Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2010" topic

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife in 2010" top

Bericht door Stéphane » 19 mar 2010, 15:27

Tim Kloes schreef:Laten we maar hopen dat ze bovenstaand probleem niet al hebben ondervangen door het in te richten als 30 km/h zone :bag:

Die wand moet gewoon van heel dik glas. Akoustisch isoleren gaat het best met heel veel massa. Veel massa en toch doorheen kijken -> (dubbel)glas.
Heel dik glas? Weet je hoe hard dat is en hoe hard de klap is die je er dan tegen maakt? Dan is het net alsof je tegen een betonnen muur rijdt....kuch...zoals het eerst was, zeg maar.

Bovendien reflecteert glas geluid enorm en dus absorbeet het totaal geen geluid. Dan wordt het juist een soort echoput. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Voordeel van deze panelen is dat het nog een beetje flexibel is.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 19 mar 2010, 16:35

Ik denk dat als men zich aan de voorgeschreven maximum snelheid houdt, er wel voldoende overzicht en tijd is in geval dat er iets is. Als ik me niet vergis staat er halverwege richting Breidscheid vanuit Wehrseifen al een bord met max. 90km/u, een stuk naar onderen vóór het aanrempunt is het 70km/u en op de brug is het zelfs 50km/u. Dat niemand zich daar aan houdt.. tsja. Ik ook niet :roll: Misschien is het nu tijd om dat wel te doen..

Misschien loop ik op de zaken vooruit maar wellicht betekent dit ook wel het einde voor de zgn. BTG rijders. Je moet nu wel redelijk levensmoe zijn om gewoon volles programm door Breidscheid te rijden. Dat brengt grote risico's met zich mee. Je moet jezelf afvragen of een 'snelle' rondetijd dat wel waard is. Voor mij niet.

Maar goed, feit is natuurlijk wel dat het tijdens een race gewoon kudt is ! Dan liggen er geen motorrijders op de brug, maar de voorkant van die Porsche die daar gespind is, is ook best wel hard. Ze zullen vast wel een setje marshalls op die plek gaan zetten tijdens een race, dat kan haast niet anders..

Tim Kloes

Bericht door Tim Kloes » 19 mar 2010, 16:39

Maar de buitenzuide (buitenbocht) hoeft niet transparant te zijn toch, gaat alleen om de binnenbocht, zodat je bij het punt waar je zo'n beetje gaat remmen al kan zien of er wat ligt. Exact dezelfde lijn heeft het verkeer dat de ring op gaat ook nodig om te kunnen kijken of er wat aan komt, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen want ik ga daar nooit de baan op.

Als de binnenbocht het geluid reflecteert naar de overkant kan het daar mooi worden gedempt met echte geluidsisolatie.

Gewoon even een hersenspinsel.. Zal zondag eens in real life kijken en nogmaals m'n licht er op laten schijnen 8)

Tim Kloes

Bericht door Tim Kloes » 19 mar 2010, 16:42

Michel Huisman schreef:Ik denk dat als men zich aan de voorgeschreven maximum snelheid houdt, er wel voldoende overzicht en tijd is in geval dat er iets is. Als ik me niet vergis staat er halverwege richting Breidscheid vanuit Wehrseifen al een bord met max. 90km/u, een stuk naar onderen vóór het aanrempunt is het 70km/u en op de brug is het zelfs 50km/u. Dat niemand zich daar aan houdt.. tsja. Ik ook niet :roll: Misschien is het nu tijd om dat wel te doen..

Misschien loop ik op de zaken vooruit maar wellicht betekent dit ook wel het einde voor de zgn. BTG rijders. Je moet nu wel redelijk levensmoe zijn om gewoon volles programm door Breidscheid te rijden. Dat brengt grote risico's met zich mee. Je moet jezelf afvragen of een 'snelle' rondetijd dat wel waard is. Voor mij niet.

Maar goed, feit is natuurlijk wel dat het tijdens een race gewoon kudt is ! Dan liggen er geen motorrijders op de brug, maar de voorkant van die Porsche die daar gespind is, is ook best wel hard. Ze zullen vast wel een setje marshalls op die plek gaan zetten tijdens een race, dat kan haast niet anders..
Een lamp die gaat knipperen zodra er iets stilstaat of anderzins gevaar oplevert, zou ook kunnen werken.. Daarbij is het ook zo dat dit niet de eerste blinde bocht is op de ring ;)

Miesjel

Bericht door Miesjel » 19 mar 2010, 17:00

Ik weet niet of een lamp wel voldoende is op zo'n plek. Een kenner weet dat 'ie er op moet letten, maar de overige 75% knalt net zo hard langs een knipperende lamp zonder 'm opgemerkt te hebben. Een marshall hevig zwaaiend met een vlag valt toch wat beter op lijkt me. Maar tsja, tijdens touristenfahrten zal daar geen marshall de hele dag staan :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 19 mar 2010, 17:14

Nee het is niet de eerste blinde bocht, maar met die geluidsschermen wordt deze best scherpe bocht wel meteen heel erg blind gemaakt. Misschien nog wel blinder dan bv Quiddelbacher Hohe, Fuchsrohre, ingang AdenauerForst, Kallenhard, (@ Stephane: miss-hit-miss vind ik niet scherp genoeg om blind te kunnen noemen), Wehrseifen, Bergwerk, Klostertal, en Galgenkopf...

Ik geloof overigens niet dat een transparant scherm niet geluidswerend genoeg is. Sinds wanneer moet een geluiddscherm absorberen en is weerkaatsen niet genoeg?

Wat ze ook hadden kunnen doen is de geluiddschermen schuin zetten zoals bijna overal langs snelwegen het geval is, zodat het geluid omhoog gekaatst wordt. En wat ze ook hadden kunnen doen is de schermen verder in de binnenbocht zetten, verder van de vangrails af. Enige waar dat natuurlijk niet kan is de brug zelf.

@ Michiel: meerdere en fellere lampen neerhangen aan beide kanten van de baan die stevig knipperen, met evt een 3-hoekbord eronder met punt naar boven en een gevaarsymbool erin. Wat er tot nu toe langs de baan staat aan lampen knippert vrijwel niet (op een hele lage frequentie gaan ze even uit en dan weer lange tijd aan) en zijn dus erg onopvallend. Heb al meermalig zo'n lamp gemist op het moment dat ik er langs reed (het is bv dat m'n bijrijder er wat van zei of ik zelf in m'n filmpje terugzag dat ik dacht, shit gemist)

Macboy

Bericht door Macboy » 19 mar 2010, 17:26

Meeste auto's hebben een rempedaal. TIP: gebruik die dan ook !!!

Het is wat minder veilig, dus dan rij je maar gewoon wat minder hard. Die rondetijden boeien helemaal niet. Vind het eigenlijk alleen maar beter zo. Hoe meer snelheid er op punten afgehaald wordt hoe beter. De Ring gleed toch al te ver af van een touristenfahrt. Op deze manier komt het dan weer iets terug.

Ik lees hier op het forum toch al veel onverantwoorde posts, dus de snelheid eruit halen vind ik :thumbup:

KW

Bericht door KW » 19 mar 2010, 18:41

De snelheid er op sommige punten ietsje uit halen is niet zo erg voor de TF, maar die schermen staan er permanent en zoals iemand het opmerkte zullen races er ook last van hebben. Ik vind het op deze manier onnodige gevaarlijk maken ipv veiliger... Maarja als geluid voor veiligheid gaat :nah:

yorick

Bericht door yorick » 19 mar 2010, 18:59

Touristenfahrt of niet, denk dat 90% van de auto's die op de ring rijden daar komen om een ''snel'' rondje te doen. Ik neem geen jaarkaart om daar rondjes te touren, neemt niet weg dat het een vage constructie blijft.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 mar 2010, 19:32

@Michel: Klopt van die borden, 70 heb ik terug kunnen vinden. 50 weet ik niet even, maar die staat misschien rechts.

Afbeelding

En er wordt ook geraced op de Ring. VLN en 24u om maar zo maar eens wat dingen te noemen. En dat is dus levensgevaarlijk. Als je met je Manthey Porsche volle pijp naar beneden komt en er staat een auto dwars is dat niet fijn. Gele vlaggen bij racen dan wel weer, dus dat zal helpen.

Die lamp heeft ook geen nut want de betekenis van die lamp was volgens mij dat er in het stuk na de lamp iets gebeurd is, dus is nog een kilometer of 8.

Ik vind het gewoon dom geregeld en het is ook nergens goed voor. Gewoon transparante schermen :sealed:

KW

Bericht door KW » 19 mar 2010, 19:59

Heb even m'n PC doorzocht op Ringfoto's, daar moet gewoon iets bij zitten dat bruikbaar is. En idd. Het bordje 50 staat na het viaduct net voor de af/oprit en het bordje 'einde' staat een paar meter verder na de af/oprit.

Afbeelding

maar, heb nog nooit iemand er zich aan zien houden :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 mar 2010, 20:08

Idee is natuurlijk dat je zo mensen die de baan op komen kunt anticiperen. Maar inderdaad heb ik ook nog niemand gezien die zich er aan houdt.

JP

Bericht door JP » 19 mar 2010, 20:36

Er zou toch nog ergens iets transparants komen?

Trouwens dit zie je nu als je op de baan zit...;

Afbeelding

KW

Bericht door KW » 19 mar 2010, 21:06

Wow :shock: zo zie je toch geen reet meer

daNpy

Bericht door daNpy » 19 mar 2010, 23:19

Macboy schreef:Meeste auto's hebben een rempedaal. TIP: gebruik die dan ook !!!

Het is wat minder veilig, dus dan rij je maar gewoon wat minder hard. Die rondetijden boeien helemaal niet. Vind het eigenlijk alleen maar beter zo. Hoe meer snelheid er op punten afgehaald wordt hoe beter. De Ring gleed toch al te ver af van een touristenfahrt. Op deze manier komt het dan weer iets terug.

Ik lees hier op het forum toch al veel onverantwoorde posts, dus de snelheid eruit halen vind ik :thumbup:
+1

Rondetijden klokken tijdens TF Afbeelding

Wel enorm zonde van de bocht en het prachtige uitzicht.

Knot

Bericht door Knot » 20 mar 2010, 00:44

Tsja, je kunt overal de snelheid er wel uithalen.. maar waar zit het dan met de ideale lijnen, moet je die dan maar stapvoets afleggen? :(

Miesjel

Bericht door Miesjel » 20 mar 2010, 01:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tadaaa

KW

Bericht door KW » 20 mar 2010, 03:12

Die borden met die snelheden zijn er alleen voor juridische waarde om de TF mogelijk te maken, niet omdat het zinnig is om dat op een circuit toe te passen. Niet voor niks dat niemand zich er wat van aantrekt. Als het belangrijk was zouden ze er wel op controleren/handhaven. *hoopt geen slapende honden wakker te maken*

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 20 mar 2010, 09:10

En grote kans dus dit jaar, dat er wel snelheidscontroles zullen zijn... zodat mensen hun snelheid daar wel aanpassen.

JP

Bericht door JP » 20 mar 2010, 10:57

Als ik het goed heb zijn er in het verleden al snelheidscontroles geweest... :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 mar 2010, 11:22

@JP: Inderdaad, al heb ik ze zelf nooit gezien - maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste 2-3 jaar (te) weinig op de Ring ben geweest.

Overigens kun je op de 1e foto van Michel zien wat je nu niet meer ziet. Je kijkt helemaal naar beneden. Je kunt dus ook zien of er wat gebeurd is.

Gaat mij niet om de snelheid of rondetijd maar puur om de veiligheid, voor iemand anders en voor mjzelf.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mar 2010, 13:53

Ik blijf het onzin vinden die opmerkingen. Veiligheid is de verantwoordelijkheid van de chauffeur. Als een situatie onveilig is, dan moet je maar wat rustiger rijden en afremmen. Is dat in het normale verkeer ook niet zo?

En veiligheid tijdens races is natuurlijk helemaal kolder omdat daar marshalls met gele vlaggen die veiligheid opheffen voor wat betreft het niet kunnen zien dat een auto stil staat.

Wat betreft circuit rijden over de Ring: daar zijn al duizenden woorden aan besteed. Die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.

Iedereen weet dat de Ring geen circuit is en iedereen weet dat er wel op wordt gereden alsof het een circuit is en iedereen weet dat dit de afgelopen jaren wat erger is geworden dan daarvoor.

Als we met zijn allen nu realiseren dat het rijden van een snelle tijd niet het doel zou moeten zijn, dan kunnen we met zijn allen nog jaren genieten van de Ring, ook die mensen die het zich niet kunnen veroorloven om een dagelijkse auto naar de klote te rijden.

Daarbij moet men niet vergeten dat het rijden van een ideale lijn niet impliceert dat je ook als een idioot over die ideale lijn moet rijden (Knot !). Je kunt ook relatief rustig genieten van een Ringronde door de ideale lijn te gebruiken.

Jammer dat niet iedereen doorheeft waarom de Ring aan het veranderen is. Ik ben niet roomser dan de Paus, maar ook met de Pausmobiel moet je in de toekomst gewoon lekker op de Ring kunnen toeren vind ik.

En de charme zit er dan in dat er in je spiegels een GT3 opduikt die je voorbij vliegt, maar wel graag iemand die voldoende oplet en niet iemand die gaat zeuren dat ie bij Breidscheid wat minder overzicht heeft en zijn Ringtijd dus langzamer wordt ...

daNpy

Bericht door daNpy » 20 mar 2010, 14:16

:clap: :clap: :clap:

ErikS

Bericht door ErikS » 20 mar 2010, 14:58

Hee MC'ie,

Iets met verkeerde been uit bed ofzo?! :mrgreen:

Lees overal alleen maar negatief van je,
Komop, zonnetjes schijnt, trek eens een biertje open en geniet er eens van! :mrgreen:

Fabian

Bericht door Fabian » 20 mar 2010, 16:09

Macboy schreef:Ik blijf het onzin vinden die opmerkingen. Veiligheid is de verantwoordelijkheid van de chauffeur. Als een situatie onveilig is, dan moet je maar wat rustiger rijden en afremmen. Is dat in het normale verkeer ook niet zo?

En veiligheid tijdens races is natuurlijk helemaal kolder omdat daar marshalls met gele vlaggen die veiligheid opheffen voor wat betreft het niet kunnen zien dat een auto stil staat.

Wat betreft circuit rijden over de Ring: daar zijn al duizenden woorden aan besteed. Die discussie hoeven we niet opnieuw te voeren.

Iedereen weet dat de Ring geen circuit is en iedereen weet dat er wel op wordt gereden alsof het een circuit is en iedereen weet dat dit de afgelopen jaren wat erger is geworden dan daarvoor.

Als we met zijn allen nu realiseren dat het rijden van een snelle tijd niet het doel zou moeten zijn, dan kunnen we met zijn allen nog jaren genieten van de Ring, ook die mensen die het zich niet kunnen veroorloven om een dagelijkse auto naar de klote te rijden.

Daarbij moet men niet vergeten dat het rijden van een ideale lijn niet impliceert dat je ook als een idioot over die ideale lijn moet rijden (Knot !). Je kunt ook relatief rustig genieten van een Ringronde door de ideale lijn te gebruiken.

Jammer dat niet iedereen doorheeft waarom de Ring aan het veranderen is. Ik ben niet roomser dan de Paus, maar ook met de Pausmobiel moet je in de toekomst gewoon lekker op de Ring kunnen toeren vind ik.

En de charme zit er dan in dat er in je spiegels een GT3 opduikt die je voorbij vliegt, maar wel graag iemand die voldoende oplet en niet iemand die gaat zeuren dat ie bij Breidscheid wat minder overzicht heeft en zijn Ringtijd dus langzamer wordt ...
Ben het niet vaak eens met wat je schrijft, maar op dit punt......+1!

Dit speelt al jaren, de geluidsschermen waren gewoon niet tegen te houden met de ontwikkelingen van de laatste jaren. Helaas is het nu zover. Maar er kan nog steeds gereden worden, en dat is veel waard!

Zonder er nog gereden te hebben in de nieuwe situatie: volgens mij maakt het geen barst uit qua zicht op de baan, uitzicht op de bocht en oprit van Breidscheid was al ruk, je kon eea pas zien als je de bocht in gereden was.

Ik baal er wel van overigens, was een van de mooiste punten om de baan te bekijken, dat is nu wel verpest.

Plaats reactie