rendering as we speak.
275 krukas, 235 achterwiel. De RingMazda moet minimaal een tiental pks hoger uitkomen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
thxRiceaux schreef:@GTRene: Het geluid van je Hartge is wel erg lekker! Had verwacht dat het echt zo'n saai Duits V8 geluid zou zijn, maar het geluid heeft me positief verrast13 mei er maar weer naar luisteren


13 mei?

- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ton verwacht dat we de 2min net niet gaan breken. Ik hoop van welVLA schreef:L@urens schreef:Dat moet behoorlijk rap gaan lijkt me. Wat voor tijden haal je daarmee op zandvoort eigenlijk ?

Nu vrij gemakkelijk 2:06 mee gereden, met een zwaar en scheef stuur en een motor die inhoudt van 6-6.5krpm.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor tijden de X-Bow en Ultima reden. Iemand een idee?
Haha ja, toertocht! Denk dat ik gewoon m'n dagelijkse auto meeneem, m'n opknap Golf GTI Cabrio is nou niet bepaald in concoursstaat, maar wel leuker om mee te rijden, zit ook wel een lekker geluid in. En door janken tot 7500 RPM 8)13 mei? kijkt ff in z'n agenda...ah owja, toertocht Groningen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast