Waarom heb je moeite met andermans auto keuze?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mrton

Re: Waarom heb je moeite met andermans auto keuze?

Bericht door Mrton » 13 mar 2010, 08:19

Collegaatje van me gaat waarschijnlijk binnenkort een Mini aanschaffen. Een nieuwe wel te verstaan. Ze denkt dat de 100 pk versie voldoende is voor haar. Dat is het misschien ook wel, maar ik zou zeker ook even kijken naar een fris tweedehandsexemplaar met een iets krachtigere motor. Dat gaat denk ik niet gebeuren en op zo'n moment orienteer je je in mijn ogen niet goed genoeg en daar heb ik persoonlijk dan weer moeite mee. Net als met mijn ouders die zomaar andere, nieuwere Opels aangschaffen. Niet verder kijken, als de Opel-dealer zegt dat het een goede auto is dan zal dat wel zo zijn.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 mar 2010, 09:12

Mrton schreef:Collegaatje van me gaat waarschijnlijk binnenkort een Mini aanschaffen. Een nieuwe wel te verstaan. Ze denkt dat de 100 pk versie voldoende is voor haar. Dat is het misschien ook wel, maar ik zou zeker ook even kijken naar een fris tweedehandsexemplaar met een iets krachtigere motor. Dat gaat denk ik niet gebeuren en op zo'n moment orienteer je je in mijn ogen niet goed genoeg en daar heb ik persoonlijk dan weer moeite mee. Net als met mijn ouders die zomaar andere, nieuwere Opels aangschaffen. Niet verder kijken, als de Opel-dealer zegt dat het een goede auto is dan zal dat wel zo zijn.
Prima toch? Niets mis mee? Ik snap niet dat je er moeite mee hebt.....het zal jou eigen keuze niet zijn maar is heel wat anders.......Iedereen zijn/haar keuze....al begrijp ik sommige keuzes ook niet echt...

Joop

Bericht door Joop » 13 mar 2010, 10:35

Soms is het voor sommige mensen ook om er niet mee te bemoeien; voor die mensen geldt meestal "Wat niet weet, wat niet deert"

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mar 2010, 11:00

duifjes.com schreef:
Mrton schreef:Collegaatje van me gaat waarschijnlijk binnenkort een Mini aanschaffen. Een nieuwe wel te verstaan. Ze denkt dat de 100 pk versie voldoende is voor haar. Dat is het misschien ook wel, maar ik zou zeker ook even kijken naar een fris tweedehandsexemplaar met een iets krachtigere motor. Dat gaat denk ik niet gebeuren en op zo'n moment orienteer je je in mijn ogen niet goed genoeg en daar heb ik persoonlijk dan weer moeite mee. Net als met mijn ouders die zomaar andere, nieuwere Opels aangschaffen. Niet verder kijken, als de Opel-dealer zegt dat het een goede auto is dan zal dat wel zo zijn.
Prima toch? Niets mis mee? Ik snap niet dat je er moeite mee hebt.....het zal jou eigen keuze niet zijn maar is heel wat anders.......Iedereen zijn/haar keuze....al begrijp ik sommige keuzes ook niet echt...
Precies. JIJ koopt 'm niet en JIJ hoeft er toch niet in te rijden?

Het gaat om haar in dit geval. Etc etc etc.

Als 'je' over alle aankopen van 'n ander, van voeding/frisdrank via meubels/tv/audio/kleding en auto's tot hobbies en vakantiebestemmingen en GF's /vrouwen aan toe 'je' mening wilt gaan geven is tot daaraantoe, maar MOEITE HEBBEN, dan word je 'gek'en heb je d'r meer dan 'n dagtaak aan, ook op internet. :mrgreen:

Ieder mens heeft genoeg aan zichzelf.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 13 mar 2010, 14:37

Hier gaat het over de beleving van 98pk One en referentiekader. Wij (vriendin en ik) hebben een proefrit gemaakt in een Cooper (120pk). Deze vonden we te zwak, dus moest het óf een Cooper S óf Cooper D worden. Sinds mijn vriendin in mijn auto rijdt geeft ze meer om D-F. Haar zus is blij met een 60pk 1.2

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 mar 2010, 23:02

Sjoerd MP BMW schreef:Hier gaat het over de beleving van 98pk One en referentiekader. Wij (vriendin en ik) hebben een proefrit gemaakt in een Cooper (120pk). Deze vonden we te zwak, dus moest het óf een Cooper S óf Cooper D worden. Sinds mijn vriendin in mijn auto rijdt geeft ze meer om D-F. Haar zus is blij met een 60pk 1.2
Klopt wel. GF wilt liever ook niet meer <6cil, <170pk rijden... :morecoffee:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 mar 2010, 13:25

Ik heb geen moeite met andermans autokeuze, maar wel met dit draadje. Er wordt weer eens een niet bestaand probleem gecreëerd. Ik nodig de topicstarter uit om eens te onderbouwen wat ie eigenlijk schrijft.

Ik durf te wedden dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend.

Bewijzen wil ik zien. Ik ontken zonder nader bewijs dat op DF veel mensen "moeite hebben met andersmans auto keuze".

Misschien 5 negatieve posts op 15000 posts ... nou nou ... of een niet serieuze ondertoon óf er is expliciet om een mening gevraagd. Ja dan moet je óók niet zeuren natuurlijk :)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 23 mar 2010, 16:09

Je vergeet cynisme!

Mrton

Bericht door Mrton » 28 mar 2010, 20:58

duifjes.com schreef:
Is ook zo, maar de vraag was waarom ik er moeite mee had. En dat is in het geval van de Cooper omdat ik denk dat mijn collegaatje aanzienlijk mee lol van haar zuurverdiende geld gaat beleven aan een iets pittigere Mini. En in het geval van mijn ouders omdat ze al twee keer achter elkaar dikke problemen hebben met hun Opel-aankopen en ik dat liever anders zou zien.

Zonde...

Peric

Bericht door Peric » 28 mar 2010, 21:22

Niet iedereen hoeft een krachtige auto te hebben hoor..
Voor veel mensen is het al genoeg als de auto eruitziet zoals ze het voor ogen hebben. Niet iedereen met een rijbewijs hoeft hard te gaan.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 apr 2010, 13:10

Dan gaf je ook wel een bijzonder slecht advies vind ik. Een niet liefhebber in een GTI lullen :)

Plaats reactie