Mark Nauta schreef:Wat heb jij toch een rotbaan Ad![]()
Fotografie
- Adje ///M3
Re: Fotografie
- MartijnGizmo
+1Mark Nauta schreef:Wat heb jij toch een rotbaan Ad![]()
-
Xave30
Kudos Martijn & Ad.
- Adje ///M3
Thanks,
Nog 3 stuks gevonden:

Nog 3 stuks gevonden:
-
Xave30
1 en 2 helemaal Ad.
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
1 foto'tje van gisteren

Techart met 580 PK
Techart met 580 PK
- duifjes.com
Kevin gaaf! Adje...sorry maar alleen de 3de vindt ik redelijk maar jammer van de naam erachter
- Adje ///M3
Beetje sluikreclame mag toch welduifjes.com schreef:Kevin gaaf! Adje...sorry maar alleen de 3de vindt ik redelijk maar jammer van de naam erachter
-
Xave30
Nr. 3 beetje saaie achtergrond voor zo'n auto
Nrs. 1 & 5 - Veilig
Nrs. 3 & 4 - Interesting. Zo kan een 996 ook mooi uitzien
Nrs. 1 & 5 - Veilig
Nrs. 3 & 4 - Interesting. Zo kan een 996 ook mooi uitzien
- duifjes.com
Adje nee tuurlijk wel...ik bedoel jammer dat de naam wegvalt !
- Robin Hartog
Even een heel andere tak van fotografie; afgelopen dinsdag zag ik op het RTL4 nieuws (geloof ik) een reportage over een fotografe van Time Magazine die Obama's 'reis' naar president had vastgelegd. De foto's die ik zag intrigeerde me wel en van al die foto's is een boek gemaakt; heeft iemand info waar ik dat boek kan kopen? Erg leuk om dat door te bladeren lijkt me dat. 
- markk
Zo dan, eindelijk klaar met selectie / bewerkingen.
Afgelopen zaterdag heb ik op een "jaren '80/'90" feest waar een vriend van mij DJ is mogen fotograveren. Gewoon voor de lering en vermaak. Immers het is donker en snel bewegende mensen zorgen dan voor de "nodige uitdaging".
Van de 700+ genomen foto's zijn er 254 overgebleven als "niet mislukt"
Deze heb ik verdeeld in groepjes per persoon en thema. Vervolgens van elke groepje de betere(n) geselecteerd en bewerkt. Resultaat (82 foto's) op:
http://picasaweb.google.com/mrkinternet ... lbumPhotos#
Tips, commentaar, op/aanmerkingen, kom maar....
Mark.
Afgelopen zaterdag heb ik op een "jaren '80/'90" feest waar een vriend van mij DJ is mogen fotograveren. Gewoon voor de lering en vermaak. Immers het is donker en snel bewegende mensen zorgen dan voor de "nodige uitdaging".
Van de 700+ genomen foto's zijn er 254 overgebleven als "niet mislukt"
http://picasaweb.google.com/mrkinternet ... lbumPhotos#
Tips, commentaar, op/aanmerkingen, kom maar....
Mark.
-
Tom
Oh partyfoto's..! 
Ten eerste complimenten als dit je eerste is in zo'n omgeving. Heeft alles wat je niet wil bij het maken van foto's.
Ik zou wel de foto's van een lege zaal weglaten. Lege zaal straalt helemaal niets uit. Ook bij je overige foto's lijkt het vaak erg rustig. Ik maak zoveel mogelijk foto's waarop veel mensen staan. Nu is dit voor de gein, maar als je betaald krijgt wil de opdrachtgever juist dat het druk lijkt (ook als het niet druk is).
En op sommige foto's zit net iets teveel ruis imho.
Ten eerste complimenten als dit je eerste is in zo'n omgeving. Heeft alles wat je niet wil bij het maken van foto's.
Ik zou wel de foto's van een lege zaal weglaten. Lege zaal straalt helemaal niets uit. Ook bij je overige foto's lijkt het vaak erg rustig. Ik maak zoveel mogelijk foto's waarop veel mensen staan. Nu is dit voor de gein, maar als je betaald krijgt wil de opdrachtgever juist dat het druk lijkt (ook als het niet druk is).
- MartijnGizmo
Deze?Robin Hartog schreef:Even een heel andere tak van fotografie; afgelopen dinsdag zag ik op het RTL4 nieuws (geloof ik) een reportage over een fotografe van Time Magazine die Obama's 'reis' naar president had vastgelegd. De foto's die ik zag intrigeerde me wel en van al die foto's is een boek gemaakt; heeft iemand info waar ik dat boek kan kopen? Erg leuk om dat door te bladeren lijkt me dat.
http://www.bookdepository.com/book/9781 ... dent-Obama
- markk
Yep, eerste keer. En het was idd niet druk. Voor overzicht foto's lijkt het me idd beter als het (veel) drukker is. Voor persoonlijke foto's lijkt het me dan wel heel erg lastig worden. Was nu al lastig om 1 iemand (of een stelletje van 2) in een leuke danspositie goed geisoleerd te krijgen maar als het druk is wordt dat alleen maar lastiger.Tom schreef:Oh partyfoto's..!
Overigens liep ik bij de overzicht/groothoek foto's tegen een ander probleem aan. Ik was de hele avond indirect aan het flitsen via het plafond. Bij close-ups / portretten gaat dit prima maar bij zo'n groothoek waar het plafond dus ook op staat heb je een wit plafond
Kortom die hebben we er maar deels afgeknipt en deels donkerder gemaakt met een softwarematig grijsverloop filter. Maar als iemand me kan vertellen hoe je moet flitsen in zo'n situatie (laag plafond, groothoek lens voor grote beeldhoek / overzicht) -> let me know...
Veel ruis, hmmm. Ik heb de meeste foto's met ISO 1250 gemaakt. Dat zou toch moeten kunnen met een D90. Zou de ruis komen door teveel verscherping achteraf of moet ik toch gewoon aan een D3S ?
Anyway ik vind zelf onderstaande de beste foto van de avond. 1 leuke meid in een expressieve pose met zeer veel beweging/dynamiek vaagheid maar door de flitser toch nog een scherp gezicht.
Maar laat weten als je voorkeur naar anderen gaan (en waarom) daar leer ik alleen maar van...
Mark.
- MartijnGizmo
Volgende keer zou ik ook flitsen op het tweede gordijn, dan zit de 'flitsbevriezing' vóór de waas, ipv erachter.
-
Tom
Flitsen doe ik eigenlijk altijd recht vooruit. Via het plafond heb ik vaak dat er een waas over gezichten zit of delen niet scherp zijn, zeker bij groepjes mensen (buitenste personen). Meeste plekken waar ik kom hebben ze er ook een te hoog plafond ervoor. Maargoed, het ligt compleet aan de situatie.
- Robin Hartog
Volgens mij moet dat hem zijn ja! ThanksMartijn Koevoets schreef:Deze?Robin Hartog schreef:Even een heel andere tak van fotografie; afgelopen dinsdag zag ik op het RTL4 nieuws (geloof ik) een reportage over een fotografe van Time Magazine die Obama's 'reis' naar president had vastgelegd. De foto's die ik zag intrigeerde me wel en van al die foto's is een boek gemaakt; heeft iemand info waar ik dat boek kan kopen? Erg leuk om dat door te bladeren lijkt me dat.
http://www.bookdepository.com/book/9781 ... dent-Obama
- markk
Heb ik gedaan. Waarschijnlijk bewoog ze achteruitMartijn Koevoets schreef:Volgende keer zou ik ook flitsen op het tweede gordijn, dan zit de 'flitsbevriezing' vóór de waas, ipv erachter.
Mark.
- Robin Hartog
Zeer leuke foto's, Markk!
@Martijn: Kun je wat meer uitleggen over 2e gordijn flitsen? Ik heb volgende week zaterdag weer een feestje om te fotograferen, en dat zou ik wel willen weten.
Ik was vandaag in de Paas-sfeer.

@Martijn: Kun je wat meer uitleggen over 2e gordijn flitsen? Ik heb volgende week zaterdag weer een feestje om te fotograferen, en dat zou ik wel willen weten.
Ik was vandaag in de Paas-sfeer.
-
Tom
2e gordijn flitsen = flits op het moment dat de sluiter weer dicht gaat.
Je krijgt dan geen 'waas' over je onderwerp, want dat flits je op het laatste pas in. Bij een rijdende auto krijg je de waas van de lichten ook achter de auto ipv voor de auto.
Ik doe het nooit bij partyfotografie, als ik de sluiter indruk wil ik een shot maken, bij 2nd curtain mis je wat sneller het moment.
Je krijgt dan geen 'waas' over je onderwerp, want dat flits je op het laatste pas in. Bij een rijdende auto krijg je de waas van de lichten ook achter de auto ipv voor de auto.
Ik doe het nooit bij partyfotografie, als ik de sluiter indruk wil ik een shot maken, bij 2nd curtain mis je wat sneller het moment.
- Robin Hartog
Of Tom, ook goed.Tom schreef:2e gordijn flitsen = flits op het moment dat de sluiter weer dicht gaat.
Maar oké, hoe flits je dan meestal bij party's? Drag the shutter?
-
Tom
Dat laatste sowieso, als er tenminste licht is wat je kunt vangen.
Ik flits gewoon met de flitser naar voren, meestal met omnibounce (al zijn er genoeg die het zonder doen, ik kan met zo'n ding erop iets beter uit de voeten). Hoe hard ik flits verschilt per situatie, maar ik flits meestal iets harder. ISO staat standaard hoog bij mij (ISO1250 of hoger) maar tot ISO1600 merk je weinig op een 5DII, al helemaal niet op webformaat, dus lager gaan is voor mij niet nodig. Diafragma doe ik voor overzichtshots, als het nodig is, laag (F/2.8 in mijn geval(24-70mm en 15mm fish) en voor peopleshots rond de F/4.0-4.5 ofzo. Sluiertijd verschilt volledig per foto.
Ik flits gewoon met de flitser naar voren, meestal met omnibounce (al zijn er genoeg die het zonder doen, ik kan met zo'n ding erop iets beter uit de voeten). Hoe hard ik flits verschilt per situatie, maar ik flits meestal iets harder. ISO staat standaard hoog bij mij (ISO1250 of hoger) maar tot ISO1600 merk je weinig op een 5DII, al helemaal niet op webformaat, dus lager gaan is voor mij niet nodig. Diafragma doe ik voor overzichtshots, als het nodig is, laag (F/2.8 in mijn geval(24-70mm en 15mm fish) en voor peopleshots rond de F/4.0-4.5 ofzo. Sluiertijd verschilt volledig per foto.
- Robin Hartog
Oké.Tom schreef:Dat laatste sowieso, als er tenminste licht is wat je kunt vangen.
Afgelopen feestjes heb ik idd ook met de kop naar voren geflitst en dan diafragma ongeveer f/5.6 of 6.3. Helaas heb ik niet zulk mooi spul als jij (ik moet het doen met een 350D en kitlens en 430EX II), dus heel erg hoog kan ik de ISO niet zetten.
Toch maar een keer aan de 40D/50D... Of misschien een tweedehands een 5D.