Waarom heb je moeite met andermans auto keuze?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Waarom heb je moeite met andermans auto keuze?

Bericht door RVV » 04 mar 2010, 14:22

Lees regelmatig posts waarin mensen op de keuze van een ander best wel negatief reageren. Waarom doe je niet dit? waarom dat te doen?.. kun je niet veel beter zus doen of juist zo doen.. tot aan, je bent hartstikke gek als je dat doet.. daar kun je nooit van genieten..

Who cares? Ik heb altijd geleerd wie betaald die bepaald.. en al helemaal voor zichzelf.

Of is het je eigen ellendige autokeuze en slechte ervaringen op een ander projecteren?

Geen mens is gelijk geen autokeuze is gelijk. Geniet zolang het kan.. voor je het weet is het enige gemotoriseerde voertuig waar je in kunt rijden een scootmobiel.

Knot

Re: Waarom heb je moeite met andermans auto keuze?

Bericht door Knot » 04 mar 2010, 14:26

Dan kom je op het punt zoals een paar mensen doen, die vinden iedere auto geweldig, of dat nou een fiat500 automaat of een E60 M5 handbak is ;)

Mening ventileren tot op zekerehoogte lijkt mij niet verkeerd. Wel met een beetje respect uiteraard.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2010, 14:29

Volgens mij is het gewoon puur een mening en eventueel een tip waar degene die betaald ook aan had kunnen denken. (En misschien in sommige gevallen afgunst..)

Remmie

Bericht door Remmie » 04 mar 2010, 14:43

Of ze stellen die vraag uit nieuwsgierigheid.

-Waarom heb je dat niet gekozen/gedaan?
--ah, als ik dat had geweten, had ik het ook niet gedaan.

Maakt mij niet uit wat iemand anders er zou vinden, zolang je er zelf maar blij mee bent. :df:

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2010, 15:00

Knot schreef:Dan kom je op het punt zoals een paar mensen doen, die vinden iedere auto geweldig, of dat nou een fiat500 automaat of een E60 M5 handbak is ;)

Mening ventileren tot op zekerehoogte lijkt mij niet verkeerd. Wel met een beetje respect uiteraard.
+1
Soms heb je een auto in je kop waar je misschien spijt van krijgt, dan heb je anderen nodig om je met beide benen op de grond te zetten.
Op zo'n forum kennen de meeste elkaar wel, weten van elkaar wat voor auto's ze gaaf vinden / soort rijder. Een advies is vaak met goede bedoelingen. Ik vind het geen probleem als anderen zich tot bepaalde hoogte ermee bemoeien. Het kan een eye-opener zijn :)

Michel P

Bericht door Michel P » 04 mar 2010, 15:10

Of het moet Allen zijn toch Tom ;-)

Verder eens met Knot.

Michel

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 04 mar 2010, 15:18

Ik ben het helemaal eens dat het niet leuk is om andermans auto cq trots cq keuze af t kraken.
Maar dat is precies het verschil met IRL en internet.
IRL zullen velen ivm het vermijden van een confrontatie of uit beleefheid een auto niet afkraken.
Via internet kan je lekker makkelijk en veilig een auto afkraken.
Dus aan de andere kan. Als je een topic post over je auto dan weet je dat je negatief commentaar kan komen.
Daarom heb ik ook geen topic (behalve over de B3)

Maargoed, ik lees ook wat ik alleen leuk vind "en als ik er zin in heb" dan post ik een berichtje dat ik de auto mooi vind of het project erg leuk vind om te lezen.

Aan de andere kant, hier op DF kennen heel veel elkaar goed. Dus het afkraken heeft vaak nog een sarcastisch tintje. :twisted:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 mar 2010, 15:28

haat gaat natuurlijk vooral om de toon hoe die mening geventileerd word...

RVV

Bericht door RVV » 04 mar 2010, 15:31

Metchu schreef:haat gaat natuurlijk vooral om de toon hoe die mening geventileerd word...
Metchu.. mooie verschrijving... je schrijft haat ipv het.. maar inderdaad het lijkt soms wel haat :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 mar 2010, 15:35

lol, freudiaanse verspreking (verschrijving in dit geval) :mrgreen: Maar ik bedoelde natuurlijk HET... De toon is erg belangrijk en op een plat medium als internet kan het vaak verkeerd geinterpreteerd worden trouwens

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 mar 2010, 15:49

Rico schreef:Lees regelmatig posts waarin mensen op de keuze van een ander best wel negatief reageren. Waarom doe je niet dit? waarom dat te doen?.. kun je niet veel beter zus doen of juist zo doen.. tot aan, je bent hartstikke gek als je dat doet.. daar kun je nooit van genieten..

Who cares? Ik heb altijd geleerd wie betaald die bepaald.. en al helemaal voor zichzelf.

Of is het je eigen ellendige autokeuze en slechte ervaringen op een ander projecteren?

Geen mens is gelijk geen autokeuze is gelijk. Geniet zolang het kan.. voor je het weet is het enige gemotoriseerde voertuig waar je in kunt rijden een scootmobiel.

Je bedoelt een negatieve mening als het geen BMW is? :bag:

Ik lees het bijna altijd als 'adviezen' of opmerkingen of iemand aan bepaalde aspecten heeft gedacht. Ik vind het prima als iemand van 20 jaar die net werkt een met een lening een oude Audi S8 wil gaan kopen vanwege de 'kanon'-eigenschappn. Ik kan het echter toch niet laten om proberen te achterhalen of zo'n iemand rekening heeft gehouden met de kosten van rijden en onderhoud. Dat is dan meer vanuit de verhalen uit de praktijk dat zo'n aanschaf een financiële valkuil kan zijn.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 mar 2010, 15:54

Ik ben altijd vóór, mits het een onverstandige en bij voorkeur exorbitante keuze is! 8)

S-J

Bericht door S-J » 04 mar 2010, 15:57

Martijn Koevoets schreef:Ik ben altijd vóór, mits het een onverstandige en bij voorkeur exorbitante keuze is! 8)
+1
:df:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 mar 2010, 16:26

dat begrijp ik ook niet altijd van andere mensen, immers zoveel mensen zoveel wensen.
de 1 is dolblij met een Fiat en de ander met een Citroën en weer een ander een Kia
als zij er blij mee zijn en geen mening verder vragen dan is respect op z'n plaats.

wat ik ook vaak zie op bv PH als er een nwe auto uit komt waar er zeg 1.000 van worden gemaakt en de prijs 300.000,-euro ofzo (voorbeeld)
dan kunnen sommige zo apart/agressief reageren alsof zij met de kop tussen de bankschroef worden gezet :lol:
in elk geval niet relativerend.

ook zo'n voorbeeld wat ik me o nog voor de geest kan halen die Toyota IQ en de Aston Martin variant daarop die dan zeg 30K meer kost? of 20K weet het zo niet meer.
Maar als je hoort hoe ze erover praten, als hoe kan aston dat doen (daar hebben ze redenen voor maar velen vergeten dat) en dan dat Interieur en prijs e.d. maar als je die mensen zou vragen , je mag kiezen kost je niks, wil je die Aston variant (komen er niet veel van) of de toyota variant beide voor hetzelfde geld zeg 12K dan zouden de meesten neem ik aan de Aston kiezen :mrgreen:
Maar dan gaan ze zo hoog op met beledigen van Aston en hoe kunnen ze dat doen ze vergooien naam blabla echter ze vergeten waarom, en dus niet relativerend denken.

peace :angel:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 mar 2010, 16:33

Allemaal trouwe klanten van AM :roflol:

Naja, ieder z'n ding, ik zal iemand hooguit afzeiken wanneer hij een auto koopt als buurmanconcurrentie middel.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 mar 2010, 17:33

Meestal ben ik vrij positief als het gaat om een nieuwe auto van een ander. Het probleem is vaak dat iemand de situatie bekijkt vanuit zichzelf terwijl dat natuurlijk helemaal niet relevant is.

Aan de andere kant denken sommige mensen iets aan te schaffen wat ze eigenlijk niet kopen. Zeg maar je wilt links stemmen maar M. Rutte spreekt je aan: in gedachten koop je een Mercedes met een hoop comfort maar uiteindelijk kom je met een BMW thuis :wink: Hoeft niets mis mee te zijn maar ergens klopt het niet. Dan wil ik wel eens in discussie gaan :wink:

Ook kan ik moeite hebben met een bepaalde blindheid. Vasthouden aan iets wat niet klopt om een aanschaf voor jezelf goed te praten. Een andere keuze was dan gewoon beter geweest en uiteindelijk doe je je als auto koper gewoon te kort. Prima stof voor discussie, het is net politiek :mrgreen:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 04 mar 2010, 19:30

Echter, als je met foto's je auto laat zien, dan wil je graag horen dat anderen hem ook super vinden, want je bent apetrots, maar dat kan natuurlijk niet. Sommigen vinden mijn auto vooral super omdat hij aangepast is, anderen weer niet, juist omdat hij niet origineel is. Ik vind het prima als iemand mijn auto niets vindt, maar geef dan eerlijk gefundeerd commentaar. Ga me niet vertellen dat ie te lomp en te zwaar is, want die afweging had ik zelf al gemaakt. Afzeiken is onzin, respect bewaren voor elkaar.

Meningen over de keuze van de auto of het type, dan wel de kleur is altijd onzin commentaar. Als iemand mijn M5 niets vindt en adviseert dat ik beter een Elise had kunnen kopen, dan is het einde discussie. Hou het zinvol, respectvol en als je toch iemands auto spuuglelijk vindt, kun je ook overwegen je te onthouden van commentaar. Tenslotte vind ik het wel irritant als je leuk commentaar krijgt in het mijn auto draadje en dan in een totaal ander draadje jouw type auto volledig wordt uitgekotst. Categorie hypocriet. Goh, dat schreef lekker weg. peace.

ps. Ik heb wel een mooiere auto dan mijn buurman :clap:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 mar 2010, 19:32

Simpel. Het is internet. Dat is plat. Dat hoort ook zo. Dat geeft DF het bestaansrecht. Dus wees er juist blij mee zou ik zeggen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 mar 2010, 19:35

'Commentaar', negatief of positieve, wordt ook veel om gevraagd of niet?
Kijk naar het aantal "Welk auto met ik kopen?" topics hier. Het went wel dat mening geven... :wink:

Metchu schreef:lol, freudiaanse verspreking (verschrijving in dit geval) :mrgreen: Maar ik bedoelde natuurlijk HET... De toon is erg belangrijk en op een plat medium als internet kan het vaak verkeerd geinterpreteerd worden trouwens
This man is very wise.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 04 mar 2010, 19:47

Oh luister, je mag roepen wat je wilt als iemand naar onze mening vraagt, maar als iemand ZIJN of HAAR auto introduceert verwacht ik wel wat tact en respect.

Emiel

Bericht door Emiel » 04 mar 2010, 19:57

Welke auto mensen rijden doet me niet zoveel. Als je maar driving-fun hebt.
Er is ook verschil tussen merk liefhebbers en auto liefhebbers. Je hebt BMW fappers maar ook mensen die op iedere auto kunnen fappen. Tja.

Het is ook niet altijd de auto maar ook de persoon die erachter zit die word afgezeken. Maarja dat krijg je met een forum wat veranderd en groter word. Krijg je rare figuren erbij.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 mar 2010, 20:14

M-bitious schreef:Oh luister, je mag roepen wat je wilt als iemand naar onze mening vraagt, maar als iemand ZIJN of HAAR auto introduceert verwacht ik wel wat tact en respect.
Ik kan me nog een topic herinneren met de introductie van een Cayenne Magnum. Ontvangst was niet vriendelijk op zijn zachtst gezegd en VEEL mensen maakten zich daar schuldig aan.

ps: een uitzondering, mensen met priussen én een grote mond hoef je niet serieus te nemen, deze moet je het hardst aanpakken. Hier blijkt geen enkele automobiele affiniteit uit. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 mar 2010, 20:21

Ik was "vroegah" redelijk uitgesproken op dat vlak............................(ik hoor sommigen wat denken nu :mrgreen: )

Anyway, ouder, wijzer, milder en meer en beter kunnen relativeren........................komt mischien ook omdat ik mijn eigen dromen op autogebied heb kunnen waarmaken, dan lig je niet meer (zo) wakker wat anderen er van vinden, alsook in mijn eigen commentaren naar anderen, dan respecteer je het ook meer..........................voortschrijdend inzicht zullen we het maar noemen................

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 mar 2010, 20:30

Ruben schreef:Ik kan me nog een topic herinneren met de introductie van een Cayenne Magnum. Ontvangst was niet vriendelijk op zijn zachtst gezegd en VEEL mensen maakten zich daar schuldig aan.
Dat was wel kort na Spooldergate, toen was iedereen wat sceptischer geworden...

Shakes

Bericht door Shakes » 04 mar 2010, 20:50

komt mischien ook omdat ik mijn eigen dromen op autogebied heb kunnen waarmaken
Wat nieuws Romo?

Plaats reactie