Mijn grasmaaier.. E46 318i
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Ha Steven,
ja, het meeste baal ik nog van dat het zo druk is bij de dealer dat ze hem weer ergens tussen moeten proppen en ik nu mezelf in m'n sparco gekuipte E36 moet verplaatsen. Met die 3 inch race gordeltjes is dat niet echt bevorderlijk voor comfortabele ritten naar werk.
Hij staat nu op 239000. Schrale troost is dat m'n blok mechanisch als nieuw is, er een nieuwe kat op zit, nieuwe ECU, nieuwe LMM, nieuwe bougies met kabels enzo. Onderstel had ik ook al zodanig veel vervangen dat het beter dan nieuw is. Dan zou de auto theoretisch gewoon steengoed moeten zijn zodra hij klaar is. En dan is het het meest verstandige om hem mooi standaard te houden en niet meer te tunen. M'n spaghetti en BBTB gasklephuis laat ik er wel op zitten. Dat kan geen kwaad. Volgens de dealer hingen katalysator en dode ECU met elkaar samen. Dan resteert nu nog dat er met nieuwe ECU nog iets software matigs niet klopt, dat moeten ze er nog uit zien te krijgen.
Goed geld krijg je toch niet bij de dealer met inruil, even doorrijden en overstappen op een E90 oid met 6 pitter. Nouja... als m'n portemonnee wil meewerken.
ja, het meeste baal ik nog van dat het zo druk is bij de dealer dat ze hem weer ergens tussen moeten proppen en ik nu mezelf in m'n sparco gekuipte E36 moet verplaatsen. Met die 3 inch race gordeltjes is dat niet echt bevorderlijk voor comfortabele ritten naar werk.
Hij staat nu op 239000. Schrale troost is dat m'n blok mechanisch als nieuw is, er een nieuwe kat op zit, nieuwe ECU, nieuwe LMM, nieuwe bougies met kabels enzo. Onderstel had ik ook al zodanig veel vervangen dat het beter dan nieuw is. Dan zou de auto theoretisch gewoon steengoed moeten zijn zodra hij klaar is. En dan is het het meest verstandige om hem mooi standaard te houden en niet meer te tunen. M'n spaghetti en BBTB gasklephuis laat ik er wel op zitten. Dat kan geen kwaad. Volgens de dealer hingen katalysator en dode ECU met elkaar samen. Dan resteert nu nog dat er met nieuwe ECU nog iets software matigs niet klopt, dat moeten ze er nog uit zien te krijgen.
Goed geld krijg je toch niet bij de dealer met inruil, even doorrijden en overstappen op een E90 oid met 6 pitter. Nouja... als m'n portemonnee wil meewerken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28598
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Mijn grasmaaier.. E46 318i
He Tommy,
heb je je 318i nog??
en hoe rijdt hij nu met spaghetti uitlaat en BBTB? geeft dat meer lucht en vermogen bovenin?
ik twijfel nogsteeds om mijn 318i op die 2 punten ook eens aan te pakken...
heb wel besloten dat ik de motor mechanisch verder origineel wil houden ivm betrouwbaarheid en dagelijkse inzetbaarheid naar werk etc.
heb je je 318i nog??
en hoe rijdt hij nu met spaghetti uitlaat en BBTB? geeft dat meer lucht en vermogen bovenin?
ik twijfel nogsteeds om mijn 318i op die 2 punten ook eens aan te pakken...
heb wel besloten dat ik de motor mechanisch verder origineel wil houden ivm betrouwbaarheid en dagelijkse inzetbaarheid naar werk etc.
