En wat een waardeloos begin van het seizoen, dat uitgerekend Alonso op de winst afstormt. Zonde van Vettel
F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Ik zie niet veel bijzonders eigenlijk, mis alleen het enorme LADA logo
En wat een waardeloos begin van het seizoen, dat uitgerekend Alonso op de winst afstormt. Zonde van Vettel
En wat een waardeloos begin van het seizoen, dat uitgerekend Alonso op de winst afstormt. Zonde van Vettel
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Denk dat Steve de Mov'it sticker bedoeld 
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Ik heb voor het eerst zo goed als de hele wedstrijd via de Belg gekeken. Wat een verschil zeg met die schreeuwlelijk op RTL. Ik heb mijn keuze voor de komende races gemaakt. Of moet ik de BBC nog een kansje geven?Tom V schreef:BBC is weer geweldig! Interview tussen Button en Hamilton, dat krijg je niet @ RTLx. Erg mooi.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
LotusF1 beide binnen, netjes voor een splinternieuw team.
Zijn ook bij ons geweest voor de FIA Homologatie crashtesten, dus dat is wel leuk
Zijn ook bij ons geweest voor de FIA Homologatie crashtesten, dus dat is wel leuk
- Miesjel
- Berichten: 2241
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Het was weer enorm spannend, na 6minuten maar weer verder gezapt.
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
+1Michel Huisman schreef:Het was weer enorm spannend, na 6minuten maar weer verder gezapt.
F1 als achtergrondmuziek gebruikt, nul actie helaas...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Ik heb alleen de laatste 8 rondjes gezien tijdens het afwassen 
- Arthur
- Berichten: 43842
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Vond er erg weinig aan. Voor echte "die hards" zal er wel wat positiefs te melden zijn maar ik zag het niet 
-
OnlineBram
- Berichten: 16788
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Heb het vorige seizoen volledig overgeslagen, heb nu wel gekeken om te zien hoe goed dhr M Schumacher nog is.
Valt niet tegen, hoop dat die over een paar races weer vooraan mee kan gaan strijden 8)
Valt niet tegen, hoop dat die over een paar races weer vooraan mee kan gaan strijden 8)
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Al die regels die ze verzinnen om het inhalen te bevorderen maken het KEER OP KEER weer saaier......
Voer de regels van 1996 weer eens in plz.
Voer de regels van 1996 weer eens in plz.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Denk ook dat dat 1 van de grootste redenen is geweest om 'm in te lijven. De man kan testen als geen ander. Dus hij kan samen met het team een goede auto neerzetten.Niels schreef:Ik denk dat je met Schumi niet een nieuwe wereldkampioen in huis haalt maar wel iemand die er voor kan zorgen dat zo'n team enorme stappen kan laten maken. Rosberg maakt dan ook goede kansen op een (erg) hoge notering dit jaar.
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Volgens mij is het afschaffen van het tanken niet een heel goed idee geweest. Ja het is nu makkelijker te volgen voor mensen die niet vaak F1 kijken en de strategie achter het tanken niet helemaal snappen.
Maar nu is het pas echt treintje rijden geworden doordat iedereen dezelfde strategie heeft.
Maar ach, ik heb me vanmiddag wel vermaakt en verheug me al weer op de volgende race 8)
Maar nu is het pas echt treintje rijden geworden doordat iedereen dezelfde strategie heeft.
Maar ach, ik heb me vanmiddag wel vermaakt en verheug me al weer op de volgende race 8)
-
OnlineBram
- Berichten: 16788
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
En als je dan het tanken afschaft, wat altijd voor een hoop strategisch denkwerk zorgde, laat dan bijvoorbeeld wel sleutelen aan de vleugels tijdens het banden wisselen.
Kan me indenken dat een steeds lichter wordende auto met ineens andere banden eronder gevoeliger is voor dat soort zaken. Zou de tactiek weer meer terug brengen m.i.
Kan me indenken dat een steeds lichter wordende auto met ineens andere banden eronder gevoeliger is voor dat soort zaken. Zou de tactiek weer meer terug brengen m.i.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Zeggen zovelen dat dan? Iedereen weet echt wel dat hij weliswaar een verdienstelijk coureur is, voor wie het knap is dat hij toch nog de F1 heeft gehaald, maar dat hij niet in de schaduw kan zijn van zijn oom. Die was duidelijk de A Senna, zijn neef is de B Senna.Richardt. schreef:Een groot deel ligt aan de wagen, maar volgens mij is hij echt niet het nieuwe toptalent zoals velen dat zeggen.
Overigens is nu wel meteen duidelijk wat het probleem is met de nieuwe regels, waarvan de gedachte op zichzelf wel goed was: de banden zijn te goed. Daardoor kon iedereen dezelfde tijden blijven rijden. En Button, die bekendstaat om zijn prettige bandenbehandeling, klaagde er juist over dat hij niet genoeg uit de banden haalde. Wat vooraf als zijn voordeel werd beschouwd, bleek dit weekend juist een nadeel. En het feit dat de banden zelfs in Bahrein, met een buitentemperatuur van 35 graden, nog goed bleven, voorspelt weinig goeds. Of Bridgestone moet z'n banden gauw wat minder goed maken, of het moet maar vaak regenen...
Aan de andere kant: saaie races horen er altijd bij, dat kun je in de F1 nooit voorkomen - of F1 is F1 niet meer. Men roept nu wel weer érg snel dat de regels maar weer meteen moeten worden aangepast.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Whitmarsh ziet de oplossing ook in supersofts die een stuk marginaler zijn:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/82145
Dat zou ook wel prettig zijn voor zijn coureurs, met name Button... Als de banden zo blijven, wordt 't een tweestrijd tussen Alonso en Vettel, die de hele race vol kunnen. Stilisten zoals Button hebben er nu geen voordeel van.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/82145
Dat zou ook wel prettig zijn voor zijn coureurs, met name Button... Als de banden zo blijven, wordt 't een tweestrijd tussen Alonso en Vettel, die de hele race vol kunnen. Stilisten zoals Button hebben er nu geen voordeel van.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Aangezien iedereen de gemiddelde race na 15 minuten al saai vindt, kunnen ze niet gewoon sprintraces gaan rijden? Scheelt ook running costs, Co2 en andere ellende die ze zogenaamd belangrijk schijnen te vinden. Of denk ik nu te makkelijk? 
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Het is helaas natuurlijk logisch dat wanneer er gestart wordt in volgorde van de kwalificatie waarbij de snelste voorop rijdt, er weinig ingehaald zal worden. Het zou mooi zijn als ze dat zouden kunnen verbeteren.
Nog drie weken en het is weer BTCC, inhalen in de gloria.
Nog drie weken en het is weer BTCC, inhalen in de gloria.
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Tom, bedoel je bijvoorbeeld de eerste 8 gekwalificeerden omdraaien?
Polesitter op 8, nr.2 bij kwali op nr.7 op de grid?
Is een idee, maar als de verschillen zo minimaal zijn, heb je dan als pole rijder weinig kans om vooraan te rijden, en gaan ze tactisch kwalificeren als je pech hebt..
Polesitter op 8, nr.2 bij kwali op nr.7 op de grid?
Is een idee, maar als de verschillen zo minimaal zijn, heb je dan als pole rijder weinig kans om vooraan te rijden, en gaan ze tactisch kwalificeren als je pech hebt..
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoelde aanvankelijk in ieder geval dat het logisch is dat er op deze manier weinig wordt ingehaald. Het moeilijke alleen is dat ik het in deze klasse weer niet logisch zou vinden als men gestraft werd omdat ze hun werk goed zouden doen. Wellicht als er meer kortere races in een weekend zou zijn, dat het dan wel zou kunnen. Ik ben er nog niet over uit ..Marco R. schreef:Tom, bedoel je bijvoorbeeld de eerste 8 gekwalificeerden omdraaien?
Polesitter op 8, nr.2 bij kwali op nr.7 op de grid?
Is een idee, maar als de verschillen zo minimaal zijn, heb je dan als pole rijder weinig kans om vooraan te rijden, en gaan ze tactisch kwalificeren als je pech hebt..
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Ik zat dus gisteren ook met hetzelfde probleem als de meesten hier.. het is gewoon nog meer treintje rijden dan vorig jaar. Vorig jaar kon je nog kijken met pitstops, iemand perste er een paar kwalificatie laps uit en haalde op die manier bij de pitstop iemand in. Dat is gewoon stukje strategie en het bevorderd uiteraard het inhalen op de baan niet, want bij de pistop halen ze het diegene immers wel in. Maar zoals het gisteren was is nog veel erger. Elke pitstop (muv die van Petrov) duurde een paar sec en met een gelukje wist Hamilton zo voor Rosberg te komen, puur omdat hij toen hij nieuwe bandjes had 2 sec per lap sneller reed dan Rosberg. Maar zolang elke race maar 1 pitstop vereist (om van banden compound te wisselen) is het gewoon treintje rijden tot het einde, puur omdat die banden te goed zijn.
Geef mij de regels van 2000 maar weer ofzo, al vind ik de huidige kwalificatie opzich wel goed en wat ze ook goed hebben gedaan is om oud coureurs in de wedstrijdleiding te zetten, op die manier krijg je niet het gezeik wat Hamilton met Raikkonen had op Spa.
De enige manier waarop het mooi wordt met deze regels is als het regent.
Geef mij de regels van 2000 maar weer ofzo, al vind ik de huidige kwalificatie opzich wel goed en wat ze ook goed hebben gedaan is om oud coureurs in de wedstrijdleiding te zetten, op die manier krijg je niet het gezeik wat Hamilton met Raikkonen had op Spa.
De enige manier waarop het mooi wordt met deze regels is als het regent.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Banden te goed of toch nog teveel downforce? Heb de samenvatting op RTL 7 gekeken, want was lekker op pad met de Exige. Na de start is het spel helaas grotendeels gespeeld, alleen driver error of technische problemen verandere de uitslag. Ze moeten meer naar de GP2 kijken daar zie je wel gevechten over het hele circuit. De goede band mag blijven, een band die zelfs op de wat smerige lijn grip houd, maar de downforce moet terug worden geschroeft door een kleiner spoiler oppervlak.
Michel
Michel
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Race gezien, vond er geen bal aan.
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
-
Richardt.
- Berichten: 6812
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Hmm, eigenlijk moeten de banden dus zachter gemaakt worden en dus veel slijtage gevoeliger. Zodat iedereen zeker 2 of 3 stops moet maken en er ook meer grip is voor inhaalacties.
Dat moet door Bridgestone toch wel op redelijk korte termijn te regelen zijn
Dat moet door Bridgestone toch wel op redelijk korte termijn te regelen zijn
- ADV
- Berichten: 3317
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: F1 2010 - Gulf Air Bahrain GP
Of zoals f1racing schrijft, een verplichte extra stop (dus 2 stops).. Dan kunnen die banden gewoon vol afgeragt worden 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
