F1 2010
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2010
Sponsorinkomsten F1 teams, aldus vakblad Formula Money:
Ferrari: 245,00 miljoen Dollar
McLaren: 142,00 miljoen Dollar
Williams: 79,00 miljoen Dollar
Mercedes: 75,20 miljoen Dollar
Renault: 52,75 miljoen Dollar
Red Bull: 32,20 miljoen Dollar
Lotus: 28,25 miljoen Dollar
Force India: 23,25 miljoen Dollar
Virgin: 13,75 miljoen Dollar
Toro Rosso: 8,20 miljoen Dollar
Sauber: 4,90 miljoen Dollar
HRT: 500.000 Dollar
Ferrari: 245,00 miljoen Dollar
McLaren: 142,00 miljoen Dollar
Williams: 79,00 miljoen Dollar
Mercedes: 75,20 miljoen Dollar
Renault: 52,75 miljoen Dollar
Red Bull: 32,20 miljoen Dollar
Lotus: 28,25 miljoen Dollar
Force India: 23,25 miljoen Dollar
Virgin: 13,75 miljoen Dollar
Toro Rosso: 8,20 miljoen Dollar
Sauber: 4,90 miljoen Dollar
HRT: 500.000 Dollar
-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010
Opvallend verschil tussen Ferrari en McLaren vind ik, dacht dat die redelijk aan elkaar gewaagd waren wat dat betreft.
En ik neem aan dat bij Red Bull en Toro Roso niet is meegenomen hoeveel geld het Red Bull kost om die teams te laten draaien, dat gaan ze namelijk niet redden met 40miljoen volgens mij
En ik neem aan dat bij Red Bull en Toro Roso niet is meegenomen hoeveel geld het Red Bull kost om die teams te laten draaien, dat gaan ze namelijk niet redden met 40miljoen volgens mij

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Ik heb maar eens een column gewijd aan het fenomeen Schumacher:
http://www.driving-fun.com/313/the-know ... t-uit.aspx
Reaguurders van harte welkom...
http://www.driving-fun.com/313/the-know ... t-uit.aspx
Reaguurders van harte welkom...
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Gisteren deel 1 over HRT, vandaag deel 2 over Lotus en Virgin, morgen komen USF1 en Stefan aan de beurt. Met andere woorden, een columnreeks over de lotgevallen van de nieuwe F1-teams:
http://www.driving-fun.com/347/the-know ... andig.aspx
http://www.driving-fun.com/359/the-know ... lacht.aspx
http://www.driving-fun.com/347/the-know ... andig.aspx
http://www.driving-fun.com/359/the-know ... lacht.aspx
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2010
Goed bezig Dutch, mag je stukjes erg graag lezen!
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
En het deel over USF1 en Stefan staat nu ook online:
http://www.driving-fun.com/364/the-know ... efjes.aspx
http://www.driving-fun.com/364/the-know ... efjes.aspx
- Atte Hibma
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
- Locatie: Fryslân
Re: F1 2010
Geweldige stukken! 

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
Niet zozeer over de F1 als wel de weg ernaartoe:
http://www.driving-fun.com/409/the-know ... oelen.aspx
Ik zie aan de reacties onder de column wel wat jullie ervan vinden...
http://www.driving-fun.com/409/the-know ... oelen.aspx
Ik zie aan de reacties onder de column wel wat jullie ervan vinden...
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: F1 2010
Het verschil van een trackday en F1 (2009).. Geniaal!
-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010
Dat scheelt wel een beetje ja 
Wat klinken die F1's toch heerlijk 8)

Wat klinken die F1's toch heerlijk 8)
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: F1 2010
Maar ik kan nou ook niet zeggen dat er bij het eerste filmpje top coureurs achter het stuur zitten...Luco schreef:Valt me op dat de F1 veel verder van de muur afzit.
Heel dapper vol gas houden tot onderaan en dan gas los terwijl ze omhoog gaan, er was iets met slow in fast out.
Of nog beter fast in fast out en gewoon gashouden daar

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: F1 2010
Verschil in snelheid tussen de trackdaydrivers vind ik ook groot. Maar die formule 1 autootjes... je begrijpt wel waar ze downforce nodig hebben en dat geluid 

-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Ik weet niet hoe hard jij daar met de bmw reed als je bijna in de kuil zit maar met mijn corvette rij je daar als je gas blijft houden zomaar 220.Laurens schreef:Maar ik kan nou ook niet zeggen dat er bij het eerste filmpje top coureurs achter het stuur zitten...Luco schreef:Valt me op dat de F1 veel verder van de muur afzit.
Heel dapper vol gas houden tot onderaan en dan gas los terwijl ze omhoog gaan, er was iets met slow in fast out.
Of nog beter fast in fast out en gewoon gashouden daar
Dan wordt het toch wel ineens een heel ander bochtje als dat je zo ziet op het filmpje.
Ik ga daar dus ook wel aardig van het gas af moet ik zeggen, maar ik ben daar dan ook al een keer als passagier in mijn eigen wagen de rondte in gegaan.
Ik heb Cor Euser wel eens horen vertellen dat hij in de kuil rond de 220 rijdt in zijn Marcos.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 2010
Gemiddelde tijd dat een F1 in beeld is = 3 sec.
Gemiddelde tijd dat een trackday auto in beeld is = 8 sec.
Ik heb nooit op Spa gereden maar omgerekend zou het betekenen dat tijdens de trackdays deze passage met ongeveer 110-120 genomen wordt. Ik geloof dat niet, met één van de filmpjes is gerommeld.
Gemiddelde tijd dat een trackday auto in beeld is = 8 sec.
Ik heb nooit op Spa gereden maar omgerekend zou het betekenen dat tijdens de trackdays deze passage met ongeveer 110-120 genomen wordt. Ik geloof dat niet, met één van de filmpjes is gerommeld.
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: F1 2010
Jij zegt het, en ik dacht hetHielke schreef:Gemiddelde tijd dat een F1 in beeld is = 3 sec.
Gemiddelde tijd dat een trackday auto in beeld is = 8 sec.
Ik heb nooit op Spa gereden maar omgerekend zou het betekenen dat tijdens de trackdays deze passage met ongeveer 110-120 genomen wordt. Ik geloof dat niet, met één van de filmpjes is gerommeld.

- Atte Hibma
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
- Locatie: Fryslân
Re: F1 2010
Jersey City lonkt naar Formule 1-race
Er zijn slechtere ideeën geweest! Maar lijkt me wel mooi met Manhatten en het Vrijheidsbeeld op de achtergrond!
En tja, het circuit:

Ik weet niet... Maar ik zie het wel zitten
>Hier< trouwens de plek ik google earth.
Er zijn slechtere ideeën geweest! Maar lijkt me wel mooi met Manhatten en het Vrijheidsbeeld op de achtergrond!
En tja, het circuit:
Ik weet niet... Maar ik zie het wel zitten

>Hier< trouwens de plek ik google earth.
- Atte Hibma
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 00:21
Re: F1 2010
er kan toch bijna niks tegen het geluid van een f1 auto op
- Atte Hibma
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
- Locatie: Fryslân
Re: F1 2010
Even geen 2010, maar 2012 nieuws, namelijk:
In 2012 weer een GP in the USA! in Austin Texas. Het zal een permanent F1 circuit worden (Herman Tilke???
). Maar we zullen zien.
In 2012 weer een GP in the USA! in Austin Texas. Het zal een permanent F1 circuit worden (Herman Tilke???

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Atte Hibma
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
- Locatie: Fryslân
Re: F1 2010
En ja hoor, Tilke gaat ook weer dit baantje tekenen (wat een verassing!) 

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010
De locatie is zelfs al gekocht. Dat van die drie mogelijke locaties van gisteren was een rookgordijn. Het gaat om een heuvelachtig terrein ten oosten van de stad, vlak bij het vliegveld. Heuvels zijn natuurlijk altijd goed, dus het kan in ieder geval niet Tilkes slechtste werkje worden. 

-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2010
De tribunes staan bij Tilke's knutselwerkjes meestal wel erg ver weg. Misschien dat die 2 andere kavels bedoeld zijn voor de tribunes? 

-
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010
Tilke is een knappe man die zeker al wat aardige circuits heeft gemaakt, ook een aantal die geen zak aan zijn.
Maar op de huidige kalender is het Tilke gehalte net wat te hoog vind ik. Waarom kiezen ze niet eens totaal iemand anders, dan is het circuit maar iets minder strak en klinisch.
Maar op de huidige kalender is het Tilke gehalte net wat te hoog vind ik. Waarom kiezen ze niet eens totaal iemand anders, dan is het circuit maar iets minder strak en klinisch.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 1 gast