GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hielke

Re: GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....

Bericht door Hielke » 19 apr 2010, 17:35

Dat moet zo'n beetje de complete Marketing afdeling van BMW zijn die op weg is naar een Grand Buffet Challenge.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 19 apr 2010, 17:53

@Steve, op dit moment kan ik nog maar 3 identieke e36's leveren (+1 niet identieke, e30), op iets langere termijn moet 4 wel lukken, ligt er aan wanneer eea plaats gaat vinden. Kosten zijn van meerdere factoren afhankelijk, maar ik weet zeker dat we daar uit komen.

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 19 apr 2010, 17:57

Rico schreef:Maar een dagje ring afhuren is niet bepaald goedkoop, ergens tussen de 22 en 25k euro.
Uit de prijslijst 2009:

NS op een weekdag: 13k excl.
NS tijdens weekend of feestdag: 20k excl.

RVV

Bericht door RVV » 19 apr 2010, 18:03

Ik bedoelde ook een weekend dag. Maar doordeweek is natuurlijk veel interessanter. Met genoeg deelnemers zou Driving-fun.com het wel aandurven om een dagje af te huren.

wim breman

Bericht door wim breman » 19 apr 2010, 20:45

Een event op een doordeweekse dag is niet alleen uit kostenoverweging beter maar ook kwa planning.
Ik vrees dat er geen datum meer vrij is voor een weekend trackday.

Het vergt behoorlijk wat tijd om zoiets te organiseren maar ik denk dat het zeker een kans van slagen heeft.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 apr 2010, 20:52

steve smith schreef:Hielke, op je wenken bediend.......

[vimeo]http://www.vimeo.com/11027085[/vimeo]
Een mooie snelle ronde Steve. Die 156 trekt ook goed door. Ik meende dat je twee 156's had. Een 3 liter Ring dedicated 156 en een GTA. Gezien mijn laatste Ringbezoek uit 2001 stamt heb ik weinig referentiemateriaal. Ik moet het daarom maar doen met wat ik heb. In 2001 heb ik 3 ronden met de Sierra Cosworth stage 1 gereden. Op papier moest de auto zo'n 250 pk hebben, dat zal ie waarschijnlijk niet helemaal gehaald hebben. Ik heb je ronde met de 156 (GTA of niet) op een aantal uphill snelle stukken met de Cosworth vergeleken. Op iedere "powerminuut" ben je zo'n 1 tot 2 seconden sneller. Om de potentie van je Alfa even in beeld te brengen.

Ik ken je als iemand die op het forum van uitdelen houdt. Zelf neem ik ook niet snel een blad voor de mond. Betekent wel dat we ook moeten kunnen incasseren. Jij bent nu aan de beurt :D Ik hoop dat degene die ik qua rijcapaciteiten en Ringervaring heel hoog inschat, Ton, ook z'n steentje bijdraagt in mijn poging een inschatting van jouw rijkunsten te maken.

Je kent De Ring bijzoner goed. Je weet precies waar het asfalt ophoudt en de curb of het gras begint. Je durft ook maximaal van de breedte van de baan gebruik te maken. Op de apex en vanuit de bochten rijdt je makkelijk op de gripgrens van je banden. Dit is in je 8.28 BtG ronde goed te horen. Nergens laat je in de snelle passages onnodig tijd liggen. Je moet ook een ver boven gemiddelde rijder zijn om met de potentie van je Alfa zo'n 8.28 te kunnen rijden.

Maar toch ben ik van mening dat je 10-15 seconden laat liggen. Je doet namelijk twee dingen die met elkaar in verband staan en die je tempo drukken. Ik begeef me met deze analyse op glad ijs want ik besef me terdege dat ik mezelf jouw baankennis onmogelijk in een dag of binnen 30 ronden eigen kan maken. Ik zal het gat met jou daar moeten dichten waar jij het laat liggen. Met heel laat remmen. Zo goed je kunt horen dat je op en na de apexen op de gripgrens rijdt, zo goed kun je namelijk ook horen dat je de Movits en de banden (wat voor banden zaten eronder?) niet maximaal gebruikt bij aanremmen. Je kunt het ook zien. Bij insturen reageert de voorkant direct. Zou je de bochten verder inremmen dan zou je neus nooit zo abrupt kunnen reageren. Ook heb je in bepaalde passages een erg mechanische manier van lijnen rijden. Je ziet echt dat je het truukje hebt aangeleerd en er onnodig lang in bent blijven hangen. Deels zijn het lijnen die je als motorrijder zou rijden en deels zijn het lijnen die je in theorie het beste kunt rijden (praktisch zijn er bezwaren om dit te doen) wanneer je 500 pk op de achterwielen moet loslaten. Cursisten op Zandvoort worden ook lijnen aangeleerd die in de praktijk van snelle racers nooit gebruikt worden. Ik kan je het beste de minuten en seconden aangeven waarin ik het zie. Ik weet de passages niet bij naam te benoemen. Voorbeelden van wat ik bedoel vind je op 3.54, 6.38, 6.53 en 8.04. Je rijdt na je aanremfase dan extreem ver tegen de curb of het gras net voordat je gaat insturen. Als ikzelf met mijn stijl van aanremmen deze lijnen (ik zeg niet dat de lijnen verkeerd zijn) zou willen rijden, hang ik waarschijnlijk al na de eerste paar kilometers in de vangrail. Op die gouden grens van aanremmen/insturen wil je graag wat marge hebben voor het geval je wat meer afstand nodig hebt (inschattingsfoutje, olie, vochtig wegdek, fading, warme banden) om snelheid kwijt te raken. Ik zei daarom al eerder dat bij jou het één met het ander te maken heeft. Het lukt jou immers wel om die extreme buitenlijnen net voor het insturen te rijden. De reden is mijns inziens dat je lang niet het maximale uit je remmen haalt.

Neem me niet te serieus Steve. We zitten op een autoforum en er moet wel wat geluld worden natuurlijk. Misschien deel je mijn mening over je stijl wel omdat je het met opzet doet omdat je met een ruime marge wilt blijven rijden. Misschien vind je me ook wel uit m'n nek kletsen met de sneue 30 rondjes die ik tussen 1987 en 2001 in totaal gereden heb. In dat geval hoor ik het ongetwijfeld wel. Nog mooier kun je me terechtwijzen wanneer we ooit met identiek materiaal een Ring challenge aangaan. Want ik zal mijn "remtheorie" maximaal moeten uitvoeren om een kans te lopen je geweldige baankennis te kunnen compenseren.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 apr 2010, 22:36

Hielke schreef: Een mooie snelle ronde Steve. Die 156 trekt ook goed door. Ik meende dat je twee 156's had. Een 3 liter Ring dedicated 156 en een GTA.
Robert heeft idd ook een straat-GTA. Toen ik hem een jaar of drie geleden ontmoette overwoog hij deze auto een shop te geven omdat deze te veel op z'n straatauto leek. Ben me er toen een beetje mee gaan bemoeien, inmiddels is dit een zeer plezierige gedeelde hobby.
Op iedere "powerminuut" ben je zo'n 1 tot 2 seconden sneller. Om de potentie van je Alfa even in beeld te brengen.
De auto was met de oude motor op deze electronica 243pk volgens Beek. Met de nieuwe (identieke) motor is ze nog nooit gerold maar het zal weinig schelen. Ik denk dat je vooral de korte bak niet moet onderschatten. De 1 is vrij lang omdat deze bak ook in een diesel zit, terwijl de volgende 5 versnellingen heel erg kort zijn. 7300rpm in 6 is nauwelijks 240km/h, terwijl alle kanonnen op de Ring 6 versnellingen hebben die gespatieerd zijn op een (daar) nutteloze 300km/h, en komen dus gaten in hun toerenbereik tegen. Die 240pk & 300nm is niet heel veel maar wel altijd in instant aanspreekbaar, en dan is het ineens een stuk meer.
Ik ken je als iemand die op het forum van uitdelen houdt. Zelf neem ik ook niet snel een blad voor de mond. Betekent wel dat we ook moeten kunnen incasseren. Jij bent nu aan de beurt :D Ik hoop dat degene die ik qua rijcapaciteiten en Ringervaring heel hoog inschat, Ton, ook z'n steentje bijdraagt in mijn poging een inschatting van jouw rijkunsten te maken.
Ben benieuwd, heb Ton een keer naast me gehad op NS en daar behoorlijk wat van opgestoken.
Maar toch ben ik van mening dat je 10-15 seconden laat liggen. Ik zal het gat met jou daar moeten dichten waar jij het laat liggen. Met heel laat remmen. Zo goed je kunt horen dat je op en na de apexen op de gripgrens rijdt, zo goed kun je namelijk ook horen dat je de Movits en de banden (wat voor banden zaten eronder?)
Federal SS595R cheapass op-rook-semi's. Daar was een goedkope batch van in Dld, dit waren de laatste.
......niet maximaal gebruikt bij aanremmen. Je kunt het ook zien. Bij insturen reageert de voorkant direct. Zou je de bochten verder inremmen dan zou je neus nooit zo abrupt kunnen reageren.
Kan kloppen, we rijden daar met een procentje of 20 minder remkracht vooraan dan gebruikelijk. Je mist het ook het gebruikelijke gepiep van RC6 op de achtergrond. Het was ons eerste dagje met de nieuwe 4S3-remklauwen, en die was geleverd met straat-sportblokken in plaats van de RC6 waar we normaliter mee rijden. Om nieuwe schijven mee in te remmen echter prima, en toen met de winter voor de deur ook prima gezien RC6 niet tegen vorst kan. Dus het voorzichtige gedrag klopt, er zat niet heel veel marge in op dat moment.
Ook heb je in bepaalde passages een erg mechanische manier van lijnen rijden. Je ziet echt dat je het truukje hebt aangeleerd en er onnodig lang in bent blijven hangen. Ik weet de passages niet bij naam te benoemen. Voorbeelden van wat ik bedoel vind je op 3.54, 6.38, 6.53 en 8.04. Je rijdt na je aanremfase dan extreem ver tegen de curb of het gras net voordat je gaat insturen. Als ikzelf met mijn stijl van aanremmen deze lijnen (ik zeg niet dat de lijnen verkeerd zijn) zou willen rijden, hang ik waarschijnlijk al na de eerste paar kilometers in de vangrail. Op die gouden grens van aanremmen/insturen wil je graag wat marge hebben voor het geval je wat meer afstand nodig hebt (inschattingsfoutje, olie, vochtig wegdek, fading, warme banden) om snelheid kwijt te raken. Ik zei daarom al eerder dat bij jou het één met het ander te maken heeft. Het lukt jou immers wel om die extreme buitenlijnen net voor het insturen te rijden. De reden is mijns inziens dat je lang niet het maximale uit je remmen haalt.
3:54 is Wehrseifen, en als je gang wilt hebben onderweg naar de brug zal je die op moeten offeren. In een race is die lijn kansloos omdat er iemand tussen zal zitten, qua solo snelheid zit je gewoon 100m eerder aan je schakelpunt. Je kunt daar veel minder meters maken door binnendoor te piepen maar dan kun je VEEL later op het gas omdat je last krijgt van die rechter knik. En die bocht is niet eng, die is pas eng als Dick buiten de vangrail in het gras gaat zitten en gehurkt naar het instuurpunt wijst terwijl je tutti lampioni overstuurd remmend dat gat in komt vallen. Zoveel vertrouwen had ik in mezelf op dat moment i.i.g. niet, dus het instuurpunt daar zal ik nooit vergeten. Thx Maestro!

6:38 is Wippermann en dat is ieder voor zich. De lijn sta ik achter, de houterigheid is het verschil tussen 250 ronden in 2008 en 50 ronden in 2009. Dan is 2009 houterig..... Wederom een offerbocht.

6:53 is Escbach en dat is een bocht waar ik een ontzettende schijthekel aan heb. Zal er vast zat laten liggen maar ik voel me er niet comfortabel bij daar echt vol in te gaan. Komt vooral door die richel bij 7:01 waarvoor de 156 absoluut recht moet zijn omdat ik m anders Brunnchen niet in krijg.

8:04 is Schwalbenschwanz, en hele gave bocht als het droog is. Als er ook maar iets is wat klinkt als water krijg je halverwege de bocht een asfaltwisseling die glad is als ijs. En zoals je ziet zijn er natte plekken, dus wil ik de richtingsverandering daar in de auto hebben zitten alvorens op het gladde stuk te komen. Doe je dat niet ga je daar halverwege de bocht eerst twee meter rechtdoor, onmiddelijk gevolgd door snap liftoff overstuur en ga je links de vangrail in. Dat gebeurt ook vrijwel elke regenbui, zoals je daar zult zien zit er links ook geen enkele oude vangrail-plank. Heb daar al te vaak mogen vlaggen.
Neem me niet te serieus Steve. We zitten op een autoforum en er moet wel wat geluld worden natuurlijk. Misschien deel je mijn mening over je stijl wel omdat je het met opzet doet omdat je met een ruime marge wilt blijven rijden. Misschien vind je me ook wel uit m'n nek kletsen met de sneue 30 rondjes die ik tussen 1987 en 2001 in totaal gereden heb. In dat geval hoor ik het ongetwijfeld wel. Nog mooier kun je me terechtwijzen wanneer we ooit met identiek materiaal een Ring challenge aangaan. Want ik zal mijn "remtheorie" maximaal moeten uitvoeren om een kans te lopen je geweldige baankennis te kunnen compenseren.
Vind het wel grappig inhoudelijke feedback te krijgen. Was eerlijk gezegd bijna vergeten dat er laffe blokken in zaten, maar het rijden in deze video is er idd op aangepast. Ben normaal nog erger van het doorrammen en randjes opzoeken, maar wil daar wel dit over zeggen: die auto heeft een gewichtsverdeling aan de verkeerde kant van 65/35. Dat betekent dat insturen niet altijd even makkelijk is, en dat je de band-belasting van remmen in 1 beweging over zal moeten laten gaan in een dwarse belasting in een soort tail-brake beweging. Anders gaat dat kopzware orgel gewoon de bocht niet in. Heb dat 1x verneukt, resultaat was dit:
[vimeo]http://www.vimeo.com/5847108[/vimeo]

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 19 apr 2010, 22:51

Hey, de Metchu-lijn..... :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2010, 22:56

Grappig, ten tijde heb ik hem daar nooit over gehoord :mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 apr 2010, 23:15

Interessant om de heren te zien spreken

Ton, kom er maar in

steve smith

Bericht door steve smith » 19 apr 2010, 23:27

Downforce Hans schreef:Grappig, ten tijde heb ik hem daar nooit over gehoord :mrgreen:
Dan heb je niet opgelet, slaapkop! Bij binnenkomst in de pits was jouw echtgenote de eerste die met een grote smile kwam vertellen dat er zo hier en daar wellicht een klein beetje grind uit de auto stroomde....

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2010, 23:36

steve smith schreef:
Downforce Hans schreef:Grappig, ten tijde heb ik hem daar nooit over gehoord :mrgreen:
Dan heb je niet opgelet, slaapkop! Bij binnenkomst in de pits was jouw echtgenote de eerste die met een grote smile kwam vertellen dat er zo hier en daar wellicht een klein beetje grind uit de auto stroomde....
Ja, ze hield jou meer in de gaten dan ondergetekende............. :hmmm:

Metchu

Bericht door Metchu » 19 apr 2010, 23:39

Peter Tunissen schreef:Hey, de Metchu-lijn..... :mrgreen:

goeie lijn! :mrgreen: :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 20 apr 2010, 01:03

Downforce Hans schreef:
steve smith schreef:
Ja, ze hield jou meer in de gaten dan ondergetekende............. :hmmm:
Beter je best doen, Hanz!

MX5T

Bericht door MX5T » 20 apr 2010, 01:53

Hielke schreef: Ik hoop dat degene die ik qua rijcapaciteiten en Ringervaring heel hoog inschat, Ton, ook z'n steentje bijdraagt in mijn poging een inschatting van jouw rijkunsten te maken.

Je moet ook een ver boven gemiddelde rijder zijn om met de potentie van je Alfa zo'n 8.28 te kunnen rijden.
.
In deze samenvattende analyse kan ik wel meegaan, de klok vertelt uiteindelijk het verhaal en rekening houdend met het oponthoud onderweg had er nog wel een 3-5 sekonden beter ingezeten in deze ronde

Ik heb helaas niet de Ringervaring die veel mensen wel hebben, bij mij houdt het met 300 rondjes sinds 1970 wel op dus ik weet niet elke afwijkende grindkorrel in de bitumen te zitten evenmin als de hobbels, specifieke verkantingen, asfaltovergangen ed. Mijn rijstijl is meer van "probeer maar wat ik zie wel, als het maar leuk is en ook nog met een beetje tempo gaat" met als gevolg een wat ruwere rijstijl dus wie ben ik om andermans rijkunst te beoordelen :roll:

De twee ronden die ik met Steve mee mocht tijdens de trackday in oktober 2009 waren ook voor mij interessant want in vergelijking met een filmpje is natuurlijk het meerijden stukken verhelderender mbt de rijkwakiteiten van de stuurman en de auto. Daarnaast is het altijd wel lolig om Steve verbaal achter het stuur bezig te horen over de foutjes waar hij zichzelf op betrapt en heb ik het woord "houterig"ook enkele malen voorbij horen komen. Soms vroeg ik me ook wel eens af wat ie aan het doen was, en flapuit als ik ben, vroeg ik dat ook maar en vertelde, meestal zonder zijn antwoord af te wachten, maar meteen wat ik meende dat beter was. Eer zo'n verhaal dan verteld is ben je 5 bochten verder dus of Steve er iets aan gehad heeft valt te betwijfelen. Ik voelde me in ieder geval op mijn gemak naast Steve hetgeen wil zeggen dat je voelde dat Steve bewust een zekere marge hield waardoor het allemaal wel veilig aanvoelde maar dat meestal ook niet de hoogste snelheid overal betekent. Als ik het filmpje zo terugkijk denk ik dat met een beetje oefening Steve vooral in de hogere snelheidsbochten zoals Flugplatz, Schwedenkreuz, Fuchsröhre, Mutkurve, PG 1, Galgenkopf tijd kan winnen en ook wel met remmen maar het is van een filmpje redelijk moeilijk te beoordelen hoe de stuurman het gripnivo zelf voelt dus daar ben ik iets voorzichtiger om stelling te nemen dan Hielke.
Al met al Steve heeft potentie en heeft nog wat oefening nodig. Een Scud cursus is waarschijnlijk een mogelijkheid om dat op een veilige manier te doen. de snelste manier is met één of andere idioot naast je op de stoel die je voortdurend op je fouten wijst en zegt dat het wel wat harder kan en moet (nietwaar L@urens ?)
Diezelfde dag mocht ik nog in een CSL meerijden waarmee de grenzen her en der werden afgetast en waar je dan wel eens de bocht in Adenau vanuit de tegenovergestelde richting kon bewonderen maar wat niet belette dat dat ook niet persé onveilig aanvoelde of dat het hier en daar niet wat harder kon en uiteindelijk ook erg vermakelijk was.

Ik heb gemerkt dat ik een ronde beter kan beoordelen aan de hand van bochtsnelheden en -versnellingen dan aan de hand van een filmpje.

Zo'n Time Attack is een erg leuk initiatief wat mij erg aanspreekt waarbij ik me kan voorstellen dat velen zeggen "waar gaat dit over", maar uiteindelijk gaat dat op voor bijna alle aktiviteiten in het leven..........het gaat eigenlijk nergens over.
Zolang de deelnemers en potentiele deelnemers in het achterhoofd houden dat dit spelletje op de Ring niet geheel ontbloot is van risiko.
Voor mij een extra uitdaging, want dit is nog een circuit waar Magere Hein altijd meerijdt en je daardoor op vele gedeelten vooral tegen jezelf cq je angst aan het strijden bent.

Ik ben benieuwd of het Tom van H lukt om een aantal 190 pk RWD's tegen een redelijke prijs te kunnen aanbieden, geeft toch een extra moeilijkheidsgraad tov een FWD schat ik zo in. Zomogelijk mag hij ook de M3 wel inzetten voor de 3 finalisten zodat een aanval op de BtG tijd van Tom van, wat was het 7.55 ?, ingezet kan worden 8)

L@urens

Bericht door L@urens » 20 apr 2010, 11:39

Ringmazda schreef:de snelste manier is met één of andere idioot naast je op de stoel die je voortdurend op je fouten wijst en zegt dat het wel wat harder kan en moet (nietwaar L@urens ?)
Uhm, ja. Alleen die rondjes mèt de idioot naast je zijn per definitie niet de snelste - nog los van de ballast. De rondes erna, wanneer je weer lekker alleen mag rijden - en je beter kunt concentreren - wel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 apr 2010, 11:44

Die csl van Andre staat toch maar stof te happen tegen die tijd dus de laatste vier kunnen daar dan wel de ultieme tijd mee neerzetten.

Dus drie oude race barrels en de shootout in de csl, hoe makkelijk kan het zijn :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:

Andre

Bericht door Andre » 20 apr 2010, 11:50

Ik heb ooit een 8.15 BTG gereden met een 130i op semi s.

Had nog wel meer in gezeten. Ik heb met met 60 ronden max ervaring niet genoeg gereden om de laatste sec eruit te halen. Er zijn mensen met meer dan 1000 ronden. Op de ring is maar 1 ding belangrijk en dat is kunde van de baan. En dat leer je heel goed op een scud course. En zit je niet in touristen verkehr.

Dus ik maak geen kans om de wissel bokaal van Race of Champions Assen (gronings gijsje) Deuk in pakje boter prijs in mijn bezit te houden. Ik zal er natuurlijk wel alles aan doen wil hem liever niet kwijt. :)

Andre

Bericht door Andre » 20 apr 2010, 11:52

Hans de Final moet toch echt gereden worden met peeeekaaaas. We hadden de gedachte een Z06 zilvergrijs met knappe remmen.:)

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 20 apr 2010, 12:01

Moet altijd hier aan denken bij het woord baankennis. Eerste keer op de Ring met een Alfa.... :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 20 apr 2010, 13:06

Andre schreef:Hans de Final moet toch echt gereden worden met peeeekaaaas. We hadden de gedachte een Z06 zilvergrijs met knappe remmen.:)
Ja Hans, we hebben het al helemaal gepland. Jouw ZO6, de GTS van Gerwin, and whatever Andre op dat moment heeft. We hebben eigenlijk maar 2 auto's nodig maar een reserve voor het geval er eentje de vangrail ingaat is wel zo handig. Zou het verloop van de dag anders zo verstoren.

Brembo heeft nog wel een knap setje voor de ZO6 liggen. En ook graag semi's eronder.

Ah, wordt een mooie dag.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 apr 2010, 13:17

De remmen zitten er al onder en de wielen met semi`s zitten "as we speak"in de container.
Voor de 29 ste zullen die er niet zijn helaas.
Als reserve wagen heb ik een zwarte corvette met nog meer pk`s in mijn gedachte.
Alleen de heer C.D te vianen even een uitnodiging sturen is genoeg denk ik....... :mrgreen:

MX5T

Bericht door MX5T » 20 apr 2010, 13:30

L@urens schreef:Uhm, ja. Alleen die rondjes mèt de idioot naast je zijn per definitie niet de snelste - nog los van de ballast. De rondes erna, wanneer je weer lekker alleen mag rijden - en je beter kunt concentreren - wel.
als je meteen doet wat er gezegd wordt gaat dat wel :wink:
bedoelde ik niet de snelheid van leren....................blijft toch moeilijk om iets helder op te schrijven

Shootout met M3 of CSL of Z06 maakt allemaal niet zo dramatisch veel uit............dan moet je wel bij de eerste drie komen en dat wordt al niet meer zo simpel als ik het lijstje zie
nieuw lijstje:

1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke
4. Ton
5. Laurens? (enkel indien MX5 ??)
6. Dick
7. Rico
8. Andre
9. Kasteel
10. Nynke
11. Marius (voor ondergrens)
want waarschijnlijk komen er nog wel aanmeldingen van De KoT-2007-deelnemers en er zitten hier natuurlijk veel racers die deze uitdaging waarschijnlijk niet kunnen gaan weerstaan.

Baankennis is op de Ring belangrijk maar moet ook niet overgewaardeerd worden. Iemand die zich er echt toe zet kan in 20 tot 30 rondjes de baan heel aardig rijden.(en hoeft daarvoor echt niet op de PC te oefenen)
Het verhaal van Larini in de DTM van 1993 is bekend en in het BtG-draadje ook al voorbijgekomen. Het talent van Larini is onbetwist maar moet ook in de juiste proporties geplaatst worden. Het was daar zijn eerste race maar zoals de commentator bij 4.05 ook aangeeft "the countless laps in a rental car payed their dividends" wat betekent dat hij het verloop van de baan kon dromen en waarschijnlijk met de DTM auto in de trainingen ook wel wat rondjes heeft weggetrapt. Bovendien is het op de Nordschleife met gelijkwaardige auto's bijzonder moeilijk inhalen, afgezien van de Döttinger Höhe en de GP-Strecke. Dus heb je kopstart zoals Larini dan wordt het met de 4 cilinders niet makkelijk om die 6-pitter tijdens de ronde te pakken te krijgen.

Dus een echte ervaren racerot zoals Andre heeft aan 60 ronden ervaring mi voldoende baankennis om zich met anderen te kunnen meten in gelijkwaardig materiaal en heeft alle kans om zijn wisseltrofee in Friesland te houden zeker als zijn CSL voor de shootout wordt ingezet.
Ook Hielke acht ik in staat, nadat ik zijn Sierra Cosworth door hem over de Ring gesleurd heb zien worden in het overbekende filmpje, om een snelle ronde neer te zetten.
Anderzijds is een trofee niet echt nodig het gaat niet om de roem toch (en niets zo vergankelijk als dat) maar hoofdzakelijk om een semi-wetenschappelijk experiment waarin wordt vastgesteld of je met cursussen sneller over de ring kan dan iemand met wat wagenbeheersing
Hielke
Ja Hans, we hebben het al helemaal gepland. Jouw ZO6, de GTS van Gerwin, and whatever Andre op dat moment heeft. We hebben eigenlijk maar 2 auto's nodig maar een reserve voor het geval er eentje de vangrail ingaat is wel zo handig. Zou het verloop van de dag anders zo verstoren.
Misschien moet het nog wat spannender en zou de Ringmazda ingezet moeten worden als shootout-tool dan komen er nog een paar aan het zweten :D , moet ie nog wel even voor de herbouwwaarde verzekerd worden maar dat zal geen probleem zijn gezien de mogelijkheden van D-F
Laatst gewijzigd door MX5T op 20 apr 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

L@urens

Bericht door L@urens » 20 apr 2010, 13:39

Ringmazda schreef:
L@urens schreef:Uhm, ja. Alleen die rondjes mèt de idioot naast je zijn per definitie niet de snelste - nog los van de ballast. De rondes erna, wanneer je weer lekker alleen mag rijden - en je beter kunt concentreren - wel.
als je meteen doet wat er gezegd wordt gaat dat wel :wink:
bedoelde ik niet de snelheid van leren....................blijft toch moeilijk om iets helder op te schrijven
Ja dat is inderdaad exact wat ik bedoel: het is enorm goed voor de leercurve, maar tijdens de rondes zelf lijkt het nergens op :)

L@urens

Bericht door L@urens » 20 apr 2010, 13:41

Ringmazda schreef: 1. Gerwin
2. Steve
3. Hielke
4. Ton
5. Laurens? (enkel indien MX5 ??)
6. Dick
7. Rico
8. Andre
9. Kasteel
10. Nynke
11. Marius (voor ondergrens)
Ik hoef me alleen met Ton te meten en daar heeft Keenonracing voldoende wagenpark voor :) Pas als ik het tempo van Ton bij kan houden is een verdere vergelijking zinvol. Want, 2nd place is leuk, maar ook first loser :)

Plaats reactie