Ik heb op dit moment tijdelijke banden onder mijn auto en deze hebben ontzettend veel last van cubbing/cupping.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe te voorkomen? Wil dit namelijk niet op mijn nieuwe banden.(Is wel een andere afmeting) 175/45/14 verv 205/35/16 eigen.
Gr,
Gijzer.
Cubbing/cupping het hoe en het voorkomen.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Cubbing/cupping het hoe en het voorkomen.
Laatst gewijzigd door Gijzer op 07 jan 2007, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
IS denk ik per merk en type band verschillend. OOk de auto maakt verschil.
Pirrelli's P6000 en de michelin Primacy's Op de Saab 9-3 3/5 deurs Zijn kwa cuppen een Drama. Terwijl de Gooyear Eagle NCT op die auto geen probleem geeft. Kijken we naar de opvolger van deze Saab, de 9-3 sport-sedan. Hebben de Primacy's amper last van cuppen. Terwijl de Goodyears NA 15.000 km al een zaagtand profiel hebben waar je bang van wordt.
Het is gewoon een kwestie van de juiste banden bij de auto zoeken.
En vaak voor achter wisselen ja dat is waar. maar tegenwoordig moet je dat al haast iedere 8.000 km doen anders ben je al te laat.
Pirrelli's P6000 en de michelin Primacy's Op de Saab 9-3 3/5 deurs Zijn kwa cuppen een Drama. Terwijl de Gooyear Eagle NCT op die auto geen probleem geeft. Kijken we naar de opvolger van deze Saab, de 9-3 sport-sedan. Hebben de Primacy's amper last van cuppen. Terwijl de Goodyears NA 15.000 km al een zaagtand profiel hebben waar je bang van wordt.
Het is gewoon een kwestie van de juiste banden bij de auto zoeken.
En vaak voor achter wisselen ja dat is waar. maar tegenwoordig moet je dat al haast iedere 8.000 km doen anders ben je al te laat.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.