maar voor de rest is dat een leuke foto!
Fotografie
-
Metchu
Re: Fotografie
alleen jammer dat je bij #3, de sita vuilnisbak ziet
leidt af ...
- Joop
Welke vuilnisbak??Metchu schreef:alleen jammer dat je bij #3, de sita vuilnisbak zietleidt af ...
-
Fransbmw7
Hé, daar heb ik ook nog een foto van

-
Xave30
Das een hele leuke Frans! Natural.
@ Joop- Naast nr 3 vind ik nrs 2 en 5 wat hebben
@ Joop- Naast nr 3 vind ik nrs 2 en 5 wat hebben
-
allen
Mag ik hier spammen dat ik wat te koop heb gezet bij 'aangeboden'?

-
Rupie
Dit vind ik persoonlijk wel erg strak.
- Petrolhead Tom
Heren, ik overweeg mijn spiegelreflex te verkopen, het steeds wisselen van lenzen is mij toch een beetje tegen gaan staan en ik wil graag een camera hebben die ook kan filmen. De powershot SX1 IS leek mij daar een geschikte vervanger voor.
Wat is jullie mening hierover? Lenzen blijven wisselen, of voor gemak kiezen. Ik heb het idee dat het verschil in foto's tussen zo'n semi compact en spiegelreflex met mijn skills niet zo veel uitmaakt.
Graag jullie mening.
Wat is jullie mening hierover? Lenzen blijven wisselen, of voor gemak kiezen. Ik heb het idee dat het verschil in foto's tussen zo'n semi compact en spiegelreflex met mijn skills niet zo veel uitmaakt.
Graag jullie mening.
-
allen
Krijg je van mij een mooi verhaal. Ik was het rondzeulen van een camera destijds zat. Verkocht het ding en haalde een Ixus terug. Dat ding heeft jaren liggen verstoffen omdat het niet kon wat ik ermee wilde doen. Inmiddels zeul ik zo nu en dan wat kilo's mee. Met plezier tegenwoordig. :!:
- Petrolhead Tom
Ik zit nu namelijk een beetje in dubio, of een goede lens kopen
Of toch de boel verkopen en gaan voor een camera die alles kan en de iets mindere kwaliteit van foto's op de koop toe nemen. Ik ben toch niet van plan om al mijn foto's te gaan bewerken dus dat is misschien ook al een reden om mijn dslr weg te doen.
Of toch de boel verkopen en gaan voor een camera die alles kan en de iets mindere kwaliteit van foto's op de koop toe nemen. Ik ben toch niet van plan om al mijn foto's te gaan bewerken dus dat is misschien ook al een reden om mijn dslr weg te doen.
-
ErikS
Tom Westendorp schreef:Heren, ik overweeg mijn spiegelreflex te verkopen, het steeds wisselen van lenzen is mij toch een beetje tegen gaan staan en ik wil graag een camera hebben die ook kan filmen. De powershot SX1 IS leek mij daar een geschikte vervanger voor.
Graag jullie mening.
Ik heb een fujifilm S9600 ruilen?! :banaan:
- Petrolhead Tom
No thanks 
-
allen
Hm, niet om onaardig te klinken, maar geef me eens een reden waarom je foto's uit een (d)slr zou moeten bewerken? Doe ik zelf overigens zo goed als nooit.
Mocht je overigens besluiten om een compact ding te nemen, test die dan wel goed uit. Niets is zo frustrerend als keer op keer een leuk moment te missen omdat het doosje te traag is met scherp stellen.
Mocht je overigens besluiten om een compact ding te nemen, test die dan wel goed uit. Niets is zo frustrerend als keer op keer een leuk moment te missen omdat het doosje te traag is met scherp stellen.
-
ErikS
S9600 is echt een super camera hoor,Tom Westendorp schreef:No thanks
Nooit bewerkte foto's, filmen gaat super!
-
MartijnS
Omdat dat altijd nodig is om het optimale resultaat te behalen.allen schreef:Hm, niet om onaardig te klinken, maar geef me eens een reden waarom je foto's uit een (d)slr zou moeten bewerken?
-
allen
Ok, ik geloof je. Maar ik moet nu van je aannemen dat een compact camera eigenlijk de betere is? Want daarbij hoeft het blijkbaar niet.
-
ErikS
Kwa kant en klaar kunsten? Absoluut!allen schreef:Ok, ik geloof je. Maar ik moet nu van je aannemen dat een compact camera eigenlijk de betere is? Want daarbij hoeft het blijkbaar niet.
Voor top-fotografie INCL nabewerking?
Absoluut niet, DSLR kan veeeel hogere ISO waarden aan, en een flinke DOF neerzetten..
Voor kiekjes = een compact the way to goo...
- Martin van der Zwaard
Heeft iemand wat tips voor mij betreffende fotografie van auto's??
Moet er morgen een paar op de foto zetten maar ben er nog niet helemaal in thuis. Dus enkele tips zijn altijd welkom.
Wellicht een leuke locatie in de buurt van Rotterdam??
Moet er morgen een paar op de foto zetten maar ben er nog niet helemaal in thuis. Dus enkele tips zijn altijd welkom.
Wellicht een leuke locatie in de buurt van Rotterdam??
- Robin Hartog
Als je een telelens hebt: Lekker een afstand nemen van de auto en met lekker veel mm's fotograferen. Dat vind ik persoonlijk altijd erg lekkere foto's.
Maar daarentegen is grooooothoek ook wel erg lekker 
- Martin van der Zwaard
Helaas heb ik nog niet zoveel lenskeuze
Kitlensje 18-55 en een 75-300mm en that's it. Zal iig een statief meenemen en de afstandbediening.
Het gaat mij meer even over eventuele goeie posities van de auto.
Kitlensje 18-55 en een 75-300mm en that's it. Zal iig een statief meenemen en de afstandbediening.
Het gaat mij meer even over eventuele goeie posities van de auto.
-
allen
Compactcamera kopen. Vraag maar aan Stoffeltje.
Gewoon je eigen fantasie gebruiken. En mocht je ze hier posten, vooral geen auto's dwars over de weg plaatsen. Ik wil dan nog weleens lomp reageren. :twisted:
Gewoon je eigen fantasie gebruiken. En mocht je ze hier posten, vooral geen auto's dwars over de weg plaatsen. Ik wil dan nog weleens lomp reageren. :twisted:
- Martin van der Zwaard
De compact gaat ook mee, voor de zekerheid
Locatie moet ik nog even zoeken. Zal niet meevallen want wil niet een eind rijden steeds. Moet drie auto's doen namelijk.
Of ik ze hier ga posten dat weet ik nog niet. Ligt aan het resultaat
Locatie moet ik nog even zoeken. Zal niet meevallen want wil niet een eind rijden steeds. Moet drie auto's doen namelijk.
Of ik ze hier ga posten dat weet ik nog niet. Ligt aan het resultaat
- markk
Tom: Kijk eens naar een zoomlens met een groot bereik voor je dslr. Iets van 18-200 ofzo. Hoef je echt geen lenzen meer te wisselen.
Mark.
Mark.
- Stéphane
@Martin: Probeer er simpel gezegd even voor te zorgen dat de auto midden op de foto komt. Oftewel dat de auto duidelijk onderwerp is van de foto. Beetje opletten wat er allemaal om heen staat en zorgen dat dat een beetje 'schoon' is qua omgeving. Verder niet te veel van bovenaf fotograferen, maar eerder beetje vanuit lager perspectief. Da's mijn idee even
In Rotterdam kun je op verschillende plaatsen wel leuke foto's maken. Op Zuid heb je nog ergens zo'n fabriek vanaf Erasmus richting Ahoy, weet niet hoe die heet. Is wel grappig.
Verder in de buurt van Wilhelminakade op verschillende plekken wel mooie ruime locaties voor foto's.
Verder in de buurt van Wilhelminakade op verschillende plekken wel mooie ruime locaties voor foto's.
- Martin van der Zwaard
Heel de zooi meegenomen vandaag....regen
Zal er wel niet van komen dus want die dingen gaan niet naar buiten in de regen.
Zal er wel niet van komen dus want die dingen gaan niet naar buiten in de regen.
- Robin Hartog
Wat voor auto's moest je fotograferen?