Audi vs BMW

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
wjn

Re: Audi vs BMW

Bericht door wjn » 15 feb 2010, 07:54

Lees het nu pas, even de zaken rechtzetten
Youp schreef:Jongens, wat voor vraagtekens jullie ook hebben bij X-drive.... Audi gaat in de basis altijd uit van VAG FWD......

Nuf said....

Rommel ten top...
Voor dwars geplaatste motoren ja, voor langs geplaatste motoren nee. Ook de Passat B5 had de "echte" quattro aandrijving omdat die de motor in de lengte had staan.

Enige echte probleem van quattro is dat het middendiff niet kan sperren. Zolang één van de assen nog iets van grip heeft, geen probleem, dat is juist optimaal voor torsen en wordt de meeste kracht naar de andere as gestuurd. Zodra 1 as kompleet in de lucht hangt, werkt de torsen als een open diff en doet de andere as ook niets meer (het befaamde filmpje quattro vs x-drive). In de praktijk gebeurd dat nooit en spin je hoogstens met alle 4 de wielen.
Youp schreef:Ik heb met de R8 4.2 gereden en ik vind het geen fijne auto. Kraken en wringen bij stapvoets manouvreren en wanneer je wat gas geeft ook te veel neiging naar onderstuur. Audi S-tronic (of hoe ze het noemen) is gewoon hopeloos traag en 190.000 euro vragen voor een auto met klik carbon ("side blades").... Nee... ;)

In zo'n auto hoort gewoon achterwielaandrijving. Als het toch een VAG product moet zijn, dan een Gallardo Balboni. :wink: Een van de weinige moderne echte Lamborghini's zoals ze ooit bedoeld waren.
De R8 aandrijving is gebaseerd op de Gallardo, mechanisch gezien exact hetzelfde. Achterwielen aangedreven, voorwielen worden indien nodig erbij gekoppeld. Beetje X-Drive principe ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 feb 2010, 09:18

Youp schreef:Jongens, wat voor vraagtekens jullie ook hebben bij X-drive.... Audi gaat in de basis altijd uit van VAG FWD......

Nuf said....

Rommel ten top...
RWD + vermogen is échte rommel in de sneeuw, maar wel leuk :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 15 feb 2010, 09:30

Lukt me met de bus (VW 4-motion) ook wel, gewoon goed gas geven en daar drift je de weg op. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 feb 2010, 09:33

Maus335i schreef:

Nuf said....

Rommel ten top...
Nee man, gehaktbal :mrgreen: Je mist
a)winterbanden
b)een goed sperdiff.

Met goede winterbanden weet je IN DE SNEEUW niet wat je meemaakt , dat merkte ik dus donderdag met 'n van zomerbanden voorziene 118d....

Moet 't artikel nog lezen....

Edit vluchtig gelezen: Flauw van BMW, ze hebben wel punten, maar zijn doodsbenauwd voor Audi(logisch) en andersom. Pas maar op beide , 2 honden vechten om 'n been en Mercedes loopt er mee heen.

Beide(en ook Merc) hebben voor elk wat wils.

Audi heeft bijv in dat segment de Q5, ik hou niet van die dingen, maar 't ding vind ik de mooiste stoerste in z'n segment(en ook mooier dan 'n X5/6 doh)
Dan de nieuwe S4 3.0'T', bring it on.
En de R8 V10 is buiten zijn (niet echt mijn smaak)vormgeving een kar waar ik geen nee tegen zeg.
RS6 is 'n gigant die ik niet hoef, maar toch.

Bij BMW:
M3(GTS)

ennuh.... :hmmm:

Ok 5serie TOPPER!! En ook de 7er prima...

Merc, alle AMG's , bij voorkeur 'n C63 en 'n SL65.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 16 feb 2010, 14:53

wjn schreef:Lees het nu pas, even de zaken rechtzetten

Nuf said....

Rommel ten top...
Voor dwars geplaatste motoren ja, voor langs geplaatste motoren nee. Ook de Passat B5 had de "echte" quattro aandrijving omdat die de motor in de lengte had staan.

Enige echte probleem van quattro is dat het middendiff niet kan sperren. Zolang één van de assen nog iets van grip heeft, geen probleem, dat is juist optimaal voor torsen en wordt de meeste kracht naar de andere as gestuurd. Zodra 1 as kompleet in de lucht hangt, werkt de torsen als een open diff en doet de andere as ook niets meer (het befaamde filmpje quattro vs x-drive). In de praktijk gebeurd dat nooit en spin je hoogstens met alle 4 de wielen.
Youp schreef:Ik heb met de R8 4.2 gereden en ik vind het geen fijne auto. Kraken en wringen bij stapvoets manouvreren en wanneer je wat gas geeft ook te veel neiging naar onderstuur. Audi S-tronic (of hoe ze het noemen) is gewoon hopeloos traag en 190.000 euro vragen voor een auto met klik carbon ("side blades").... Nee... ;)

In zo'n auto hoort gewoon achterwielaandrijving. Als het toch een VAG product moet zijn, dan een Gallardo Balboni. :wink: Een van de weinige moderne echte Lamborghini's zoals ze ooit bedoeld waren.
De R8 aandrijving is gebaseerd op de Gallardo, mechanisch gezien exact hetzelfde. Achterwielen aangedreven, voorwielen worden indien nodig erbij gekoppeld. Beetje X-Drive principe ;)
De Gallardo Balboni heeft enkel RWD. ;)
Robin schreef:
Maus335i schreef:

Nuf said....

Rommel ten top...
Nee man, gehaktbal :mrgreen: Je mist
a)winterbanden
b)een goed sperdiff.

Met goede winterbanden weet je IN DE SNEEUW niet wat je meemaakt , dat merkte ik dus donderdag met 'n van zomerbanden voorziene 118d....
+100

M'n E30 op winterbanden met sperdiff heeft m'n ogen geopend! :D Zolang je maar op sneeuw blijft, that is... :)

Joop

Bericht door Joop » 28 feb 2010, 21:45

Audi vs BMW gaat ongestoord verder...:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 apr 2010, 21:10

Weer eentje...................

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 25 apr 2010, 21:19

Joop schreef:Audi vs BMW gaat ongestoord verder...:

:roflol: dat petjesvolk ook altijd met hun edele skoda's :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 25 apr 2010, 22:05

Deze (oude) BMW reclame is wel grappig.

Mag je zelf invullen wat je ervan vindt :clap:

(Komt wel overeen met de TV reclame van BMW over 3-daagse proefrit :whistle: )
Bijlagen
bmw2.jpg
bmw2.jpg (22.24 KiB) 1248 keer bekeken

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 apr 2010, 00:11

Robin schreef:
Peter-Paul Haars schreef:
Robin schreef:grip en tractie zijn 2 heel verschillende dingen Peter Paul :mrgreen:
Mee eens, maar je gaat toch niet betalen voor een 4x4 systeem die tot 180km/h werkt?? Klinkt mij in de oren als een compromis.
zal wel 'n ingenieuze reden hebben, BMW kennende...
Zo gauw ik weet werkt een 4wd principe met 'voorklauw'. Ik weet zo gauw niet of dit ook bij (alle) auto's van toepassing is, iig wel bij trekkers. Doordat er 'voorklauw' aanwezig is (de voorwielen draaien net iets sneller dan de achterwielen) trekt de auto eerder recht. In principe combineer je hier het voordeel van achterwielaandrijving (meer druk op achterwielen = meer grip) met het voordeel van voorwielaandrijving (de auto trekt zich voort, en je wilt juist meer stabiliteit). Bij tractoren wordt ook het 4wd systeem uitgeschakeld bij snelheden boven de 14/15 km/h, omdat dan de wrijving (het verschil in draaisnelheid van de voorwielen en achterwielen wordt te groot, waardoor de achterwielen het voertuig 'afremmen') te groot wordt.

eerst werd volgens mij ook op auto's die met een knopje '4wd' uitgerust werden gewaarschuwd met de mededeling de 4wd alleen op lagere snelheden te gebruiken, omdat anders de differentiëlen in de soep draaien...

Zo 'ingenieus' is het dus niet helemaal denk ik...

wjn

Bericht door wjn » 26 apr 2010, 00:39

Hendrik Kinderman schreef:Zo gauw ik weet werkt een 4wd principe met 'voorklauw'. Ik weet zo gauw niet of dit ook bij (alle) auto's van toepassing is, iig wel bij trekkers. Doordat er 'voorklauw' aanwezig is (de voorwielen draaien net iets sneller dan de achterwielen) trekt de auto eerder recht. In principe combineer je hier het voordeel van achterwielaandrijving (meer druk op achterwielen = meer grip) met het voordeel van voorwielaandrijving (de auto trekt zich voort, en je wilt juist meer stabiliteit). Bij tractoren wordt ook het 4wd systeem uitgeschakeld bij snelheden boven de 14/15 km/h, omdat dan de wrijving (het verschil in draaisnelheid van de voorwielen en achterwielen wordt te groot, waardoor de achterwielen het voertuig 'afremmen') te groot wordt.

eerst werd volgens mij ook op auto's die met een knopje '4wd' uitgerust werden gewaarschuwd met de mededeling de 4wd alleen op lagere snelheden te gebruiken, omdat anders de differentiëlen in de soep draaien...

Zo 'ingenieus' is het dus niet helemaal denk ik...
Dat was met oude 4WD idd zo dat je dat alleen met lage snelheden mocht gebruiken. 4WD knopje schakelde een "starre" verbinding tussen voor- en achteras in. Kun je wel raden wat er gebeurd als je met hogere snelheid een bocht probeert te gaan, als de ondergrond ook nog eens wat minder grip heeft.

De meeste 4WD systemen werken NIET met een differentieel tussen voor- en achteras, maar met een variabele koppeling. In het slechtste geval heb je dus gewoon weer een starre koppeling tussen voor- en achteras. Geldt bijv. voor 4-Motion, maar ook voor X-Drive.

Met bv. Audi's Quattro of Subaru's AWD heb je dat niet, omdat er gebruik gemaakt wordt van een differentieel tussen voor- en achteras. Dat hoeft dan ook nooit uitgeschakeld te worden (kan nieteens zomaar).

911-lover

Bericht door 911-lover » 26 apr 2010, 01:15

Ik heb al zeker 20 BMW's gehad en heb nu mijn 2de Audi op rij als Daily (vorige A4 Avant 2.6 V6 Quattro nu A6 Avant 2.8 V6 30V Quattro)

Beide zijn zeer leuke merken met ieder hun sterke punten .
Doch als daily wint de Audi het ruim van de BMW
Als funcar krijgt de BMW terug de overhand .

Joop

Bericht door Joop » 28 apr 2010, 00:21

Weliswaar geen Audi vs BMW...
...maar wel BMW vs Mercedes op de RIng:

Afbeelding

wjn

Bericht door wjn » 28 apr 2010, 07:46

Blijft baas boven baas:

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 apr 2010, 09:43

Echt mega briljant dit! Volgens mij liggen die marketing jongens over en weer ook steeds dubbel!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 apr 2010, 18:57

Tom Westendorp schreef:Echt mega briljant dit! Volgens mij liggen die marketing jongens over en weer ook steeds dubbel!
Idd dat lijkt mij ook.....en maar factureren he! niet vergeten :mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 18 mei 2011, 18:52

Weer twee nieuwe filmpjes van Audi...:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 mei 2011, 18:54

Zag 'm al op Autoblog. Niet erg sterk in mijn ogen. -1 voor Audi.

bm-dub

Bericht door bm-dub » 19 mei 2011, 00:12

damn, er zitten echt classics tussen. die van Romo, dat supergrote billboard boven die Audi dealer...
toont wel aan hoe leuk werken in marketing is lijkt me.
Afbeelding

Plaats reactie