Zo'n horloge moet er echt nog een keer komen!!
Horloge / Horloges topic
- Martin van der Zwaard
Re: Horloge / Horloges topic
Die Panerai
- frankv
mooi, en de duikring is te verdraaien middels de tweede "kroon"? zijn ze er ook met stalen band?dale vito schreef:het is bijna 1 op 1 naar een vintage model.
dit soort duikhorloges werden in het verleden door veel fabrikanten (Longines, JlC, IWC, Enicar en nog een hele zwik minder bekende..) gemaakt. De kasten waren allemaal afkomstig van 1 fabrikant, de zgn. 'Super Compressors'. Door een speciaal soort-van veer in het achterdeksel werden deze als het ware extra waterdicht bij toenemende waterdruk -> erg cool.
- Chuck
[quote="dale vito"]het is bijna 1 op 1 naar een vintage model.
Vintage rocks!!
Vintage rocks!!
- dale vito
de duikring wordt versteld met de bovenste kroon, de tijd met de onderste.frankv schreef:mooi, en de duikring is te verdraaien middels de tweede "kroon"? zijn ze er ook met stalen band?dale vito schreef:het is bijna 1 op 1 naar een vintage model.
dit soort duikhorloges werden in het verleden door veel fabrikanten (Longines, JlC, IWC, Enicar en nog een hele zwik minder bekende..) gemaakt. De kasten waren allemaal afkomstig van 1 fabrikant, de zgn. 'Super Compressors'. Door een speciaal soort-van veer in het achterdeksel werden deze als het ware extra waterdicht bij toenemende waterdruk -> erg cool.
Een stalen band is bij mijn weten niet leverbaar. Ik baal er een beetje van dat ik een nieuwe heb gekocht, nu kan ik hem zelf niet dragen
- Martin van der Zwaard
RobS, welk type is dit??RobS schreef:M'n nieuwe en voorlopig laatsteaanwinst
Vind dit toch wel een erg gaaf horloge namelijk. Wellicht eens voor gaan sparen want ik ben onderhand wel eens toe aan een serieur klokkie
- Martin van der Zwaard
Volgens mij heb ik hem gevonden; Oris Divers Date.
- RobS
Jep, klopt! Als je op TT1 gaat zoeken kom je 'm ook tegen. Dit is het exacte typenr:Martin van der Zwaard schreef:Volgens mij heb ik hem gevonden; Oris Divers Date.
01 733 7533 8454-07 8 24 01PEB
- Martin van der Zwaard
Thanks 
- dale vito
ouwe Rolex troep.. ouderwets hoor zo'n handopwinder

-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
veel mooier wordt 't niet..... 
- dale vito
wel hoor robin..

:banaan: :banaan:
:banaan: :banaan:
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi man! Ik kom daar nogal eens, zal hun eens vragen of ze 't zich nog kunnen herinneren 
- Topfuel
Wat moet tie opbrengen?
- dale vito
een heleboel.. ergens tussen de 20 en 30.
-
Tom
Deal, ik geef 25 euro voor die ouwe meuk 
- dale vito
Mm dat is een redelijk bod, ik zal er over nadenkenTom schreef:Deal, ik geef 25 euro voor die ouwe meuk
Ik reageer misschien wat serieus en ik weet dat jij hem te pakken had tom, maar het gaat dus om een bedrag ergens tussen de €20.000,- en €30.000,-. Absurd veel geld voor een oud stalen horloge, maar ja: vraag&aanbod. Het is des te opvallender aangezien deze horloges destijds nieuw niet echt populair waren. Elke concurrent van naam, Heuer, Breitling, Zenith en zelfs Seiko hadden in deze tijd al láng een automatische chronograaf; een handopwinder was vrij ouderwets. Pas in de tweede helft van de jaren 80 kreeg Rolex ook een automatische chronograaf en dat was de bekende Daytona 16520 (en variaties). Opvallend was daarbij dat Rolex het Zenith El Primero uurwerk gebruikte, maar wel in zwaar aangepaste vorm, waarbij met name het tikgetal opviel: 28.800 ipv 36.000 tikken p/u.
Om nog ff door te gaan; deze 16520 was altijd extreeeeeem gewild. De productie was relatief laag (helemaal in staal) en daardoor ontstonden al gauw wachtlijsten, bij sommige Rolex-dealers van 5 jaar of meer. Sinds Rolex met de opvolger kwam (116520) was dat feestje afgelopen. Destijds kreeg Rolex slechts een x-aantal kalibers van Zenith, waarbij het uiteraard winstgevender was om deze in gouden horloges te douwen; de stalen waren echt relatief schaars. Nu kan Rolex zo veel Daytona's maken als ze zelf willen, en voor deze nieuwe versies zijn dan ook amper nog wachtlijsten.. vaak staan ze zelfs in de etalage. Gebruikt/als nieuw/etc waren ze altijd meer waard dan de winkelverkoop; dat feestje is een beetje afgelopen. De oude met Zenith kaliber blijven sterk, de nieuwe iets minder.. maar een plaatje blijft het.
- Robin Hartog
Ik heb sinds gisteren een nieuw horloge.

-
Marc R
Leuke klok hoor!!
Vind deze IWC goed te pruimen.
Vind deze IWC goed te pruimen.
- duifjes.com
Gave klok die IWC helemaal mijn stijl! TOP!
- Downforce Hans
Ik weet het niet...........
Op 1 of andere manier vind ik hem niet de IWC uitstraling hebben..........
Kan het niet goed uitleggen.
Best een leuk klokje maar meer ook niet, sorry.
-
Tom
Goed verhaal. Was (inmiddels) bekend trouwens, mooi en speciaal horlogedale vito schreef:Mm dat is een redelijk bod, ik zal er over nadenkenTom schreef:Deal, ik geef 25 euro voor die ouwe meuk![]()
Ik reageer misschien wat serieus en ik weet dat jij hem te pakken had tom, maar het gaat dus om een bedrag ergens tussen de €20.000,- en €30.000,-. Absurd veel geld voor een oud stalen horloge, maar ja: vraag&aanbod. Het is des te opvallender aangezien deze horloges destijds nieuw niet echt populair waren. Elke concurrent van naam, Heuer, Breitling, Zenith en zelfs Seiko hadden in deze tijd al láng een automatische chronograaf; een handopwinder was vrij ouderwets. Pas in de tweede helft van de jaren 80 kreeg Rolex ook een automatische chronograaf en dat was de bekende Daytona 16520 (en variaties). Opvallend was daarbij dat Rolex het Zenith El Primero uurwerk gebruikte, maar wel in zwaar aangepaste vorm, waarbij met name het tikgetal opviel: 28.800 ipv 36.000 tikken p/u.
Om nog ff door te gaan; deze 16520 was altijd extreeeeeem gewild. De productie was relatief laag (helemaal in staal) en daardoor ontstonden al gauw wachtlijsten, bij sommige Rolex-dealers van 5 jaar of meer. Sinds Rolex met de opvolger kwam (116520) was dat feestje afgelopen. Destijds kreeg Rolex slechts een x-aantal kalibers van Zenith, waarbij het uiteraard winstgevender was om deze in gouden horloges te douwen; de stalen waren echt relatief schaars. Nu kan Rolex zo veel Daytona's maken als ze zelf willen, en voor deze nieuwe versies zijn dan ook amper nog wachtlijsten.. vaak staan ze zelfs in de etalage. Gebruikt/als nieuw/etc waren ze altijd meer waard dan de winkelverkoop; dat feestje is een beetje afgelopen. De oude met Zenith kaliber blijven sterk, de nieuwe iets minder.. maar een plaatje blijft het.
Zag ze tijdje terug op chrono24 voor nog hogere bedragen trouwens.
Ik vind de huidige Daytona een geweldig horloge.. sterker nog, laatste paar weken wat zitten nadenken wat ik op horlogegebied nog te wensen heb, kom dan o.a. uit op een stalen Daytona met witte plaat. Prachtige klok! Maarja, dit jaar hebben andere dingen meer prioriteit...
Anyway, bij de introductie van de 116520 waren er toch ook wachtlijsten, dealer die er maximaal één per jaar kregen enz.? Inmiddels is dat niet meer zo, maar wat zouden ze doen als de crisis voorbij is? Geloof graag dat ze bij Rolex op een bepaald model graag schaarste willen creëren.
- duifjes.com
Dat is een antwoord van de man met de meeste smaak @ DFDownforce Hans schreef:Ik weet het niet...........
Laatst gewijzigd door duifjes.com op 27 apr 2010, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
duifjes.com schreef:Dat is een antwoord van de man meeste de meeste smaak @ DFDownforce Hans schreef:Ik weet het niet...........
Hee Pikkie, hadje hadje hadje hadje hadje hadje, de hik?
- duifjes.com
Zo verbaasd was ik idd...... :jenna:Downforce Hans schreef:duifjes.com schreef:Dat is een antwoord van de man meeste de meeste smaak @ DFDownforce Hans schreef:Ik weet het niet...........
Hee Pikkie, hadje hadje hadje hadje hadje hadje, de hik?
- Downforce Hans
Wil je er donderdag even over praten?