steve smith schreef:Die automaten zijn idd kansloos slecht. Ben weleens aan het rondbellen geweest voor een gebruikte bak, is onvindbaar, terwijl de revisieboer heeft ze op voorraad had liggen. Dat is niet voor niks.... Die Mitsubishi motoren waren aanmerkelijk sterker dan waarvoor ze in het boekje stonden. Met kar gaat al helemaal niet vliegen, dan hang je continu in de koppelomvormer ipv lockup en dan wil je niet weten hoe heet die bak wordt.
Gekke vraag, maar heb je weleens met zo'n frikadel gereden? Nieuw was het al een duikboot, 15jr oud en zwaar beladen wordt het volgens mij echt levensgevaarlijk! Denk dat je met de hierboven genoemde T4 Caravelle een stuk meer lol hebt. 102pk tdi-tje zoeken en je bent een stuk goedkoper en sneller op je bestemming, of anders een 2,5 5cyl benzine, die zijn geen drol waard. Wel goed op km-standen letten, ze staan er tussen met 7 ton erop of 4,5 ton als ambulance.
Nee nog nooit gereden!:P
Probleem is dat zo'n Caravelle maar 6 persoons is en gewoon 5x zo duur als een Voyager.
En verder, je ziet ze vaak zat met veel kms...ook al is het geen betrouwbaarheidswonder.
Verder is het ook de bedoeling in 4 dagen ofzo naar Barcelona te rijden, dus 400 km max per dag. Wat gebeurd er als zo'n automaat echt een keer fiks heet wordt? Is het dan meteen schluss?
Bedoeling is ook om ANWB abbo af te sluiten met de hele hatseflats erbij (aanhanger service, vervangend vervoer etc.), zou alleen wel een deel vakantie kosten mocht het fout gaan...
Zit nog te twijfelen, aan de ene kant hoor je horror verhalen maar die kans heb je altijd met een oude auto waarmee je ineens 4000km gaat rijden. Aan de andere kant heeft t ook wel iets...elke 100km die we dichterbij Barca komen is een overwinning...
Bedankt voor het meedenken iig!
Joep