Macboy schreef:Ik blijf het onzin vinden die opmerkingen. Veiligheid is de verantwoordelijkheid van de chauffeur. Als een situatie onveilig is, dan moet je maar wat rustiger rijden en afremmen. Is dat in het normale verkeer ook niet zo?
En veiligheid tijdens races is natuurlijk helemaal kolder omdat daar marshalls met gele vlaggen die veiligheid opheffen voor wat betreft het niet kunnen zien dat een auto stil staat.
Wat betreft circuit rijden over de Ring: daar zijn al duizenden woorden aan besteed. Die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.
Iedereen weet dat de Ring geen circuit is en iedereen weet dat er wel op wordt gereden alsof het een circuit is en iedereen weet dat dit de afgelopen jaren wat erger is geworden dan daarvoor.
Als we met zijn allen nu realiseren dat het rijden van een snelle tijd niet het doel zou moeten zijn, dan kunnen we met zijn allen nog jaren genieten van de Ring, ook die mensen die het zich niet kunnen veroorloven om een dagelijkse auto naar de klote te rijden.
Daarbij moet men niet vergeten dat het rijden van een ideale lijn niet impliceert dat je ook als een idioot over die ideale lijn moet rijden (Knot !). Je kunt ook relatief rustig genieten van een Ringronde door de ideale lijn te gebruiken.
Jammer dat niet iedereen doorheeft waarom de Ring aan het veranderen is. Ik ben niet roomser dan de Paus, maar ook met de Pausmobiel moet je in de toekomst gewoon lekker op de Ring kunnen toeren vind ik.
En de charme zit er dan in dat er in je spiegels een GT3 opduikt die je voorbij vliegt, maar wel graag iemand die voldoende oplet en niet iemand die gaat zeuren dat ie bij Breidscheid wat minder overzicht heeft en zijn Ringtijd dus langzamer wordt ...
Ben het niet vaak eens met wat je schrijft, maar op dit punt......+1!
Dit speelt al jaren, de geluidsschermen waren gewoon niet tegen te houden met de ontwikkelingen van de laatste jaren. Helaas is het nu zover. Maar er kan nog steeds gereden worden, en dat is veel waard!
Zonder er nog gereden te hebben in de nieuwe situatie: volgens mij maakt het geen barst uit qua zicht op de baan, uitzicht op de bocht en oprit van Breidscheid was al ruk, je kon eea pas zien als je de bocht in gereden was.
Ik baal er wel van overigens, was een van de mooiste punten om de baan te bekijken, dat is nu wel verpest.