Oke...dankje voor je reactie! ben benieuwd naar de volgende!steve smith schreef:DUH!duifjes.com schreef:Ik vindt jullie beide een beetje zielig......ik ben sneller dan jou......nou en!
Wat willen jullie bewijzen dan??? dat je sneller bent dan een ander?
Op een trackday vindt ik het juist....dat de winnaar is diegene die het meeste lol heeft gehad! en voor zijn/haar gevoel alles uit de auto heeft behaalt en eerlijk zegt ik kan meer maar nu ff niet....volgende keer een paar sec meer!
Dat is dus precies warom ik lekker een hele trackday m'n ding wil doen, en door middel van de domme Scucerialijntjes uit het boekje lekker de hele dag volle polle over de Ring wil gaan. Echter is er iemand die me hier consequent vertelt dat zoiets niet kan want dan ben je veel te langzaam en ben je als rijder geen knip voor je neus waard. Of iets in die trent. Dus zeg ik "kom dat maar eens laten zien dan. Zo niet, zeik de andere benadering dan niet af". Of Hielke daadwerkelijk sneller is of niet zal me jeuken, ik ben gewoon benieuwd of die grote bek waargemaakt wordt.
GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve etc + NS uitdaging....
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Hielke kan echt een goed potje sturen en als hij vaker achter het stuur zou zitten dan rijdt ie menigeen hier om de oren. Ik denk dat er maar weinig hier zijn die met zo weinig race km zo snel goeie tijden rijdt.
Zo die veer zit weer in de kont.
De balans van een porsche is heel anders dan een bmw klopt en als race auto prefereer ik mijn 130i qua balans plus porsche is voor mij ook te duur om als race auto te gebruiken.
De GTS zal de laatste hoogtoerige M worden dus is het zeker een auto die je niet over het hoofd moet zien. Het zal zeker een entertainer zijn.
Zo die veer zit weer in de kont.

De balans van een porsche is heel anders dan een bmw klopt en als race auto prefereer ik mijn 130i qua balans plus porsche is voor mij ook te duur om als race auto te gebruiken.
De GTS zal de laatste hoogtoerige M worden dus is het zeker een auto die je niet over het hoofd moet zien. Het zal zeker een entertainer zijn.
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Andre volgens mij ben je na een half jaar GT3 rijden ook wel om. Het lijkt me gewoon een moeilijkere auto om op de limiet te rijden... maar dat is ook weer een stuk uitdaging. Heb je dat onder de knie dan kijk je er weer heel anders tegenaan. Als ik filmpjes zie van Walter Röhrl zie terwijl die met een GT3 aan het gooien en smijten is, dat is toch geweldig 

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Mathieu schreef:Ik heb toch wel meegemaakt dat Steve in de Alfa een Corvette Z06 voor zich uitjaagde,
But It was not not me behind the wheel of the muscle car
Ja ja koekwaus..........over appels met peren vergelijken............
Jij zou eens in cor zijn auto met semi`s moeten rijden en daarna met de mijne met run flat`s, dan piep je wel anders.........
Trouwens, was dat het dagje dat je wel even zou laten zien hoe je kon driften met een Corvette



Kut, reageer ik toch weer..............wanneer leer ik het nou eens

Verder kan ik me helemaal vinden in het verhaal van Steve dat het er om gaat hoeveel fun je per kilometer hebt ongeacht de tijd die je rijdt.
Al is een leuke tijd mooi mee genomen.

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Heren, het oneens zijn met elkaar is prima; gedraag je svp wel als heren i.p.v. jochies! Misschien moeten we met z'n allen maar bij elkaar komen en onze jonge heren op tafel leggen; winner takes all 
Ook nog wat nuttigs toe te voegen:
Ik heb destijds ook voor de keuze gestaan; CSL vs GT3 (cs).
Ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat ik sneller met een CSL op snelheid zou kunnen rijden dan met de GT3. Welke uiteindelijk de snelste zou zijn had ik zo mijn twijfels, ik gok op de GT3 (mk2!). Maar dé reden waarom ik destijds GT3 heb gekozen is puur en alleen mijn persoonlijke uitdaging om zo hard als mogelijk te rijden met een GT3. Die uitdaging was ik zeker van dat die er bij de CSL ook was, maar in vele mate minder.
Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand.
Ik denk dat dat voor mij absoluut zin heeft.

Ook nog wat nuttigs toe te voegen:
Ik heb destijds ook voor de keuze gestaan; CSL vs GT3 (cs).
Ik was er eigenlijk wel van overtuigd dat ik sneller met een CSL op snelheid zou kunnen rijden dan met de GT3. Welke uiteindelijk de snelste zou zijn had ik zo mijn twijfels, ik gok op de GT3 (mk2!). Maar dé reden waarom ik destijds GT3 heb gekozen is puur en alleen mijn persoonlijke uitdaging om zo hard als mogelijk te rijden met een GT3. Die uitdaging was ik zeker van dat die er bij de CSL ook was, maar in vele mate minder.
Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand.

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Cool! C U there!Sjoerd schreef: Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand.Ik denk dat dat voor mij absoluut zin heeft.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Ah nee toch Sjoerd, jij als Fries ook al bij die bochtuitkauwers?steve smith schreef:Cool! C U there!Sjoerd schreef: Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand.Ik denk dat dat voor mij absoluut zin heeft.
Vroeger was alles beter.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Fries? Tukker toch?Hielke schreef:Ah nee toch Sjoerd, jij als Fries ook al bij die bochtuitkauwers?steve smith schreef:Cool! C U there!Sjoerd schreef: Ik doe trouwens ook mee met de Scuderia volgene maand.Ik denk dat dat voor mij absoluut zin heeft.
Vroeger was alles beter.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Enschede power! 

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Dat verklaart veel. Dan is het goed.


- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Nog even iets voor de GTS, is er atm iets in de markt met dezelfde layout die in dergelijke mate up to the job is?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
ZR1, of is die supercharged?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
ZR1 = 6.2 Liter LS9 638-hp Supercharged V8 engineM@rcel schreef:ZR1, of is die supercharged?
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Up to what job met 1500 kg? Verduidelijk jezelf aub eens.Kasteel schreef:Nog even iets voor de GTS, is er atm iets in de markt met dezelfde layout die in dergelijke mate up to the job is?
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Kooi/stoelen/100 overige aanpassingen, voor de boodschappen lijkt me? Jij weet dus dat je op voorhand, puur op basis van gewicht, dat deze auto faalt on track? Ik betwijfel dat. Ik denk dat waar de auto ingezet zal gaan worden deze auto gewoon top ontvangen wordt.Hielke schreef:Up to what job met 1500 kg? Verduidelijk jezelf aub eens.Kasteel schreef:Nog even iets voor de GTS, is er atm iets in de markt met dezelfde layout die in dergelijke mate up to the job is?
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Ik denk dat de GTS zeker niet slecht zal zijn op trackdays.
Maar 1 ding is op circuit heel belangrijk en dat is gewicht. Dat mijn 130i race auto zo goed gaat komt doordat ie ca. 1100kg is.
Even ter vergelijk.
M3 E90 race auto deed ik een 1.50.7 mee op assen ca. 420pk en 1350kg en op dezelfde dag deed ik met de 130i race auto 1100kg en 272pk een 1.51.7 en dat terwijl de M3 dus 150pk meer heeft.
Op zandvoort rijdt een GT4 M3 1.50 op nieuw rubber en michelin en zit ik met de 130i op 1.51.9 met nieuwe rubber. Gezien het pk verschil dus heel erg klein.
En daar komt bij dat de kg ook nog eerder de banden gaat afbouwen.
1500kg voor een trackworthy auto is in mijn inziens aan de zware kant. Maar het zal zeker een entertainer zijn.
Maar 1 ding is op circuit heel belangrijk en dat is gewicht. Dat mijn 130i race auto zo goed gaat komt doordat ie ca. 1100kg is.
Even ter vergelijk.
M3 E90 race auto deed ik een 1.50.7 mee op assen ca. 420pk en 1350kg en op dezelfde dag deed ik met de 130i race auto 1100kg en 272pk een 1.51.7 en dat terwijl de M3 dus 150pk meer heeft.
Op zandvoort rijdt een GT4 M3 1.50 op nieuw rubber en michelin en zit ik met de 130i op 1.51.9 met nieuwe rubber. Gezien het pk verschil dus heel erg klein.
En daar komt bij dat de kg ook nog eerder de banden gaat afbouwen.
1500kg voor een trackworthy auto is in mijn inziens aan de zware kant. Maar het zal zeker een entertainer zijn.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Zat jij ook achter het stuur van die GT4 M3 met die tijd?Op zandvoort rijdt een GT4 M3 1.50 op nieuw rubber en michelin en zit ik met de 130i op 1.51.9 met nieuwe rubber
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Maar koopt men een GTS om het rondenrecord te knakken
:
Of omdat het een doldwaze rijderswagen is, een entertainer zoals genoemd is
:
Een GTS is toch geen racewagen
:

Of omdat het een doldwaze rijderswagen is, een entertainer zoals genoemd is

Een GTS is toch geen racewagen

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Men koopt een GTS omdat ie speciaal is. Niets meer en niets minder.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
So true en vanuit dat opzicht twijfel ik niet zozeer aan die auto. Tuurlijk is het niet het beste rondetijdaanvalswapen, maar dan zijn er nog wel tig andere opties (radicals/westfields etc), straatauto (ook 130iAndre schreef:
1500kg voor een trackworthy auto is in mijn inziens aan de zware kant. Maar het zal zeker een entertainer zijn.

-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Het ding is iig veel specialer dan 'n GT3, misschien ook wel vermakelijker ja(aan de layout te zien ja), maar sneller moeten we nog zien. Of zijn er al rondetijden bekend?
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
E90 M3 tijden heb ik inderdaad zelf gereden. Gt4 tijden zijn van huisman dus daar twijfel ik ook niet aan.
Ik schets hier alleen even hoe belangrijk gewicht is in een auto die op de markt wordt gezet als trackday auto.
Hoe lager het gewicht hoe meer fun je er aan zal beleven. Als die GTS nog 100kg minder zou wegen zou de fun factor mega stijgen.
Kan je nu al vertellen dat met 1500kg de banden er onder weg schieten alsof er geen morgen meer is. Daar heeft de E90 M3 ook last van. Als je bijv kijkt naar de 130i van 1100kg hoe lang ik wel niet met een setje toyo r888 doe dat gaat nergens over. Maar zet die r888 eens onder straat auto s van 1400kg plus. Plus de remmen wat denk je hoe die er voor langs krijgen op 1500kg. Dan moet je wel met 19inch wielen rijden om er zulke grote schijven er in te proppen om enigziens het nog een aantal ronden te kunnen uithouden. Ik rijdt met de 130i racer gewoon met 17 inch en zelfs de orginele 130i schijven houden het. Die zijn 24mm dik en 330 in doorsnee.
Het is inderdaad zoals rico het zegt de GTS is op de markt gezet eigenlijk als een soort verzamelaars auto en daar is de prijs ook naar. Hij zal zeker een entertainer zijn maar ik denk als je hem naar een aantal ronden zandvoort zo door de knieen hebt met 1500kg. Maar een auto van 188.000 ga je daar mijn inziens ook niet voor gebruiken. Dan zijn er veel goedkopere opties. ----> 130i racer.
Ik schets hier alleen even hoe belangrijk gewicht is in een auto die op de markt wordt gezet als trackday auto.
Hoe lager het gewicht hoe meer fun je er aan zal beleven. Als die GTS nog 100kg minder zou wegen zou de fun factor mega stijgen.
Kan je nu al vertellen dat met 1500kg de banden er onder weg schieten alsof er geen morgen meer is. Daar heeft de E90 M3 ook last van. Als je bijv kijkt naar de 130i van 1100kg hoe lang ik wel niet met een setje toyo r888 doe dat gaat nergens over. Maar zet die r888 eens onder straat auto s van 1400kg plus. Plus de remmen wat denk je hoe die er voor langs krijgen op 1500kg. Dan moet je wel met 19inch wielen rijden om er zulke grote schijven er in te proppen om enigziens het nog een aantal ronden te kunnen uithouden. Ik rijdt met de 130i racer gewoon met 17 inch en zelfs de orginele 130i schijven houden het. Die zijn 24mm dik en 330 in doorsnee.
Het is inderdaad zoals rico het zegt de GTS is op de markt gezet eigenlijk als een soort verzamelaars auto en daar is de prijs ook naar. Hij zal zeker een entertainer zijn maar ik denk als je hem naar een aantal ronden zandvoort zo door de knieen hebt met 1500kg. Maar een auto van 188.000 ga je daar mijn inziens ook niet voor gebruiken. Dan zijn er veel goedkopere opties. ----> 130i racer.
Laatst gewijzigd door Andre op 16 apr 2010, 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Over GT3/CSL/GTS/Scuderia/Hielke/Steve en wat nog meer
Da's weer een ander verhaal.Robin schreef:Maar je gaat zo'n GTS toch niet slopen?Snipe schreef:Die 1.500 kilo zal toch ook nog wel wat van af kunnen? Een standaard 130i weegt ook flink wat meer dan 1.100 kilo.
Ik vind hem er zelf zo lelijk uitzien dat er wat mij betreft weinig aan te slopen valt, maar dat is mijn mening. Wat dat betreft heb ik liever een CSL en die moet je inderdaad niet slopen.