Nieuwe campagne: Hou je aan de snelheid, ook in 30 km zones

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Nieuwe campagne: Hou je aan de snelheid, ook in 30 km zones

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2010, 14:05

http://www.driving-fun.com/403/the-know ... zones.aspx

Nu maar hopen dat ze minder op plekken gaan flitsen waar de verkeersveiligheid niet in 't geding is, zoals je zo vaak ziet. :bag:

Robertdj

Re: Nieuwe campagne: Hou je aan de snelheid, ook in 30 km zo

Bericht door Robertdj » 12 apr 2010, 14:08

Hou je aan de snelheid, juist in 30 km zones. Hoewel sommige 30km zones echt nergens op slaan.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 apr 2010, 14:14

Laat ze hier idd. maar strenger op controleren met hogere boetes.

Net voorbij ons huis is in de straat een flauwe rechterbocht langs een groot grasveld, denk dat de meesten daar wel 50/60km/u rijden.
Ik weet niet hoeveel kinderen tegenwoordig nog op dat veld spelen, maar bij ons ging er vroeger regelmatig een bal incl. kind de straat over....

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 apr 2010, 14:17

Ik woon in zo'n 30 km/u zone,

Wat voor mafketels je soms door de straat hoort vliegen, en dan nog niet eens de afgetrapte e36's van die overtalligen uit de nabijgelegen krachtwijken :wink: ....nee, gewoon de mensen uit deze buurt, vb; buurman met zelf 3 koters die hier om de hoek woont. Sneue A4 Avant met RS wielen/spiegels, en die e36 rijders waarschijnlijk aso vindt.

We wonen hier allemaal nog maar kort, maar als hij me meer gaat irriteren met z'n rijgedrag spreek ik hem er echt op aan.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2010, 14:22

Hans

Bericht door Hans » 12 apr 2010, 14:33

30km zone's dienen zo ingericht te zijn dat je niet harder kan rijden dan 30, laat ze daar maar eens aan gaan werken dan de zoveelste keer met een geld verslindende zinloze campagne op de proppen te komen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 12 apr 2010, 14:39

Hans schreef:30km zone's dienen zo ingericht te zijn dat je niet harder kan rijden dan 30, laat ze daar maar eens aan gaan werken dan de zoveelste keer met een geld verslindende zinloze campagne op de proppen te komen.
Lincoln Towncar als maatstaf?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 apr 2010, 14:44

Ja, laten we lekker drempels neerleggen zoals ik vanmorgen hoorde op de radio..........
Ik hoop niet dat ze dan debiel hoog worden als hier in de stad waar er straten zijn die ik niet eens in kan komen omdat ik dat de onderkant van mijn auto er ondervandaan rost......

Robertdj

Bericht door Robertdj » 12 apr 2010, 14:47

Inderdaad, als ik met 30km p/u door mijn woonwijk rij kan ik naderhand onderdelen zoeken.

Hans

Bericht door Hans » 12 apr 2010, 14:47

Downforce Hans schreef:Ja, laten we lekker drempels neerleggen zoals ik vanmorgen hoorde op de radio..........
Ik hoop niet dat ze dan debiel hoog worden als hier in de stad waar er straten zijn die ik niet eens in kan komen omdat ik dat de onderkant van mijn auto er ondervandaan rost......
Kijk als ze dat gaan doen is het zo afgelopen met die 30km zone's, teveel mensen gaan dan klagen. Nu vind iedereen het wel prima want dat is "veilig" voor de buurt, vervolgens houd niemand houd zich eraan en is het lekker cashen voor de politie. Op sommige plaatsen zijn wegen waar je vroeger 80 mocht gewoon gedegradeerd naar een 30km zone zonder dat de weg ook maar aangepast is.

Hans

Bericht door Hans » 12 apr 2010, 14:50

Echte wijken heb ik geen moeite mee om daar 30 te rijden, maar doorgaande wegen dienen gewoon 50km te blijven. Heel dat duurzaam veilig is helemaal doorgeschoten in dit land, overal worden goede wegen verkracht door ze 60 en 30 te maken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 apr 2010, 15:03

Downforce Hans schreef:Ja, laten we lekker drempels neerleggen zoals ik vanmorgen hoorde op de radio..........
Helemaal mee eens. Jij hebt dan een sportwagen, maar ik heb met mijn Saab echt vaak de carterplaat op de bodem liggen bij <5km/u terwijl je er 30/50/60 MAG! Slaat echt nergens op.

Grote vriend Geelhoed had er ooit een website (google maps pagina) over gestart met al die k*tdrempel, maar dat sloeg niet echt aan.... was nou juist 't enige nuttige wat 'ie ooit als bijdrage heeft geleverd. :bag:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 apr 2010, 15:40

Die aso`s waar die drempels voor bedoeld zijn vliegen met hun astra`s en golfjes overheen alsof de drempel niet bestaat en ik die in de stad toch al geen gas geeft want anders ben je die patser die zo nodig moet showen moet met 5 km per uur slalommen anders kom ik er niet overheen.

Laatst moest ik ook zo`n slalom aktie doen zat er een politie auto achter me en je kunt wel raden wat er gebeurde.
Waarom ik zo raar van lnks naar rechts aan het manouvreren was........
Toen ik vertelde dat ik de wegligging aan het testen was keken ze me raar aan en toen ik zei dat ik ander die drempel niet overkwam zonder schade wilde ze me eerste niet geloven.......
Het antwoord wat ik van die amoebes kreeg was ook wel te verwachten...."waarom koop je dan ook zo`n auto" :fy: :wtf:

wjn

Bericht door wjn » 12 apr 2010, 15:54

Er is een "landelijke" actie en de "gemeentes" doen maar wat. Er zijn nog steeds geen regels voor drempels (alleen maar richtlijnen). Etc. Laat ze eerst dat oplossen, voordat er allerlei geneuzel komt om de snelheid naar beneden te halen.

Laat ook duidelijk zijn dat / waar de wegen van rechts voorrang hebben, dat remt ook al af. Als je als gemeente / wegbeheerder de strepen / gekleurde stroken asfalt door laat lopen bij een weg van rechts, lijkt het erop dat je op een voorrangsweg rijdt.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 apr 2010, 16:56

Downforce Hans schreef:Het antwoord wat ik van die amoebes kreeg was ook wel te verwachten...."waarom koop je dan ook zo`n auto" :fy: :wtf:
:roflol: amoebe :hosanna:

Metchu

Bericht door Metchu » 12 apr 2010, 17:06

Ruben schreef:
Downforce Hans schreef:Het antwoord wat ik van die amoebes kreeg was ook wel te verwachten...."waarom koop je dan ook zo`n auto" :fy: :wtf:
:roflol: amoebe :hosanna:

wtf, wat een sukkels :bag:

Elco

Bericht door Elco » 12 apr 2010, 22:09

Heuj een overheidscampagne. 30 op de FIETS in de bebouwde kom ja. Voor de rest dikke poep met al die klote drempels je mag blij zijn als je de 30 haalt gemiddeld met de auto. :turtle: Bij scholen ok maar die dingen liggen zelfs in de polder waar gemiddeld 1 auto per uur langs komt. :blabla:
Tja :df: :lol:

frankv

Bericht door frankv » 12 apr 2010, 22:39

geniaal, van kooten en de bie

waar is geelhoed eigenlijk? ik vond zijn bijdragen altijd wel interessant

jaydee

Bericht door jaydee » 12 apr 2010, 23:47

Zo jammer weer, deze campagne... Beginnen ze te zeggen "rij bewust", dan denk ik 'jaaaa!!!!', vervolgen ze wéér met een eenzijdig "rij niet te hard"... :bag:

Twee zaken die de verkeersveiligheid in dit land tegenwerken:
1. betutteling: ojee, er kan wel eens iemand uit die bocht vliegen, laten we er een bord 50 neerzetten (bijvoorbeeld A1 Amsterdam --> A6 Almere) :roll: op wegen met bomen ernaast mag je standaard nog maar 60 tegenwoordig... De mogelijkheid tot eigen inzicht wordt verboden, dus de kudde stopt met nadenken en pakt z'n krant :evil:
2. de idiote focus op snelheid: je ziet mensen de meest gestoorde capriolen uithalen (zie krant), maar hé, ze rijden niet te hard! :hammer:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 apr 2010, 07:38

lol@krant! Mensen zie je echt vaak lezen achter 't stuur, of van de week nog: zangteksten oefenen!
Handig zo'n stuur als steuntje....

Max V

Bericht door Max V » 13 apr 2010, 10:43

Hier in Arnhem hebben we dat probleem helemaal niet...

De wegen zijn hier zo beroerd dat je überhaupt niet harder durft te rijden dan de toegestane snelheid...

En dan heb ik ook nog een sportpakket onder m'n Golf :'(

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 13 apr 2010, 12:53

Het enge aan al die 30 km-zones is dat ouders er vanuit gaan dat hun kinderen daar maar moeten kunnen spelen. Ik ben zelf vader van een dochtertje van 3 en laat haar echt niet zonder toezicht spelen in een woonwijk bijvoorbeeld. Natuurlijk mag je daar maar stapvoets, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Een 30 km-zone moet dan ook alleen in de juiste situatie toegepast worden, maar nu wordt er te pas en te onpas een bord neergeknald. Grappig ook om te zien dat DF-ers hier bij een 30-km zone denken aan een klein weggetje in een wijk met drempels :D Hier in de buurt zijn de 30 km zones zo ruim opgezet dat zelfs de politie je met 60 voorbij vlamt als je strak 30 gaat rijden. Dus ik heb ook een ander beeld bij 30-zones misschien.

Enkele voorbeelden:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 2.8,,0,2.8
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 98,,0,0.19

Femme

Bericht door Femme » 13 apr 2010, 14:13

Nog een mooi voorbeeld is dit stukje 30km-zone waar ik dagelijks doorheen rij:

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 3,,0,29.64

Doorgaande weg aan de rand van het dorp. Aan één zijde van de weg is niet eens bebouwing bebouwing :hammer: . 60km/h is er beter gepast.

Overigens worden 60km en 30km borden door mijn brein al automatisch als overbodige informatie weggefilterd. In een woonwijk heb ik niet de behoefte om hard te rijden, hooguit maak ik eens een keer meer herrie dan noodzakelijk als ik in een mijnenveld van drempels terecht ben gekomen en ik het goed zat ben.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 jan 2014, 17:30

Past niet echt bij leuke filmpjes, dus maar hier.

alt

Bericht door alt » 11 jan 2014, 19:10

Ik, als dinosauriër, heb nog de tijd meegemaakt dat je overal zo hard mocht rijden als je kon.
Maar als je destijds een auto had die harder reed dan 120 was dat een uitzondering.

Zie nu wegen waar je 80 mocht rijden, waar je nu nog 50 mag. zo ook waar eerst 50 moest nu 30 moet rijden Het nut zie ik er nut er niet van in.
Ik zie kaarsrechter polderwegen met 60 km, god behoed ons er voor tot deze ook 30 km wegen worden,
Straks kregen we weer de redflagact weer, dan moet er een ambtenaar voor je autolopen met rode vlag om iedereen te waarschuwen als wij met onze certifeerde elektrische zelfrijdenauto rijden.
Betutteling, dat is het, de mensen mogen niets meer zelf beslissen.
Strak moeten automobilisten eerst een formulier downloaden en invullen dat zij alles hebben gedaan om de veiligheid te waarborgen.

Kinderen die buiten speelden, zijn nu volwassen.
Als ik kijk naar mijn kleinkinderen, met 1 1/2 jaar kunnen dan nog amper praten en lopen, maar ipadten (vroeger compoerteren) als de beste, weten sinterklaas en auto's zonder steun van mama op de ipad te vinden.
Dus 30 km zones voor het kleine grut, onzin, eerder voor die ouwe babybomers met hun uniseks kleding op hun e-bikes zijn die 30 km zones.

Dit moest ik even kwijt.

Plaats reactie