Cubbing/cupping het hoe en het voorkomen.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Cubbing/cupping het hoe en het voorkomen.

Bericht door Gijzer » 06 jan 2007, 23:40

Ik heb op dit moment tijdelijke banden onder mijn auto en deze hebben ontzettend veel last van cubbing/cupping.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe te voorkomen? Wil dit namelijk niet op mijn nieuwe banden.(Is wel een andere afmeting) 175/45/14 verv 205/35/16 eigen.

Gr,

Gijzer.
Laatst gewijzigd door Gijzer op 07 jan 2007, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7240
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 06 jan 2007, 23:46

Helemaal nix doe je eraan.

Ander merk band proberen, soms helpt het en heb je er dan geen last meer van dat je banden gaan cuppen :)

Sommige types band op sommige modellen auto's zijn er gewoon gevoelig voor, gewoon een verkeerde combinatie.

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 07 jan 2007, 00:02

Ok, thnx.

Hopen dat mijn eigen banden hier geen last van hebben.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 07 jan 2007, 01:01

Regelmatig wisselen van voor naar achteren wil ook nog wel eens helpen.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 07 jan 2007, 01:03

Oja,Michelins hebben er veel last van.Vooral de Michelin Primacy.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 jan 2007, 09:09

Ik hoorde dat sommige Conti's op BMW's en VW's(waar ze af dealer op zaten) vroeger nog wel eens problemen gaven. Maar uitlijnen kan ook geen kwaad. Overigens kan het zijn dat je op een verlaagde auto de uitlijning wat moet aanpassen (om cupping te voorkomen èn het rijgedrag te verbeteren).

Gebruikersavatar
Desmond Prins
Berichten: 362
Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
Locatie: Vaassen

Bericht door Desmond Prins » 07 jan 2007, 10:44

IS denk ik per merk en type band verschillend. OOk de auto maakt verschil.

Pirrelli's P6000 en de michelin Primacy's Op de Saab 9-3 3/5 deurs Zijn kwa cuppen een Drama. Terwijl de Gooyear Eagle NCT op die auto geen probleem geeft. Kijken we naar de opvolger van deze Saab, de 9-3 sport-sedan. Hebben de Primacy's amper last van cuppen. Terwijl de Goodyears NA 15.000 km al een zaagtand profiel hebben waar je bang van wordt.

Het is gewoon een kwestie van de juiste banden bij de auto zoeken.

En vaak voor achter wisselen ja dat is waar. maar tegenwoordig moet je dat al haast iedere 8.000 km doen anders ben je al te laat.

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 07 jan 2007, 17:20

Desmond Prins schreef: En vaak voor achter wisselen ja dat is waar. maar tegenwoordig moet je dat al haast iedere 8.000 km doen anders ben je al te laat.
Ik doe over het algemeen niet meer de 12K per setje met mijn vorigeauto's. (Geen stoplichtsprintjes meer ondersturend bochten door :? ).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nivek, Peter-Paul en 10 gasten