Zo, ben ik weer. Moest ook nog wat werken helaas ..
Paar dingen, als ik jullie posten zo doorlees.
- Ron gefeliciteerd!, dat je wel je mooie eigen kleur krijgt op de Spyder. Dat maakt 'm zeker speciaal, een unieke kleur.
- PDK or not PDK thats the question.
In combinatie met Sportchrono pakket rijdt PDK weergaloos goed, echt waar, een groot feest dat systeem. Iedereen zou het eens moeten proberen, maar deze dubbleclutch bak staat ook wat mij betreft bovenaan de lijst van 'zo maak je dus zo'n ding'. Sportchrono en PDK omarmen elkaar. Dus ja, voor het systeem ben ik wel om. Onbeschoft snel schakelen, bruut bijna hoe dat ding zichzelf bij max. rev in de volgende versnelling knalt (als dat maar heel blijft, denk ik dan).
De professionele rijder denkt wel verschillend over PDK.
Hier Jason Plato over een Cayman 255 pk PDK.
Hier een US racer over een Cayman S PDK 'Laguna Sega'
Voor mijzelf moet ik even terug waarom ik de Boxster Spyder zo gaaf vind. Omdat het een pure Porsche is zo als die is bedoeld: een lichte open Porsche sportwagen. Ik wilde hem eerlijk gezegd zo kaal mogelijk, maar zonder radio en airco krijg je dat ding nooit meer verkocht. Zelfs kseenon (welke non?, ja een kseenon, o die..) moet er ook op om diezelfde reden. Maar PDK icm. Sportchrono is zo 'affengeil' alleen die knoppen aan het stuur zijn ..t. Het op- en afschakelen staat inderdaad verkeerd om! Alles went, ook dat natuurlijk, maar stom is het wel.
Nieuws (volgens PCR): er komt geen Alcantara versie van het stuur met flppers 'original von Porsche', ook niet in september. En dan kom ik ook bij mijn volgende punt. Ik wil de Porsche origineel af fabriek zoals die is, en geen 'aftermarket dingen er op schroeven'. Dus tjippen, sportpoefers en andere dingen, anders dan original Porsche, doe ik niet meer. Ieder zijn keuze, maar daar ben ik klaar mee. Dus om naar Cools te gaan, om een origineel Porsche stuur te overtekken met aftermarket Alcantara
PDK = 30 kilo extra. Merk ik dat? Ik denk dat ik nu al kan zeggen, nee, dat merk ik niet. Maar, de lol van de Spyder is natuurlijk wel 'lightweight en puur' rijden. Dat is het concept, daarom zijn ook al die gewichtsbesparende modificaties uitgevoerd. De som der delen is een hele grote. Voila, dat is het idee, zo is het bedoeld. Dit gezegd hebbende, die koers varende, is er zelfs iets voor te zeggen om het geld niet uit te geven aan PDK en flipperstuur maar wel aan de Lithium Accu te gaan en de PCCB remmerij (bijna -20 kilo extra). Maar als ik naar mijn toekomstig gebruik ga kijken, zal ik de Spyder gaan inzetten als weekend drive en ritjes naar de zon, en niet als racer (op het circuit). Dus denk ik dat ik in mijn situatie toch veel meer plezier heb aan Sportchrono en PDK. En dan maar geen Alcantara stuur met flippers (wat ik wel jammer vind). En misschien dat ik toch wordt omgeluld om mijn flipperstuur door Cools met Alcantara te laten bekleden.
Aan de andere kant kan ik ook gewoon wel voor de handbak gaan en lekker een original Porsche Alcantara stuur, original Lithion Accu en standaard Porsche remmerij. Het meergewicht van een radio en airco worden dan weer door de Lithion Accu te niet gedaan. Rijd ik toch met 1.275 kilo rond, maar misschien is het ook psychologisch gelul, wat ik denk dat het wel is. hahah, zo, uitstekende bijdrage weer, vinden jullie niet?
@Ron, hier komt een ongevraagd advies van mijn kant. Schroef geen italiaanse rommel onder die mooie Spyder van je..