Om het nog eens wat makkelijker

te maken:
Ik ben een superfan van de CSL, maar eigenlijk:
* niet op straat (te hardcore, met de sportknop aan wijzen mensen in de bebouwde kom bij een heel klein teentje gas al naar hun voorhoofd, stug, alleen volluit voelt ie in zijn element)
* niet op circuits, te soft (anders dan de ring)
Op de ring vind ik het echt DE auto, dan is ie echt in zijn habitat, op andere circuits zijn de veerwegen te lang en is er te veel bodyroll. Je wil dan al heel snel een aftermarket instelbaar onderstel. Maar dan ben je weer die super-nat-droog-combi/superveel-bmw-m-testwerk/engineering-wonder setup voor op de ring kwijt. Daarom hebben we vorig jaar twee normale e46's uit de uk gehaald, gestript en van KW onderstellen voorzien. Dan kunnen er ook slicks op enzo, voor op zandvoort, spa etc.
eerdergenoemde onderstuur is wel te fixen met wat front-end camber, en dan hapt ie met cups wel naar de apex.
genoemde 5k voor aanpassingen is wel een iets te optimistisch budget denk ik. Ook 2 maal per maand / 24(!) keer per jaar circuitdag: op basis van mijn ervaring zou ik uitgaan van minimaal 6 sets banden, 4 keer blokken, 1 keer schijven, wiellagers rondom (misschien wel 2 keer), draagarmen achter 1 of 2 keer, etc. etc.
En een paar keer velgen uitdeuken / vervangen. Velgen zijn echt superzacht. Een keer een curb een beetje lomp nemen, zit er gelijk een deuk in. Ligt allemaal natuurlijk ook een beetje aan rijstijl: full attack of 80%. Maar de running costs bij de GT3's zijn ook niet heel laag.
Verder: motorisch, bak, koppeling, diff (ik lift heel licht en zet de bak niet in de aggresiefste stand) allemaal nog geen andere dingen aan gehad dan regulier onderhoud. (ca. 330 ringronden en ca 5000 kilometers op andere circuits).