Volgens mij is de sfeer onderling wel aardig goed bij de VLN onderling. Je hebt er natuurlijk altijd rotte appels tussen zitten...
Het is natuurlijk wel zo dat de 'grote jongens' voor meer geld/prijzen/sponsoren rijden dan de kleine teams. En het heeft niet zoveel nut met je Swiftje de SP klasses in de weg te gaan zitten. Aan de andere kant moeten de snellere teams natuurlijk wel accepteren dat de VLN juist een samenspel is van veel verschillende klasses auto's. Als ze zich daaraan irriteren kunnen ze zich beter inschrijven voor races waarbij er geen of weinig verschillende klasses tegelijk op de baan rijden imo.
Ik vind het juist prachtig dat bij de VLN zoveel auto's en teams meedoen. De grote teams kopen dure, snelle auto's en huren ervaren en dure coureurs.
Bij de kleine/amateurteams gaat het juist helemaal om de fun en dat vind ik zelf nog veel mooier. Want ook zij moeten elke race de finish zien te halen op het slopende circuit én de auto weer klaar hebben voor de volgende race.
Ik hoorde vorig weekend echter wel dat het intussen allemaal steeds sneller en sneller gaat en het niet meer te doen is om met een auto met ~150pk mee te doen. Ook met de nieuwe regels zullen steeds meer kleine teams verdwijnen vermoed ik.
Hier nog een mooi filmpje van een VLN race (Prescolaris vs Black Falcon)
http://www.ring1.de/tv/alle/media/247/