BMW X5
-
BMW X5
Hoi,
Een BMW war hier eigenlijk nooit over wordt gesproken....de X5. Ik ben net wezen kijken bij een 4.4i V8 Executive... Het is even wennen aan de grootte van de auto, als je erin zit valt het allemaal wel mee. Het rijdt in ieder geval heerlijk en veel lichter dan verwacht. Zit wel stoer hoor zo'n auto...mooi geluid van de motor...
Wat is jullie mening over deze auto.....?
Zijn er bij eventuele aanschaf zaken om rekening mee te houden?
Is een 3.0i veel minder dan de 4.4.i V8 (restwaarde)
Alle adviezen welkom!
Gr,
Niels
Een BMW war hier eigenlijk nooit over wordt gesproken....de X5. Ik ben net wezen kijken bij een 4.4i V8 Executive... Het is even wennen aan de grootte van de auto, als je erin zit valt het allemaal wel mee. Het rijdt in ieder geval heerlijk en veel lichter dan verwacht. Zit wel stoer hoor zo'n auto...mooi geluid van de motor...
Wat is jullie mening over deze auto.....?
Zijn er bij eventuele aanschaf zaken om rekening mee te houden?
Is een 3.0i veel minder dan de 4.4.i V8 (restwaarde)
Alle adviezen welkom!
Gr,
Niels
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
SUV's zijn de meest kansloze auto's die er bestaan. Ze zijn eigenlijk nergens goed in.
Lomp, te zwaar, zo aerodynamisch als een zeecontainer dus brandstofslurpers, lelijk, wegligging minder dan normale auto, prestaties minder (of ze stoppen er weer zo achterlijk veel vermogen in om het hok nog een beetje vlot in beweging te krijgen waarna 'ie vervolgens als een gek zuipt), amper terreinkwaliteiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Da's mijn mening.
Lomp, te zwaar, zo aerodynamisch als een zeecontainer dus brandstofslurpers, lelijk, wegligging minder dan normale auto, prestaties minder (of ze stoppen er weer zo achterlijk veel vermogen in om het hok nog een beetje vlot in beweging te krijgen waarna 'ie vervolgens als een gek zuipt), amper terreinkwaliteiten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Da's mijn mening.

- Topfuel
Heb eens met een gechipte 3.0d gereden en moet zeggen dat het gewoonweg heerlijk rijd! Met 265pk en een shitload of NM vond ik hem snel zat.
Een 4.4i is exact net zo snel als mijn Celica, hebben we getest tot 160km/h daarboven zal het ook niet veel uitmaken, aangezien zo'n X5 net zo gestroomlijnd is als een rotsblok!
Gr TF
Een 4.4i is exact net zo snel als mijn Celica, hebben we getest tot 160km/h daarboven zal het ook niet veel uitmaken, aangezien zo'n X5 net zo gestroomlijnd is als een rotsblok!
Gr TF
- Daniel
- Tommy
king of the road gevoel is mijn ervaring met de X5, met name de V8 klinkt super. Auto stuurt lang niet gek, beter dan veel meuk dat pretendeert sportief te zijn.. Het is echter geen M3 CSL oid. Maar slecht zijn ze niet. Goed overzicht op de weg en praktischer in de stad, hij is korter dan een funfer. Ook bijde wintersport lijkt me een SUV best makkelijk.
Vond de 3.0d wel duidelijk minder dan de 4.4i , maar dat spreekt voor zich.
- Erik2
Land Rover rules. Heb je tenminste altijd het excuus dat ie in het terrein ook presteert! X5 heeft niet eens een lage gearing!
X5 is naar mijn bescheiden mening een enorme non-BMW.
Zou liever een P38 Range Rover rijden dan een X5. (Liever nog de New Range Rover natuurlijk, maar die is waarschijnlijk veel duurder)
X5 is naar mijn bescheiden mening een enorme non-BMW.
Zou liever een P38 Range Rover rijden dan een X5. (Liever nog de New Range Rover natuurlijk, maar die is waarschijnlijk veel duurder)
- Fabian
Ooit eens wat 4.4i-tjes gereden lang geleden bij de introductie, een heerlijke auto idd. Stuurt goed, zit goed, king-off-the-road gevoel idd 8) Geluid van de 4.4 is gewoon fantastisch, uitlaatgeluid al helemaal!Tommy schreef:king of the road gevoel is mijn ervaring met de X5, met name de V8 klinkt super. Auto stuurt lang niet gek, beter dan veel meuk dat pretendeert sportief te zijn.. Het is echter geen M3 CSL oid. Maar slecht zijn ze niet. Goed overzicht op de weg en praktischer in de stad, hij is korter dan een funfer. Ook bijde wintersport lijkt me een SUV best makkelijk.

Qua ruimte, tsja zoals hierboven al vermeld, das niet zo veel.....Qua verzekering wel lastig denk ik, zal wel klasse 5 op moeten. Is een nogal diefstalgevoelige auto volgens mij. Wegenbelasting niet goedkoop. Qua onderhoud niet veel gekke dingen gezien bij de X5. Motorisch probleemloos. Elektronisch wel wat probleempjes zoals ook op de E39 enzo met uitvallende pixels. X5 4.4 vind ik echt wel een gave bak.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Fasteddie
@Andre: De Beier zeker...wereld BMW zaak.....no nonsense and fair !
(...ondanks dat Peter de Jong een prima aanbieding deed voor die E39 M5 die er staat, heb ik geen "ja" gezegd.....die kilometer stand...ben bang dat dat ding met "flink" doorrijden en 190.000 op de teller echt uit elkaar ligt...."onverkoopbaar"...)
(...ondanks dat Peter de Jong een prima aanbieding deed voor die E39 M5 die er staat, heb ik geen "ja" gezegd.....die kilometer stand...ben bang dat dat ding met "flink" doorrijden en 190.000 op de teller echt uit elkaar ligt...."onverkoopbaar"...)
-
Op de een of andere manier trekt de oude X5 de verkeerde mensen. Bepaalde types die je niet snel in een nieuwe 5 serie ziet rijden kopen juist wel zo een X5.
Ga je nog een verslag posten van die ervaring Andre' ?
Heb me ooit laten vertellen dat de enige SUV waar je ook op een circuit aardig mee uit de voeten kunt van Porsche komt.
Maar na het schijnt zou de nieuwe X5 daar verandering in brengen.
Ga je nog een verslag posten van die ervaring Andre' ?
Heb me ooit laten vertellen dat de enige SUV waar je ook op een circuit aardig mee uit de voeten kunt van Porsche komt.
Maar na het schijnt zou de nieuwe X5 daar verandering in brengen.
- Femme
Het is wel jammer dat het king of the road-gevoel nogal zijn weerslag heeft op de rijstijl van de premium suv-bestuurder. Vooral de richtingaanwijzer schijnt erg slecht bereikbaar te zijn vanuit de hoge zitpositie.
Ik heb niks met suv's hoewel het me wel eens leuk lijkt om met zo'n X5 4.8i een weekendje Duitsland te doen met de familie. De nieuwe X5 vind ik samen met de Discovery en de Range Rovers ook veruit de meest geslaagde suv's.
Ik heb niks met suv's hoewel het me wel eens leuk lijkt om met zo'n X5 4.8i een weekendje Duitsland te doen met de familie. De nieuwe X5 vind ik samen met de Discovery en de Range Rovers ook veruit de meest geslaagde suv's.
-
Eigenlijk is er maar een suv die ik misschien zou willen. De nieuwe Disco. Maar als ik eens bedenk dat zo'n ding 2700kg weegt en mezelf probeer voor te stellen hoeveel liter die op een kilomter nodig zal hebben... Met z'n wegenbelasting doe ik waarschijnlijk het onderhoud van een normale middenklasser
Leuke wagens om te zien, onnodig duur in gebruik en verbruik en met hun breedte klote parkeren langs de grachten van A'dam en Delft om maar wat te noemen.

Leuke wagens om te zien, onnodig duur in gebruik en verbruik en met hun breedte klote parkeren langs de grachten van A'dam en Delft om maar wat te noemen.
- Hielke
En da's ook mijn mening.Wouter81 schreef:SUV's zijn de meest kansloze auto's die er bestaan. Ze zijn eigenlijk nergens goed in.
Da's mijn mening.
Kan me niet voorstellen dat er hierboven mensen met droge ogen hebben durven beweren dat het "goed sturende" auto's zijn. Ja, zij die de wadloper van de NS als norm stellen misschien. SUV's zijn de nageboortes van de absurde voorliefde van de Amerikanen voor GROOT. 'Over here' rijden er posers in. Mensen die zichzelf altijd willen laten zien.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad.Dat hier ueberhaupt op DF een topic over gestart is. :twisted:Hielke schreef:En da's ook mijn mening.Wouter81 schreef:SUV's zijn de meest kansloze auto's die er bestaan. Ze zijn eigenlijk nergens goed in.
Da's mijn mening.
Kan me niet voorstellen dat er hierboven mensen met droge ogen hebben durven beweren dat het "goed sturende" auto's zijn. Ja, zij die de wadloper van de NS als norm stellen misschien. SUV's zijn de nageboortes van de absurde voorliefde van de Amerikanen voor GROOT. 'Over here' rijden er posers in. Mensen die zichzelf altijd willen laten zien.
TOCH vind ik de NIEUWE X5 en de RR Sport wel erg mooi als ze voorbij rijden. Maar ze zijn op momenten wel een storende factor in 't verkeersbeeld vind ik qua: Hier kom ik, de mastodont.