Voor dwars geplaatste motoren ja, voor langs geplaatste motoren nee. Ook de Passat B5 had de "echte" quattro aandrijving omdat die de motor in de lengte had staan.Youp schreef:Jongens, wat voor vraagtekens jullie ook hebben bij X-drive.... Audi gaat in de basis altijd uit van VAG FWD......
Nuf said....
Rommel ten top...
Enige echte probleem van quattro is dat het middendiff niet kan sperren. Zolang één van de assen nog iets van grip heeft, geen probleem, dat is juist optimaal voor torsen en wordt de meeste kracht naar de andere as gestuurd. Zodra 1 as kompleet in de lucht hangt, werkt de torsen als een open diff en doet de andere as ook niets meer (het befaamde filmpje quattro vs x-drive). In de praktijk gebeurd dat nooit en spin je hoogstens met alle 4 de wielen.
De R8 aandrijving is gebaseerd op de Gallardo, mechanisch gezien exact hetzelfde. Achterwielen aangedreven, voorwielen worden indien nodig erbij gekoppeld. Beetje X-Drive principeYoup schreef:Ik heb met de R8 4.2 gereden en ik vind het geen fijne auto. Kraken en wringen bij stapvoets manouvreren en wanneer je wat gas geeft ook te veel neiging naar onderstuur. Audi S-tronic (of hoe ze het noemen) is gewoon hopeloos traag en 190.000 euro vragen voor een auto met klik carbon ("side blades").... Nee...
In zo'n auto hoort gewoon achterwielaandrijving. Als het toch een VAG product moet zijn, dan een Gallardo Balboni.Een van de weinige moderne echte Lamborghini's zoals ze ooit bedoeld waren.
