Volgende AV test 130i vs S3 vs R32
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Volgende AV test 130i vs S3 vs R32
In de autovisie die over 2 weken uitkomt staat een triotest tussen deze 3 auto's, BMW 130i met sportonderstel tegen de Audi S3 en de Golf R32.
Wie zal de winnaar worden volgens autovisie ?
Welke auto zal volgens autovisie de lekkerste rijders auto zijn ? En welke auto de beste package ?
Voorspel wie de winnaar gaat worden (gaat dus niet om je persoonlijke voorkeur)
Wie zal de winnaar worden volgens autovisie ?
Welke auto zal volgens autovisie de lekkerste rijders auto zijn ? En welke auto de beste package ?
Voorspel wie de winnaar gaat worden (gaat dus niet om je persoonlijke voorkeur)
-
- Berichten: 54896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt maar autoreview is echt zo'n puntenteller, Autovisie test toch meer met gevoel, laat in het midden of dit beter is, maar leest wel lekkerde.
Autovisie is ook heel erg enthousiast over de RS4, ben benieuwd of dit word doorgetrokken naar de S3.
Ik denk ook dat de S3 de test als package gaat winnen.
Autovisie is ook heel erg enthousiast over de RS4, ben benieuwd of dit word doorgetrokken naar de S3.
Ik denk ook dat de S3 de test als package gaat winnen.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Toch zijn de S3 en de R32 auto's met veel meer uiterlijk vertoon, en marketing sport ambities, middels allerlei badjes. Eigenlijk zou er een einser ///M als tegenwicht moeten komen.
Persoonlijk als het VAG zou moeten zijn liever een Golf GTI, uit dit trio de 1 serie, ondanks dat de S3 fraaier is om te zien.
Michel
Persoonlijk als het VAG zou moeten zijn liever een Golf GTI, uit dit trio de 1 serie, ondanks dat de S3 fraaier is om te zien.
Michel
-
- Berichten: 54896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik heb in een 116i gereden, ook in een 118d , ik heb een 120d gehad en ik heb in een 130i gereden. Buiten 't feit dat de 116 gewoon een bromfietsmotor heeft en hij qua interieur dashboard/stoelen(geen sportstoelen) gewoon armoedig qua totaliteit overkomt tov bijv Macboys A3 met prachtig degelijk dashboard/interieur staat er 1 ding(voor mij) als een paal boven water:
Een 116i stuurt/zit schakelt/pedaalt/rijdt/bocht-t(nieuw werkwoord) net zo goed/strak/degelijk/mechanisch topkwaliteit of beter als een 118d/120d/130i.
DAT is dus wat ze ALLEMAAL hebben, en dat viel me bij Macboys 2.0tdi A3 een beetje tegen:De stuur/rij/schakel en rijbeleving, alsmede de beetje rauwheid van de motor die in general niet supersnel aanvoelde(std 120d is stuk sneller had ik 't idee)
Dan moet de S3 wel van heel heel heel goede huize komen om mijn vote te krijgen. En nu dat gejamaar van S3 is geen A3 2.0TDI: EEn 116i is ook geen 130i, en toch lijken ze in veel opzichten op elkaar en da's knap.
Over het koetswerk heb ik 't niet.
Een 116i stuurt/zit schakelt/pedaalt/rijdt/bocht-t(nieuw werkwoord) net zo goed/strak/degelijk/mechanisch topkwaliteit of beter als een 118d/120d/130i.
DAT is dus wat ze ALLEMAAL hebben, en dat viel me bij Macboys 2.0tdi A3 een beetje tegen:De stuur/rij/schakel en rijbeleving, alsmede de beetje rauwheid van de motor die in general niet supersnel aanvoelde(std 120d is stuk sneller had ik 't idee)
Dan moet de S3 wel van heel heel heel goede huize komen om mijn vote te krijgen. En nu dat gejamaar van S3 is geen A3 2.0TDI: EEn 116i is ook geen 130i, en toch lijken ze in veel opzichten op elkaar en da's knap.
Over het koetswerk heb ik 't niet.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Als we zaken als rijden, gevoel etc. voorop stellen: zonder enige twijfel de 130i met sportonderstel. Rijdt HEERLIJK 
De snelste zal de S3 vermoedelijk zijn. Puur op punten zal het strijd worden tussen de 2 vag'jes: binnen ruimte etc (lees: praktisch gebruiksgemak) liggen van de BMW 1 serie wel een stuk lager dan de 2 vag'jes produkten.
Maw: de uitslag hangt sterk af van wat de insteek van het verhaal gaat worden.
Zelf zou ik de 130i kiezen.

De snelste zal de S3 vermoedelijk zijn. Puur op punten zal het strijd worden tussen de 2 vag'jes: binnen ruimte etc (lees: praktisch gebruiksgemak) liggen van de BMW 1 serie wel een stuk lager dan de 2 vag'jes produkten.
Maw: de uitslag hangt sterk af van wat de insteek van het verhaal gaat worden.
Zelf zou ik de 130i kiezen.
- mrbbs
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Als Autovisie goed test is hij toch echt DIK sneller dan de andere 2 hoor.lancerevoclub.org schreef:snelste de S3? no way, althans dat gevoel van snel te zijn geeft hij niet zo erg. Tijdens het schakelen verlies je toch wel wat en de beleving in zo'n S3 is echt ondermaats.
Volgens mij zal de S3 als laagste geklasseerd worden, dat zou toch moeten want Audi had echt meer inspanningen moeten doen.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Over de R32 zijn ze volgens mij al eerder minder positief geweest (weinig toegevoegde waarde boven GTI) dus het zal waarschijnlijk tussen de S3 en de 130i gaan. Wat betreft rondetijden zal de 130i kansloos zijn op nat wegdek en waarschijnlijk ook op droog. Mogelijk komt er een conclusie als in S3 de snelste, maar 130i de leukste vanwege speelser karakter.
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
De nieuwe RS4 wordt vooral geroemd om zijn verbeterde quattro-systeem dat een stuk minder onderstuur oplevert dan de vorige RS'en. Weet niet of de S3 over deze verbeterde techniek beschikt zoals de RS4. En het blijft een S3, geen RS3. Afgaande op een filmpje van Tiff op brands hatch met de S3, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de S3 nog steeds 'boring, boring and more boring understeer' heeft.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
als je ze alledrie loslaat op een bochtig, klein circuitje wint de 130i, denk ik. Audi heeft misschien te veel onderstuur door 4wd, motor en bak aardig ver voorin, bmw heeft de motor verder achterin, dus verhouding in gewicht op voor- achteras zal meer richting 50/50 lopen, waardoor de 130i wendbaarder is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Even voor de duidelijkheid: de S3 is meer de 'comfortabele' snelle cruiser voor liefhebbers. Mensen als ik, die veel kilometers maken, veel op de snelweg, maar af en toe een circuit pakken.
Voor het echte RUIGE werk is de RS3 bedoelt (als ie komt). Dus dat Audi meer inspanning had moeten verrichten ontken ik.
De S3 is nooit een auto die bedoeld is als tegenhanger voor bijv de EVO of dat soort auto's. Gewoon super en snel. Klaar. En dat ie op het circuit nog sneller is dan de concurrent bewijst denk ik dat Audi een super auto heeft uitgebracht.
Nogmaals, zou zelf vermoedelijk voor de 130i gaan, maar de S3 is in het echt wel ZO smakelijk, dat ik ging twijfelen. Vooral de voorkant is ultiem (terwijl die spoiler hier bij het uitkomen ten onrechte werd afgekraakt).
Maar goed. Mooi zou zijn om plaatjes te scoren van:
Audi S3 - witte lak
130i m-pakket - witte lak
Voor het echte RUIGE werk is de RS3 bedoelt (als ie komt). Dus dat Audi meer inspanning had moeten verrichten ontken ik.
De S3 is nooit een auto die bedoeld is als tegenhanger voor bijv de EVO of dat soort auto's. Gewoon super en snel. Klaar. En dat ie op het circuit nog sneller is dan de concurrent bewijst denk ik dat Audi een super auto heeft uitgebracht.
Nogmaals, zou zelf vermoedelijk voor de 130i gaan, maar de S3 is in het echt wel ZO smakelijk, dat ik ging twijfelen. Vooral de voorkant is ultiem (terwijl die spoiler hier bij het uitkomen ten onrechte werd afgekraakt).
Maar goed. Mooi zou zijn om plaatjes te scoren van:
Audi S3 - witte lak
130i m-pakket - witte lak
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik heb er de AutoReview nog eens op nageslagen. De R32 won het op punten van een 130i MET sportonderstel. Kijk maar eens op blz 67, meerprijs totaal M-pakket incl sportonderstel was 2972 Euro.Aernoudt schreef:Klopt!frank de jonge schreef:Die R32 toen vs de 130 was geen 130 met sportonderstel toch?
In de SportAuto gaat de S3 boven de 130i.
Ik denk dat het lijswtje van Autovisie zo zal zijn,
1e S3
2e 130i met een bijzondere vermelding over hoe geweldig de aandrijflijn zal zijn.
3e R32
@Macboy. ik denk dat de S3 inderdaad geen tegenhanger voor de EVO enzo (niet te verwarren met Enzo..hahaha) zal zijn. In mijn ogen waren dat maar 2,5 auto die in die categorie thuis horen. Als snelle A3 cruiser denk ik dat je dan meer de A3 3.2 moet nemen. De S3 zal toch duidelijker meer op sportief ingesteld zijn.
Ik vind dit weer een aparte league waar inderdaad deze 3 auto's thuis horen, net als de Alfa 147 GTA, en neem een dikke 4cil de 3MPS. Allemaal 250-265 pk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 12 gasten