Zoiets kun je, met een hoop gedoe, verhalen op de gemeente/provincie lijkt me.Hans R schreef:Nou op dit moment ben ik niet zo blij met de R, was dit weekend in Frankrijk en in Lille reed ik in een gat..
Hop, bobbel in mijn 19 inch bandje.. kassa €450,-+ een ster in mijn voorruit, ook lekker..
VW Golf R20T
- RobS
Re: VW Golf R20T
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dus omdat ze makkelijk zijn te openen, wat toch blijkbaar een tekortkoming is van de fabrikant, mag de gebruiker opdraaien voor extra maatregelen en dus kosten?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ja idd, gaat nergens over.. lekker is mijn Golfje ineens weg van €+50000,-
moet er niet aan denken..
verzekering betaald wel weer.. vind je gek dat die premies zo duur worden..
edit: zie net op autobandenmarkt diezelfde conti voor €220,-
heb de dealer al gebeld die band van hun mogen ze houden.. niet normaal wat een verschil! ruim €200,- voor 1 band!

edit: zie net op autobandenmarkt diezelfde conti voor €220,-

- Arthur
En het kan best zijn dat je (kleine) bandenboer op de hoek die band ook voor dat geld levert EN monteert
Dealer is meestal hoofdprijs, net zoals Euromaster en Kwikfit bv.

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
- Hans R
Ik kon het Sirocco R draadje ff niet vinden dus dan maar hier.. Golf R zit er ook in
Mijn Japans is niet zo best maar volgens mij hoor ik daar, onderstuur en mijn banden zijn te warm..

Mijn Japans is niet zo best maar volgens mij hoor ik daar, onderstuur en mijn banden zijn te warm..

- RutgerK
Ik reed vroeger altijd naar Hespo in Zevenhuizen voor banden. Dealer is inderdaad te belachelijk voor worden.Hans R schreef:Ja idd, gaat nergens over.. lekker is mijn Golfje ineens weg van €+50000,-moet er niet aan denken..
edit: zie net op autobandenmarkt diezelfde conti voor €220,-heb de dealer al gebeld die band van hun mogen ze houden.. niet normaal wat een verschil! ruim €200,- voor 1 band!
- Hans R
Hmm.. zojuist zoek gereden door een Cupra
(snelweg) toch maar eens kijken of de Golf nog een klein beetje aangepast kan worden.. downpijpje ofzo, iemand idee?

-
JD chip?
- Arthur
LOL.Hans R schreef:Hmm.. zojuist zoek gereden door een Cupra(snelweg) toch maar eens kijken of de Golf nog een klein beetje aangepast kan worden.. downpijpje ofzo, iemand idee?
Sorry

- RutgerK
Downpipe met sportscat lijkt mij een goede optie. Ik heb er in Lochem ook naar geïnformeerd. Motor is beter te tunen omdat je veel minder last hebt van de hitte met de standaard downpipe met dubbele cat.
- Hans R
Ja dat hadden die gasten ook!Arthur schreef:LOL.Hans R schreef:Hmm.. zojuist zoek gereden door een Cupra(snelweg) toch maar eens kijken of de Golf nog een klein beetje aangepast kan worden.. downpijpje ofzo, iemand idee?
Sorry

Downpipe met sportcat idd wel een goeie.. welk merk? Er is nog weinig te krijgen voor een R
- RutgerK
Geen idee welke merken er allemaal zijn. Zou de downpipe van Milltek voor de S3 niet passen?Hans R schreef: Downpipe met sportcat idd wel een goeie.. welk merk? Er is nog weinig te krijgen voor een R
- Sperdy
Hans, begin niet aan die shit. Boeien dat je wordt zoekgereden door een Cupra. Heb je er downpipes onder en sportkat, komt diezelfde Cupra er aan met een nieuw tjippe, en hij laat weer je achterkant zien. Neverending story dus. Bovendien krijg je kutherrie met die open uitlaat dingen, want als je downpipe doet en sportkat moet je ook een open demper nemen, anders heb het allemaal niet zo veel zin. Das toch waardeloos als woon-werk auto, bovendien, zonde van je mooie Golf. Laat lekker zitten zo, moregn ben je die Cupra vergeten... (misschien)Hans R schreef:Ja dat hadden die gasten ook!Arthur schreef:LOL.Hans R schreef:Hmm.. zojuist zoek gereden door een Cupra(snelweg) toch maar eens kijken of de Golf nog een klein beetje aangepast kan worden.. downpijpje ofzo, iemand idee?
Sorry![]()
Downpipe met sportcat idd wel een goeie.. welk merk? Er is nog weinig te krijgen voor een R
-
Klopt wel, maar zoekgereden worden door een Cupra.... je hebt nog eens stapje hoger...de Cupra R. Ik denk dat het dun al door de broek loopt bij Hans.
Valt me nu plots te binnen dat Gerard dit allemaal al in de gaten had en daarom uiteindelijk geen Golf R had genomen?
Maar even zonder gekheid...heb dat clipje zitten bekijken, maar is die Scirocco misschien een snellere auto tov de Golf?

Valt me nu plots te binnen dat Gerard dit allemaal al in de gaten had en daarom uiteindelijk geen Golf R had genomen?

Maar even zonder gekheid...heb dat clipje zitten bekijken, maar is die Scirocco misschien een snellere auto tov de Golf?
- WJ
Scirocco is fwd. Ze hebben beide het zelfde vermogen, dus gewicht en minder verlies naar de aandrijving toe zal het verschil maken.
Ik denk dat het voordeel van de golf met zijn 4motion pas bij 300+ pk's naar voren komt.
Goed aangepakte Cupra (downpipe etc, custom chip, benzine pomp) doet zo'n 340pk, en is minder zwaar dan een Golf R, dus je moet het goed aanpakken wil je dat voorbij gaan.
JD heeft 400+ kitjes geloof ik.
Ik denk dat het voordeel van de golf met zijn 4motion pas bij 300+ pk's naar voren komt.
Goed aangepakte Cupra (downpipe etc, custom chip, benzine pomp) doet zo'n 340pk, en is minder zwaar dan een Golf R, dus je moet het goed aanpakken wil je dat voorbij gaan.
JD heeft 400+ kitjes geloof ik.

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Die JD kitjes zijn er ook voor de Cupra
Net weer terug van een heftig ritje met de Cupra, van 80 naar 200 is dit ding zo snel

Net weer terug van een heftig ritje met de Cupra, van 80 naar 200 is dit ding zo snel

-
Volgens mij zat er 5 pk verschil tussen die 2. 270 voor de Golf en 265 voor de Scirocco. Ik dacht zelfs dat het blok en aanhangels niet 100% gelijk was.WJ schreef:Scirocco is fwd. Ze hebben beide het zelfde vermogen, dus gewicht en minder verlies naar de aandrijving toe zal het verschil maken.
- wjn
Stelletje zakkenvullers bij PON.Hans R schreef:Golf diefstallen nieuwe VW's
In een reactie zegt woordvoerder Jacques Gijssen van Pon’s Automobielhandel: “Kennelijk zijn er partijen die in staat zijn sleutels na te maken en in het motormanagement in te grijpen. Nederland is één van de landen in Europa waar weinig auto-alarmen worden ingebouwd. Ze worden relatief weinig verkocht omdat ze hier duur zijn door btw en bpm. Hierdoor zijn mensen sneller geneigd deze accessoir eruit te laten. Voor het dievengilde is het hier relatief eenvoudig om weg te komen.”
Woordvoerder Gijssen laat weten dat de importeur de problematiek heeft neergelegd bij de fabrikant. De consument kan zelf al maatregelen nemen door bijvoorbeeld een zogenaamd tracking&tracing (voertuigvolg-systeem) systeem aan te laten brengen in de auto of een extra stuurslot.
Op mijn (oude) Leon Cupra R zat ook alarm, was ook weg (gestolen) zonder één piepje.
Tracking-systeem: Voor een paar tientjes heb je GPS/GSM blokkers, dat weten ze best wel bij PON. Is gewoon schijnveiligheid.
- MartijnGizmo
Ter illustratie, deze kost $28,90, gratis verzenden:
20dBm-Output Portable GSM/CDMA/3G/DCS/CDMA1900 Cell Phone Signal Jammer/Blocker
- Model: P20A (Silver Color)
- Jams/Isolate Signals from mobile phone only. Does not affect the normal operation of other electronic devices
- Mobile Phone Signal Jammed: CDMA, GSM, DCS, CDMA 1900 and 3G
- Isolating Signal Bandwidth:
- CDMA: 850~894MHz (Channel Output Power: 6dBm/30KHz min)
- GSM: 930~960MHZ (Channel Output Power: 5dBm/30KHz min)
- DCS: 1805~1850MHz (Channel Output Power: 2dBm/30KHz min)
- CDMA1900: 1900~1980MHz (Channel Output Power: 2dBm/30KHz min)
- 3G: 2110~2170MHz (Channel Output Power: 2dBm/30KHz min)
- Average Output Power: 20dBm
- Range: 3 ~ 15 meters (usually about 5~100 square meters)
- Power source: built-in rechargeable Li-Ion battery (Capacity: 2500mAh, Charge time: 3~4 hours)
- Package includes:
- 1* Jammer
- 1* AC power adaptor: input 100~240V 50/60Hz, output 5V 300mA
- 1* Car charger adaptor
- 1* USB charge cable
- 3* Detachable antennas
- 1* User manual
- Hans R
Engelse zijn gek.. maar Duitsers kunnen er ook wat van!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TY8hOOPU ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TY8hOOPU ... re=related[/youtube]
- SteV6
Even los van het R commentaar, heb je gezien achter welke auto de aanhanger van die ijsspeedwayrijder hangt Hans?!
Stephan

Stephan
- Hans R
Ja mooie tractor 

- Tristan
Hoeft helemaal niet, Ferdi. Als je bv. een Milltek neemt kun je kiezen of je 'm met of zonder tussendemper wilt hebben. Met tussendemper maakt hij alleen een iets donkerder geluid maar zeker geen 'kutherrie'. Wat je bedoelt met open dempers begrijp ik niet helemaal.FerdiACS1 schreef: Bovendien krijg je kutherrie met die open uitlaat dingen, want als je downpipe doet en sportkat moet je ook een open demper nemen
- Ivar
Mooi filmpje Hans, stoere kleur ook! Lijkt wel oranje metallic ofzo. In ieder geval geen standaard rood.