[29-04-2010]DF @ CPZ deel X

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Chuck

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X

Bericht door Chuck » 01 mei 2010, 14:35

Heeft er nog iemand foto's van mijn witte ouwe bak? :hmmm:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 01 mei 2010, 14:45

Opa schreef:Zit jij hier achter 't stuur Mark?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jep, dat ben ik Ron. SUPER!!

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 01 mei 2010, 14:58

De Sjack schreef:Geweldige dag gehad.
Nog bedankt voor het lenen van de hamer!! De lv spacer zat ivm de hitte vastgebakken aan de velg :D

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 15:07

@Aiko, wow close call voor die GT3 en sherp van jou, voor hetzelfde knal je er bovenop.

@Hanz, die PF waarom haal je ze er af voor op straat...

@Bert, ik heb de DS3000 het hele jaar erin (niet dat ik veel rijd maar toch) waarom adviseren jullie de PFC01 bv niet voor op de weg? kijk die RC6 vond ik te iri qua piepen en rammelen, maar zo te horen hebben de PFC01 wel een goede pasvorm incl klem...dus hooguit piepen? of is er meer.
Ik ben namelijk niet zo'n wissel figuur :-) vraag dus ook niet de beste track onderdelen maar meer redelijk te doen op straat en redelijk voor track met een gewicht van men kar das 1390kg incl brandstof 2/3 gevuld maar ex 75kg van mij ;-)
de DS3000 remmen op straat ook goed genoeg bij koud en piepen niet veel, als de PFC01 dat kunstje ook kan maar tikkie beter dan ist mij goed voor straat/track lijkt me :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2010, 15:12

@Rene, als jij het voor beiden goed vind is het prima :thumbup: .
Maar DS3000 mogen niet op straat, zijn niet legaal, dus als er ooit iets gebeurd en men kijkt er toevallig naar kan je goed de pineut zijn.
Die pfc01 zzijn ook niet street legal.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 15:18

Luco schreef:@Rene, als jij het voor beiden goed vind is het prima :thumbup: .
Maar DS3000 mogen niet op straat, zijn niet legaal, dus als er ooit iets gebeurd en men kijkt er toevallig naar kan je goed de pineut zijn.
Die pfc01 zzijn ook niet street legal.
Is het alleen daarom? bij keuringen doen ze ook niet moeilijk, best vreemd eigenlijk, als je beter kan remmen het niet voor road use is :hmmm: al zullen er ook blokjes zijn die eerst warm moeten zijn om optimaal te remmen, maar toch.
Als het daarom is en verder redelijk mee te rijden is op straat dus niet rammel en te erg piepen, dan ist wel een goede optie voor me.(als die PFC "koud" ook goed remmen, neem aan beter dan standaard)
echter zelf geen ervaring met PFC01.
Bert ///M3 schreef:Pasvorm is goed, ik heb dan voor AP maar de achterblokken daar zitten ook anti tril klemmen op etc. Alleen kan je er beter een setje gewone naast hebben zodat je niet met PFC01 op de weg rijd, dat vernaggelt je wielen als je het slecht treft. Je kan dan beter iets van PFC Z rated pakken voor dagelijks en voor je naar het circuit gaat even wisselen naar PFC01 :)
ah die Z las ik net ook, zijn die wat minder? heb nog geen grafieken gevonden op temp bestand...

zouden die PFC01 erger zijn dan de DS3000 voor de velgen? want die zijn ook niet echt lekker denk ik :hmmm: maja ik ben ook niet een poetser en de velgen zijn al best oudjes...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 mei 2010, 15:32

01 is inderdaad erger. Met elke metaal/carbon compound heb je dat in meer of mindere mate. Er zitten metaal/grafiet deeltjes door de remstof en dat gaat roesten op een gegeven moment. Denk dat bijvoorbeeld Hawk DTC ook niet echt goed is voor je wielen. Als je remmen echt heet worden dan verbrand het grafiet in de remstof en dan is het minder maar het is vooral met veel koud remmen dat die blokken echt schadelijk zijn.

Normale remblokken voor straatauto's zijn van een organische samenstelling en dan heb je dat dus niet.

Uiteindelijk is het ook goedkoper Rene. Een setje Z rated kost iets van 75 euro en een set 01 race blokken kost tegen de 200 euro. Je kan er wel mee op straat rijden en het remt koud ook goed maar je verslijt ze terwijl het niet nodig is, alleen als je nara 01 wisselt voor een circuitdag kost het je dus een half uurtje sleutelen of zo. Volgens de geleerden is Z rated zelfs goed voor een beetje licht circuitwerk maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 mei 2010, 15:36

Ik wissel ze ook niet Rene en ze bevallen mij op straat ook erg goed.......tot nu toe nog geen piepje of rammeltje gehoord en ook de koude bite is best goed.

Ik heb hiervoor ook met PFC gereden, maar dan een type blok dat niet meer gemaakt wordt, weet 't nr. ook niet meer uit m'n hoofd........heb 't doosje denk nog wel liggen ergens.
Ook daar heb ik altijd mee op straat gereden en ook geen centje pijn.
Wielen schoonmaken moet je met bijv. een Hawk HPplus ook, want die remstof is ook vrij agressief en met de PFC heb ik daar niet meer last van. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 15:40

Bert ///M3 schreef:01 is inderdaad erger. Met elke metaal/carbon compound heb je dat in meer of mindere mate. Er zitten metaal/grafiet deeltjes door de remstof en dat gaat roesten op een gegeven moment. Denk dat bijvoorbeeld Hawk DTC ook niet echt goed is voor je wielen. Als je remmen echt heet worden dan verbrand het grafiet in de remstof en dan is het minder maar het is vooral met veel koud remmen dat die blokken echt schadelijk zijn.

Normale remblokken voor straatauto's zijn van een organische samenstelling en dan heb je dat dus niet.

Uiteindelijk is het ook goedkoper Rene. Een setje Z rated kost iets van 75 euro en een set 01 race blokken kost tegen de 200 euro. Je kan er wel mee op straat rijden en het remt koud ook goed maar je verslijt ze terwijl het niet nodig is, alleen als je nara 01 wisselt voor een circuitdag kost het je dus een half uurtje sleutelen of zo. Volgens de geleerden is Z rated zelfs goed voor een beetje licht circuitwerk maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
ah oke dan begrijp ik het een beetje, wat me wel weer verbaasd is al die soorten die ik dan hier tegen kwam, magoed wil ook niet dit draadje verprutsen :nerd:

12 soorten :roll:
http://www.raceshopper.com/performance_ ... unds.shtml

@Opa, ah, dat klinkt goed, zal niet meer zijn dan de DS3000 neem ik aan, misschien zelfs minder erg...
lees wel goede dingen over PFC nu nog welk type :nerd:

ah niet alle geschikt voor OEM BMW dus neem aan PFC-01 is oke? klinkt tenminste goed.

net een porsche gt3 draadje heel wat enthousiaste rijders PFC (met abs sowieso) boven bepaalde andere toppers,

Moet je dan ook andere blokjes achter? nu heb ik altijd standaard BMW blokjes achter en bevalt erg goed qua rust...wil niet dat men kont (auto) ineens om komt :mrgreen: dus in combo met PFC-01 kan ik dan wel men standaard remblokjes achter behouden?

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2010, 16:00

Ik heb je foto's ook op de frontpage gezet :thumbup:

http://www.driving-fun.com/502/active/C ... e-dag.aspx
Robin Hartog schreef:Mijn foto's zijn ook klaar. Van de week even een Flickr Pro accountje aanschaffen en dan zal ik alles plaatsen, voor nu:

Afbeelding

L@urens

Bericht door L@urens » 01 mei 2010, 16:18

Ton en ik zijn ook weer veilig teruggekomen. We waren op stap met de MaX5 (groene MX5, 123pk) en de turbo (zwart, vies en 275pk). De RingMazda is nog niet klaar... mist o.a. nog een turbo en een tune.

De turbo had al 6 maanden stilgestaan en daar zaten nog wat schoonheidsfoutjes in: stuurt zwaar en stuur staat scheef (voor het opladen de dag ervoor overigens recht) en motor loopt van 6-6.5krpm niet lekker (spark blowout). Ondanks dat een prima volgauto voor de MaX5 zodat Ton een van een andere kant kon bekijken hoe een rondje van ca. 130s eruit ziet.

Zelf ook nog even met de turbo gespeeld en ondanks dat de auto niet echt af genoeg was om er echt voor de te gaan, toch enkele 2:06-rond kunnen noteren. Nog even afmaken die auto en de target ligt natuurlijk op <2min.
RJay schreef:Wie was trouwens die persoon die een cameraatje met zuignappen op de motorkap van z'n MX5 had gezet? Hoe zijn deze beelden geworden???
Dat waren wij. Ton reedt achter mij aan voor wat filmmateriaal. Beelden zijn heel aardig, ik zal ze hier posten zodra ik klaar ben met knippen en plakken. Wel wat windgeruis :)

Voor een CPZ-dag wel erg veel code rood wat gewoon zonde is van de rijtijd. Ook te druk voor een echt snelle rondes (< 2:10 voor de MaX5), maar mijn hoofd wat er ook niet helemaal bij en dan toch wel tevreden met iedere sessie minimaal één 2:10.

Tevreden met de constantheid van de MaX5. Nog hier en daar kunnen verfijnen en een enkele sector sneller kunnen afleggen dan ooit. Vastgesteld dat er een moment is dat banden ècht op zijn. Nog wat verbeterpunten voor de turbo, maar die hebben voor de verandering niets met de koeling te maken en dat is wel positief!

RJay

Bericht door RJay » 01 mei 2010, 16:24

Keej, ik wacht het af.
Ik was dus die kerel in 't rood met "blijft dat zitten?" :bignews:
275pk is niet gek voor een miatatje trouwens :hmmm:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 mei 2010, 16:25

GTRene schreef: Moet je dan ook andere blokjes achter? nu heb ik altijd standaard BMW blokjes achter en bevalt erg goed qua rust...wil niet dat men kont (auto) ineens om komt :mrgreen: dus in combo met PFC-01 kan ik dan wel men standaard remblokjes achter behouden?
Zoals ik al zei rij ik met de PFC01 en volgens mij zijn dat ook de meest verkochte blokken van PFC......ik lees tenminste dat mensen met PFC meestal met deze rijden.

Achter zou je bijv. een DS2500, of misschien nog beter een Hawk HPplus kunnen nemen om toch de balans van je remmen wat in evenwicht te houden.
Als ie voor veel harder remt dan achter dan wordt de achterkant wat licht met hard aanremmen, tenminste dat is mijn ervaring.

Ik had net voor de laatste Time Attack achter betere[grotere] remmen achter gemonteerd en ik vond de auto een stuk rustiger dan voorheen met aanremmen. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 16:46

Opa schreef:
GTRene schreef: Moet je dan ook andere blokjes achter? nu heb ik altijd standaard BMW blokjes achter en bevalt erg goed qua rust...wil niet dat men kont (auto) ineens om komt :mrgreen: dus in combo met PFC-01 kan ik dan wel men standaard remblokjes achter behouden?
Zoals ik al zei rij ik met de PFC01 en volgens mij zijn dat ook de meest verkochte blokken van PFC......ik lees tenminste dat mensen met PFC meestal met deze rijden.

Achter zou je bijv. een DS2500, of misschien nog beter een Hawk HPplus kunnen nemen om toch de balans van je remmen wat in evenwicht te houden.
Als ie voor veel harder remt dan achter dan wordt de achterkant wat licht met hard aanremmen, tenminste dat is mijn ervaring.

Ik had net voor de laatste Time Attack achter betere[grotere] remmen achter gemonteerd en ik vond de auto een stuk rustiger dan voorheen met aanremmen. :D
Ik ben maar ff hier heen gegaan :mrgreen: zodat dit draadje "schoon"blijft.

http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=18009

De achterkant wordt nog niet licht, zijn men remmen niet groot genoeg voor :mrgreen: en de balans is voor mij goed, misschien dat het een tikkie meer mag achter, maar wil de balans niet verstoren, verder in andere draadje, bedankt voor je info de HPplus ff kijken voor achter, maar wellicht daar ook PFC en dan de Z-rated bv. :thumbup:

necrosis

Bericht door necrosis » 01 mei 2010, 18:21

Mooie foto's! En een geweldige dag gehad :) Ook mijn dank voor de flink snelle rijders onder ons die de langzamere deelnemers op een correcte wijze passeerden.

Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC? Ik heb zelf alleen in-car video materiaal, geen enkele foto...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 mei 2010, 18:28

Rico schreef:Ik heb je foto's ook op de frontpage gezet :thumbup:

http://www.driving-fun.com/502/active/C ... e-dag.aspx
Robin Hartog schreef:Mijn foto's zijn ook klaar. Van de week even een Flickr Pro accountje aanschaffen en dan zal ik alles plaatsen, voor nu:

Afbeelding
Hé, leuk. :thumbup:

MaVaEe

Bericht door MaVaEe » 01 mei 2010, 18:52

necrosis schreef:Mooie foto's! En een geweldige dag gehad :) Ook mijn dank voor de flink snelle rijders onder ons die de langzamere deelnemers op een correcte wijze passeerden.

Iemand nog actie foto's genomen van mijn blauwe peug 206 RC? Ik heb zelf alleen in-car video materiaal, geen enkele foto...
Ik heb er slechts 1tje van je... :oops:
Afbeelding

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 mei 2010, 19:01

Foto's zijn mooi geworden Robin :thumbup:

Elmar nog bedankt voor het lenen van de krik en het advies om een schroevendraaier door het oliefilter te rammen :mrgreen:

Verder heb ik me goed vermaakt @ zandvoort, helaas met niemand mee gereden, maar dat komt nog wel eens. Eerst zelf maar een circuitbak opbouwen, het kriebelt nu toch wel heel erg. :roll:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 01 mei 2010, 19:18

Ik ben rond 1 uur even een half uurtje wezen kijken.
Er stond een hoop leuk spul.

Maar deze kon ik erg waarderen.

Afbeelding

Mooie kar!

Groot exemplaar.
http://img405.imageshack.us/img405/9061/p1000381i.jpg

L@urens

Bericht door L@urens » 01 mei 2010, 19:36

RJay schreef:Keej, ik wacht het af.
Aha, dat dacht ik wel :)
Video is rendering as we speak.

275 krukas, 235 achterwiel. De RingMazda moet minimaal een tiental pks hoger uitkomen.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 mei 2010, 19:53

@GTRene: Het geluid van je Hartge is wel erg lekker! Had verwacht dat het echt zo'n saai Duits V8 geluid zou zijn, maar het geluid heeft me positief verrast :thumbup: 13 mei er maar weer naar luisteren :mrgreen:

VLA

Bericht door VLA » 01 mei 2010, 19:57

L@urens schreef:
RJay schreef:Keej, ik wacht het af.
Aha, dat dacht ik wel :)
Video is rendering as we speak.

275 krukas, 235 achterwiel. De RingMazda moet minimaal een tiental pks hoger uitkomen.
Dat moet behoorlijk rap gaan lijkt me. Wat voor tijden haal je daarmee op zandvoort eigenlijk ?

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 20:26

Riceaux schreef:@GTRene: Het geluid van je Hartge is wel erg lekker! Had verwacht dat het echt zo'n saai Duits V8 geluid zou zijn, maar het geluid heeft me positief verrast :thumbup: 13 mei er maar weer naar luisteren :mrgreen:
thx :beer: blijf het zelf ook leuk vinden als ik het gas in-plof, radio niet nodig :D

13 mei? :hmmm: kijkt ff in z'n agenda...ah owja, toertocht Groningen. :idea:

L@urens

Bericht door L@urens » 01 mei 2010, 20:27

VLA schreef:
L@urens schreef:Dat moet behoorlijk rap gaan lijkt me. Wat voor tijden haal je daarmee op zandvoort eigenlijk ?
Ton verwacht dat we de 2min net niet gaan breken. Ik hoop van wel :)
Nu vrij gemakkelijk 2:06 mee gereden, met een zwaar en scheef stuur en een motor die inhoudt van 6-6.5krpm.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 mei 2010, 20:55

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor tijden de X-Bow en Ultima reden. Iemand een idee?
13 mei? kijkt ff in z'n agenda...ah owja, toertocht Groningen.
Haha ja, toertocht! Denk dat ik gewoon m'n dagelijkse auto meeneem, m'n opknap Golf GTI Cabrio is nou niet bepaald in concoursstaat, maar wel leuker om mee te rijden, zit ook wel een lekker geluid in. En door janken tot 7500 RPM 8)

Plaats reactie