BMW X5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
///M3

BMW X5

Bericht door ///M3 » 29 dec 2006, 15:06

Hoi,

Een BMW war hier eigenlijk nooit over wordt gesproken....de X5. Ik ben net wezen kijken bij een 4.4i V8 Executive... Het is even wennen aan de grootte van de auto, als je erin zit valt het allemaal wel mee. Het rijdt in ieder geval heerlijk en veel lichter dan verwacht. Zit wel stoer hoor zo'n auto...mooi geluid van de motor...

Wat is jullie mening over deze auto.....?
Zijn er bij eventuele aanschaf zaken om rekening mee te houden?
Is een 3.0i veel minder dan de 4.4.i V8 (restwaarde)

Alle adviezen welkom!

Gr,
Niels

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 dec 2006, 15:20

SUV's zijn de meest kansloze auto's die er bestaan. Ze zijn eigenlijk nergens goed in.

Lomp, te zwaar, zo aerodynamisch als een zeecontainer dus brandstofslurpers, lelijk, wegligging minder dan normale auto, prestaties minder (of ze stoppen er weer zo achterlijk veel vermogen in om het hok nog een beetje vlot in beweging te krijgen waarna 'ie vervolgens als een gek zuipt), amper terreinkwaliteiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Da's mijn mening. :wink:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 29 dec 2006, 15:31

Here here!

Tristan

Bericht door Tristan » 29 dec 2006, 15:38

Bij mijn ouders staat er 1.

1 van de 1e X5's met de 4.4 V8 (jan. 2001). Heerlijke auto, redelijk snel en stuurt voor de SUV gewoon goed. Alleen de stoelen zijn ruk. Staat nu op 170.000 km en still going strong.

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2006, 15:40

Niels reken eerst eens uit wat het kost om zo'n auto te rijden dan pas naar gaan kijken.

--

edit typo

Topfuel

Bericht door Topfuel » 29 dec 2006, 16:42

Heb eens met een gechipte 3.0d gereden en moet zeggen dat het gewoonweg heerlijk rijd! Met 265pk en een shitload of NM vond ik hem snel zat.

Een 4.4i is exact net zo snel als mijn Celica, hebben we getest tot 160km/h daarboven zal het ook niet veel uitmaken, aangezien zo'n X5 net zo gestroomlijnd is als een rotsblok!

Gr TF

Daniel

Bericht door Daniel » 29 dec 2006, 16:48

Zo'n X5 is niks praktischer dan say een gewone 5-serie Touring. Neem de 545i en het ding is nog dik sneller ook, en gebruikt niet duurder. Het enige echte voordeel van een SUV is de hoge zitpositie en het bijbehorende betere overzicht van het verkeer. Voor de rest is het gewoon een enorm compromis.

Tommy

Bericht door Tommy » 29 dec 2006, 19:13

king of the road gevoel is mijn ervaring met de X5, met name de V8 klinkt super. Auto stuurt lang niet gek, beter dan veel meuk dat pretendeert sportief te zijn.. Het is echter geen M3 CSL oid. Maar slecht zijn ze niet. Goed overzicht op de weg en praktischer in de stad, hij is korter dan een funfer. Ook bijde wintersport lijkt me een SUV best makkelijk.
Vond de 3.0d wel duidelijk minder dan de 4.4i , maar dat spreekt voor zich.

Erik2

Bericht door Erik2 » 29 dec 2006, 19:17

Land Rover rules. Heb je tenminste altijd het excuus dat ie in het terrein ook presteert! X5 heeft niet eens een lage gearing!

X5 is naar mijn bescheiden mening een enorme non-BMW.

Zou liever een P38 Range Rover rijden dan een X5. (Liever nog de New Range Rover natuurlijk, maar die is waarschijnlijk veel duurder)

Fabian

Bericht door Fabian » 29 dec 2006, 19:19

Tommy schreef:king of the road gevoel is mijn ervaring met de X5, met name de V8 klinkt super. Auto stuurt lang niet gek, beter dan veel meuk dat pretendeert sportief te zijn.. Het is echter geen M3 CSL oid. Maar slecht zijn ze niet. Goed overzicht op de weg en praktischer in de stad, hij is korter dan een funfer. Ook bijde wintersport lijkt me een SUV best makkelijk.
Vond de 3.0d wel duidelijk minder dan de 4.4i , maar dat spreekt voor zich.
Ooit eens wat 4.4i-tjes gereden lang geleden bij de introductie, een heerlijke auto idd. Stuurt goed, zit goed, king-off-the-road gevoel idd 8) Geluid van de 4.4 is gewoon fantastisch, uitlaatgeluid al helemaal! :D En vlot genoeg.

Qua ruimte, tsja zoals hierboven al vermeld, das niet zo veel.....Qua verzekering wel lastig denk ik, zal wel klasse 5 op moeten. Is een nogal diefstalgevoelige auto volgens mij. Wegenbelasting niet goedkoop. Qua onderhoud niet veel gekke dingen gezien bij de X5. Motorisch probleemloos. Elektronisch wel wat probleempjes zoals ook op de E39 enzo met uitvallende pixels. X5 4.4 vind ik echt wel een gave bak.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 dec 2006, 19:43

Zoals de nieuw gepresenteerde X5 eruit gaat zien: Mooi ding. Maar ik hoef 'm niet in geen 100 jaar. Posers autos en daarom kan ik me het idd wel voorstellen dat er belangstelling voor is ja.

Maar die nieuwe is prachtig. Is die oude meteen 'oud' bij, jammergenoeg.

Daniel

Bericht door Daniel » 29 dec 2006, 20:48

Kwam al een knakker tegen die zijn nog geen jaar oude Cayenne Turbo S met 500 pk had ingeruild op een nieuw model X5. Model moet dus toch wel wat hebben.

Andre

Bericht door Andre » 29 dec 2006, 21:26

Maar ik heb vandaag de primeur.

Ik heb al in de nieuwe X5 gezeten. En nee het was niet in amerika maar gewoon in heerenveen.

:)

Mooi ding geworden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 dec 2006, 22:27

Blijft gewoon een uber patserbak, idd niet slecht van lijn, maar zou er ook never nooit een willen rijden.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 29 dec 2006, 22:42

@Andre: De Beier zeker...wereld BMW zaak.....no nonsense and fair !

(...ondanks dat Peter de Jong een prima aanbieding deed voor die E39 M5 die er staat, heb ik geen "ja" gezegd.....die kilometer stand...ben bang dat dat ding met "flink" doorrijden en 190.000 op de teller echt uit elkaar ligt...."onverkoopbaar"...)

Rebel

Bericht door Rebel » 29 dec 2006, 22:44

Op de een of andere manier trekt de oude X5 de verkeerde mensen. Bepaalde types die je niet snel in een nieuwe 5 serie ziet rijden kopen juist wel zo een X5.

Ga je nog een verslag posten van die ervaring Andre' ?
Heb me ooit laten vertellen dat de enige SUV waar je ook op een circuit aardig mee uit de voeten kunt van Porsche komt.
Maar na het schijnt zou de nieuwe X5 daar verandering in brengen.

Femme

Bericht door Femme » 30 dec 2006, 00:32

Het is wel jammer dat het king of the road-gevoel nogal zijn weerslag heeft op de rijstijl van de premium suv-bestuurder. Vooral de richtingaanwijzer schijnt erg slecht bereikbaar te zijn vanuit de hoge zitpositie.

Ik heb niks met suv's hoewel het me wel eens leuk lijkt om met zo'n X5 4.8i een weekendje Duitsland te doen met de familie. De nieuwe X5 vind ik samen met de Discovery en de Range Rovers ook veruit de meest geslaagde suv's.

allen

Bericht door allen » 30 dec 2006, 00:53

Eigenlijk is er maar een suv die ik misschien zou willen. De nieuwe Disco. Maar als ik eens bedenk dat zo'n ding 2700kg weegt en mezelf probeer voor te stellen hoeveel liter die op een kilomter nodig zal hebben... Met z'n wegenbelasting doe ik waarschijnlijk het onderhoud van een normale middenklasser :lol:

Leuke wagens om te zien, onnodig duur in gebruik en verbruik en met hun breedte klote parkeren langs de grachten van A'dam en Delft om maar wat te noemen.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 dec 2006, 10:24

Wouter81 schreef:SUV's zijn de meest kansloze auto's die er bestaan. Ze zijn eigenlijk nergens goed in.

Lomp, te zwaar, zo aerodynamisch als een zeecontainer dus brandstofslurpers, lelijk, wegligging minder dan normale auto, prestaties minder (of ze stoppen er weer zo achterlijk veel vermogen in om het hok nog een beetje vlot in beweging te krijgen waarna 'ie vervolgens als een gek zuipt), amper terreinkwaliteiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

En da's ook mijn mening.

Kan me niet voorstellen dat er hierboven mensen met droge ogen hebben durven beweren dat het "goed sturende" auto's zijn. Ja, zij die de wadloper van de NS als norm stellen misschien. SUV's zijn de nageboortes van de absurde voorliefde van de Amerikanen voor GROOT. 'Over here' rijden er posers in. Mensen die zichzelf altijd willen laten zien.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 dec 2006, 11:25

Hielke schreef:
Wouter81 schreef:SUV's zijn de meest kansloze auto's die er bestaan. Ze zijn eigenlijk nergens goed in.

En da's ook mijn mening.

Kan me niet voorstellen dat er hierboven mensen met droge ogen hebben durven beweren dat het "goed sturende" auto's zijn. Ja, zij die de wadloper van de NS als norm stellen misschien. SUV's zijn de nageboortes van de absurde voorliefde van de Amerikanen voor GROOT. 'Over here' rijden er posers in. Mensen die zichzelf altijd willen laten zien.
Inderdaad.Dat hier ueberhaupt op DF een topic over gestart is. :twisted:

TOCH vind ik de NIEUWE X5 en de RR Sport wel erg mooi als ze voorbij rijden. Maar ze zijn op momenten wel een storende factor in 't verkeersbeeld vind ik qua: Hier kom ik, de mastodont.

Plaats reactie