kleine update
Wiellager maakte meer lawaai dan m'n uitlaatlijn (supersprint spaghetti met MK motorsport erachter).. dus mocht het wagentje een nachtje bij Bas Roos slapen.
Tegelijk werden Meyle HD rubbers gemonteerd aan de draagarmen, dag en nacht verschil met die slappe OEM rubbers die na 10k km eigenlijk weer kauwgom zijn. Wel even wennen dat elk oneffenheidje in je vingers terecht komt. Stuurt nu stuk directer, auto voelt er stuk strakker mee, maar ook stugger.
Verder werd het 256 graden Schrick asje weer uitgebouwd en vervangen door een Dbilas 266 graden nok. Stationair hoor je nu ook dat er een ander nokje in hangt en hij trekt nu lineair tot 6700-6800 rpm. Binnenkort de chip(reeds Dbilas) ook weer laten bij-computeren in Rodermark(Dbilas Dynamic). Dan moet ie nog iets meer peut krijgen bovenin, daar loopt ie ietsjes arm.
Wat ook leuk was, de drijfstanglagers had ik gepland om te laten vervangen. Alle lagers zijn geinspecteerd en blijkt dat er letterlijk nul komma nul slijtage op zat, niet eens een slijtspoor. Het was ook de eerste motor waarbij Bas besloot de lagers weer terug te zetten op hun eigen plek. Dealeronderhoud werkt dus toch. (km-stand 233000 km).
Al met al wel weer goed nieuws, een excuus om hem weg te doen is wel weer verdwenen. Voor het spelen is er altijd nog de E36.
