E46 M3 eigenaren
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: E46 M3 eigenaren
Das persoonlijk lijkt me............
Ik vond hem nooit oncomfortabel, hooguit lage snelheid over de klinkers, maar hoe harder hat gaat des te beter het wordt..............
Ik vond hem nooit oncomfortabel, hooguit lage snelheid over de klinkers, maar hoe harder hat gaat des te beter het wordt..............
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Hmmmmm vind de M3 van Hugo Bos ook op de autobahn vrij oncomfortabel eigenlijk.
Of het kwam dat we telkens 250+ reden dat kan ook.... Of misschien omdat het een cabrio is
Die van jou heb ik niet zoveel mee gereden toen hij ingeruild werd dus daar kan ik niet over oordelen
Wel ff de foto's opgeslagen 8)
Of het kwam dat we telkens 250+ reden dat kan ook.... Of misschien omdat het een cabrio is

Die van jou heb ik niet zoveel mee gereden toen hij ingeruild werd dus daar kan ik niet over oordelen

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heb je er mee kunnen rijden, werk je daar?
Doe anders even een PB tje..........
Die foto`s had je goed bewaard ja, ik heb ze op de oude PC staan haha

Doe anders even een PB tje..........
Die foto`s had je goed bewaard ja, ik heb ze op de oude PC staan haha

- alexm3gt
ziet er goed uit maikel////Maikel schreef:04-2003
90k km

- Martijn 327i
- Auto: X3 M40i // M Performance
Mijn originele NL E46 M3 Coupe van '02 met 50.000km op de klok.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
thomas_r schreef:Prachtige foto Markk... Laat maar weer eens zien dat dit de mooiste BMW van deze eeuw is!
Eigenlijk denk ik dat de vlag de lading behoorlijk dekt ja. Laten we eerlijk zijn.

Anyway, ik heb ook zo'n ding gehad in donkergrijs op 18"(2002 april) . Prachtig. Ding gaf me in de compleetheid meer voldoening dan m'n huidige, hangt ook van je referentie af. Dat was toen m'n eerste +300pk rwd met echt 'sportiviteit'. Ik ge/misbruikte het ding dan ook, maarja, als toenmalig vrijgezel heb je toch iets om je op af te reageren he.

Romo heeft 'n mooi verslag gemaakt waar ik 't wel 90% mee eens ben. Ja, hij is best wel stug en 'te' rumoerig(ook op de snelweg), maar ik had niet 't idee dat ie bijvoorbeeld zo RELATIEF 'koppelarm'overkwam als m'n huidige, alhoewel, Andre en ik reden in 2000 al proef met dat ding bij BMW NL terwijl ik toen 'n S3 had met >270pk en aardig wat Nm, en Andre een EVO. Ja toen was ie wat 'minder bij de les', maar o zo vermakelijk.

Wél weet ik nog dat dat ding voor MIJ mij elke keer weer MEER UITNODIGDE OM HARD TE RIJDEN dan enig andere auto die ik ooit heb gehad, en daar werd ik soms wat gek van.
Volgens mij heb ik nog 'n 'wereldrecord' Leeuwarden-Heerenveen, Amsterdam ring-Heerenveen en Drachten Heerenveen en daar komt-gezien 't huidige nog drukkere verkeer-niemand meer aan....
(Niet dat ik terugkijk en 6/7 jaar ouder en 'wijzer' dar nou zo trots op ben....)
Ook de rit in 2004 van m'n woonplaats naar Basel CH weet ik nog, NIEMAND heeft mij in D op snelheid kunnen inhalen. IK wilde iedereen voorblijven, iedereen(tuurlijk tankbeurten tussendoor) en dat is gelukt, met dien verstande dat ik in Freiburg (Zuid Duitsland) 's avond bekaf totaal versleten was van die rit weet ik nog, tering wat was ik moe, alsof 't Parijs-Dakar en de 24H van Le Mans in 1 was op de Autobahn in de Heimat.Ik tegen de klok en 8000rpm ter beschikking.
Lag allemaal aan die klote E46 M3

Cheers
Robin
- romo
Prachtig dat verhaal Robin...............
Eigenlijk klopt het precies, bij de E46 M3 heb ik nooit het gevoel gehad dat ie van onderuit niet kon, terwijl bij de E9X M3 je idd het gevoel hebt dat er onderin niet veel leven in de brouwerij zit................(maar hij houdt je ook een beetje voor de gek, omdat ie (te?) veel gefilterd is op minder lawaai, op (klinkt raar) minder beleving..................kortom; een E46 M3 is veel rauwer..............
Eigenlijk klopt het precies, bij de E46 M3 heb ik nooit het gevoel gehad dat ie van onderuit niet kon, terwijl bij de E9X M3 je idd het gevoel hebt dat er onderin niet veel leven in de brouwerij zit................(maar hij houdt je ook een beetje voor de gek, omdat ie (te?) veel gefilterd is op minder lawaai, op (klinkt raar) minder beleving..................kortom; een E46 M3 is veel rauwer..............
-
heerlijk, keep um coming!.
ik geniet nog altijd van elke kilometer... mijn verhaal is wellicht een beetje eigenaardig...
heb namelijk pas op mijn 29ste mijn rijbewijs gehaald (ben nu 32), had toendertijd zeer impulsief een E46 323Ci gekocht, zelfs nog voordat ik mijn rijbewijs had gehaald.
Reden hiervoor was dat ik met vrienden naar frankrijk ben meegereden over van die mooie bergweggetjes en vond het toen echt eens tijd worden het papiertje tehalen... heb dit nooit eerder overwogen aangezien ik thuis werk en in amsterdam woon dus heb ik een auto eigenlijk niet nodig... bij thuiskomst uit frankrijk ben ik op marktplaats gaan zoeken en binnen notime impulsief een auto gekocht... had toen totaal geen verstand van zaken maar had altijd al iets met BMW en kwam toen bij de 323Ci uit, geen idee van vermogen, etc... vond um gewoon mooi en betaalbaar.
anyways mijn eerste auto was dus een E46 323Ci en ben sindsdien doorgeslagen fan geworden van BMW. heb die wagen toendertijd behoorlijk onderhanden genomen zowel interieur als ex... maar al snelde groeide mijn droom naar de M3, de uber E46, qua looks and performance.
heb deze M3 nu precies een jaar en elke kilometer is dus een hobby kilometer, zelfs in de file staan irriteerd me niet.
de overstap van een 323Ci naar de M3 is een forse!
vermogen x2 onderstel 4x zo hard, wegligging 10x zo goed.
het is HEEL makkelijk verschrikkelijk hard terijden met dat ding, hoef je echt je best niet voor tedoen... de wagen geeft je enorm veel (wellicht teveel) vertrouwen, maar zoals Romo al aangaf is het geen allerhande vriend... keihard word je afgestraft als je slordig schakeld of je koppeling tesnel laat opkomen... zeker voor een bijrijder kan het irritant worden.
maar deste lekkerder dat het voelt als je wel in een goede flow komt met schakelen, echt belonend voelt dit!
ja hij maakt herrie en ja het onderstel is hard (rij eens over de kaai in antwerpen...),
maar niet zo spijkerhard dat je na 600km je rot moet voelen op de snelweg...
Voor mij dus nog weinig auto ervaring om te kunnen vergelijken, maar geniet nog van elke kilometer met de M3 en heb voorlopig geen andere dromen behalve de CSL!
ik geniet nog altijd van elke kilometer... mijn verhaal is wellicht een beetje eigenaardig...
heb namelijk pas op mijn 29ste mijn rijbewijs gehaald (ben nu 32), had toendertijd zeer impulsief een E46 323Ci gekocht, zelfs nog voordat ik mijn rijbewijs had gehaald.
Reden hiervoor was dat ik met vrienden naar frankrijk ben meegereden over van die mooie bergweggetjes en vond het toen echt eens tijd worden het papiertje tehalen... heb dit nooit eerder overwogen aangezien ik thuis werk en in amsterdam woon dus heb ik een auto eigenlijk niet nodig... bij thuiskomst uit frankrijk ben ik op marktplaats gaan zoeken en binnen notime impulsief een auto gekocht... had toen totaal geen verstand van zaken maar had altijd al iets met BMW en kwam toen bij de 323Ci uit, geen idee van vermogen, etc... vond um gewoon mooi en betaalbaar.
anyways mijn eerste auto was dus een E46 323Ci en ben sindsdien doorgeslagen fan geworden van BMW. heb die wagen toendertijd behoorlijk onderhanden genomen zowel interieur als ex... maar al snelde groeide mijn droom naar de M3, de uber E46, qua looks and performance.
heb deze M3 nu precies een jaar en elke kilometer is dus een hobby kilometer, zelfs in de file staan irriteerd me niet.
de overstap van een 323Ci naar de M3 is een forse!
vermogen x2 onderstel 4x zo hard, wegligging 10x zo goed.
het is HEEL makkelijk verschrikkelijk hard terijden met dat ding, hoef je echt je best niet voor tedoen... de wagen geeft je enorm veel (wellicht teveel) vertrouwen, maar zoals Romo al aangaf is het geen allerhande vriend... keihard word je afgestraft als je slordig schakeld of je koppeling tesnel laat opkomen... zeker voor een bijrijder kan het irritant worden.
maar deste lekkerder dat het voelt als je wel in een goede flow komt met schakelen, echt belonend voelt dit!
ja hij maakt herrie en ja het onderstel is hard (rij eens over de kaai in antwerpen...),
maar niet zo spijkerhard dat je na 600km je rot moet voelen op de snelweg...
Voor mij dus nog weinig auto ervaring om te kunnen vergelijken, maar geniet nog van elke kilometer met de M3 en heb voorlopig geen andere dromen behalve de CSL!
- Mike S.
- Auto: M135i
E46 M3 Titansilber 04/2002 110K/Km

- Erik K.
+1alexm3gt schreef:ziet er goed uit maikel////Maikel schreef:04-2003
90k km
en de kleur vindt ik ook heel mooi

- Robin Hartog
Tsja, of het nog perfecter kan? Misschien als het interieur walknappa leder is. Maar, damn, heerlijk zeg!Mike Spanjersbergh schreef:E46 M3 Titansilber 04/2002 110K/Km

-
E46 M3 CSL 01/2004, 40.000km, CH import.

- romo
Robin Hartog schreef:Tsja, of het nog perfecter kan? Misschien als het interieur walknappa leder is. Maar, damn, heerlijk zeg!Mike Spanjersbergh schreef:E46 M3 Titansilber 04/2002 110K/Km
Dit is zo`n MOOI shot.................................SKITTEREND
-
Hij zag er leuk uit... 8)Erik K. schreef:+1alexm3gt schreef:ziet er goed uit maikel////Maikel schreef:04-2003
90k km
en de kleur vindt ik ook heel mooi
Inmiddels is ie aardig "kaal" zal ik maar zeggen

- Hugo Bos
Halleluja Eddow, een foto van 10MB? Achja het kan ook wel in 2010 i guess...
-
BMW M3 SMG 04-2003 Deze staat op dit moment ook te koop
- Bijlagen
-
- DSC_0011-a.jpg (181.65 KiB) 2752 keer bekeken
-
- DSC_0029-a.jpg (132.74 KiB) 2752 keer bekeken
-
- DSC_0021-a.jpg (159.67 KiB) 2752 keer bekeken
- Chris van S.
In 2002 was dat precies DE (zakelijke) reden van mijn Sr. om van E36 M3 3.2 sedan over te stappen naar de E46 Alpina B3s. Buiten het feit dat de E46 M3 niet als 4drs is werd geleverd.romo schreef:Das persoonlijk lijkt me............
Voor de rest mooi verhalen komen naar boven.
-
2001 E46 M3 Cabrio SMGII

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
////Maikel schreef:////Maikel schreef:04-2003
90k km
Hij zag er leuk uit... 8)
Gesloopt of circuitkar?
-
De auto ziet er nu uit alsof deze gesloopt wordt maar het is de bedoeling er een hobbieracer van te maken...G Kolkman schreef:////Maikel schreef:////Maikel schreef:04-2003
90k km
Hij zag er leuk uit... 8)
Gesloopt of circuitkar?
- forM3an
Inmiddels al weer een tijdje mijn ex,maar oh wat een fijne kar was het toch.......

Toch is een gechipte e92 335i ook geen straf hoor :banaan:
Ben trouwens benieuwd of iemand hier op het forum weet waar mijn ex M3 E46 is gebleven.....

Als het goed is moet hij ergens in de buurt van Deventer rijden waar hij verkocht is bij BMW dealer Dusseldorp.
Informatie over de 66-NX-SN is dus welkom

- RVV
BMW e46 M3 CSTim R schreef:misschien ook ervaringen die jullie kunnen delen met dagelijks gebruik?
Na 7 jaar staat ie eindelijk in de garage. De enige E46 M3 CS in Nederland (interlagos blauw), Ik ben super blij, 343 pk SMG in perfecte nieuwstaat 10000 kilometers gereden. hij ruikt zelfs nog als nieuw.
M3 CS is de afkorting competition (sport) Een speciale uitvoering die eind 2004 op de markt kwam. (levering voorjaar 2005)
-M3 CSL wielen (waarvan de voorste een halve inch smaller zijn)
-M track mode van de CSL
-Korter stuurhuis van de CSL
-Amaretta CSL stuur, remhandgreep en aplicaties op de SMG pookknop
-Speciale alluminium interieur trim
-Remsysteem van de CSL
-Exclusieve interlagos blauwe metallic lak (alleen op de CS verkrijgbaar)
-Andere set up veren en dempers. Ik heb weleens gelezen dat het een CSL onderstel is maar dat geloof ik niet zo, omdat een CSL een auto is die een stuk lichter is.
Verder is die van mij nog voorzien van:
-CSL kofferklep
-CSL voorstabi
-Eibach verlagingsveren
-VMAX module
Volgens opgave BMW Nederland de enige geleverde CS in Nederland
Wat is het toch een gave wagen, echt blij als een klein kind na een paar dagen rijden. Alles lijkt te kloppen aan de auto, het zit hem vooral in de complete beleving van het M gevoel. Een gevoel waar ik jaren naar had uitgekeken en zelf iedere keer een rationele reden bedacht om dit gevoel naast me te leggen. Een splinternieuwe M was altijd onbereikbaar en de 2e handsjes van een een paar jaar oud kwamen binnen bereik, maar na een half jaar huisselectie spotten, autotrack, autotelegraaf ect. diende de ideale M3 zich maar niet aan. Ik werd er een beetje moedeloos van
Na meerdere gesprekken met Andre die al in diverse oude M3's had gereden en me ten stelligste een M3 van 4/5 jaar oud af rade, besloot ik om het voorlopig maar te laten rusten. Ineens na een goed gesprek met Andre kwam zijn M3, voor mij de mooiste van Nederland in het zicht. Alles klopt gewoon aan de auto, de kleur, de prachtige CSL wielen, de overige CSL goodies, zoals de CSL voorstabi, het alcantara M track mode stuur, het korte CSL stuurhuis en natuurlijk de CSL kofferklep. En dan vergeet ik nog het belangrijkste het CSL remsytsteem en de het CSL onderstel met de CSL M track mode.
Beste van 2 werelden, toch het "relatieve" comfort van een M3 (echt comfortabel is ie niet vergeleken met bv de 130i) en de supergoodies van een CSL. Een CSL is prachtig maar te hard core voor mij.
Kortom de auto is me op het lijf geschreven. Dan het SMG, de reden om te twijfelen aan de auto, vrijdagavond bracht Andre de auto en ik zou het hele weekend rijden met SMG en aan de hand daarvan besluiten of ik de auto zou kopen. Maar vrijdag avond ben ik even wezen rijden en na 10 minuten wist ik het al. Dit was het voor mij.
SMGII, is een mooi systeem die het gebruik van je linkerbeen snel doet vergeten, de techniek pakt het ontkoppelen zo mooi op tijden het handmatige schakelen aan de flippers of de pook dat je het koppelingspedaal direct bent vergeten.
De mogelijkheid om allerlei verschillende schakel programma's te kiezen is iets waarmee je het schakel karakter geheel naar je persoonlijke voorkeur kan instellen. De automaat modus heb ik nog niet mee gereden en ik denk ook niet dat ik dat van plan ben, de flipperen of het bedienen van de pook is gewoon te leuk. SMG geeft een lekker high tech gevoel. Zonder dat je er lui van word, want het systeem betrekt je volledig bij het rijden.
De looks: De auto is voorzien van eibach veren waardoor hij mooi laag ligt (3 á 4 cm), de neus ligt een stuk lager dan de toch hoge neus van een 1 serie.
Vanuit elke positie is deze auto gewoon mooi, maak niet uit hoe je er naar kijkt, elk detail lijkt te kloppen. De brede voor spatborden, de uitgebouwde wiel kasten. De M3 roosters in de flanken. En profil gewoon 1 van de mooiste auto's ever in mijn beleving. De 19 inch CSL wielen en de CSL kofferbak maken de auto helemaal af, vooral de diepliggende naven van de achterwielen, gewoon stoer !
Het interieur is heel vertrouwd E46, blijft imho ook 1 van de mooiste interieurs. Dit is mijn 3e E46 en ondanks dat op sommige punten de tand des tijds wat begint te knagen blijft het interieur ergonomisch kloppen. De aluminium lijsten zijn van mat en van een soort honing graat motief voorzien, deze lijsten zijn exclusief voor de CS uitvoering, de stoelen zijn stof/leer ze zitten goed. Het alcantara stuur vond ik eerst niks, maar nu is het erg lekker vast te pakken in de praktijk, veel grip en toch ook luxe. Geen overbodige knopjes op het stuur behalve de M track mode knop. Ben niet echt een knopjes liefhebber.
Andre had deze auto in de juiste specs besteld, (lees geen overbodige rotzooi erbij genomen zoals satnav, of andere elektrische goodies.) En dat bevalt me erg goed, de auto geeft daardoor een racy gevoel en minder een luxe gevoel. En dat hoort gewoon vind ik.
Zijn het dan allemaal superlatieven ? Ja en nee. De auto is duidelijk minder modern dan bv de 130i, je mist praktische boord computer functies. De stoelen zitten niet zo goed als in de 130i. De deuren zijn GROOT, en dat vind ik minder praktisch en de deuren zijn ronduit zwaar, oke het hoort bij een coupe, maar het pakken van je veiligheidsgordel is ronduit kut, je moet echt ver reiken naar achteren. De auto bied veel minder comfort dan de 130i, die de verhouding sportiviteit/comfort veel beter voor elkaar heeft, de motor maakt veel meer herrie (MOOI!) en de auto is beduidend harder. Het is geen familie auto, en ik vind het ook geen auto waarmee je 30000/40000/50000 kilometer per jaar moet rijden. Het bljft duidelijk een sportwagen met praktische kanten zoals een ruime kofferbak en zitruimte achter in (kinderstoeltje zit er al in).
Ik denk niet dat je een M3 als kilometervreter moet kopen, hij is daar veel te duur voor qua autokosten en brandstofkosten. En er zijn heel veel auto's die dat veel beter kunnen, zoals een E90 en zelfs een E87. Ik ben ook niet van plan om er mee te gaan kilometer vreten. Hooguit 15K per jaar en dat zal aan de ruime kant zijn. Een snelle rekensom maakt dat ik dan na 6/7 jaar rond de 100000 kilometer zal zitten. En dat is ook hoelang ik de auto wil houden. En vooral mooi wil houden. Want dit is een droom auto voor mij en die ga ik niet af trappen de komende jaren. Want ik realiseer me maar al te goed dat dit niet snel weer op mijn pad zal komen en Nieuwe M's rond de 80000/100000 euro zullen altijd een no go area voor mij blijven. Het belangrijkste is dat mijn M gevoel is bevredigd, een auto die ik al sinds de IAA 1999 in Frankfurt begeer.
Verschil tussen de 130i en de M3 is toch groot. Niet in termen van beter of slechter naar vooral in rij beleving. Een 130i is klinisch perfect, motor en bediening loep zuiver geen onvertogen geluiden uit de auto. Maar de M3 is heel anders, de auto lijkt te leven, de auto heeft zoveel meer karakter dan stadaard BMW's, de mechanische geluiden onder de kap laten merken dat de auto wil werken.
Ben net even wezen knallen met de M3, voor het eerst binnendoor zonder verkeer mothafuck wat een machine zeg. Gaat gewoon als een strijkbout over de weg heen met echt ongekende snelheden ! Binnen no time op 180/200 waar de 130i 150/160 ging. Surealistisch gewoon. Met SMG en de sportknop aan is het net playstation. Ik zit GVÐ met een dicht getimmerde smile op mijn bek.
Ondertussen zit ik weer thuis de toch wel extreme rit te overdenken. En hoewel het vanzelfsprekend lijkt is dit de meest strak liggende auto die ik ooit heb meegemaakt het sturen doet denken aan de cooper s, net zo direct, wat je denkt doet ie. Elk wegdek veegt ie glad als een biljart laken met ongekend hoge bocht snelheden. En dan het super direct reagerende gas pedaal. Net een aan uit knop.
De sensatie die ik in deze auto mee maak is echt super. de 130i is goed maar dit is op pure snelheid en strakheid/bocht snelheden toch echt van een andere orde. En de auto voelt daarbij erg safe aan. Geen onrust in de koets of het onderstel geen gedribbel op oneffenheden of een door slaande achteras op harde hobbels waar de 130i wel last van heeft. de m3 is niet lichtvoetiger dan een 130i, de mechanische grip van de M3 is wel hoger ik heb het over droog wegdek.
Ondertussen rij ik vaker met de sportstand ingeschakeld, niet op de snelweg want dan boeit het allemaal niet, maar binnendoor over veldweggetjes is het felle gasrespons echt super. Ik heb de auto nu 2,5 maand, en nog steeds lijkt het of ik hem gisteren heb gekregen. Elke keer als ik instap is het een klein feestje. Hij staat soms een paar dagen stil en dan pak ik hem weer, je kunt bij ons in het Noorden mooie binnendoorweggetjes rijden. Fantastisch met de M3, vergelijkbaar met de Cooper S qua beleving maar dan met 2 keer zoveel power.
Maar ook gewoon naar de auto kijken is voor mij genieten, niet om arrogant over te komen maar deze auto vind ik gewoon 1 van de allermooiste auto's ooit gemaakt. Helemaal in de kleuren combi met de 19 inch CSL wielen. Laat ik het zo zeggen er is momenteel geen auto die mij meer aanspreekt.
Ondertussen een FN vmax module geplaatst. Het stelt niks voor plug en play, een vmax module heeft geen invloed op de DME/motorsoftware, je past ook niks aan in de software. de module omzeilt alleen het signaal dat aangeeft dat je in de begrenzer rijd. Je hoeft dus niet bang te zijn voor motorsoftware problemen.
FN is al jaren bezig met deze module, en na uitvoering uitspitten van Duitse M3 fora heb ik geen problemen gevonden met garantie of klachten op deze module. Eigenlijk alleen maar postieve respons. En voordat je de auto naar de dealer brengt voor een beurt trek je de stekker er even uit, zodat je zeker geen gezeur krijgt.
Auto is ook voorzien van een waxgaurd behandeling (200 euro). Voordat hij werd behandeld zijn er eerst alle wasstraat krasjes eruit gepoetst. Dat is al de eerste winst. maar na de behandeling krijgt de auto een intens diepe (blauwe) kleur met een waanzinnig mooie glans, dit effect komt op donkere kleuren het beste uit.
Lijnen van de auto springen er nog beter uit. Daarnaast wil ik de auto zo weinig mogelijk door een wasstraat heen halen.
Wat ik er van heb begrepen is waxgaurd op natuurlijke basis, het is daardoor ook iets kwetsbaarder dan een teflon behandeling.
Zoals ik al eerder schreef de touring heb ik 3 jaar geleden behandeld en nog steeds zit die ongeloofelijk strak in de glanzende lak. en die auto is nooit meer gepoetst. Als ik na 3 jaar nog steeds dik tevreden ben over zo'n behandeling dan vind ik het geld dubbel en dwars waard.
Afgelopen winterperiode, tenminste in zoverre je daar van kon spreken, erg weinig "leuk" gereden met de M3. Veelal rustig aan op de snelweg en de binnendoor weggetjes liet ik voor wat het was. Vooral moe aan het eind van de werkdag en met een duffe kop in het donker op binnendoor weggetjes die vochtig zijn en met sloten weerszijde had ik ook weinig zin in.
Maar vanavond was het gelukkig weer eens anders, want het was mooi droog en bovenal licht ! toen ik weg ging om 6 uur.. Een mooi moment om er weer eens lekker voor te gaan zitten, braaf de motor warmrijden en toen de SMG bak in stand 5, sportknop ingedrukt en lekker aan de slag.. M track mode aan.. toch nog een vangnetje zonder dat het DSC in de weg zit.. Doortrekken in de toeren... het opzwepende geluid van de übergeile 6 in lijn.. wwhaaoammmmmm BAM naar de 3, doortrekken.. bijna schrikken van de immense power die ik in deze omstandigheden al een tijdje niet gebruikte.. Op kleine smalle weggetjes.. krijg je dan echt weer het achtbaangevoel.. bochtjes..voel je de achterwielen heerlijk uit accelareren.. waarbij de kont lekker wiebert zonder dat je het gevoel krijgt dat het eng gaat worden.. opvolgende bochtcombinaties aanvallen.. scherp insturen.. je blijvend verbazen over de hoge zijdelingse grip van de auto.. echt super.. En dan het trekken in de toeren, keer op keer naar 8000 toeren..
De transformatie die de auto lijkt te ondergaan.. (eigenlijk onzin want het is nooit anders geweest natuurlijk) van de good, relaxed op de snelweg naar de bad op de binnendoor paden..een bizar verschil bijna ..
De snelheidssensatie op kleine smalle wegen met deze high screamer tov af en toe doortrekken op de snelweg is immens. Ik ben weer blij dat ik me 's avonds na het werk weer af en toe lekker kan uitleven.. als vervoersmiddel is een M3 average.. als attack player.. echt genieten.. Heerlijk.
- romo
Kort samengevat; het is gewoon een ///Machtige kar.................