Wat is volgens de ervaringsdeskundigen de snelste route? Files zullen wel meevallen op een zaterdag (geen feestdag voor zover ik weet en het wintersport seizoen loopt letterlijk ten einde), of verkijk ik me hierop?
Vertrekpunt is trouwens Nijmegen
wjn schreef:Qua tempo in Duitsland in vergelijking met Frankrijk valt trouwens ook erg mee.
Veel "baustellen" en km-begrenzingen in D.
In Frankrijk kun je rustig doorrijden, boetes krijg je (nog) niet thuisgestuurd.
Dat kan kloppen, maar de laatste keer, naar Val Thorens, mocht ik wel m'n rijbewijs achterlaten bij de gendarmerie!wjn schreef:In Frankrijk kun je rustig doorrijden, boetes krijg je (nog) niet thuisgestuurd.
Haha ja dat bedacht ik me ook net, zal dus niet zo gek veel uitmaken ten opzichte van franse tolRutgerK schreef:Voor Zwitserland heb je een vignet nodig á 29,20.
Franse Tol was uit mijn hoofd rond de 50 euro heen en weer. Vignet kan je ook op marktplaats proberen te kopen voor 2 tientjes.Tom van H. schreef:Haha ja dat bedacht ik me ook net, zal dus niet zo gek veel uitmaken ten opzichte van franse tolRutgerK schreef:Voor Zwitserland heb je een vignet nodig á 29,20.
Die krijg je dan ook niet thuisgestuurdDownforce Hans schreef:wjn schreef:Qua tempo in Duitsland in vergelijking met Frankrijk valt trouwens ook erg mee.
Veel "baustellen" en km-begrenzingen in D.
In Frankrijk kun je rustig doorrijden, boetes krijg je (nog) niet thuisgestuurd.
Bij mobiele (laser) controle is het gewoon gelijk aftikken...................
Mits je alle snelheidsbeperkingen door baustelles e.d. aan je laars lapt en vol op het gas gaat staan zal je dat wellicht lukken, maar anders is gemiddeld 160 in het uur op het hele traject Nijmegen - Basel een aardige opgaveMarius schreef:Vanuit jullie woonplaats zou ik niet aarzelen om door duitsland te gaan. Dan ben je (als je snachts rijdt) in 4 uurtjes bij basel
idd! dat doe ik dus ook meestalRobin Hartog schreef:Lol, dat valt zeker mee. Met dat in het hoofd zou je gewoon hele rit in Frankrijk 180 kunnen rijden (is max. 50km/h overtreding bij mooi weer), en mocht je dan geflitst worden, kost het je "maar" 135 euro.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bombadil, Edwin de Haas, Google [Bot], Lex70V, Sander-E46, Thomas H en 11 gasten