In 2007 is het definitief over voor de Impreza zoals we die nu kennen en komt er een hatchback variant.
Kleiner dus nimbler (is daar ook een Nederlands woord voor?), 2.0 turbo blijft, euh, komt terug, maar dan met 300pk en een DCCD zou ook standaard worden.
http://www.autoexpress.co.uk/news/55824 ... n_way.html
Dit wordt voor mij dus echt een droomauto. Met wat kleine tweaks aan ophanging en remmen (ok vooruit, en een chip en open uitlaat voor het vermogen) kun je hier dus echt een bommetje op wielen van maken.Impreza Hot Hatch On Way
Auto Express can exclusively reveal the Japanese firm has outrageous plans for the next Impreza. Altering a formula which has proved a success for the past 12 years is a bold move, but the introduction of an Impreza hatch follows Mitsubishi's plans to radically alter its Evo line-up.
The decision confirms comments made by Impreza chief engineer, Hiroshi Mori, who told Auto Express that the next-generation car "might take a new design direction, and could be smaller". So why have designers turned their back on saloons? The new car will be smaller, lighter and cheaper to produce than the four-door, and should have better handling, thanks to its short wheelbase and stiffer body.
Led by ex-Alfa Romeo and SEAT designer Andreas Zapatinas, Subaru's styling department has not only opted for a squared-off finish at the rear, but a long nose as well - bringing the new model into line with the look of many European hatches. The front overhang will house the turbo motor's intercooler, which will be moved from its current position at the top of the engine bay.
With the new car not due until 2007, Subaru has a facelifted Impreza saloon already waiting in the wings. Exclusively revealed by Auto Express in Issue 838, it will be launched at the end of this year, before going on sale early in 2006.
The Impreza hatch will sit on a shortened Legacy chassis. The plan is to introduce basic 1.5 and 2.0-litre variants, with flagship models coming with a 2.0-litre 300bhp turbo motor. Five and six-speed manual gearboxes will be available, along with a five-speed auto.
Despite the extra versatility provided by the five-door body shape, engineers won't compromise the Impreza's handling for practicality. Unlike the Legacy, which has compact rear suspension to maximise boot space, the Impreza will use a layout that will optimise driving dynamics.
To enhance the cornering potential even more, engineers and test drivers will also develop an advanced version of the current Driver Controlled Centre Differential (DCCD). This allows more torque to be channelled to the rear wheels for sharper turn-in.
No matter how good the handling, it remains to be seen whether loyal fans will warm to the idea of an Impreza hatchback.
En alsof dat nog niet goed genoeg was, moet hij omdat hij kleiner en lichter wordt ook nog goedkoper kunnen worden dan de STi van nu (die met €52k zijn doel toch wel een beetje voorbij schiet, daarmee ga ik zonder sponsorcontract niet door de blubber raggen).
2007 wordt dus het jaar van dé keuze: Impreza hot hatch style of M2 (CSL).
Can't wait.... (en ben er nu eigenlijk al zeker van dat dan een van die twee dan hier voor de deur komt te staan, beetje kansloos na al het afgeven op nieuwe auto's van de laatste tijd

Edit:
Dit zou een eerste hint naar de styling van de nieuwe hatch moeten zijn (is een concept car van Subaru):
[img:234:155]http://www.autocarmag.com/Car/Subaru/B9 ... 322101.jpg[/img]
Na ja, laten we het positief zien, ze hebben nog ruim een jaar om daar wat aan te verbeteren.

En edit #2:
Dit zou een impressie van de M2 moeten zijn?
[img:400:269]http://www.wheels24.co.za/Images/Photos ... 46M2_1.jpg[/img]
Looks: BMW 1 - Subaru 0