Ambtenaren voor snelheidslimiet op Duitse snelwegen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 dec 2006, 22:20

Geheel eens met Macboy; maak van die 25 jaar maar 100 jaar, CO2 is maar een muggescheet vergeleken met CH4 ( dat borrelt met onvoorstelbare hoeveelheden uit onze oceanen, en heeft een broeikas effect dat vele malen sterker is dan CO2) Maar ook dit is een volkomen normaal verschijnsel en past binnen de natuurlijk Aardse cyclus ( en die duurt echt geen 28 dagen :wink: :wink: )

Idd; 20 jaar geleden zat ik in het eindexamen jaar VWO, voor biologie een scriptie over zure regen gedaan.................................alles zou kapot gaan.......................................wie hoort daar nu nog wat over??

Nu word je het zuur in het kruis van al dat gelul............................nou ja; ben je ook gelijk je platjes kwijt, dat dan weer wel :wink: :lol:

Femme

Bericht door Femme » 30 dec 2006, 00:16

Ik vind het wel weer kenmerkend dat de wetenschap het er vrijwel unaniem over eens is dat het op grote schaal opstoken van fossiele brandstoffen invloed heeft op het klimaat, terwijl een paar autoliefhebbers zonodig in denial willen zijn omdat het een potentiele bedreiging is voor hun hobby.

Ik kan me wel moeilijk voorstellen dat de uitstoot van CO2 in Duitsland met 30 procent kan worden teruggedrongen door verlaging van de snelheidslimieten naar 120km/h op de Autobahnen. Het lijkt me aannemelijker dat transport als geheel verantwoordelijk is voor 30 procent van de Duitse CO2-uitstoot en dat de Autobahnknallers daar weer een aandeel van een paar procent in hebben. Dat kan gecompenseerd worden met schonere auto's en investeringen in schone energie, waar Duitsland al koploper in is.

Het lijkt me ook dat er onder de Duitse bevolking gigantische protesten ontstaan als er serieus wordt overwogen om overal snelheidslimieten in te voeren. Er wordt gretig gebruikgemaakt van de mogelijkheid om door te rijden op de Autobahnen, van mensen in 20 jaar oude barrels tot eigenaars van de nieuwste technische hoogstandjes, dus het moet wel iets zijn dat gekoesterd wordt. De Autobahnen zijn bovendien een grote proeftuin voor de Duitse autoindustrie. Het is mede aan de limietloze snelwegen te danken zijn dat de auto's van Duitse makelij tot 's werelds meest aansprekende automerken behoren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 dec 2006, 13:56

De wetenschap is er helemaal niet unaniem in, er zijn meer vragen dan antwoorden...........................dat groene gewouwel is een lobby waar de hele wereld met een jaloerze blik naar kijkt, daar worden weer een paar slimmerikken erg rijk van, over de rug van de argeloze "groene" stroom gebruikende consument. Kijk even voor de aardigheid hoe er letterlijk gehandeld wordt met CO2 aandelen.......................werkelijk te zot voor woorden, de massa trapt er lekker in, en weer een paar miljardairs erbij, die vervolgens met het pedal to the metal in hun gloednieuwe exoot weg gassen...............................................

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 30 dec 2006, 18:53

Laat die snelheidsbeperking maar weg hoor. Gisteren even heen en weer naar Mov'it geweest. Heerlijk hele stukken achter elkaar de teller op 210km/h laten staan. Was weer eens ouderwets knallen.

Daniel

Bericht door Daniel » 30 dec 2006, 20:33

romo schreef:De wetenschap is er helemaal niet unaniem in, er zijn meer vragen dan antwoorden...........................dat groene gewouwel is een lobby waar de hele wereld met een jaloerze blik naar kijkt, daar worden weer een paar slimmerikken erg rijk van, over de rug van de argeloze "groene" stroom gebruikende consument. Kijk even voor de aardigheid hoe er letterlijk gehandeld wordt met CO2 aandelen.......................werkelijk te zot voor woorden, de massa trapt er lekker in, en weer een paar miljardairs erbij, die vervolgens met het pedal to the metal in hun gloednieuwe exoot weg gassen...............................................
Zelfs al is het de helft overdreven, er is maar één planeet waar we het mee moeten doen en die moet als het ff kan nog wel een tijdje meegaan. Het is nogal een gok om er maar vanuit te gaan dat het wel meevalt of dat de techniek van de toekomst wel voor een oplossing zal zorgen.

De schade die de mens elke dag aanricht aan de rest van de planeet is ronduit schokkend en het is maar de vraag of deze ooit hersteld kan worden. Het is dat we er hier in Nederland maar betrekkelijk weinig van merken (hoewel ik 12 graden op 30 december niet echt als normaal beschouw)

Macboy

Bericht door Macboy » 30 dec 2006, 21:42

Femme, als je denkt dat er sprake is van unanimiteit, dan moet je je zinnen iets beter formuleren. Er is niemand hier die ontkend dat de uitstoot van gassen van auto's géén invloed hebben op het klimaat.

Het gaat er alleen om dat deze invloed vermoedelijk minder is dan wordt geopperd. Althans, ook zonder de auto's zou het bijvoorbeeld 4 graden warmer zijn geworden.

Vergelijk het met de komst van de euro. Alles werd duurder nietwaar? Nou dat klopt ook. Maar ook zonder de komst van de euro, zou alles duurder zijn geworden.

Inflatie noem je dat. Inflatie is niet alléén afhankelijk van de muntsoort, dan wel invoering c.q. wijziging daarvan.

Verander inflatie door klimaat en muntsoort door gasuitstoot.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 dec 2006, 22:59

@Romo: het feit dat er in emissierechten gehandeld wordt, blijkt dat er sprake is van vraag- en aanbod. Jij bent wel erg kort door de bocht.

Bedrijven die emissierechten moeten bijkopen, hebben gewoon een probleem. Denk je echt dat ze wíllen bijkopen?

Als jij nu 50.000 euro in je eigen huis stopt, dan weet ik zeker dat een deel daarvan opgaat aan isolatie, schonere/zuinigere ketel, ventilatie, misschien een zonneboiler.

En als jij straks als particulier óók in emissierechten kunt handelen (of het zover komt weet ik niet, maar het plan ligt er voor na 2012). Dan wil jij profiteren van jouw investeringen die je hebt gedaan. Naast subsidies en allerlei wet- en regelgevingen is het emissiehandels systeem (waar nog flink wat haken en ogen aan zitten als we het straks naar het MKB trekken ipv die paar hele grote industrieen die er nu maar aan meedoen) echt een goede stimulans om zuiniger aan te gaan doen.

De prijzen van die rechten zullen stijgen en bedrijven zullen er alles aan moeten doen om te voorkomen dat ze 'gestraft' worden, doordat ze almaar duurder wordende rechten moeten bijkopen.

En lees mijn vorige post maar over de 'scheikundige' samenstelling. Je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

romo

Bericht door romo » 30 dec 2006, 23:41

Ik ben het in beginsel helemaal niet met je oneens. Vind het allemaal zeer "gefabriceerd"overkomen, gekunsteld zo je wil. Strekking van het betoog blijft dat er veel geld nu dan wel in de toekomst verdiend gaat worden met emissie rechten ( het middel lijkt me erger dan de kwaal).

Het Kyoto verdrag is een wassen neus uiteraard; de VS weigert te tekenen, blijft daarmee de meeste verontreiniging produceren ( industrie dus)

Groene stroom is zeer omstreden; die wordt helemaal niet groen geproduceerd. Wel uiteraard zo verkocht aan de goedgelovige burger.

Dan tenslotte het astma verhaal. Dat heeft niets met een toename van vervuiling te maken. De huidige hypothesen gaan richting het te veel en te goed geisoleerd zijn van huizen, waardoor de ventilatie in de knel komt; maw de mens verontreinigd zich zelf.

Dit alles neemt niet weg dat ik voor behoud van het milieu ben, schoon water en zuivere lucht, dat kan Nederland niet alleen, dat moet mondiaal. Uiteraard met maatregelelen die transparant en doelmatig zijn, maar zeer zeker ook met regels die kwalificeerbaar en kwantificeerbaar zijn; het gestuntel met de emissie rechten valt m.i. daar niet onder.

romo

Bericht door romo » 30 dec 2006, 23:47

Even nog iets over de "wetenschappelijke unanimiteit"

http://www.stichtingklimaat.nl/weerstations_ab.htm

http://www.stichtingklimaat.nl/belediging.htm

We worden door een paar mensen collectief voor de gek gehouden, daar wordt veel, heel veel geld mee verdiend; daar gaat het om, niet om het milieu, dat wordt er voor misbruikt!

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 dec 2006, 00:19

Nou het zal er allemaal gerust wel aan bijdragen. Maar ik vind gewoon dat ze de verkeerden pakken.

Auto's zijn een heel makkelijk doel om je te profileren als politicus als je weer eens moet laten zien dat je het beste voor hebt met het milieu.

Maar toch blijven een hoop andere oorzaken buiten schot. Als er 1 zeeschip Rotterdam binnen komt dan heb je meer uitstoot als 30.000 auto's die een uur rond rijden. Er zijn er bij die voor de kust langs varen naar Hamburg bijvoorbeeld en die rustig meer als 100 ton brandstof per dag gebruiken (dat is 125.000 liter) Wat denk je van vliegverkeer. Chemische industrie enz blaast ook aardig wat de lucht in, net als de hoogovens en al die mooie energiecentrales. Die blijven grotendeels buiten schot door het wat niet weet wat niet deert principe.

Zo kan je nog wel even doorgaan. Maar daar staat een hele krachtige lobby met heel veel geld achter dus de politiek pakt liever de automobilist die toch niks terug te zeggen heeft.

Tom

Bericht door Tom » 31 dec 2006, 00:34

Ja ik had ooit iets gelezen over vuurwerk.
Wat morgen in de wereld afgestoken word staat gelijk aan..................
weet de bron zo niet, was iig ERG veel.

romo

Bericht door romo » 31 dec 2006, 10:29

Exact; er is sprake van een collectief aangepraat schuldgevoel naar de burger, dan krijg je namelijk geen gemekker als ze weer een nieuwe belasting uitvinden om het milieu te "redden". Sterker we gaan aan de groene stroom, want je hebt er toch alles voor over.........................

ps; geloof dat de benzine accijns per 01-01-2007 weer omhoog gaat....................nou allemaal weer een gelukkig nieuwjaar he.............................trusten............................................

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 dec 2006, 12:12

Ik ben het deels ook met jullie eens hoor. :)

Alleen lijkt het net of ze de verkeerde pakken. Maar dat komt door de pers. de pers benadrukt teveel de burgerbelangen, terwijl industrien ook hard aangepakt worden (niet altijd, door dubbele agenda's, steekpenningen, machtmisbruik etc.)

romo

Bericht door romo » 04 jan 2007, 14:39

Dit is nu wat ik bedoel..............................

http://www.planet.nl/planet/show/id=677 ... /sc=db3f7b

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 jan 2007, 14:41

Goed bezig weer, die stink regering van ons :roll:

Hans

Bericht door Hans » 04 jan 2007, 14:52

Om aan de Kyoto-verplichtingen te voldoen kunnen westerse bedrijven en overheden ook vervuilende industrieën in het buitenland betalen om minder broeikasgassen uit te stoten.
Mooi man dat Kyoto. Weer tig miljoen over de balk.

Plaats reactie