Gisteravond. Ik sta te wachten bij een verkeerslicht op de trage rechterbaan, een paar wagens achter me. Lang recht stuk in 't vooruitzicht. Langzaam zie ik in m'n spiegel op de linkerbaan 2 priemende lampjes dichterbij rollen. Het is aardedonker om ons heen want 27 december 7 uur 's avonds. De wagen op de linkerbaan blijft feitelijk naast mijn achterligger staan...typisch zo'n sprintgevalletje oid, klaar om toe te slaan? Ik weet bij god niet wat voor bak 't is.
Nou ja. Wachten op groen en we zien wel. Groen. Ik trek aardig, maar niet streetracerig op. Gewoon normaal stevig. Ik zie de bak naast me 'niks' doen. Nanoseconde later wel(en ik hoor 't ook) Ik ga naar 2 op dat moment bij 40/50kmh. Ik kijk naast me: 996 zwart, mooie wielen.(Dit duurt ook een nanoseconde ofzo)
Pedal to the metal. Mijn schakelslagen zijn 'altijd snel': 100, 120 etc etc etc. We blijven tot 2x 95kmh exact naast mekaar en dan loop ik netjes 1 wagen uit. Afremmen. rustig door een groen licht. Hij op 50 m achter me. Gassend daarna(zie je aan de lichten). Ik dus ook. Met een tragere reactie. Toch blijf ik vooral na 2x 90 dik en dik uitlopen naar bijzondere snelheden. Remmen.
Verkeerslichten. Filetje. Ik links in de rij. Hij rechts naast mij. Raampje open bij hem. Kerel van mijn leeftijd. Ik ook raampje open. Hij thumbs up met een smile:Zozo prima auto, je hield me bij.(Ja ik reed 'm 'zoek' LOL) Hij zei, ik had 'm in tiptronic, maar ik wilde even zien wat je wagen kon. Ik: 'mooi ding zo'n 996'. We groeten mekaar. Hij heeft vrij baan en geeft gas, klinkt lekker. 996 Carrera2 tiptronic van 2002/3 meen ik aan 't kenteken te zien??? Een paar jongens in een Golf 4 met jetsers daarachter kijken Porker na en dan met open bekken naar mijn auto. Zij stonden achter mij bij 't begin van deze actie. ROFL die gezichten.

For what it is worth

Gr Robin