Nieuwe Audi A8

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Adje ///M3

Re: Nieuwe Audi A8

Bericht door Adje ///M3 » 20 apr 2010, 22:46

@ Adje: heb je ook interieurfoto's ?? De binnenkant van de A8 heeft echt iets magisch moois.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijke auto!
Afgelopen zaterdag en zondag een stukje in kunnen rijden. Wereld van verschil t.o.v. het vorig model.
De auto helt minder over, zit comfortabeler en oogt een stuk frisser.

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 20 apr 2010, 23:25

die kabouter verpest helemaal :wink:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 20 apr 2010, 23:39

Thijs-v-d-H schreef:die kabouter verpest helemaal :wink:
De auto maakt veel goed :mrgreen:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 21 apr 2010, 00:27

Ziet er van binnen echt waanzinnig uit zeg!!
Denk dat ik morgen eens ga kijken of de plaatselijke dealer hem ook heeft staan hier!

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 apr 2010, 00:33

Sublime.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 apr 2010, 12:03

Adje dank voor deze heerlijke detailfoto's :love:

Vooral de bekleding van de stoelen is prachtig gedaan met dat stiksel. Moet wel zeggen dat ik dat zwart leer en notenhout wel als laatste zou kiezen als ik zie welke goddelijke kleurencombo's mogelijk zijn !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tristan

Bericht door Tristan » 21 apr 2010, 12:17

Uiterlijk ben ik er nog niet helemaal over uit maar het interieur is geweldig. Wat een heerlijke plek om te vertoeven.

@Macboy: Die lichte tinten is geen porum. In een zakenauto altijd donkere bekleding nemen, toont zoveel chiquer.

Tristan

Bericht door Tristan » 21 apr 2010, 13:16

Heb net bij een zilvergrijze A8 staan kijken bij Ames, maar helaas vind ik de auto 'te' terughoudend, te anoniem. Vond de vorige A8 een of andere manier meer 'presence' geven. Lijkt idd teveel op een verlengde A4. Ene vind het een pre, maar ik vind voor het geld dat het wat meer speciaal mag zijn. Interieur daarin tegen is geweldig.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 apr 2010, 13:23

Tristan schreef:Uiterlijk ben ik er nog niet helemaal over uit maar het interieur is geweldig. Wat een heerlijke plek om te vertoeven.

@Macboy: Die lichte tinten is geen porum. In een zakenauto altijd donkere bekleding nemen, toont zoveel chiquer.

Kun je mijn gedachten lezen ofzo, Tristan? Exact wat ik wilde opschrijven. Ook over de lichte tinten in 't interieur.
:beer:

En ik denk dat ie wat te anoniem/saai(?) oogt tov een S of een 7...

Verder las ik die 'test'in Autobild en dan vind ik de 7er ook veel mooier/stoerder en veel meer presence geven. Plus dat ze 'n 750iX testten(.....) dat komt de 'agility' en bochtenwerk cq accelleratie met die mastodont niet ten goede natuurlijk. Een 750i was veel speelbaarder en stukken lichter en sneler geweest, buit 'n t feit of je je gewoon af kunt vragen of 4wd op dit type auto's ECHT noodzakelijk is :roll:
(We weten dat Audi niet terugkan met z'n Quattro redenaties in de karren met zwaardere motoren, maar 't komt bij hun vaak 'het plezierige 'rijden niet ten goede, alleen prima tractie bij natheid en sneeuw(maar daar bestaan ook winterbanden voor he. :mrgreen: )

*Kijkt met schuin oog naar RR Phantom en Maybach + Jag XJ, AM Rapide en Maser QP*

wjn

Bericht door wjn » 21 apr 2010, 14:29

Robin schreef:Verder las ik die 'test'in Autobild en dan vind ik de 7er ook veel mooier/stoerder en veel meer presence geven. Plus dat ze 'n 750iX testten(.....) dat komt de 'agility' en bochtenwerk cq accelleratie met die mastodont niet ten goede natuurlijk. Een 750i was veel speelbaarder en stukken lichter en sneler geweest, buit 'n t feit of je je gewoon af kunt vragen of 4wd op dit type auto's ECHT noodzakelijk is :roll:
(We weten dat Audi niet terugkan met z'n Quattro redenaties in de karren met zwaardere motoren, maar 't komt bij hun vaak 'het plezierige 'rijden niet ten goede, alleen prima tractie bij natheid en sneeuw(maar daar bestaan ook winterbanden voor he. :mrgreen: )
Je kan ook niet verwachten dat Autobild meteen de komplete test online zet, is gewoon een teaser zodat het blad gekocht wordt.
Verder is het wel fair 4WD met elkaar te vergelijken, indien beschikbaar natuurlijk.

Robin

Bericht door Robin » 21 apr 2010, 16:01

wjn schreef:
Robin schreef:Verder las ik die 'test'in Autobild en dan vind ik de 7er ook veel mooier/stoerder en veel meer presence geven. Plus dat ze 'n 750iX testten(.....) dat komt de 'agility' en bochtenwerk cq accelleratie met die mastodont niet ten goede natuurlijk. Een 750i was veel speelbaarder en stukken lichter en sneler geweest, buit 'n t feit of je je gewoon af kunt vragen of 4wd op dit type auto's ECHT noodzakelijk is :roll:
Je kan ook niet verwachten dat Autobild meteen de komplete test online zet, is gewoon een teaser zodat het blad gekocht wordt.
Verder is het wel fair 4WD met elkaar te vergelijken, indien beschikbaar natuurlijk.
Ik heb 't over 't blad 'autobild' voor m'n neus, aan de hand van die link van gisteren ook maar ff gekocht. :mrgreen:

Eigenlijk vindt autobild de 7er nog steeds iets sportiever als je goed leest, kun je nagaan wat zo'n normale 750i zou doen, voor wat het waard is in dit segment natuurlijk he. Snap ik ook. Sportiviteit hecht ik in dit segment iig tikkie meer waarde aan dan aan 4wd. Maar beide hoeft niet echt natuurlijk in dit segment...

De actieve en passieve veiligheidssystemen in de 7er kregen een hoger cijfer dan de A8 in die test. Fwiw.

Het opklapnav display van de A8 heb ik ook wat moeite(sic)mee in dit segment, qua looks. Maar 't zal puik werken.

Voor de rest stop ik met negatief doen. Als ik tegen de 60 was zou ik me wel in kunnen denken zo'n A8 'n keer aan te schaffen, ijs(LOL) en weder dienende....

wjn

Bericht door wjn » 21 apr 2010, 18:19

Robin schreef:Ik heb 't over 't blad 'autobild' voor m'n neus, aan de hand van die link van gisteren ook maar ff gekocht. :mrgreen:

Eigenlijk vindt autobild de 7er nog steeds iets sportiever als je goed leest, kun je nagaan wat zo'n normale 750i zou doen, voor wat het waard is in dit segment natuurlijk he. Snap ik ook. Sportiviteit hecht ik in dit segment iig tikkie meer waarde aan dan aan 4wd. Maar beide hoeft niet echt natuurlijk in dit segment...
Blijkt dus te werken, een "teaser" op internet. Werkt voor mij ook altijd, als ik het tenminste een interessant iets vindt. Dat zijn dit soort auto's (nog) niet :clap:

Het is ook al genoemd ergens, "sportief" hoor je helemaal niet te noemen in dit segment. Is hetzelfde als klagen over weinig comfort en bagageruimte bij een GT3.

"Souverein" wel, en daar past 4WD weer goed bij.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 apr 2010, 11:27

Godverdomme, kap eens met posten van die interieurfoto's!! Wat een waanzinnige auto!! Had ik het geld maar... dan maar jong en in een ouwe lullen bak rijden. Ik koop dat ding voor mezelf, niet voor een ander :) En ik kan je n.a.v. beetje duurtesten in de nieuwe 750 en de nieuwe A8 zeggen dat de Audi de musthave is! (en dat roep ik als BMW man)

Sportief rijden in een boot? Hou toch op :mrgreen: Dan koop je wel iets anders dan een 7, S of A8...

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2010, 11:51

Maus335i schreef:Godverdomme, kap eens met posten van die interieurfoto's!! Wat een waanzinnige auto!! Had ik het geld maar... dan maar jong en in een ouwe lullen bak rijden. Ik koop dat ding voor mezelf, niet voor een ander :) En ik kan je n.a.v. beetje duurtesten in de nieuwe 750 en de nieuwe A8 zeggen dat de Audi de musthave is! (en dat roep ik als BMW man)

Sportief rijden in een boot? Hou toch op :mrgreen: Dan koop je wel iets anders dan een 7, S of A8...
Goed verhaal, Maurice.

Maar ik vind de 7er totnutoe stoerder/eigenzinniger, minder'grijs' qua exterieur.In't eggie nog niet gezien de A8. :bag:

Vind bijvoorbeeld de S Klasse ook waanzinnig mooi en er zijn al foto(shop)s in omloop van de nieuwe S die in 2012 of 13 (geloof ik?) komt.

Weergaloos ding ook!

Cheers
Robin

Rivanov
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport

Bericht door Rivanov » 22 apr 2010, 12:56

Waarom heeft de A8 twee verschillende 'harten' van het stuur?
De één heeft een ronde ring.. zoals vroeger.. de ander heeft de trapeze vorm zoals alle Audi's dat hebben sinds de Single-framed grill. Dat vind ik namelijk ook véél mooier.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 22 apr 2010, 13:02

Verschil tussen 3 en 4 spaaks stuurwiel.

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 22 apr 2010, 13:03

Mark Nauta schreef:Verschil tussen 3 en 4 spaaks stuurwiel.
Drie spaaks is dan onderdeel van S line?

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 22 apr 2010, 13:05

Dit is trouwens wel echt onwijs mooi!!!!

Afbeelding

Door dit plaatje sta ik zo van mijn stoel op en stap ik even in de auto. Zal zo eens bij Audi kijken ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 22 apr 2010, 14:37

Sportiviteit bij die klasse vind ik ook zo'n onzin. Wat boeit dat ook maar iemand ?? De hele autotijdschriften handel heeft 10 jaar geleden de industrie al vernaggeld, door auto's onnodige sportieve onderstelafstemmingen te geven terwijl 90% van de kopers puur comfort wil. Dat is ook de reden waarom de E60 5-serie qua onderstel totaal niet in lijn was met de wensen van de kopers. Na het ultieme dieptepunt van zelfs Mercedes die afstand van hun comfort verleden hadden genomen gaat het de laatste 2 jaar weer de goede kant op. Bovendien bewijzen nieuwe technieken dat comfort én sportief ook prima samengaat. Tuurlijk zijn er altijd DF-ers, maar die moeten dan een sportonderstel bestellen. Voor alle anderen draait het om comfort, comfort en comfort.

Laat staan in de luxe-klasse.

@ Mark: dit interieur is inderdaad niet normaal. Het is donker essenhout i.c.m. aluminium en balaobruin leer (€ 28.786 !).
Zie ook mijn post in interieur fap draadje.

Afbeelding

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 22 apr 2010, 16:02

Net even bij plaatselijke Audi-dealer geweest, die had hem helaas niet staan.....

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 apr 2010, 16:15

Bummer.

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2010, 16:20

Mark Nauta schreef:Dit is trouwens wel echt onwijs mooi!!!!

Afbeelding

Door dit plaatje sta ik zo van mijn stoel op en stap ik even in de auto. Zal zo eens bij Audi kijken ;)

Again, smaken verschillen:Ik vind die dikkere 'alu' rand niet mooi.Dat kon ik ook bij de F10 5er bestellen...Gewoon anthraciet hooggglans of 'desnoods' een willekeurige soort hout(mag ook licht hout hoor) maar dit:Neh!

En die stoelbiesjes:2x Neh.
Over sportiviteit gesproken wat blijkbaar in dit soort auto's niet mag, wees dan consequent jongens. Dit ziet eruit als in 'n Seat Leon FR/Cupra whatever, dat KAN en MAG NIET!Geen discussie! :twisted:

En dat in/uitklapnavscherm zoals ik al zei:3x Neh.

Neemt niet weg dat je 'm zo kunt bestellen , maar gelukkig ook anders, zoals de foto's hier verderop al laten zien.

Cheers
Robin

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 22 apr 2010, 16:31

Ik vind zo'n in-uitklapscherm dus wel erg fraai. Ik vind het juist lelijk als je zo'n enorm groot scherm hebt wat als je de auto niet aan hebt daar maar midden op je dashboard lelijk zwart staat te zijn. Zo is het mooi weggewerkt!

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 22 apr 2010, 16:33

Macboy schreef:Sportiviteit bij die klasse vind ik ook zo'n onzin. Wat boeit dat ook maar iemand ?? De hele autotijdschriften handel heeft 10 jaar geleden de industrie al vernaggeld, door auto's onnodige sportieve onderstelafstemmingen te geven terwijl 90% van de kopers puur comfort wil. Dat is ook de reden waarom de E60 5-serie qua onderstel totaal niet in lijn was met de wensen van de kopers. Na het ultieme dieptepunt van zelfs Mercedes die afstand van hun comfort verleden hadden genomen gaat het de laatste 2 jaar weer de goede kant op. Bovendien bewijzen nieuwe technieken dat comfort én sportief ook prima samengaat. Tuurlijk zijn er altijd DF-ers, maar die moeten dan een sportonderstel bestellen. Voor alle anderen draait het om comfort, comfort en comfort.

Laat staan in de luxe-klasse.
Volgens mij is er wel degelijk vraag naar sportiviteit in het luxe segment. Dat 90% van de kopers alleen maar comfort wil lijkt me dus zwaar overdreven. Kijk maar hoeveel Panamera´s, S8, etc er worden verkocht. Dat geld ook voor de E60 verkoop cijfers waren prima, en kijk maar hoeveel er ook nog eens rond rijden met het optionele M-sport pakket.

Als de consument meer comfort wil zouden ze er ook naar consumeren, dus meer Merc´s, Citroen, etc. Ieder merk bied gewoon een bepaalde mix aan en vinden daar klanten bij.

HansD

Bericht door HansD » 22 apr 2010, 16:39

Tristan schreef:Uiterlijk ben ik er nog niet helemaal over uit maar het interieur is geweldig. Wat een heerlijke plek om te vertoeven.

+1

Die zwart rode combi is erg fap. Niet zakelijk maar wel gaaf.

Plaats reactie