RHD CSL: doen of niet?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rupie

Re: RHD CSL: doen of niet?

Bericht door Rupie » 30 mar 2010, 16:58

Mathieu schreef:
lancerevoclub.org schreef:30% goedkoper dan een LHD, lijkt mij interessant genoeg ;)
Vuilknijpers zijn ook de kosten niet.
Ik heb even snel gezocht op internet en deze blijken een tientje of vier te kosten.
Dus parkeergarages e.d. zijn dan ook geen probleem meer.

Afbeelding

Gaan met de CSL dus.
:df: :wink:
En dan zet ie de links er niet bij.. :hmmm: :nah:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 30 mar 2010, 17:09

RHD moeilijk rijden is zo'n flauwekul. En hoe vaak rij je nu een parkeergarage in? En als je de McDrive als maatstaf gebruikt voor wel/geen RHD auto hoor je hier niet thuis, als je het mij vraagt :P

Inschatten is een kwestie van je ogen gebruiken. En ook gewoon flexibel zijn in je manier van denken. Gewoon doen zo'n CSL, alhoewel dat punt van Steve wel relevant is voor Kevin als ik me niet vergis.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 mar 2010, 17:15

Ruben schreef:
Mathieu schreef:
lancerevoclub.org schreef:30% goedkoper dan een LHD, lijkt mij interessant genoeg ;)
Vuilknijpers zijn ook de kosten niet.
Ik heb even snel gezocht op internet en deze blijken een tientje of vier te kosten.
Dus parkeergarages e.d. zijn dan ook geen probleem meer.

Afbeelding

Gaan met de CSL dus.
:df: :wink:
En dan zet ie de links er niet bij.. :hmmm: :nah:
Duh, het gaat toch over rechts... Pfff...

;)

JP

Bericht door JP » 30 mar 2010, 17:19

Toen ik met mijn LHD in Engeland was, kreeg ik mijn parkeerkaartje net met zo'n grijper aangegeven.

Dat ze zich bij McD, maar aanpassen :bag:

RVV

Bericht door RVV » 30 mar 2010, 17:28

Hoe zit het met het doorverkopen straks? 30% goedkoper klinkt aantrekkelijk, maar als je na een half jaar het niks vind dat stuur aan de andere kant en je wilt er weer van af?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 mar 2010, 17:37

Ook weer in de UK verkopen?

Maar dan zit je natuurlijk wel weer met het in en uitvoeren natuurlijk. Maar denk dat het met zo'n liefhebbersauto wel los loopt :)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 30 mar 2010, 20:30

Ik zeg even *klik* doorsparen. Of nog even *klik* doorsparen voor 50.000 km minder, bij Unger (prima vent met dito auto's). Zit beter, klinkt beter (je zit dichter bij de feesttoeter, dat verschil hoor je echt) en is makkelijker weer te slijten. Kost wat, heb je wat.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 30 mar 2010, 23:11

Van die zitpositie wist ik dat niet dat een RHD minder goed voor de pedalen zat. Ik heb zelf nog niet kunnen rijden, alleen even kunnen zitten voor het stuurwiel.. het viel mij op dat de voorkant van de zetel enorm hoog staat, mede door dat "kussen". Van mij zou de zetel vooraan wat lager mogen. Maar misschien steek ik er ook gewoon een race-zitje. Enigste probleem waar ik dan nog mee zit is dat ik dan een verlengde stuurnaaf zou willen, maar dan verlies ik de versnellingen aan het stuur. Ook uit het oogpunt om het originele alcantara stuur niet te slijten..

Ik verwacht dat de pond binnen afzienbare tijd terug naar 1.30 gaat, daarmee hoop ik het "verlies" wat te compenseren..

LHD is gewoon veels te duur. Die eerste "klik" wagen vertrouw ik niet, die tweede ligt alweer 10k duurder dan wat ik nu zou betalen. (da's 25%)

Alvast bedankt voor de reacties zover..

mrbbs

Bericht door mrbbs » 03 apr 2010, 15:30

Als ik even terug denk vond ik de CSL wel niet echt snel.. misschien teveel in dikke bakken gereden met +600pk..
Maar alternatieve auto met RWD, <1400kg en min. 350pk vind je natuurlijk niet veel..

Zucht.. lijk er nog niet helemaal aan uit te zijn. Zeker de keuze om een goede te vinden in de UK lijkt me niet eenvoudig. Waarop moet ik zo letten? Hoe kan ik zien dat een auto circuit heeft gedaan en hoeveel circuit? (buiten aan de banden/remklauwen/blokken) ?

steve smith

Bericht door steve smith » 03 apr 2010, 16:02

lancerevoclub.org schreef: het viel mij op dat de voorkant van de zetel enorm hoog staat, mede door dat "kussen". Van mij zou de zetel vooraan wat lager mogen. Maar misschien steek ik er ook gewoon een race-zitje. Enigste probleem waar ik dan nog mee zit is dat ik dan een verlengde stuurnaaf zou willen, maar dan verlies ik de versnellingen aan het stuur. Ook uit het oogpunt om het originele alcantara stuur niet te slijten....
Bekend probleem. Het is een zijmontage stoel die op een kantelframe staat, en daardoor dus erg hoog. Onder de plastic kappen kun je de stoel wel loshalen en qua kanteling anders monteren. Of de originele stoel op een paar gewone zijmontage steunen zetten dmv de voeten van VACmotorsports.com, en enkel de passagiersstoel laten kantelen. Dat ziet er redelijk origineel uit als je zwarte voeten bestelt en geen hond ziet dat het niet klopt, behalve een andere CSL eigenaar.

Stuur kun je vervangen door een universeel sportstuur met schakeltoetsen/flippers, je moet dan alleen een kabelboompje maken wat vanaf de wikkelring naar de schakelaars gaat. Heb er behoorlijk wat tijd op zitten prutsen om dit werkend te krijgen, maar in onderstaand filmpje zie je Gerwin er mee rijden.

[vimeo]http://www.vimeo.com/9062965[/vimeo]

Stuur komt 12cm verder naar binnen dan standaard, is nog steeds verstelbaar en in dit geval afneembaar inclusief flippers. De rode toets die je ziet is de claxon, voor de MDM-toets wordt nog aan een oplossing gewerkt, hiervoor moet een can-bus signaal nagebootst worden omdat de originele printplaat is te groot om in een stuurnaaf te verwerken. Hiervoor wordt een kleinere gemaakt, tot die tijd is het dus gewoon DSC aan of DSC uit met de toets op de middenconsole.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 03 apr 2010, 17:38

steve smith schreef:
lancerevoclub.org schreef: het viel mij op dat de voorkant van de zetel enorm hoog staat, mede door dat "kussen". Van mij zou de zetel vooraan wat lager mogen. Maar misschien steek ik er ook gewoon een race-zitje. Enigste probleem waar ik dan nog mee zit is dat ik dan een verlengde stuurnaaf zou willen, maar dan verlies ik de versnellingen aan het stuur. Ook uit het oogpunt om het originele alcantara stuur niet te slijten....
Bekend probleem. Het is een zijmontage stoel die op een kantelframe staat, en daardoor dus erg hoog. Onder de plastic kappen kun je de stoel wel loshalen en qua kanteling anders monteren. Of de originele stoel op een paar gewone zijmontage steunen zetten dmv de voeten van VACmotorsports.com, en enkel de passagiersstoel laten kantelen. Dat ziet er redelijk origineel uit als je zwarte voeten bestelt en geen hond ziet dat het niet klopt, behalve een andere CSL eigenaar.

Stuur kun je vervangen door een universeel sportstuur met schakeltoetsen/flippers, je moet dan alleen een kabelboompje maken wat vanaf de wikkelring naar de schakelaars gaat. Heb er behoorlijk wat tijd op zitten prutsen om dit werkend te krijgen, maar in onderstaand filmpje zie je Gerwin er mee rijden.

Stuur komt 12cm verder naar binnen dan standaard, is nog steeds verstelbaar en in dit geval afneembaar inclusief flippers. De rode toets die je ziet is de claxon, voor de MDM-toets wordt nog aan een oplossing gewerkt, hiervoor moet een can-bus signaal nagebootst worden omdat de originele printplaat is te groot om in een stuurnaaf te verwerken. Hiervoor wordt een kleinere gemaakt, tot die tijd is het dus gewoon DSC aan of DSC uit met de toets op de middenconsole.
Zooo! Mooi gebouwd hoor. Heb je een idee van de kostprijs van dit alles? (kabelboompje + flippers?)
Mag eventueel via PM. Ook dat het stuurwiel die dan een 12cm dichter zal staan zal alleen maar de rij-ervaring verbeteren.

Plaats reactie