Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Niels » 29 jan 2010, 19:59

Martijn Koevoets schreef:M'n vriendin en ik hebben het plan opgevat om deze zomer weer naar de VS te gaan, maar dit keer zo goedkoop mogelijk. Geen hostels en liften, maar gewoon een motel/apartementje voor een week of twee + huurauto. Niet echt een voorkeur qua staat of stad, maar gewoon twee weekjes rondkijken in de omgeving, beetje shoppen, etc. Naar mijn idee zijn de vluchten naar Philadelphia het goedkoopst, omdat je daar meestal overstapt, maar het kan natuurlijk maar net zijn dat er een andere aanbieding is. Het regelen van accomodatie en een huurauto lijkt me ook op een vrij laat moment geen probleem... :)
Je kunt goedkoop als je flexibel bent en buiten het seizoen het seizoen kunt. Ik scoorde met cheaptickets twee tickets naar Las Vegas dus onze reis begon en eindigde in LV. Als ik veel goedkoper had kunnen vliegen naar San Fransisco of Denver dan had ik van daaruit een route uitgestippeld. Een ander voordeel was dat Dollar een aanbieding had bij de grotere airports w.o. LV. Dus dat scheelde nog weer iets. Iets anders waar je gemakkelijk op kunt besparen is de verzekering van de rental. Gewoon niet nemen :D

Dan heb je imho wel de grootste slag geslagen. Motels en Hotels kosten zeker buiten het seizoen om niet de wereld en vermijd steden zoals LV in het weekend als je geld wilt besparen.

Als het West Coast wordt dan moet je eerst maar ff foto's komen kijken, stippelen we daarna even een route voor jullie uit :wink: Ik zit ook al weer teveel op het amerika forum. Goede tip trouwens: http://www.allesamerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 29 jan 2010, 20:28

@Niels: verslaafd huh :mrgreen:

(hier hangt inmiddels de kaart van Wyoming op de muur met de gereden route, goed voor minimaal 1 brede glimlach per dach :D )

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 jan 2010, 20:54

West Coast wordt onze eerste grote-mensen-baan-vakantie, dus dat duurt nog wel een jaar (of 2). Ik heb m'n vriendin vast groen licht gegeven als ze tickets naar een willekeurige Amerikaanse grote stad ziet voor onder de €300... :lol: Ik zag dat bijv. Boston ook niet zo duur is, maar ook vanuit Philadelphia zijn met de trein prima een paar dagtrips te maken naar New York, om maar eens iets te roepen. :bignews:

Thanks voor de tip ook, afgelopen zomer hebben we een hoop info van http://www.floridaforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; getrokken...

Niels

Bericht door Niels » 30 jan 2010, 06:39

Hooked? Ja echt wel :lol:

Martijn: Als je de kans krijgt moet je Chicago pakken. Schijnt erg leuk te zijn!

Bort

Bericht door Bort » 30 jan 2010, 07:48

In mei ga ik met de vrouw weer naar LV. 't Is dan toch weer een half jaar geleden dat we er nog eens zijn geweest :roflol:

Matthijs

Bericht door Matthijs » 31 jan 2010, 11:07

Leuk om de sfeer van California s highways weer te zien:

Is trouwens HD dus grootscherm modus is een must! muziek is niet echt geweldig.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 jan 2010, 11:27

Wat een klotetopic :mrgreen: Jullie houden mn Amerika-verslaving wel in stand. Begin volgende week met een maat van me kijken of we naar NY en LV kunnen rond begin maart. En ik probeer dit jaar nog een roadtrip aan de westkant te plannen.

Prins Claus †
Auto: Tuscon familiecontainer

Bericht door Prins Claus † » 21 mar 2010, 08:57

Na vorig jaar Florida, gaan wij dit jaar naar het Westen. We vliegen aan op San Francisco en vertrekken weer vanaf Las Vegas. We hebben alleen nog maar de vlucht geboekt en zijn dus voor de rest nog flexibel qua steden/gebieden die we aandoen.

Ik hoorde van enkele bekenden dat LA een smerige stad is, die je gerust kunt overslaan. Nog meer mensen hier met die ervaring?

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Niels

Bericht door Niels » 21 mar 2010, 10:46

Ik ben verre van een kenner maar LA is gewoon zo ontzettend groot dat het je ook echt wel tijd kost om dingen te zien. De dingen die ik wel heb gezien maakte qua schoonheid zeker geen indruk. Voor aankomst en vertrek allemaal prima maar je kunt je tijd wel beter besteden. San Fransisco is wat dat betreft een stuk leuker en ook veel populairder al zijn er imho mooiere dingen te zien daar :wink:

Wat natuurlijk wel zo is, de befaamde highway 1 loopt van SF naar LA. Nu zijn er een hoop mensen die vinden dat je die absoluut MOET doen maar ik vind dat een tikkeltje overtrokken. Past dan is het leuk maar als het niet past, dan niet. Ik zou in jouw geval er niet aan beginnen maar afreizen land inwaarts vanaf SF.

Hoe lang ga je en wat wil je graag zien? Dan puzzel ik ff met je mee :D

Prins Claus †

Bericht door Prins Claus † » 21 mar 2010, 12:27

We gaan 14 dagen. 2 dagen ben je al grotendeels kwijt aan reistijd. We willen een dag of 3-4 in SF verblijven (of is dat te lang?) en een dag of 2-3 in LV.
Max. 1 National Park, want ons dochtertje gaat ook mee. En in dat kader zitten we ook aan 1 à 2 pretparken (Universal/Disney) te denken. Maar van de andere kant is LV ook een groot pretpark... :lol:

Dus doe maar 's een leuk reisvoorstel. :mrgreen:

Grt.,
Sander.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2010, 12:33

Ik ben nu twee keer in LV geweest en heb het (voor wat betreft een reis met familie etc.) wel gezien daar. Maar dan ben ik er dus wel in totaal 7 dagen geweest. Als ik jou was zou ik 3-4 dagen reserveren voor LV en 2-3 dagen voor SF; wij hadden daar zeg maar 1 dag en we hadden wel redelijk alles gezien (boottocht langs Alcatras, onder de Golden Gate Bridge door, met de tram geweest, de Pier gezien en een Jazz café bezocht. (Allemaal aanraders btw, dat Jazz café ook; schitterend!)

LA... Mixed feelings. Rodeo Drive; Beverly Hills; de luxe etc.; heel gaaf om te zien. Maar daarentegen was de rest van de stad wel vies en redelijk lelijk. Nou ben ik er alleen maar een beetje doorheen gereden, want veel tijd hadden we daar niet. Maar wat ik dan wel weer een pluspunt vond is Universal Studio's. :thumbup: Heel mooi park, kan je zeker een volle dag doorbrengen. :)

Succes met het plannen! :D

P.S.: Pacific Coast HW = :thumbup: :thumbup:

Niels

Bericht door Niels » 21 mar 2010, 16:24

Ik denk dat dit een leuke basis is Sander (aangezien 14 dagen wel wat krap is):

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 665527&z=6

Ff een van – naar (overnachting) lijstje

Dag 1 A'dam - SF
Dag 2 SF - SF
Dag 3 SF - SF
Dag 4 SF - Santa Maria (o.i.d. tussen SF en LA, SM is dodelijk saai maar goed qua afstand wel net mooi)
Dag 5 SM – LA
Dag 6 LA – LA (Universal)
Dag 7 LA – Palm Springs (via Disney)
Dag 8 PS – Phoenix/Scottsdale
Dag 9 Scottsdale – Tusayan
Dag 10 Tusayan – Williams (via Grand Canyon)
Dag 11 Williams – Las Vegas
Dag 12 LV- LV
Dag 13 LV – A'dam
Dag 14 Aankomst A’dam

Prins Claus †

Bericht door Prins Claus † » 21 mar 2010, 17:37

We willen zelf wat meer de tijd nemen dan vorig jaar in Florida, vandaar dat we ook geen "voorgeconfigureerde" reis genomen hebben. Dat hele stuk naar de Grand Canyon met overal maar 1 dag zijn willen we dus eigenlijk niet meer...

San Diego schijnt ook heel erg leuk te zijn. Iemand daar ervaringen mee?

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2010, 17:46

San Diego is wel een leuk stadje ja. Seaworld = aanrader :) Leuk man, springende Orca's enzo :D

Grand Canyon was wel even impressive om te zien, zonsondergang moet je ook even meemaken daar, is mooi. Als je verder niets actief wilt doen daar, zoals Hiking of Rafting, dan heb je genoeg aan 1 dag. :)

Als je trouwens wat meer van LA en omgeving wilt zien en je hebt de tijd daar; ga eens naar Malibu, Santa Monica pier, Santa Barbara. :) Tussen SF en LA zit ook een dorpje genaamd Monterey, heb nog nooit zoveel gave auto's in een dorp gezien ('69 Camaro SS, 993 Turbo, Rolls Royces, Ferrari, Porsches :thumbup: ) Plus dat je er ook redelijk leuk kunt rijden. :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 apr 2010, 21:11

Ik heb het topic nog niet helemaal doorgelezen maar er staat me iets bij dat je een toeristenvisum moet hebben om het land binnen te mogen? Is het verstandig om een reisplan op te stellen wat je aan de douane daar kan overhandigen of is het formulier wat ze je in het vliegtuig geven voldoende?
Heb de data al op het oog, nu nog vlucht en hotel boeken :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 04 apr 2010, 00:49

ff invullen van te voren:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... 54A6488E3C

Gebruik het hotel + adres bij aankomst en klaar ben je. Bij de douane in de US gaat men vragen wat je plannen zijn in een kort gesprek. Meer ist niet.

Wat zijn je plannen??

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 apr 2010, 09:21

Vanuit New York met een aantal Viper owners vertrekken richting Salt Lake City (Viper Owners Invitational 11) waarbij onderweg een aantal groepen zich bij elkaar voegen tot 1 groot lint van Vipers :hosanna: En voordat we richting SLC vertrekken leuke dingen doen in NY uiteraard :shakeit:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 apr 2010, 11:12

Niels schreef:ff invullen van te voren:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... 54A6488E3C

Gebruik het hotel + adres bij aankomst en klaar ben je. Bij de douane in de US gaat men vragen wat je plannen zijn in een kort gesprek. Meer ist niet.

Wat zijn je plannen??
Mij vroegen ze ook nog wat ik voor de kost deed in NL, ze willen natuurlijk niet dat je daar tijdens je toeristenverblijf gaat werken... :)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 apr 2010, 19:20

Goed, de kogel is door de kerk, net de tickets betaald, 22-8 t/m 12-9 naar LA, met 3 dagen stop-over op de heenweg in NY... :hosanna:

Het plan:
22-25 New York
25 LA huurauto oppikken --> LV
25-28 Las Vegas, met dagtrip naar de Grand Canyon (Hollywood of MGM)
28-29 via Death Valley naar Yosemite Park (Travelodge in Mammoth Lakes)
29-30 Yosemite Park (Travelodge in Mammoth Lakes)
30-31 Lake Tahoe (Travelodge in Stateline)
31-7 San Francisco (appartement)
7-8 via PCH1 naar het zuiden, overnachten in Santa Maria oid (Travelodge)
8-12 Los Angeles (appartement)

Eerste struikelblok is een hotel in New York, voor €100 per nacht zit je alsnog in een hostel met gedeelde badkamer... :bag:

Niels

Bericht door Niels » 12 apr 2010, 20:04

InjectTheVenom schreef:Vanuit New York met een aantal Viper owners vertrekken richting Salt Lake City (Viper Owners Invitational 11) waarbij onderweg een aantal groepen zich bij elkaar voegen tot 1 groot lint van Vipers :hosanna: En voordat we richting SLC vertrekken leuke dingen doen in NY uiteraard :shakeit:
Super gaaf natuurlijk :thumbup:

@Martijn: mooie plannen :banaan:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 13 apr 2010, 00:21

Martijn Koevoets schreef:Goed, de kogel is door de kerk, net de tickets betaald, 22-8 t/m 12-9 naar LA, met 3 dagen stop-over op de heenweg in NY... :hosanna:

Het plan:
22-25 New York
25 LA huurauto oppikken --> LV
25-28 Las Vegas, met dagtrip naar de Grand Canyon (Hollywood of MGM)
28-29 via Death Valley naar Yosemite Park (Travelodge in Mammoth Lakes)
29-30 Yosemite Park (Travelodge in Mammoth Lakes)
30-31 Lake Tahoe (Travelodge in Stateline)
31-7 San Francisco (appartement)
7-8 via PCH1 naar het zuiden, overnachten in Santa Maria oid (Travelodge)
8-12 Los Angeles (appartement)

Eerste struikelblok is een hotel in New York, voor €100 per nacht zit je alsnog in een hostel met gedeelde badkamer... :bag:

Gaaf! Lake Tahoe ben ik vorig jaar (letterlijk) per ongeluk door gereden. Ik was op weg (dagtripje, retour san francisco-reno) en pakte de verkeerde weg (highway i.p.v. de veel kortere/snellere interstate). Duurde een eeuwigheid voor ik het door had en toen bleek doorrijden (via lake tahoe) de betere optie.

Alleen (persoonlijk) lijkt 7 dagen san franscisco mij wat veel, maar ik ben dan ook een extreme plaatsen-hoppert :shakeit: , dus dat zegt niet alles. Het is er wel leuk hoor, maar ik zou dan liever een dag extra in bv. de grand canyon verblijven.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 apr 2010, 18:56

Ja, 7 dagen kost ongeveer hetzelfde als 4 nachten qua appartement. Daarnaast willen we daar wel lekker de tijd overal voor nemen, stukje fietsen, picknicken, rommelmarkt bezoeken, etc... 8)

MartijnS

Bericht door MartijnS » 13 apr 2010, 19:17

Gave reis Martijn 8)

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 18 apr 2010, 23:13

:cry: Ik zou woensdag vertrekken voor een lekker weekje New York :cry:

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren :roll:

Jorik

Bericht door Jorik » 19 apr 2010, 00:22

Zoals het er nu uitziet zie ik het nog wel gebeuren dat je gaat vliegen woensdag. Testen zijn allemaal vrij positief en ze proberen ook de restricties een stuk minder streng te maken.

Ik begin over een paar weken aan een roadtrip van mn huidige locatie in Texas richting Springfield, Ohio om vanuit daar weer terug te vliegen naar Nederland. Plan is om er een dag of vijf over de rijden; tussenstops zijn nog niet echt bepaald. Waarschijnlijk in ieder geval Memphis en Nashville, verder nog geen idee.

Plaats reactie