De wagen van 2006
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Topfuel is me voor...
Iedereen roept gelijk met een roze bril, BMW en Porsche.
Maar Audi heeft met de TT ook iets neer gezet wat toch niet mis is tov de vorige.
En of dat bij BMW en Porsche ook zo is?
Dat was al goed
:
Daar doelde ik meer op, Rico.
En wat dat "vlak"
betreft, doel ik meer op: jezelf als fabrikant onderscheiden van anderen. Misschien hybride modellen, nieuwe markt (zoals ooit de midi MPV's).
Misschien niet alles wat ons aanstaat maar dat kan toch net zo goed als "Auto van 2006" doorgaan?
Iedereen roept gelijk met een roze bril, BMW en Porsche.
Maar Audi heeft met de TT ook iets neer gezet wat toch niet mis is tov de vorige.
En of dat bij BMW en Porsche ook zo is?
Dat was al goed

Daar doelde ik meer op, Rico.
En wat dat "vlak"

Misschien niet alles wat ons aanstaat maar dat kan toch net zo goed als "Auto van 2006" doorgaan?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
zeg reageer ff opervlakkig
Snap je punt, zo'n TT zit meer inovatie in dan een GT3, want dat is veel meer fijnslijperij. Maar die GT3 is gewoon zoveel meer auto. in alles, behalve boodschappen doen.
TT mist gewoon 1 heel belangrijk iets in mijn ogen, en dat is emotie. Alles lijkt te kloppen en ergens klopt er iets toch niet.

TT mist gewoon 1 heel belangrijk iets in mijn ogen, en dat is emotie. Alles lijkt te kloppen en ergens klopt er iets toch niet.
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Toch begin ik die TT steeds meer te waarderen zo.
[img:22:25]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/b050.gif[/img]
Anders wordt Rebel arrogant [img:32:15]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat- ... phappy.gif[/img]
Of was 'ie dat al [img:35:20]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a040.gif[/img]
[img:22:25]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/b050.gif[/img]
Anders wordt Rebel arrogant [img:32:15]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat- ... phappy.gif[/img]
Of was 'ie dat al [img:35:20]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat-online/a040.gif[/img]
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ik heb afgelopen zaterdag een paar uurtjes mogen sturen met een TFSI H6 en ik vond het gewoon en geweldigge auto!
Het interieur is super en het tractioncontroll systeem werkt ook super goed in de regen. Hij zorgt ervoor dat je met regen gewoon vol op het gas kan zonder dat de auto simpelweg alleen het motorvemogen wegneemd. Hij trekt je gewoon de bocht door!
De rit in de nieuwe TT was echt boven verwachting!
Vindt hem wel aan de dure kant. De auto waar ik mee reed koste €55.000,- en die was nog niet eens uitgerust met adaptieve vering en die mooie 18'' velgen (€4000,-).
Het interieur is super en het tractioncontroll systeem werkt ook super goed in de regen. Hij zorgt ervoor dat je met regen gewoon vol op het gas kan zonder dat de auto simpelweg alleen het motorvemogen wegneemd. Hij trekt je gewoon de bocht door!
De rit in de nieuwe TT was echt boven verwachting!
Vindt hem wel aan de dure kant. De auto waar ik mee reed koste €55.000,- en die was nog niet eens uitgerust met adaptieve vering en die mooie 18'' velgen (€4000,-).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
had mijn T5R ook al, dat heette TRACS.
Open dif, beide voorwiel ABS-sensoren worden gemonitord, als er een te veel doorslipt wordt daar de rem bedient, gevolg is dat er koppel via het diff naar het wiel gaat dat wel tractie heeft. Werkt best grappig maar de T5 had zoveel power dat ie er dwars doorheen trok... Boven de 30km/h werkte het bovendien niet.
Open dif, beide voorwiel ABS-sensoren worden gemonitord, als er een te veel doorslipt wordt daar de rem bedient, gevolg is dat er koppel via het diff naar het wiel gaat dat wel tractie heeft. Werkt best grappig maar de T5 had zoveel power dat ie er dwars doorheen trok... Boven de 30km/h werkte het bovendien niet.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
De in 2006 in NL uitgebrachte (links bestuurde) TVR Sagaris wint het toch wel voor mij als auto van het jaar
Total package tch wel erg gaaf: rij-eigenschappen, looks, sound etc. Geen 20 in een dozijn auto, maar een heel eigen karakter.
Best een tricky achterkant, maar voor mensen die goed kunnen rijden daarom juist erg leuk. Geen stumperhulpjes aan boord: the real thing !
Ook al is ie (vermoedelijk) wat zwaarder dan de opgegeven kilo's en haalt ie de 400 PK net niet: PK/gewichtsverhouding is/blijft interessant genoeg om niet het gevoel te hebben in een boodschappen auto te zitten
Langer zijn dan 1.80 meter is niet aan te bevelen, maar goed als ik er zelf 1 zou kopen: andere stoel er in (direkt op de bodem) en dan pas ik ook fatsoenlijk. (heeft niks met afvallen te maken, maar met lengte in dit geval
)
Genieten 8) http://www.youtube.com/watch?v=FTjkhyevpLA

Total package tch wel erg gaaf: rij-eigenschappen, looks, sound etc. Geen 20 in een dozijn auto, maar een heel eigen karakter.
Best een tricky achterkant, maar voor mensen die goed kunnen rijden daarom juist erg leuk. Geen stumperhulpjes aan boord: the real thing !
Ook al is ie (vermoedelijk) wat zwaarder dan de opgegeven kilo's en haalt ie de 400 PK net niet: PK/gewichtsverhouding is/blijft interessant genoeg om niet het gevoel te hebben in een boodschappen auto te zitten

Langer zijn dan 1.80 meter is niet aan te bevelen, maar goed als ik er zelf 1 zou kopen: andere stoel er in (direkt op de bodem) en dan pas ik ook fatsoenlijk. (heeft niks met afvallen te maken, maar met lengte in dit geval

Genieten 8) http://www.youtube.com/watch?v=FTjkhyevpLA
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik vond het artikel in Top Gear- magazine wel fraai over the "coupe van het jaar 2006"
Ze waren zeer te spreken over het Audi Space Frame van alu, en over de Magnetic Ride vering. Ook vonden ze de V6 niet veel toevoegen aan de 2.0 TFSI.
Deze ziet er niet alleen goed uit maar rijdt ook beter, was hun mening
Dus ik kies voor de TT op de eerste plaats en BMW Coupe als tweede.
In het engelse blad "Car" las ik in een test tussen de 350Z, TT en de 3-coupe, dat ze alledrie zo een sterke "persoonlijkheid" hadden, dat de meeste kopers hun keuze al hadden gemaakt voordat ze ermee hadden gereden..... hahaha
Ze waren zeer te spreken over het Audi Space Frame van alu, en over de Magnetic Ride vering. Ook vonden ze de V6 niet veel toevoegen aan de 2.0 TFSI.
Deze ziet er niet alleen goed uit maar rijdt ook beter, was hun mening
Dus ik kies voor de TT op de eerste plaats en BMW Coupe als tweede.
In het engelse blad "Car" las ik in een test tussen de 350Z, TT en de 3-coupe, dat ze alledrie zo een sterke "persoonlijkheid" hadden, dat de meeste kopers hun keuze al hadden gemaakt voordat ze ermee hadden gereden..... hahaha

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Downforce Hans, Semrush [Bot], SlowCo en 8 gasten