De wagen van 2006

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

De wagen van 2006

Bericht door Jelmer850i » 02 jan 2007, 16:31

Wat is volgens jullie de wagen van 2006.
De wagen moet in 2006 uitgekomen zijn.

Voor mij de BMW Z4 Coupe M, prachtig! Alleen te klein voor mij :(

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/2b4 ... 7b99c3.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/7d8 ... 32c3e1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Erik2
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
Locatie: Breda

Bericht door Erik2 » 02 jan 2007, 17:01

Helemaal mee eens.

Ik hoop dat er over een jaar of anderhalf, twee een hoop van dit "onverkoopbare spul" bij de dealert staat!

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 jan 2007, 17:13

Murcielago LP640

[IMG:800:541]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ersace.jpg[/img]

997 GT3 RS

[IMG:332:182]http://pds.exblog.jp/pds/1/200605/31/15 ... 544054.jpg[/img]











(335i/335d runners up. :P)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jan 2007, 17:20

Moeilijk moeilijk.. als eerste vind ik dit een mooie sportieve auto en bovendien een echte M met de mooiste motor die er is.


MAAR....

De auto heeft een paar nadelen die ik te zwaar vind wegen, zoals je al schrijft hij is gewoon klein, zelfs ik met me 1.75 heb een bijna claustrofobisch gevoel als ik er in zit. Het is net of je in een eitje zit gepropt. En dan wil ik het niet eens hebben over de beperkte praktische bruikbaarheid.

Ik vind de auto eigenlijk niet speciaal genoeg voor een M, wat de vorige M coupe wel had, het bruuske, het speciale "swap in your face" gevoel ontbeert deze auto. De velgen zijn het net niet, (er moeten gewoon CSL velgen onder) de uitstraling is te gewoontjes, een gewone Z4 coupe staat er zo dicht bij, geen speciale roostertjes in de flanken, geen uitgebouwde wielkasten voor en achter, gewoon dat wat die auto een echte M moet maken zit er niet op, IRL is het een klein wagentje, juist dan moet ie gewoon dik er op staan. Engelsen gooien er al zijskirts op van het aeropakket, wat wel weer goed staat. Maar samen met de CSL velgen en bv een veerpootbrug toch weer een extra investering van 7 a 8 K om de auto echt af te maken.

En wat ik er over gelezen heb en ik zeg er gelijk eerlijk bij dat ik geen M coupe ervaring heb, springt volgens de binnenlandse en buitenlandse pers de M3 CS op alle fronten beter uit. Schijnt een beter totaal pakket te zijn. Dit schrijf ik niet om de M3 CS op te hemelen ofzo, maar eigenlijk is dit niet logisch. De Z4 M coupe zou de betere auto moeten zijn.

Het is wel mooi dat BMW deze auto heeft uitgebracht, want oorspronkelijk zou die helemaal niet komen, maar eigenlijk moeten ze hun huiswerk opnieuw overdoen en een volle M neer moeten zetten.

/ / /M

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 02 jan 2007, 17:24

De M wordt zoiso een beetje te gewoon..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jan 2007, 17:25

Ja Jelmer :cry: , M is netzo iets als S en AMG geworden.

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 jan 2007, 17:32

S bij Audi is er nog niet zo lang en heb ik altijd minder speciaal gevonden. Heb daar gewoon weinig gevoel bij. Maargoed dat is iets persoonlijks.

AMG was wel altijd speciaal (vroeger misschien nog meer als M), maar dat is ook 'normaal' geworden sinds ze de 5.5 in elke auto hebben gestopt.

Auto van het jaar denk ik nog even over na. Z4 M Coupe vind ik schitterend en scoort zeker punten.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 02 jan 2007, 17:43

EVO 9 voor 45k of was dat in 2005 alweer?
Voor 100 of 150k een compromisloze sportauto aanbieden kan iedereen wel.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 jan 2007, 17:47

tsja, maar de CS is niet van 2006 dus dat telt niet Rico :wink:

Ik vind een CS namelijk ook niet speciaal, die grotere remmen voegen niet heel veel toe en knopjes met M trackmode enz daar denk ik ook van lekker belangrijk. Uiteindelijk is het ook gewoon een met CSL velgen opgeleukte E46 M3 waar je ook dik voor bijbetaald. Alleen dat verkorte stuurhuis zou ik wel erg interressant vinden.

Komt bij dat een E46 M3 qua prestaties in feite niet echt verschilt met zijn voorganger de E36 M3 3.2 en ik dus ook vind dat het niet echt een vooruitgang is, eerder een doorontwikkeling op een nieuw chassis zoals van E36 M3 3.0 naar E36 M3 3.2. Ze hebben een aantal klachten op weten te lossen zoals het veel te losse sturen en te slap op zijn veren staan, maar dat is het dan wel. Doe er een paar leuke technologische ontwikkelingen bij ala SMG2 en een variabel diff en that's it.

Niet dat ik een E46 M3 niet leuk vind maar ook niet speciaal vergeleken met zijn voorgangers. Daar moet je ook aan de gang met CSL voorstabi's om de handling een beetje op peil te krijgen bijvoorbeeld.

Z4M coupe vind ik zoverre een verbetring tov de Z3M coupe in de zin dat ze eindelijk van de E30 achteras afgestapt zijn, welke de Z4M een veel betere ophaningsgeometrie geeft (gelijk aan oa de E36 M3 & E46 M3) als de Z3M. het uiterlijk is dan weer een beetje gewoontjes maar ik den kdat het in de basis sowieso een veel betere auto is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jan 2007, 17:52

Bert ///M3 schreef:tsja, maar de CS is niet van 2006 dus dat telt niet Rico :wink:

Ik vind een CS namelijk ook niet speciaal, die grotere remmen voegen niet heel veel toe en knopjes met M trackmode enz daar denk ik ook van lekker belangrijk. Uiteindelijk is het ook gewoon een met CSL velgen opgeleukte E46 M3 waar je ook dik voor bijbetaald. Alleen dat verkorte stuurhuis zou ik wel erg interressant vinden.
.
Bert volledig mee eens M3 die zou auto van het jaar 2000 zijn :wink:

Serieus ik zie een CS ook niet als een speciaal M model, het is een M3 met een paar leuke fabrieks goodies erop. 10K duurder dan standaard daarom kocht ook niemand het behalve die die hard uit Friesland :wink:

Maar een M3 is tov een standaard 3 serie wel specialer dan een Z4 M coupe tov de gewone Z4 coupe.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jan 2007, 17:55

trouwens generatie technisch leunt de Z4 M coupe wel weer op de e46 M3 en niet op de e90/e92 (M) generatie.

Eigenlijk is er in de geschiedenis niet zo heel veel veranderd M coupe blijft met verouderde techniek uitgerust.

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 02 jan 2007, 18:22

Rico v Velzen schreef:trouwens generatie technisch leunt de Z4 M coupe wel weer op de e46 M3 en niet op de e90/e92 (M) generatie.

Eigenlijk is er in de geschiedenis niet zo heel veel veranderd M coupe blijft met verouderde techniek uitgerust.
Ja en mede daarom kies ik 'm niet. Ik heb 2 Z4M coupes irl gezien en het maakt qua looks bij mij de pis niet lauw, tel daarbij het 'verouderde concept'van de motor/onderstel weetikveel en 't geheel staat er opeens veel minder florisant bij. En hij is ook nog onpraktisch. :twisted:

Geinig ding voor erbij. :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jan 2007, 20:13

Rico v Velzen schreef:trouwens generatie technisch leunt de Z4 M coupe wel weer op de e46 M3 en niet op de e90/e92 (M) generatie.

Eigenlijk is er in de geschiedenis niet zo heel veel veranderd M coupe blijft met verouderde techniek uitgerust.
Zo is het precies, dit is echt marketing; of in andere woorden; ze hebben zich bij BMW er met een Jantje van l....... afgemaakt, het concept gewoon maximaal commercieel uitmelken, op zich goed bedacht, ik doe er alleen niet aan mee :lol: :lol:


In het museum met dat ding, en rap een M2 of zo...................................

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 02 jan 2007, 22:39

Ik ben het er mee eens dat Z4-M teleurstelt als M-model. Het zal geen slechte auto zijn maar van een M mag je meer verwachting qua styling en techniek. Ik vind de voorspoiler niet echt geweldig en de achterbumper niet erg indrukwekkend. De velgen kunnen me ook niet erg bekoren. BMW had op z'n minst de wielkasten wat kunnen verbreden en sideskirts kunnen monteren. Stop er vervolgens de motor van de CSL in en hij zou het beste gehad hebben wat BMW op het gebied van zescylinders te bieden heeft. Doe er vervolgens nog wat geëvolueerde remmerij bij zodat de klanten het gevoel hebben dat ze de laatste stand der techniek in huis halen.

De coupé ziet er met CSL-velgen en de sideskirts uit het gewone aeropakket al een stuk beter uit.

Het jammere is ook dat er nu waarschijnlijk nooit een E85 Z4 met de twin-turbo 3,0l uit de 335i zal komen omdat de Z4-M qua vermogen in de weg zit (turbo even chippen en je zit op 380pk). Een Z4 3.5i zou een hele leuke zijn geweest (sperdiff, big brake kit, schroefset, ecu remappen en wat aangepast bodywork en je hebt je Z4-M killer, alleen de hydraulische stuurbekrachtiging van de Z4-M laat zich moeilijk nabouwen).

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 03 jan 2007, 01:09

Porsche GT3 RS!!! :twisted:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 jan 2007, 10:28

Porsche GT3

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 jan 2007, 11:00

Ik kies ook maar de Porsche GT3/GT3 rs ondanks dat ik absoluut geen Porsche man ben, maar de auto is zoveel beter dan iets wat BMW heeft uitgebracht in 2006.

Online
k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 03 jan 2007, 11:11

Laat dat 'in 2006' maar weg Rico :)

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 03 jan 2007, 11:15

Wisten jullie trouwens dat porsche de fabrikant is die het meeste winst per gemaakte auto maakt.

Gebruikersavatar
Erik2
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
Locatie: Breda

Bericht door Erik2 » 03 jan 2007, 11:20

Familiebedrijf he

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 jan 2007, 12:07

Nee marketing :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 jan 2007, 12:33

Rico v Velzen schreef:Ik kies ook maar de Porsche GT3/GT3 rs ondanks dat ik absoluut geen Porsche man ben, maar de auto is zoveel beter dan iets wat BMW heeft uitgebracht in 2006.
Zouden er nog andere merken bestaan?
:wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 jan 2007, 12:37

Genoeg, maar hebben die ook een auto uitgebracht in 2006 die een Porsche GT3/GT3 rs kan overtreffen in 2006 ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 jan 2007, 12:43

Op welk vlak?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 jan 2007, 12:46


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 15 gasten