Snelste route naar Franse alpen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marius

Re: Snelste route naar Franse alpen?

Bericht door Marius » 28 apr 2010, 17:47

Paskal Morriën schreef:
Marius schreef:Vanuit jullie woonplaats zou ik niet aarzelen om door duitsland te gaan. Dan ben je (als je snachts rijdt) in 4 uurtjes bij basel
Mits je alle snelheidsbeperkingen door baustelles e.d. aan je laars lapt en vol op het gas gaat staan zal je dat wellicht lukken, maar anders is gemiddeld 160 in het uur op het hele traject Nijmegen - Basel een aardige opgave :)
Dat is een overweging. Maar uit ervaring kan ik bevestigen dat het mogelijk is (mits de auto zich er voor leent natuurlijk). Snachts rijden is wel een vereiste.

Jussi

Bericht door Jussi » 28 apr 2010, 18:10

In Frankrijk staan meeste flitspalen bij viaducten en opritten. Die zijn ook vaak verlicht. Meestal nog voorafgegaan door een bord met flitspalen op. Als je dat al in het oog houdt, beperk je de kans al enorm om geflitst te worden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 apr 2010, 18:17

Robin Hartog schreef:Lol, dat valt zeker mee. Met dat in het hoofd zou je gewoon hele rit in Frankrijk 180 kunnen rijden (is max. 50km/h overtreding bij mooi weer), en mocht je dan geflitst worden, kost het je "maar" 135 euro. :lol:
Wel per keer hoor :lol:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 28 apr 2010, 21:38

Marius schreef:Vanuit jullie woonplaats zou ik niet aarzelen om door duitsland te gaan. Dan ben je (als je snachts rijdt) in 4 uurtjes bij basel, ff door zwitserland tuffen, bij geneve de nieuwe peage rechtstreeks naar annecy pakken (kort stukje), bij annecey binnendoor langs het meer, naar albertville en dan het laatste stuk over de n90 (anders kom je idd soms in de knoei met passen die nog dicht zijn)
Waarom niet zoals onderstaande link? Zouden passen begin mei nog steeds dicht zijn?

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 9&dirflg=d>

We rijden trouwens overdag

steve smith

Bericht door steve smith » 28 apr 2010, 22:22

Marius schreef:
Paskal Morriën schreef:
Marius schreef:Vanuit jullie woonplaats zou ik niet aarzelen om door duitsland te gaan. Dan ben je (als je snachts rijdt) in 4 uurtjes bij basel
Mits je alle snelheidsbeperkingen door baustelles e.d. aan je laars lapt en vol op het gas gaat staan zal je dat wellicht lukken, maar anders is gemiddeld 160 in het uur op het hele traject Nijmegen - Basel een aardige opgave :)
Dat is een overweging. Maar uit ervaring kan ik bevestigen dat het mogelijk is (mits de auto zich er voor leent natuurlijk). Snachts rijden is wel een vereiste.
De Baustelle's en beperkingen + 25km/h en de rest douwen, dan haal je dat idd. En Utrecht-Basel in 5u is 's-nachts niet vreemd, dat lukt je zelfs met een XC90 zonder gekke fratsen. Andersom ook weleens Genova-Nurburging gehaald onder de 8u zonder overschrijding in CH dus het moet lukken!

Ben zelf trouwens nogal gecharmeerd van de Frankrijk-route. Als ik zelf naar Zuid-Duitsland moet rij ik ook meestal door en steek bij Strassbourg door naar D precies waar het onbeperkte stuk weer begint. Vanaf Peppenhoven heb je nl een geestdodend stuk snelheidsbeperkingen waar bijna geen eind aan komt, dan hang ik liever op cruisecontrol 170 in een verlaten Frankrijk.

Rudie Kawa
Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098

Bericht door Rudie Kawa » 30 apr 2010, 13:28

Ben een maand geleden voor het eerst via de Dld-CH route naar de Franse Alpen gereden, vanuit regio Schiphol. Middernacht vertrokken en zo'n 5 uur later hadden we 750km afgelegd, dus Duitsland reed heerlijk door :df: . Ik heb nergens de rijbewijs-kwijt grens overschreden, maar waar het kon de teller wel met een 2 laten beginnen. We hadden de pech om in de Zwitserse ochtendspits te zitten, wat veel vertraging verzorgde en uiteindelijk waren we tegelijk met onze vrienden die de Franse route namen op de berg. De laatste 500 km deden we zo'n 5 uur over gemiddeld. Zij hadden relatief rustig gereden en waren een uur eerder uit NL vertrokken.

Terug reden we overdag en dan valt het doorrijden in Duitsland tegen. Als je echte tijdwinst wilt pakken kun je het beste op rustige momenten ('s nachts) door Dld rijden en de spits in CH vermijden. Dan nog moet je wel flink je best doen. Voor de afwisseling van die saaie route soleil is het prima, weet nog niet of ik het volgende keer weer doe.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 30 apr 2010, 17:43

Bedankt voor jullie overwegingen, ben er nog steeds niet uit maar neig naar de Duitsland-Zwitserland route omdat ik de Frankrijk route nogal saai vind. Als we de kortste route pakken dan gaan we door de Mont Blanc tunnel, is dit een beetje te doen of is het daar een permanente traffic jam (op zaterdag)?

Baustelles zijn er overigens wel in Duitsland maar de lengtes lijken mee te vallen:
http://www.bmvbs.de/servlet/init.cms.la ... bsenden=OK

http://www.bmvbs.de/servlet/init.cms.la ... bsenden=OK

JP

Bericht door JP » 30 apr 2010, 17:57

Weet niet of je een TomTom hebt, want de mijn (930) weet alle vaste flitsers in Frankrijk feilloos aan te kondigen. Gewoon standaard-instellingen en niets speciaal voor gedownload...

De komende tijd zal het wel aardig druk worden op de Franse Péage, dus kan wel eens file staan bij de tolpleinen

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 30 apr 2010, 19:37

JP schreef:Weet niet of je een TomTom hebt, want de mijn (930) weet alle vaste flitsers in Frankrijk feilloos aan te kondigen. Gewoon standaard-instellingen en niets speciaal voor gedownload...

De komende tijd zal het wel aardig druk worden op de Franse Péage, dus kan wel eens file staan bij de tolpleinen
Fransen hebben geen vakantie toch, of mis ik iets? Denk dat het toch de Franse route wordt :)
Geen idee of er franse flitsers in Jenna's tomtom staan, maar ben meer bang voor de laserende agenten...

JP

Bericht door JP » 30 apr 2010, 19:41

Nee, maar al die 'Ollanders' , die nu aan een uittocht bezig zijn..... :mrgreen: dat loopt nooit leker door bij de tolpoortjes.

Gelukkig heb ik Telepeage..... :lol: en kan ik er rechts voorbij

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 30 apr 2010, 19:46

JP schreef:Nee, maar al die 'Ollanders' , die nu aan een uittocht bezig zijn..... :mrgreen: dat loopt nooit leker door bij de tolpoortjes.

Mwoah die zijn toch wel grotendeels vandaag vertrokken denk ik (lees: hoop ik) ;)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 apr 2010, 21:20

JP schreef:Nee, maar al die 'Ollanders' , die nu aan een uittocht bezig zijn..... :mrgreen: dat loopt nooit leker door bij de tolpoortjes.

oh dat is top telepeage :D ik doe altijd wel met credit card dat scheelt ook al veel wachttijd :D

mijn tom tom weet idd ook perfect alle flitspalen aan te geven :df:

Plaats reactie